شنبه 13 تیر 1394 - 4:25

پیام تسلیت آیت الله ملک حسینی بمناسبت درگذشت حجت الاسلام انصاری

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در پیام مشترکی درگذشت روحانی فرزانه حجت الاسلام و المسلمین علی انصاری بویراحمدی رییس مجمع شیعه شناسی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پیام آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی و سید علی اصغر حسینی آمده است: درگذشت غم انگیز فاضل مجاهد حجت الاسلام انصاری را به همه همشهریان و هم استانی های عزیز به ویژه بیت محترم آن مرحوم تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل آرزومندیم.

حجت الاسلام و المسلمین استاد شیخ علی انصاری بویراحمدی از اساتید پرتلاش حوزه علمیه قم، رییس مجمع جهانی شیعه شناسی و از جانبازان سرافراز جنگ تحمیلی پس از تحمل سال ها درد و رنج روز پنجشنبه در قم به لقاءالله پیوست.

**زندگینامه

علی انصاری بویراحمدی در روستای ‘ده شیخ’ چشم به جهان گشود و پس از تعلیم دروس کلاسیک وارد حوزه علمیه شد و سال ها به تحصیل، تدریس و تألیف پرداخت.

این استاد پرتلاش حوزه در سال 1379 که به نام مبارک امیرمومنان علی علیه السلام مزین شده بود مجمع جهانی شیعه شناسی را تاسیس کرد.

وی از همان ابتدای تأسیس جلسات متعددی با حضور برخی اساتید و بزرگان حوزه و دانشگاه تحت عنوان «نیازشناسی تشیع» تشکیل داد که این جلسات به شناسایی اولویت های اساسی جهان تشیع انجامید و در نهایت این اولویت ها در 20 محور به عنوان شرح وظایف اولیه تدوین شد.

انصاری بویراحمدی همچنین 80 عنوان کتاب با موضوع امام علیه السلام و مذهب تشیع تالیف کرد که برخی از آنها به چند زبان ترجمه شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=154269
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما