پنجشنبه 11 تیر 1394 - 10:52

تغییرات نرخ بیکاری در ۳۱ استان/روند افزایشی بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد

براساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در ۲۰ استان کشور دورقمی و در ۱۱ استان تک رقمی است، ضمن اینکه نرخ بیکاری استان سمنان از ۱۷.۴ درصد بهار سال ۹۳ به ۱۰.۷ درصد در بهار امسال کاهش یافت.
تغییرات نرخ بیکاری در ۳۱ استان

به گزارش بویرنیوز، استان تک رقمی است؛ با این توضیح که ۵ استان از ۱۱ استان تک رقمی بالای ۹ درصد و در مرز دورقمی شدن قرار دارند.همچنین در بهار امسال بیکارترین استان کشور کهکیلویه و بویراحمد با ۱۶ درصد و پُرکارترین استان نیز کرمان با ۵.۹ درصد بیکار بود. فاصله بیکاری در بین استان‌های کشور همچنان بالا و به میزان ۱۰.۱ درصد است که نشان دهنده لزوم اتخاذ سیاست‌های مناسب مقابله با بیکاری از سوی دولت است.

در بهار سال ۹۳ تعداد ۹ استان دارای نرخ بیکاری تک رقمی و ۲۲ استان دو رقمی بودند. فاصله بیکاری استان‌ها در بهار سال گذشته ۱۰.۲ درصد بود و استان سمنان با ۱۷.۴ درصد بیکارترین استان کشور و مرکز و تهران با ۷.۲ درصد؛ پُرکارترین استان‌ها بودند.

 

جدول تغییرات نرخ بیکاری در ۳۱ استان و مقایسه آن با بهار۹۳

index

مهر

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=154055
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. امید گفت:

    با سلام از اقای تاجگردون میخواستم بپرسم برای این مشکل شهرستانش تا کنون قدمی برداشته???

    • ناشناس گفت:

      من از طرف ایشان می گویم. شما بروید بررسی کنید اگر یک نفر بیکار در خانواده و فامیل تاجگردون پیدا کردید؟! 
      اصلا بیکاری در طایفه تاجگردون به همت ایشان ریشه کن شده امیدخان!!

  2. دانشجو گفت:

    تبریک به نمایندگان پرکار استان.هر نماینده ای تونست یک کارخانهء متوسط دولتی در استان راه اندازی کنه خدمت کرده که متاسفانه هیچکدام تا الان نتونستن نمایندگان ما در شعار دادن و مراسمات رفتن پرکارترینند خدا رو شکر! ولی در عمل !

    • ناشناس گفت:

      تقدیم به نماینده ریاست کمیسیون برنامه و بودجه و گزارش بالابلند نویس جناب تاجگردون که در عوامفریبی هر روز از دیگران بیشتر سبقت می گیرد. حداقل صداقت را از بزرگواری یاد بگیرد.

  3. ناشناس گفت:

    به مولا این امار کذب هست ……. بابا بیکاری در استان ما از مرز 50درصد هم گذشته …….. اینجا همه بیکارن 

    • ناشناس گفت:

      آمار کاملا درست میباشد، چون معتادان، و  موادفروشان، جز امارشاغلین، محسوب می‌شوند

  4. ناشناس گفت:

    با تشکر از بویرنیوز این گزارش را بفرستید برای برای جناب تاج که هنرش فقط در بکارگیری معدود فامیلهای خودش با پارتی بازی در استان و بیرون از استان هست. تاجگردونی که گزارشات جلسات و پیگیریها و مذاکراتش گوش فلک را کر کرده. کسی که خیلی خوب می تواند موکلین ساده دل را خام کند حالا بیاید و جوابگو باشد جناب ریاست کمیسیون برنامه و بودجه که می خواد از همه حساب بکشه اما خودش پاسخگوی هیچ کس نیست.

    از ضعف های شدید دولت روحانی اجازه سوء استفاده دادن به امثال تاج هست به زودی تاریخ قضاوت خواهد کرد.

  5. مهندس گفت:

    چرا دروغ میگویید کی گفته استان ما بیکار داره برادر ارزشمند مدیر توانمند استاد فرهیخته جناب صابر مظاهری مدیر کل تعاون و کار استان با درایتشان در مسائل حاشیه ای بیکاری رو به صفر رسوندند .

دیدگاه شما