سه شنبه 12 خرداد 1394 - 1:06

نقش کورش کبیر و مصدق در مذاکرات زمان احمدی‌نژاد/ پشت پرده بدهی ۵۰ میلیارد دلاری شرکت نفت/ نظر شهید بهشتی درباره مذاکره با آمریکا/ طرح استکبار برای نفوذ به مجلس خبرگان/ پیامک آمادگی برای جنگ

نظر شهید بهشتی درباره مذاکره با آمریکا

صفحه اینستاگرام مجمع اصلاح‌طلبان بریده‌ای از مصاحبه شهید بهشتی در باره ملاقات مقامات دولت موقت با آمریکایی‌ها را مورد توجه قرار داده است که متن کامل آن به قرار زیر است.

سؤال: در الجزایر با یزدی و بازرگان ملاقات کرده است و آقای یزدی در مجلس عنوان کردند که شورای انقلاب در جریان بوده است، شما این گفته آقای یزدی را تأیید می کنید؟

جواب: همانطور که گفته شد، آقایان قبل از رفتن به الجزایر هیچ مجوزی نگرفتند که با برژینسکی ملاقات داشته باشند، ولی آنجا رفته اند و ملاقات داشته اند. باز تکرار می کنم، اگر آقایان و نخست وزیر و وزیر خارجه ما لازم دیده باشند با برژینسکی صحبت بکنند، من این را جرم و خلاف نمی دانم، اگر خلافی هست این است که چه صحبتی کرده اند، باز باید تکرار بکنم، برای چندمین بار تکرار می کنم و در آینده هم تأکید خواهم کرد: مگر می شود کشوری را اداره کرد بی آنکه انسان با نمایندگان کشورهای دیگر گفت وگو کند؟ باید نمایندگان کشورهای دیگر بدانند با ما مستقل گفت وگو کنند، یعنی ما مستقل هستیم و نمایندگان یک کشور مستقل هستیم. به هر حال اگر ما در صحبت هایی که با دیگران می کنیم قاطع باشیم و با قاطعیت روی استقلال و بی نیازی مان از آن ها پافشاری بشود گفتگو با آن ها همیشه نتیجه خوب خواهد داشت. اگر با آن ها در گفت وگوها ضعف نشان دهیم، نتیجه بد خواهد داشت. به همین جهت من اصل ملاقات این آقایان را هم هیچ نمی توانم درباره اش نظر بدهم تا وقتی که دقیقا بدانم چه گفته اند، مهم این است که آقایان بتوانند صورت مذاکراتشان را برای اطلاع ملت منتشر کنند.

کم‌آبی، به آتش کشیدن کارگاه تونل و تعقیب قضایی

اعتراضات خشن به انتقال آب از سرشاخه های کارون به فلات مرکزی ایران سبب شده که نزدیک به پنجاه نفر در استان چهار محال و بختیاری به مراجع قانونی احضار شوند. اعتراضات هنگامی شدت گرفت که مردم چغاخور در اعتراض به خشک شدن چشمه آلوقره که در اثر حفر تونل سبز کوه خشک شده بود، مراسم ترحیمی نمادین برگزار کردند و این مراسم به خشونت کشیده شد و قسمتی از کارگاه تونل سبز کوه در آتش سوخت.

هدیه عظیم خائنان عراقی به داعش

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دولتی این کشور (العراقیه) با اعلام بی طرفی کشورش در رویارویی ایران و عربستان سعودی گفت: عراق دروازه ایران نیست و ما خواهان ورود به درگیری های منطقه ای میان ایران و عربستان نیستیم.

وی افزود: اگر برادران سعودی معتقدند که عراق دروازه ایران است، در اشتباه هستند. العبادی ادامه داد: سعودی ها پیام های مثبتی برای ما فرستادند. سفارت خود را در بغداد افتتاح خواهند کرد. منتظریم شاهد سفر برادران سعودی به عراق باشیم. حیدر العبادی گفت: ما چیزی علیه عر بستان سعودی نداریم و دشمنی با این کشور نداریم. به هیچ کسی اجازه نمی دهیم از خاک عراق به سعودی ها توهین کند یا اقدامی علیه آنها انجام دهند.

حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق، گفته است که داعش هنگام تصرف موصل در سال گذشته، 2300 دستگاه خودرو زرهی هاموی و انواع دیگری از خودروهای نظامی را به غنیمت گرفت. بهای دقیق این خودروها معلوم نیست و بسته به تجهیزات و سیستم‌های الکترونیک آنها متفاوت است، ولی ارزش توافقنامه فروش هزار دستگاه هاموی، که در سال ۲۰۱۴ میان آمریکا و عراق امضا شد، ۵۸۰ میلیون دلار برآورد شده بود.

تخفیف 60 میلیاردی شهرداری به یک برج ساز

محسن پیرهادی، عضو کمیسیون نظارت شورای شهر تهران گفته: کمیسیون نظارت شورا از سال ۹۳ نزدیک به ۷۰ پرونده کلان ساخت و ساز را با همکاری سازمان بازرسی شهرداری بررسی کرده است. بسیاری از این پرونده‌ها نیاز به اصلاح دارد و بیشتر این ساخت‌و‌سازها توسط بخش خصوصی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بیشتر تخلفات انجام شده به نحوه محاسبه عوارض بازمی‌گردد، افزوده: در این پروژه‌ها پایین‌ترین نرخ عوارض دریافت شده است، به‌طور مثال تنها در یک مجتمع ۶۰ میلیارد تومان به سرمایه‌گذار تخفیف دادند که با درخواست شورا جواز ساخت این پروژه باطل شد تا مجددا این عوارض محاسبه شود و از جیب مردم تهران پولی به نفع برج‌سازان هزینه نشود. به گفته پیرهادی بیشتر این پروژه‌ها در مناطق ۱، ۲ و ۳ متمرکز است.

واردات هفتصد کارگر چینی و اخراج کارگران ایرانی!

ورود قریب الوقوع کارگران چینی این بار در شرق کشور و در پروژه کارخانه فولادسازی زرند موجب افزایش نگرانی کارگران پیمانی این شرکت شده است. پیش از این به کارگران گفته شده بود تنها 50 پیمانکار چینی قصد ورود به کارخانه در حال احداث فولاد زرند را دارند اما اینک کمپی با ظرفیت هزار کارگر در حال آماده سازی برای استقبال از کارگران چینی است. مدیر اجرایی پروژه فولاد زرند در پاسخ به این پرسش ایلنا که «پیمانکاران چینی برای آموزش نیروی ایرانی می‌آیند؟» صراحتا گفته است «خیر، چینی ها می آیند تا جایگزین نیروی ایرانی شود و کار نصب را هم در اختیار می‌گیرند».

شرط نبرد اصولگرایان سنتی و تندرو

امیر محبیان در باره احتمال رهبری ناطق بر اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم گفته: اين فرض بر حسب دانسته‌ها خيلي قريب به واقع نيست. ولي در اين صورت حتما نبردي ميان جريانات تندرو و جريانات سنتي اصولگرا پديد خواهد آمد، زيرا سال‌هاست جريان سنتي اصولگرا به خاطر ضربه خوردن، فوت يا كهولت سن رهبرانش در برابر تندروها منفعل عمل كرده يا رويكرد محافظه‌كارانه را برگزيده‌اند. در صورت بازگشت ناطق نوري طبعا اعتماد به نفس آنها تقويت شده و فعال‌تر خواهند شد.

قالیباف: تهران را خراب کردند، طلبکار هم هستند!

محمدباقر قالیباف در نهمین کنفرانس ملی روز جهانی محیط زیست گفته: افرادی در دهه ۷۰ که مسئولیت نیز داشتند شهر را به تخریب کشاندند و امروز مطالبه‌گر فضای سبز شده‌اند.

این پرداختن ‌بی‌بی‌سی به حرم امام (ره) مضحک است

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل و سخنگوی سپاه پاسداران گفته: طی چند روز اخیر شاهد برخی واکنش ها نسبت به بازسازی حرم مطهر حضرت امام(س) در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بودیم، هر چند پیشنهادات و انتقادات مطرح پیرامون این موضوع از سر دلسوزی است باید با هوشمندی مراقبت کرد تا خدای ناکرده به نوعی عمل نشود که موجبات سوءاستفاده دشمنان امام(ره) و انقلاب فراهم آید. اینکه شبکه منفور و فاسد بی.بی.سی به عنوان بوق رسوای استعمار پیر انگلیس با سوءاستفاده از نظرات مطرح در شبکه های اجتماعی رندانه و با خباثت بخواهد ساده زیستی امام(س) را مطرح کرده و ساخت و ساز حرم با شکوه امام(ره) را مغایر با ساده زیستی امام (س) جا بزند، بسیار مضحک و خنده دار است.

