دوشنبه 8 تیر 1394 - 16:46

نماد صنعت کهگیلویه و بویراحمد کام مردم را شیرین می کند/ حقوق كارگران كارخانه قند ياسوج پرداخت مي شود

اتفاقا نه تنها اخراجي نداشته ايم بلكه در برخي از موارد از افراد متخصص در امور كاري و مشاوره اي نيز بهره گرفته ايم و تعديل مربوط به نيروهاي موقت و فصلي بوده است.

گروه اقتصادی – قائم مقام كارخانه قند ياسوج گفت: روند كاري اين كارخانه طبيعي است و كارخانه قند ياسوج طبق روال به كار خود ادامه مي دهد.

IMG-20150629-WA0001حسين روحاني مقدم در گفتگو با «بوير نيوز»، پيرامون برخي از حرف و حديث هاي اخير درباره كارخانه قند ياسوج، با بيان اينكه صنعت قند در ايران به دو شيوه توليد از شكرخام و يا چغند فعاليت مي كند، گفت: اين كارخانه از مهرماه گذشته به مدت 4 ماه پس از 12 سال از 54 هزار تن چغندر اقدام به توليد كرد كه با تمام شدن فصل برداشت، توليد  شکر از چغندر و شکرخام تا اواسط اسفند ادامه داشت.

وي افزود: از طرفي از آذرماه 93 دولت واردات شكر را ممنوع كرد كه امكان توليد از اين محل پس از اتمام بهره برداری در اویل اسفندماه 93 تاکنون میسر نشده است.

توليد در كارخانه قند ياسوج پس از 12 سال

عضو موظف هيئت مديره فرآورده هاي غذايي و قند ياسوج با اشاره به اختلاف قيمت تعيين شده از سوي دولت و قيمت بازار براي شكر گفت: با توجه به اينكه قيمت شكر در بازار 200 تومان كمتر از قيمت تعيين شده دولت براي خريد از كارخانجات بود، به استناد از آمار منشتر شده از سوي سنديكاي كارخانجات قند ايران، همه كارخانجات توليد كننده دچار زيان شدند و دولت بايد اين اختلاف قيمت را يارانه مي داد كه هنوز پرداخت نشده است.

روحاني مقدم با ذكر اينكه بانك تجارت سهامدار كارخانه قند ياسوج است و بانك عامل نيست، گفت: اين كارخانه بابت رد ديون دولت قبل به بانك تجارت واگذار شد و با حمايت و سرمايه گذاري خوب اين بانك باعث شد تا پروسه توليد چغندر قند بعد از 12 سال صورت گيرد.

وي افزود: در راستاي سياست دولت مبني بر عدم حضور بانك ها در اين زمينه ها، هفته گذشته بانك تجارت 4 كارخانه خود شامل شركت مولد نیروگاهی فارس، شركت ملي فرش ايران، يك كارخانه آرد در شمال و كارخانه قند ياسوج را طي آگهي در معرض فروش قرار داد و اتفاقا براي خريد شركت قند ياسوج سرمايه گذارهاي خوبي هم متقاضي شده اند.

اخراجي در كار نبوده است/ تعديل مربوط به نيروهاي فصلي

قائم مقام كارخانه قند ياسوج درباره تعديل نيرو در اين واحد توليدي نيز گفت: با توجه به ممنوعيت واردات شكرخام و فصلي بودن توليد از شكرخام، كارخانه هر ساله علاوه بر نيروهاي رسمي خود، نيروهاي فصلي و موقت بكار مي گيرد كه به دستور سهامدار و به دلايل مطرح شده فعلا دستور تعديل نيروهاي فصلي و موقت داده تاز مان آزادسازی واردات شکرخام و فعالیت های تولیدی کارخانه همسان سایر کارخانه ها داده شده است.

وي خاطرنشان كرد: اتفاقا نه تنها اخراجي نداشته ايم بلكه در برخي از موارد از افراد متخصص در امور كاري و مشاوره اي نيز بهره گرفته ايم و تعديل مربوط به نيروهاي موقت و فصلي بوده است.

حقوق كارگران پرداخت مي شود

حسين روحاني مقدم با اشاره به بدهي كلان كارخانه در گذشته و پرداخت بخشي از آن از سال گذشته تاکنون، درباره حقوق معوقه كارگران نيز اظهار داشت: حقوق سه ماهه كارگران در فصل بهار پرداخت نشده است كه انشالله بانك تجارت به عنوان سهامدار بزودی نسبت به پرداخت آنها اقدام خواهد كرد.

كارخانه قند ياسوج با قدرت به كار خود ادامه مي دهد

روحاني مقدم تاكيد كرد: با رايزني هاي صورت گرفته براي فراهم شدن مواد اوليه انشالله بزودي روند توليد مجددا از سر خواهد گرفته شد و چه بانك تجارت به عنوان سهامدار باشد و چه اين كارخانه واگذار شود چرخ اين كارخانه به عنوان نماد صنعت استان خواهد چرخيد و هيچ جاي نگراني نيست، شمن اینکه بعد از خاتمه مصرف چغندر، همه کارخانجات قند کشور موقعیتی مشابه دارند.

