چهارشنبه 10 تیر 1394 - 16:47
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

افزایش قیمت نان در کهگیلویه و بویراحمد

نان محلی با کیفیت بهتری در استان تولید می‌شود که باید مجتمع‌های نان محلی در استان افزایش پیدا کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش قیمت نان در این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: افزایش قیمت نان در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز، سیدموسی خادمی ظهر امروز در نشست شورای آرد و نان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کیفیت نان در این استان رضایت‌بخش نیست، گفت: در صورتی که نانوایی‌ها نیروی خوب و آموزش‌دیده استخدام کنند، ساعات کار و میزان سهمیه آرد خود را رعایت کنند قیمت نان در استان علی‌رغم افزایش 30 درصدی سال گذشته باز هم افزایش خواهد یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تشکیل تیم نظارتی برای کنترل وضعیت نانوایی‌های استان شد و گفت: تیم تشکیلاتی متشکل از سازمان صنعت معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، بهداشت و درمان بر بهداشت و مسائل فنی و اقتصادی نانوایی‌ها نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر بهداشت در واحد نانوایی رعایت نشود فورا تعطیلی شود، افزود: وجود نانوایی‌ها و ایجاد اشتغال برای مردم مهم است اما اگر نانوایی بهداشت را رعایت نکند و سلامت مردم در خطر باشد نانوایی تعطیل می‌شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بر کنترل دقیق بر واحدهای نانوایی در استان تأکید کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود با نظارت و کنترل دقیق شاهد افزایش کیفیت نان در سطح استان باشیم.

خادمی تصریح کرد: ظرف یک ماه آینده کارگران نانوایی‌ها از طریق فنی و حرفه‌ای آموزش لازم را ببینند و کارت آموزش دریافت کنند و اگر این کارها توسط متصدی نانوایی صورت نگرفت نانوایی تعطیل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به غیر استاندارد بودن دستگاه‌های پخت نان در استان اشاره کرد و گفت: اداره استاندارد کهگیلویه و بویراحمد موظف است ظرف یک ماه آینده کیفیت دستگاه‌های پخت نان در استان را بررسی کند و واحدی که با دستگاه‌های غیراستاندارد نان بی‌کیفیت تولید می‌کند تعطیل شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دستگاه‌های استان به سمت تولید نان غیر لواش سوق داده شوند که به نانوایی‌هایی که نان به غیر از لواش تولید کنند یارانه پرداخت می‌شود.

خادمی ادامه داد: مقدار نیاز شهر یاسوج به واحدهای نانوایی بررسی شود که اگر در این شهر نانوایی مازاد است تعطیل و اگر نیاز به نانوایی است اضافه شود، ما هم از طرق آزادپزی به این واحد آرد می‌دهیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عدم توزیع درست و مناسب آرد در مناطق روستایی و عشایری انتقاد کرد و گفت: اداره کل امور عشایر و اداره‌کل تعاون روستایی موظف به توزیع آرد در این مناطق هستند که اگر نمی‌توانند آرد مناطق روستایی و عشایری را به درستی توزیع کنند دستگاه دیگری این کار را انجام دهد.

خادمی در پایان خواستار ایجاد مجتمع‌های نان محلی در سطح استان شد و خاطرنشان کرد: نان محلی با کیفیت بهتری در استان تولید می‌شود که باید مجتمع‌های نان محلی در استان افزایش پیدا کنند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=153980
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مانی گفت:

    افزایش کیفیت حرف مفتی است برای سرپوش گذاشتن روی افزایش قیمت.شرافتا کیفیت نان امروز با بیست سال پیش تغییری داشته؟؟؟؟؟

  2. ر گفت:

    آقای استاندار فک کنم شما هم مرفع شده اید و الا میدانستید مردم دیارتان قوت غالبشان نان است و درآمدشان پایین .همین الان نان 120 تومانی رو با بدبختی تامین میکنن .. شرمتان باد از این همه گرانی ….

  3. ناشناس گفت:

    اصلا خشم و ای حرفت نیومه

دیدگاه شما