دوشنبه 8 تیر 1394 - 3:10

میدان میوه و تره بار یاسوج افتتاح شد/ برچیده شدن مافیای میوه/ خبرهای خوش برای یاسوجی ها (+تصاویر)

عصر امروز با حضور مسئولان استانی میدان میوه و تره بار شهر یاسوج در زمینی به مساحت 2500 در تل خسرو جنب پمپ بنزین شهرک ولایت افتتاح شد.

عصر امروز با حضور مسئولان استانی میدان میوه و تره بار شهر یاسوج در زمینی به مساحت 2500 در تل خسرو جنب پمپ بنزین شهرک ولایت افتتاح شد.

میدان میوه و تره بار یاسوج در سال 80 پیش بینی شده بود اما در عمل اجرایی نشد

به گزارش خبرنگار بویرنیوز، در ابتدای این آیین شهردار یاسوج اظهار داشت: با توجه به احساس نیازی که میشد زمین این میدان از سال 80 با هدف تاسیس میدان میوه و تره بار در مرکز استان خریداری و اقداماتی انجام شد که متاسفانه در ادامه از هدف و کاربری پیش بینی شده دور شد.

دکتر جاوید با اشاره به اینکه متاسفانه ایجاد میدان میوه و تره بار به عنوان یکی از نیازهای عمده و اساسی هر شهری به خصوص جهت تنظیم قیمت ها و کمک به قشر ضعیف جامعه بود و این نیاز نیز از 14 سال پیش احساس شده بود بیان کرد: زمین پیش بینی شده میوه و تره بار یاسوج با تغییر کاربری به محل سوخت گاز خودروها و ترمینالی که اصلا در شأن همشهریان نبوده تبدیل شد.

سفره مردم نادیده گرفته شد/ میکروفون به دست ها در عمل هم به دنبال حل مشکلات باشند

جاوی تصریح کرد: متاسفانه نتیجه این بی توجهی ها نادیده گرفتن سبد غذایی مردم و همچنین شمار زیاد فروشنده های دوره گرد و نیسان های میوه فروشی هستند که چهره بسیار ناخوشایند و زشتی به ورودی های شهر داده اند.

20150628_180347

شهردار با اشاره به اینکه در یاسوج واقعا دستگاه های نظارتی در خصوص تنظیم بازار و کنترل قیمت ها به خصوص در زمینه فروشندگان میوه جات ضعیف عمل کرده اند، تصریح کرد: در مرکز استان هر کسی میکروفون به دست می شود از معظلاتی که میوه فروشهای سیار در سطح شهر و ورودی ها ایجاد کرده اند سخن می گوید اما در عمل چیزی مشاهده نمی شود و ایده و راه حلی برای حل مشکلات ارائه نمی شود.

وی عنوان کرد: اگر شهرداری یاسوج هم با این عقیده و مرام به قضیه نگاه می کرد پس از فراهم آوردن زیر ساخت ها باید بقیه اقدامات را رها می کرد اما ما برای کمک به معیشت و سفره مردم یک گام جلوتر رفتیم و با انتخاب پیمانکار وی را ملزم به عرضه محصولات کشاورزی و میوه جات به صورت عمده، با کیفیت و ارزان قیمت کرده ایم.

20150628_184727

مافیای میوه برچیده می شوند/ عرضه میوه های با کیفیت و ارزان در مرکز استان

جاوید با بیان اینکه هدف ما عرضه ارزان قیمت میوه ها و محصولات کشاورزی در سفره مردم و ایجاد شرایطی که گران فروش ها خود به خود کنار زده شوند، افزود: در گام اول شهرداری یاسوج پایانه مسافری بری در شأن مردم مرکز استان را به افتتاح رساند و سپس با توجه به نیازهای شهر در خصوص ایجاد پارک بانوان، میدان میوه فروشی برای کمک به اقتصاد خانواده ها، بازار ماهی و … را پیگیر و اجرایی نموده و یا در شرف بهره برداری می باشد.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه نظارتی دیگر با شهرداری نیست و سایر نهادهای دخیل در تنظیم قیمت ها و برخور با گران فروشی ها باید در ادامه کار و آنگونه که خواسته مردم می باشد، عملکرد خوبی از خود نشان دهند.

شهردار مرکز استان گفت: گام بعدی شهرداری یاسوج که تا نهایت 20 روز دیگر عملی میکند، ساماندهی وانت بارهای فروش میوه است به گونه ای منسجم و شکیل که هم مشکل ترافیکی ایجاد نشود و هم اینکه چهره ورودی های شهر زشت نشود.

دکتر جاوید در پایان با اشاره به اینکه در هفته های آینده مردم شاهد خبرهای خوشی در مرکزاستان خواهند بود، تصریح کرد: شهرداری تمام توان و تلاش خود را برای رضایتمندی شهروندان به کار گرفته و در این زمینه از همراهی و همکاری شورای شهر و همچنین استانداری استان بی نصیب نبوده است.

20150628_182846

در استان خودباوری و ایمان به توانستن نداریم

در ادامه معاون عمرانی استاندار با اشاره به قدمت کم یاسوج و حجم وسیع اقدامات صورت گرفته، تصریح کرد: در بعضی موارد کمبودهایی را در این شهر همواره احساس می‌کنیم و دلیل آن‌هم این است که ایمان و خودباوری که باید در شهر شکل می‌گرفت هنوز شکل نگرفته است.20150628_191008

 

این مسئول افزود: برای مثال در زمینه گوشت علی‌رغم این که کشتارگاه خوبی در استان داریم ولی بخشی از گوشت مصرفی استان را از اقلید وارد می‌کنیم که جای تعجب دارد، چرا که با این ظرفیت بالای تولید گوشت به واسطه یک سری مسائل مجبوریم گوشت را از جاهای دیگر وارد کنیم که زیبنده استان نیست.

میوه های خودمان را با چندبرابر افزایش قیمت دوباره از واسطه های دیگر شهرها میخریم!!!

نیک اقبالی در ادامه افزود: یا این که در فصل میوه بهترین میوه‌های ما را می‌خرند و به میادین میوه و تره‌بار سایر استان‌ها می‌برند و ما مجبور می‌شویم با مشکلات زیاد و چندین واسطه و قیما بسیار بالا آن‌ها را دوباره وارد استان کنیم.

این مسئول اظهار کرد: جای خرسندی است که هر کسی وارد این شهر می‌شود اذعان دارد که میزان مصرف میوه در یاسوج و این استان بالا است، مهمترین مشخصه آن وجود تعداد زیاد مغازه‌های میوه‌فروشی و تعداد زیاد وانت‌هایی است که به توزیع میوه می‌پردازند و جای خرسندی دارد که در سرانه مصرف غذایی این همه میوه در استان مصرف می‌شود.

وی بیان کرد: وقتی که این همه میوه مصرف می‌کنیم و مردم مشتاق برای خرید میوه خوب و درجه یک هستند چرا خودمان این بازار را در اختیار نداشته باشیم.

20150628_182500

صنعت و معدن وعده داده با گرانی ها و چند نرخی بودن ها مقابله کند

این مسئول افزود: اداره صنعت و معدن و تجارت به ما قول داده که از این به بعد در فاکتورهای مغازه‌های یاسوج سخت‌گیری و کنترل داشته باشند تا میوه‌ را از این محل تأمین کنند.

 وی گفت: قرار شد دو محل را برای ساماندهی وانت‌بارها در نظر بگیریم و در مرحله بعد آن‌ها را جمع‌آوری کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: مردم اگر بدانند میوه‌ای که به دستشان می‌رسد در میدان میوه وتره‌بار یاسوج ارزان‌تر و مرغوب‌تر است میوه را از جاهای دیگر تهیه نمی‌کنند.

نیک‌اقبالی خاطرنشان کرد: کسانی که به عنوان سرمایه‌گذار آمده‌اند آن‌ها را حمایت می‌کنیم و ادارات تعزیرات و صنعت،معدن و تجارت و اصناف هم به ما قول داده‌اند که با متخلفین برخورد کنند.

وی گفت: برای ما زیبنده نبود که در مرکز استان میدان میوه و تره‌بار نداشته باشیم و از شهرهای هم‌جوار میوه خود را تأمین کنیم.

20150628_191230

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=153607
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    هيشکه نیره ووچو سی یه کیلو تماتمي

    • عباس الف گفت:

      میدان میوه و تره بار که برای خرید یک کیلو تماته نیست! برای عرضه عمده می باشد برادر جان

  2. ياسوجي گفت:

    اگر در مركز شهر درنظر گرفته مي شد خيلي بهتر بود .چون براي اهالي شهر دور و مقرون به صرفه نيست .مشكلات اهالي مركز همچنان به قوت خود باقي است .

  3. از ياسوج گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشيد اگر اين ميدان را دشتروم ميزديد به نظر خودتون بهتر نبود

  4. ملا بنگرو گفت:

    مطمئن باشید بزوزدی زود درش تخته خواهد شد. بابا کی از یاسوج پا میشه بیاد اینجا میوه بخره.قبلا اگر کسی از شیراز یا گچساران یا … میومد تو مسیرش از ماشینا خرید می کرد.حالا نه مردم راضی اند نه میوه فروشها بخصوص اگر بخان ازشون مالیات و اجاره بها هم بگیرن.

  5. همشهری گفت:

    درود بر دکتر جاوید متخصص متعهد و مقتدر

  6. سبزی فروش گفت:

    فردا هم فیلمش تو سی دی های تبلیغاتی فلان کاندید پخش میشه
    . قابل توجه همشهریان سبزی در مزرعه در تل خسرو با قیمت ارزان تر فراوونه

  7. بلوط گفت:

    دوستان این میدان بیشتر برای فروش میوه به صورت عمده است به جای اینکه میوه فروشان ما از استان های دیگر میوه بخرند از این میدان خریداری میکنند البته به صورت خرده فروشی هم امکانپذیر هست به نظر من جای مناسبی است چون باعث ترافیک در شهر نمی شود ما باید از چنین اقداماتی استقبال کنیم تا باعث رونق در استانمان شویم

  8. ناشناس گفت:

    وعده است اما عمل نیست .به قول مادرم خدا کور وابوم اگر تیسه دیمه .روز و رزو بتر تره

  9. ممد گفت:

    این میدان عمده فروشی برای متعادل کردن قیمت هاست بعدشم اگر در مرکز شهر بود تبعات زیادی داشت از ترافیک و درگیری و شلوغی و …..بگیر تا بره پس عاقلانه ترین مکان انتخاب شده

  10. همشهری 1 گفت:

    جای بسی تاسف است برای یاسوج که هنوز یه میدان میوه وتره بار ندارد. به تمام شهرها و روستاهها برويد وببینید پیشرفت آنها را اما مسولین فقط به فکر صندلی خود هستند نه مردم . درود بردکتر جاوید خسته نباشی یک طرفه داره جور شهرستان را میکشه خدا قوت

  11. منتقد گفت:

    شهرداری که مخالف طرح مدیریت پسماند شهر تحت مدیریتش می باشد تکلیفش مشخصه

دیدگاه شما