وي با گلايه از برخي اظهارات مطرح شده در فضاي رسانه اي گفت: متاسفانه اين نوع نگاهها كارشناسي نيست و بيشتر حرف هاي عاميانه است كه البته در روند كاري اين مجموعه خللي ايجاد نمي كند اما اي كاش قبل از رسانه اي شدن هر موضوعي ابتدا به صحت و سقم آن و اصل ماجرا پي برد.

عضو موظف هيئت مديره فرآورده هاي غذايي و قند ياسوج در پايان به پيگيري جدي مسئولان براي حل مشكلات اين كارخانه اشاره كرد و خاطرنشان كرد: بخاطر تلاش ها و حمايت هاي بي دريغ بانك تجارت از كارخانه قند ياسوج و استاندار محترم استان، نماينده محترم بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي و همكاري مديران محترم سازمان صنعت و معدن، شركت گاز، اداره كار و سازمان تامين اجتماعي از آنها صميمانه تقدير مي كنم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=153706
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی یار گفت:

    سلام جناب آقای روحانی مقدم.خداییش چند کلمه از حرفات راست بود؟بانک تجارت چگونه نگاهی به مجموعه تحت مدیریت آقای مهندس حبیبی دارد؟چرا برخی از کارشناسان رسمی و دائمی شما ممنوع الفعالیت شده اند؟ خروج 67نفر به یکباره یعنی تعدیل؟ تفاوت بین قیمت پرداختی چغندر به کشاورز تا قیمت واقعی بر اساس عیار یعنی چه؟ بدهی های بالا آمده میلیاردی به مدیریت قبلی ربط دارد یا ناشی از سوء مدیریت جدید است؟چرا وعده توخالی به مردم و کارگران می دهید؟چرا با مجموعه مدیریت قبلی رو در رو نمیشوید؟

  2. نفت گفت:

    نماد صنعت استان صنعت نفت است عزيز ياسوجي. 

  3. s گفت:

    نفت اونايي كه ميخورند بذار بخورند كارخانه قند براي ما مهم تر است

  4. علی یار گفت:

    بویر عزیز چرا پس از گذشت 24 ساعت از اعلام نظر قبلی من هنوز در دست بررسی است؟ چه مشکلی داره که نمیذارین؟ نکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. عدالت گفت:

    بله مي چرخد براي عده اي خاص

  6. کشاورز گفت:

    اقای روحانی پول کشاورز را ندادید کذب است ؟ من بدبخت که میایم کارخانه ونمی گذارید مدیر را ببینم کذب است از خدا بترسید اگر نمی توانید رها کنید

  7. کارگر فصلی گفت:

    کارخانه مرد عمل میخواهد نه حراف گو

  8. کشاورز مطلع و زیاندیده گفت:

    من یک کشاورزم که بنا به تبلیغات گسترده در رسانه ها از جانب شخص استاندار و مسئولین کارخانه و دیگر مسئولین برای کشت چغندر و حساب و کتاب هایی که درباره سود آن می کردند، به کارخانه قند جهت عقد قرارداد برای کشت چغندر قند مراجعه کردم که عملاً بعد از چند ماه معطلی از سال 93 تا اردیبهشت 94 و گذشت زمان کشت مناسب و با تماس هایی که با کارخانه گرفتم  گفتند که نمی توانیم قرارداد ببندیم که این موضوع چه معنایی جز عدم فعالیت کارخانه می تواند داشته باشد؟ ضمناً این تبلیغات گسترده و بدون آگاهی در رسانه ها از جناب استاندار و دیگران جز زیان و معطلی برای کشاورزان ارمغانی نداشت لا اقل برای کشاورزانی مثل بنده که این سخنان را باور کردیم 

  9. کارگر فصلی گفت:

    کارخانه مرد عمل میخواهد

  10. علی گفت:

    مدیرعامل ضعیفه جناب روحانی

  11. ناشناس گفت:

    اقای روحانی تو برو تتاترت را بازی کن چه به هیت مدیره ای بقول معروف.         حاکم شهری که مرغابی بود.  بر سر ان شهر رسوایی بود

  12. ع.ن گفت:

    روحانی جان میشه بگی مدرکت چیه؟اصلا مدرک توچه ربطی به صنعت داره واقعا متاسفام برای این صنعت

  13. ناشناس گفت:

    دوستان گرامی در ادور گذشته که اقای روحانی عضو هیت مدیره نبود مشکل کارخانه را داشتن هیت مدیره غیره قندی می دانست حال که تمام اعضای غیره قندی هستند چطور الان مشکلی نیست شکر چطور به بقیه کارخانه ها میدهند وبه شما نمی دهند به علت عدم اطمینان انها به شماست شما که مرد عمل نیستید استفا بدهید تا بقیه راحت شوند

  14. ناشناس گفت:

    من از خدا میخوا م هر کسی که حق کارگر کشاورز بخور خدا تو این ماه تو این ماه تقاص پس  بده

دیدگاه شما