تقاضای اعدام برای پلیس‌های جده

حسن قشقاوی معاون امور مجلس، کنسولی و امور ایرانیان وزیر امور خارجه از برگزاری جلسه محاکمه دو مامور پلیس خاطی سعودی که مرتکب تعرض به دو نوجوان ایرانی در جده شده بودند، خبر داده و گفته : دادستان جده در کیفرخواست خود، مجازات اعدام را با استناد به شرع و قانون برای این دو متهم خواستار شد.

مؤتلفه‌ای‌ها نوگرایان اصولگرایان شدند!

در بین اصولگرایان، سه گروه ايثارگران، پايداری و مؤتلفه پس از فاصله گرفتن از چهره‌هایی چون ناطق نوری، لاریجانی و باهتر اولين بيانيه مشترك خود را منتشر کرده و مدعی شده‌اند که اصولگرایان با شعار «پایداری در اصول، نوگرایی در روش، ایثارگری در رفتار» به سمت همگرایی و وحدت پیش می‌روند.

طرح استکبار برای نفوذ به مجلس خبرگان

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مراقب ورود نیروهای نفوذی به مجلس خبرگان باشیم. اسدالله بادامچیان عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در برگزاری این انتخابات استکبار کمر همت بسته است تا در آن نفوذی بفرستد چون معتقد است این مجلس نقش ویژه‌ای در مسائل روز خواهد داشت. وی ادامه داد: با توجه به اینکه اصل ولایت فقیه بر پایه بیداری اسلامی است بنابراین این زمینه وجود دارد که افراد نفوذی و مزاحم به این مجلس فرستاده شود که نیاز است همه مراقب باشیم.عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: وظیفه ما این است فهرستی که جامعه روحانیت در این راستا مطرح می‌کند را حمایت کنیم و نیروهای اصول‌گرا به این وحدت رسیده‌ایم.

نقش کورش کبیر و مصدق در مذاکرات زمان احمدی‌نژاد

ژرار آرو سفیر فرانسه در امریکا مدعی شد که در زمان احمدی نژاد عملا مذاکره ای بین ایران و پنج بعلاوه یک صورت نمی گرفته است. وی افزود: زمانی که احمدی نژاد رئیس جمهور شد، مذاکرات متوقف شد و من می توانم بگویم که بین سال های 2005 تا 2012 هیچ مذاکره ای صورت نگرفت. سفیر فرانسه در آمریکا اضافه کرد: من به عنوان مذاکره کننده هسته ای فرانسه بین سال های 2006 تا 2009، چندین بار با ایرانی ها دیدار کردم. در آن سال ها ایرانی ها هرگز وارد مذاکره نشدند. مذاکرات با ایران اینگونه بود، ساعت نخست به کوروش کبیر اختصاص داشت، ساعت دوم به مصدق، و ساعت سوم به حقوق مردم ایران. این یک واقعیت است. در سال 2006، امریکایی ها، روس ها و چینی ها به محلق شدند و سپس نخستین قطعنامه علیه ایران با درخواست توقف غنی سازی صادر شد، اما ایرانی ها به آن تن ندادند. این خیلی مهم بود که روس ها و چینی ها با ما بودند.

خط قرمز ارشاد در ماجرای مجوز کنسرت‌ها

حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری این وزارتخانه پیرامون سخنان پیروز ارجمند درباره نقش شورای تامین استانها در برگزاری کنسرتها و ارائه مجوز، اظهار داشت: در مورد نقش شورای تأمین استانها در برگزاری کنسرت های موسیقی یا برنامه‌های هنری حجیم که نیازمند تصمیم شورای تأمین استان یا شهرستان است، بدیهی است که برگزاری برنامه‌ای با حضور چندین‌هزار نفر باید با هماهنگی‌ها و تأمین امنیت فرمانداران و استانداری‌ها به عنوان مسئولین تأمین امنیت صورت گیرد ولی نظارت بر این کار یا موافقت با برگزاری کنسرت‌ها در یک نقطه یا محل به معنای صدور مجوز نیست؛ به هیچ وجه اختیار حکومتی ارشاد را به سازمان‌های دیگر واگذار نمی‌کنیم و هیچ نهاد دیگری مسئولیت صدور مجوز ندارد، اما برگزاری آن نیازمند همکاری نهادهای هر منطقه است.

ائتلاف وزرای احمدی نژاد بدون احمدی نژاد

روزنامه رسالت نوشت: وزرای دولت نهم ودهم بدون احمدی نژاد در تدارک جبهه کارآمدی و تحول ایران اسلامی هستند. همین منبع افزود: مدتهاست گروهی از وزیران و معاونین احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین، جلسات بدون او را تجربه می کنند.

خبر تشکیل جبهه کارآمدی با کنار هم قرار گرفتن گروه کثیری از بدنه دولت سابق به بیرون درز کرد. همچنین گفته شده دیدار اخیر غیر رسمی هیأت مؤسس این جبهه در قم با آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس خبرگان رهبری و دیدار با تعدادی از مراجع تقلید و آیت الله مصباح یزدی حکایت از خیز بلندی است که یاران سابق احمدی نژاد برداشتند. از حاج بابایی، علی احمدی وزرای سابق آموزش و پرورش، محمد عباسی(وزیر سابق ورزش و جوانان) دانشجو و زاهدی وزرای سابق علوم،حسینی (وزیر سابق ارشاد) و وحید دستجردی به عنوان موسسین این مجموعه نام برده می شود.گرچه شنیده شده است رستم قاسمی و نجار وزرای سابق نفت وکشور هم … در جلسات همفکری حضور دارند… کار این مجموعه ابتدا با عضویت بیست نفر از اعضای دولت گذشته شروع خواهد شد.همچنین از بعضی معاونین رئیس جمهور سابق مانند فروزنده، فریدون عباسی، بذرپاش و زریبافان یاد می شود که به عنوان عضو به این مجموعه پیوستند.

عابدینی: می خواهم طوری حرف بزنم که اوین نروم

به گزارش مهر، عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ درباره حق پخش و درآمدهای فوتبالی عنوان کرد: به نظر من اسپانسرینگ ما باید در دو بخش الف و ب تقسیم بندی شود. الف که همان حق پخش و درآمد صدا و سیماست و در قسمت دوم باید از تمام بضاعت و پتانسیل استان ها استفاده کنیم. ما باید به صدا و سیما این باور را منتقل کنیم که حامی ورزش است و تعامل خوبی داشته باشیم. بگذارید یک مثال بزنم؛ همانطور که بسیاری از آقایان در بردها شریک می شوند بیایند در تمام موارد شریک شوند. تا اسم بودجه می آید هیچ کس در صحنه نیست و تازه اتهام هم می زنند که فلان کس تمام پول را خورده است. اینطور نمی شود. ما باید یک تجدیدنظر کلی در تمام برنامه های ورزشی و فوتبالی خود داشته باشیم. به هر حال من همواره هر جا که رسیده ام دنبال این بوده ام که حرف مردم را بزنم. حواسم به سن و سالم هم هست تا حرفی بزنم که اوین نروم. البته اینطور هم نیست که حرف مردم یادم برود.

قیمت خودروهای خارجی قبل از ورود به ایران چقدر است؟

صدای اقتصاد، در گزارشی به مقایسه قیمت خودروهای وارداتی در ایران با نرخ اولیه خودروها در کشور مبدأ دارد پرداخته است. نگاهی به نرخ خودروهای وارداتی پیش از ورود به گمرک و پس از ورود به بازار نشان می دهد که نرخ خودروها پس از ورود به بازار ایران تا حدود سه  برابر ارزش واقعی افزایش می یابد. این گزارش در جدولی قیمت چند خودرو وارداتی در گمرک و پس از آن در بازار و نمایندگی را آورده که میزان اختلاف قیمت در کشور مبدأ و بازار ایران را نشان می دهد.

نظر شهید بهشتی درباره مذاکره با آمریکا/ طرح استکبار برای نفوذ به مجلس خبرگان/ نقش کورش کبیر و مصدق در مذاکرات زمان احمدی‌نژاد/ پیامک آمادگی برای جنگ/ پشت پرده بدهی ۵۰ میلیارد دلاری شرکت نفت

روایت خزانه دار داعش از درآمد این گروه

تلویزیون بی بی سی در قالب یک گزارش منابع درآمدی داعش و منشأ شکل گیری این گروه تروریستی را بررسی کرده. شبکه تلویزیونی بی بی سی مستندی درباره داعش پخش کرد. در این مستند توضیح داده می شود که چگونه جنگجویان محدود و متعصب جهادی، به ثروتمندترین ارتش ترور در جهان تبدیل شدند؟

