یکشنبه 7 تیر 1394 - 4:08

10 سال پیش در چنین روزی؛”من دست مافیاهای قدرت را از نفتمان قطع می کنم،حتی به بهای از دست دادن جانم”

سیزده ساعت پس از پایان رای گیری، چهارم تیر ماه 1384 نتیجه انتخابات دور دوم ریاست جمهور ایران به این شرح اعلام شده بود:

محمود احمدی نژاد 17 میلیون و 348 هزار و 783 رای ( 95/61 درصد ) و اکبر هاشمی بهرمانی (رفسنجانی) ده میلیون و 46 هزار و 701 رای(نزدیک به 36 درصد).


طبق اعلامیه رسمی، 663 هزار و 770 رای نیز باطله تشخیص داده شد. در این اعلامیه افزوده شده بود که محمود احمدی نژاد (شهردار وقت تهران) که در دور دوم رای گیری برای مدت چهار سال به ریاست جمهوری ایران انتخاب شده است پس از تنفیذ مقام، از سوم اوت (12 مرداد) کار خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش بویرنیوز، خبرگزاری های داخلی ایران در این روز ضمن انتشار شرح حال، تحصیلات و تجربه های رئیس جمور منتخب، گزارش کرده بودند: احمدی نژاد در سال 1335 خورشیدی در خانواده یک آهنگر در شهرستان گرمسار به دنیا آمده، تنگدستی را با تمام وجود خود لمس کرده، در مدرسه دولتی درس خوانده، در دوران نظام سابق وارد دانشگاه علم و صنعت تهران شده و تحصیلات خود را تا دکترای مهندسی عمران شهری ادامه داده و استاد همین دانشگاه است. طبق این گزارش ها، وی از انقلابیون سال 1957 بوده و بارها تعهد خود را به اصول و شعارهای انقلاب مورد تاکید قرارداده و یک مومن اسلامی است. این گزارش ها چنین ادامه یافته بود: دکتر احمدی نژاد بیش از این که در سال 2003 از سوی شورای شهر به سمت شهردار تهران انتخاب شود استاندار اردبیل بود. وی در جنگ 8 ساله عراق و ایران به عنوان یک داوطلب شرکت کرد. وی دو سال نیز به مناسبت مقام خود، مدیریت روزنامه همشهری متعلق به شهرداری تهران را عهده دار بود.

احمدی نژاد ضمن نطق های انتخاباتی کوشیده بود تا خود را قهرمان تنگدستان معرفی کند و بگوید که مردم عادی باید درآمد نفت را در تامین معیشت خود حس کنند و کارکنان و مقامات دولتی، خود را خدمتگزار مردم بدانند نه آقای آنان. احمدی نژاد در نطق هایش خود را نوکر مردم خوانده بود که بر دل شان نشست.

احمدی نژاد پس از اعلام نتایج انتخابات دور دوم در نطقی که از رادیو ایران پخش شد گفت: تولید و صادرات نفت باید روشن شود. نفت سرمایه ملی بزرگ ما است ولی جو حاکم بر معاملات آن از تولید تا صادرات روشن نیست. ما باید آن را روشن سازیم. من دست مافیاهای قدرت را از نفت مان قطع می کنم، حتی به بهای از دست دادن جانم. مردم باید تاثیر سهم خود از نفت را در حیات روزمره حس کنند.

در همین روز (پنجم تیر ماه 1384) برخی گفته بودندکه خصوصی سازی به سبکی که در ایران صورت می گرفت و مصوبات اخیر مجمع مصلحت نظام در زمینه سیاست های مربوط به «اصل 44 قانون اساسی» که در آستانه انتخابات صورت گرفت! مورد قبول اکثریت ایرانیان که ده ها سال عادت به دولتی بودن کرده اند نبوده است، همچنین پولی شدن مدارس و بیمارستان های دولتی.

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=153496
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. م گفت:

    بویرنیوز یه روز رو بدون احمدی نژاد سر کن

  2. ناشناس گفت:

    آخ تا قیومت .دل و کی خش کرده بییم

  3. ر گفت:

    زنده باد

  4. ناشناس گفت:

    محمودخان مغول

  5. بالتازار گفت:

    بله ! تخریب های امروز علیه احمدی نژاد نتیجه عملی شدن شعارهای اون روزهاست…
    عقده گشایی های سرمایه داران و رانت خواران…

    • حسن گفت:

      ميشه بپرسم اين همه دزدي كه در حوزه هاي مختلف شده چرا همه ياران ، دوستان ، وزيران و اقوام احمدي نژاد بوده اند ؟؟؟!! 

دیدگاه شما