جمعه 12 تیر 1394 - 4:49

ثروتمند ترین مرد عرب، دارایی خود را بخشید +عکس

“ولید بن طلال” از شاهزادگان سعودی و ثروتمند ترین مرد جهان عرب اعلام کرد ثروت 32 میلیارد دلاری خود را صرف امور خیریه خواهد کرد.
به گزارش بویرنیوز به نقل از روزنامه دیلی میل انگلیس ولید بن طلال که نوه پسری عبدالعزیز موسس پادشاهی سعودی است و لقب ثروتمند ترین مرد جهان عرب را به یدک می کشد اعلام کرد ثروتش را وقف امور خیریه خواهد کرد.

ولید 60 ساله با صدور بیانیه ای اعلام کرده است ثروت او حتی پس از مرگش صرف امور خیریه می شود. او مصرف ثروت خود را در موارد بشر دوستانه از قبیل توسعه جوامع، بهبود وضعیت زنان ، جوانان، کمک به مناطق محروم، ریشه کن کردن بیماری های واگیر و ساخت دنیایی بهتر اعلام کرده است.

ولید به گفته خودش 30 سال پیش کسب و کار خود را با یک هدیه 30 هزار دلاری از سوی پدرش و یک وام 300 هزار دلاری آغاز کرده است . او هم اینک سرمایه گذاری های مختلفی در شرکت های بزرگ از قبیل “اپل” دارد.

نام ولید از سال 1988 در نشریات معتبر بین المللی به عنوان یکی از ثروتمندان جهان مطرح شد. ولید در سال 2005 با ثروتی بالغ بر 10 میلیارد دلار لقب “بافِت جهان عرب” را یافت.

او هم اینک یک کلکسیون 200 خودرویی از لوکس ترین خودروهای تولیدی جهان از جمله “فراری” و ” لامبورگینی” در اختیار دارد. او همچنین صاحب مجلل ترین هواپیمای لوکس خصوصی جهان است.هواپیمای خصوصی او که ساخت شرکت ایرباس فرانسه است، دو طبقه بوده و بسیار مجلل است.

ولید در سال 2007 و در حال امضای قرار داد خرید مجلل ترین جت شخصی ایرباس با این شرکت فرانسوی

ولید صاحب یک قصر 420 اتاقه در ریاض با استخرهای بزرگ و متعدد است. او همچنین صاحب یک مزرعه شخصی 120 هکتاری است.

ولید در سال 2013 و در پی انتشار گزارش سالانه نشریه فوربس به تخمین ثروت خود از سوی این نشریه اعتراض کرد. فوربس در سال 2013 ولید را با تخمین  ثروت 13 میلیارد پوندی در رده بیست و ششمین ثروتمند جهان قرار داد در حالی که ولید مدعی بود تخمین فوربس اشتباه است و او با ثروت 19.5 میلیارد پوندی دهمین فرد ثروتمند جهان است.

ولید صاحب دو فرزند (یک پسر و یک دختر ) است. او فرزند طلال بن عبدالعزیز شاهزاده 83 ساله سعودی است که به واسطه دیدگاه های متفاوت با حکومت عربستان شهره است. طلال در سال 1962 و در زمانی که در سمت سفیر عربستان سعودی در پاریس مشغول به کار بود جنبش” شاهزادگان آزاد” را تاسیس کرد.ثروتمند ترین مرد عرب دارایی خود را وقف کرد

او پس از اینکه از دو برادرش ملک سعود و ملک فیصل از حکومت طرد شد، به مصر رفت و در آنجا با استقبال جمال عبدالناصر رییس جمهور وقت مصر مواجه شد.

به دنبال این اقدام دولت عربستان سعودی گذرنامه طلال را باطل اعلام کرد. پس از درگذشت ملک سعود و به قدرت رسیدن ملک فیصل ، طلال این اجازه را یافت که به عربستان بازگردد به این شرط که در امور سیاسی کشور دخالت نکند.

طلال در ساختار حکومتی عربستان تنها عضو شورای بیعت بود که پس از مرگ سلطان بن عبدالعزیز ولیعهد سابق عربستان در سال 2011 از این سمت نیز استعفا داد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=154183
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما