سه شنبه 9 تیر 1394 - 3:02

افشاگری های نماینده کهگیلویه درباره توزیع اعتبارات در کهگیلویه و بویراحمد

گروه اقتصادی – نماینده شهرستان‌های چهارگانه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه واقعیت‌های مشکلات اعتباری برای مردم بیان شود، گفت: نمی‌توان با وجود مشکلات اعتباری موجود معجزه کرد.

به گزارش بویرنیوز،  عصر امروز و با حضور خادمی استاندار، حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان، امام جمعه، بخشدار و اعضای شورای شهر و معتمدین مشکلات شهر سوق بررسی شد.bzrg

بزرگواری نماینده شهرستان‌های چهارگانه استان در این نشست با بیان اینکه تشکیل جلسات برای بررسی مشکلات شهرستان‌های و بخش‌های استان می‌تواند نتایج خوب و مثبتی در پی داشته باشد، گفت: باید واقعیت‌ها مشکلات اعتباری برای مردم بیان شود.

وی عنوان کرد: اگر واقعیت‌های وضعیت اعتباری کشور برای مردم بیان شود و حقیقت در این خصوص گفته شود سطح توقعات مردم شهرستان‌ها و بخش‌های استان از مسئولان ارشد استان به عنوان نمایندگان دولت کم می‌شود.

جاده سوق به دهدشت قتلگاه است

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی در مجلس شورای اسلامی به وضعیت نامطلوب جاده سوق به دهدشت اشاره کرد و با بیان اینکه این جاده به دلیل وضعیت بدی که دارد به یک قتل‌گاه تبدیل شده است، افزود: در جلسات مختلفی که برای تخصیص بودجه از ماده ۱۸۰ برگزار شد مبلغ ۱۵ میلیارد تومان سهم شهرستان‌های چهارگانه بود که از این مبلغ دو میلیارد برای ساخت جاده سوق تخصیص داده شد اما به دلیل همین مشکلات اعتباری تنها یک میلیارد آن اختصاص داده شده است.

پول آبرسانی به دهدشت غربی تخصیص داده نشد/ مدت ۶ ماه کارگران پروژه حقوق دریافت نکردند

بزرگواری تصریح کرد: با وجود تلاش‌های مجموعه نمایندگان استان در مجلس و همچنین استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سال گذشته مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آبرسانی به دهدشت غربی اختصاص داده شد که تنها دو میلیارد آن تخصیص داده شد و حتی کارگران این پروژه مدت ۶ ماه است که حقوقی دریافت نکردند.

نماینده شهرستان‌های چهارگانه استان در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال مبلغ ۱۱ میلیارد تومان برای آبرسانی دهدشت غربی به شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی اختصاص داده شد که به دلیل نامطلوب بودن وضعیت اعتباری مشخص نیست تا پایان سال چقدر از این اعتبار اختصاص داده می‌شود.

وی تصریح کرد: وضعیت اعتباری کشور مناسب نیست پس لزومی ندارد با وجود مشکلات اعتباری که در سطح کلان کشور و به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد به مردم دروغ بگویم.

بزرگواری در ادامه به وضعیت تخصیص اعتبارات در حوزه ورزش هم اشاره کرد و گفت: مصوب شد که از محل درآمدهای نفت به هر یک از شهرستان‌های استان مبلغ ۱۴ میلیارد تومان اعتبار به امر ورزش اختصاص داده شود اما به جزو دو میلیاردی که شهرستان گچساران دریافت کرده تاکنون به ورزش شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه اعتباری تخصیص داده نشده است.

وی تصریح کرد: حل مشکلات مردم در تمام شهرستان‌ها و بخش‌های استان دغدغه همه مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است اما وقتی وضعیت اعتباری کشور نامحدود و با مشکل مواجه هستیم نمی‌توانیم برای رفع مشکلات موجود در استان معجزه کنیم.

احداث جاده برای روستاهای بالای ۵۰ خانوار شهر سوق

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از احداث جاده برای روستاهای بالای ۵۰ خانوار شهر سوق خبر داد.

سید موسی خادمی در نشست بررسی مشکلات بخش سوق با بیان اینکه مدیران با مشکلات موجود در شهرستان‌ها و بخش‌های استان بیگانه نیستند، گفت: محدود بودن منابع و وضعیت نامطلوب اعتبارات موجب شده نتوانیم خواسته‌ها، مطالبات و مشکلات موجود در بخش سوق و سایر بخش‌ها و شهرستان‌های استان را حل کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عدم دسترسی مردم شهر سوق به جاده مناسب از مشکلات اساسی مردم این منطقه است افزود: مجموعه مدیران استان و همه ما به عنوان نمایندگان دولت در استان نگران وضعیت این جاده هستیم.

وی تصریح کرد: قطعه اول جاده سوق به دهدشت به طول سه کیلومتر و با اعتبار بالغ بر ۲/۵ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال ساخت است که در صورت تأمین اعتبار لازم این جاده تا پایان سال در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد موظف شده از محل اعتبارات راه روستایی برای روستاهای بالای ۵۰ خانوار شهر سوق جاده مناسب احداث کند.

خادمی با بیان اینکه سوق محل پرورش بسیاری از شخصیت‌های برجسته استانی و ملی است، گفت: قول می‌دهیم آنچه که در خصوص وضعیت و مشکلات مردم سوق در این جلسه مطرح شد در حد توان و با توجه به بودجه و اعتبار اختصاص یافته به استان و این شهر انجام دهیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: منابع کشور برای انجام طرح‌ها و پروژه‌ها محدود است اما با وجود همین اعتبارات محدود می‌توان در جهت رفع مشکلات مردم بخش سوق تلاش کرد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=153725
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    بابا ول كنيد ترو خدا با اين وعده هاي دروغيتون كل بودجه استان داخل باشت هذينه ميشه

  2. دلسوز گفت:

    اقاى بزرگوارى خانه كاركرد شما از پايبست ويران ويران است تو ازشدت ضعفوناتوانى به فرافكنى مى پرداززييد اين حرف هادردى از مردم دوا نكرده فقط فرافكنى شما رابا اوج استيصالنشان ميدهد هله پنگه نكن مردم شمارا به بايگانى تاريخى سپرده اند وپشيمانند خدا ميداند. ادعاهاى كه در مصاحبه ات كردى مطلقا دروغ بوده  به جان خودت چك هاي كه از مردم گرفتى  اسنادانها موجودند

  3. ناشناس گفت:

    ازهنر جنابعالی است آقای بزرگواری

  4. هاشمی گفت:

    با سلام
    چطور در ماه های پایانی و نزدیک به انتخابات جلسه برگزار میشه
    چرا تا به حال جلسات بررسی مشکلات مردم برگزار نشد
    یعنی حاج آقا خودشو زد به اون راه یا مردم رو خدای ناکرده واقعا که

  5. ناشناس گفت:

    مگه نه اینکه خود شما در نطق و سخنرانی مجلس قبل میگفتی تحریمها اثری ندارد؟پس چی شدحاج اقا ؟

  6. چاروسا گفت:

    کمبود اعتبارات نتایج بیانات شما و رییس جمهور محبوبت (م ا ) می باشد.

  7. محسن گفت:

    عدل……..بیا

  8. دانشجو گفت:

    وقتی همه درحال پیگیری اعتبار ها بودن شما به آقای رفسنجانی گیر داده بودی و مسایلی که دردی از مردم شهرستانت دوا نمیکنه..
    حاج آقا شما به جای اینکه وقتتو تو مجلس صرف مردمت کنی میری اونجا آبروی لر رو میبری(چماق لری!!)بعد مشکلاتت رو پیش،مدیران استان میگی?! بعد از چهار سال هنوز نمیدونی چه حرفی رو کجا بزنی?!

دیدگاه شما