پیتر تیلور خبرنگار بی بی سی گفت: اکنون پلیس عراق یک فرد را در زندان خود دارد که می تواند اسرار داعش را فاش کند. این فرد کسی است که تأمین مالی دولت اسلامی ( داعش) را بر عهده داشت. وی در گذشته به همراه القاعده علیه اشغال آمریکا نبرد می کرد. نام این فرد ابو هاجر است. ابوهاجر که بی بی سی وی را خزانه دار داعش معرفی کرد، در پاسخ به اینکه پول داعش از کجا می آید، گفته: از اعمال مالیات می آید. آنها از شرکت های تجاری، شرکت های تولید برق، داروسازی ، پمپ بنزین ها و شرکت های نفت مالیات می گیرند. آنها تقریبا از همه بخش ها مالیات اخذ می کنند. خبرنگار پرسید اگر داعش از فردی پول طلب کند اما او پول را ندهد چه رخ خواهد داد؟ ابو هاجر در پاسخ گفت: آنها آن فرد را تهدید می کنند و می گویند که او را با نارنجک خواهند کشت. منبع دیگر درآمد داعش فروش عتیقه های بسیار باارزش در عراق است.

ایراد عارف به نظرسنجی انتخابات سال 92

حسن رسولی عضو بنیاد باران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، به تحلیل خود در مورد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ائتلاف دولت با طیف علی لاریجانی و استراتژی اصلاح‌طلبان برای انتخابات 94 پرداخت. رسولی در پاسخ به اینکه برخی‌ها می‌گویند جریان اصلاح‌طلبی به دلیل عدم رأی آقای عارف که البته نظرسنجی‌ها نیز همین را نشان می‌دادند حاضر به پذیرش این ائتلاف شد گفت: یکی از مستندات این بود و نظرسنجی‌ها مقبولیت آقای روحانی را نشان می‌داد که البته این نظرسنجی‌ها نیز مورد ایراد دکتر عارف بود.

هشدار درباره نفوذ برخی افراد به بدنه بسیج

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رحمانی در گفت‌وگو با «پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس امام خمینی(س)» همچنین با اشاره به برخی اعتراضات به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: یک عده داد می‌زنند که چنین و چنان نشود؛ مگر این‌ها انقلابی‌تر از امام (ره)، مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی هستند؟ رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ما به تیم هسته‌ای خود اعتقاد داریم. هر کسی از گوشه‌ای شعاری می‌دهد، اما امروز زمان این شعارها گذشته است. فرمانده بسیج مستضعفین در زمان امام خمینی(ره) گفت: بسیج هیچ‌گاه تابع تاثیرات گروه‌ها نمی‌شود. متاسفانه هم در زمان حیات حضرت امام (ره) و هم چند سال پیش عده‌ای به بدنه‌ بسیج نفوذ کردند و این بسیجیان پاک، ارزشمند و سالم را گاه به جریانات سیاسی می‌کشانند که نباید این‌طور باشد؛ بسیج از ولایت سرچشمه‌ می‌گیرد و نباید به مسایل دیگر آلوده شود.

صندوق‌های اخذ رأی، شیشه‌ای می‌شوند؟

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره شفافیت در انتخابات، گفت: صندوق شیشه‌ای که رئیس‌جمهور مطرح کردند، باعث شفافیت در انتخابات می‌شود.محمدحسین مقیمی در گفت‌وگو با «پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس امام خمینی(س)» درباره طرح استفاده از صندوق شیشه‌ای برای انتخابات آتی که توسط رئیس‌جمهور مطرح شد، اظهار کرد: این موضوع از این جهت مطرح شد که اطمینان حاصل شود که همه‌چیز شفاف است و مردم رأی خود را که در صندوق می‌ریزند، می‌بینند.وی ادامه داد: البته در گذشته هم که صندوق لفافه‌پیچی می‌شد، صندوق آرا را در حضور اعضا می‌گشودند و آرا داخل آن را می‌دیدند تا مشکلی وجود نداشته باشد و پس از آن انتخابات شروع می‌شد اما اگر این شفافیت انجام شود بهتر است. معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد: البته این موضوع نیاز به تأیید شورای نگهبان دارد.

واکنش ناطق نوری به ائتلاف روحانی و عارف

حجت‌الاسلام محسن رهامی در گفت و گو با تسنیم در پاسخ به سؤالی پیرامون نظر آقای ناطق نوری در زمان انتخابات 92 برای ائتلاف آقایان روحانی و عارف در جلسه لواسان سال 92 چه بود، گفت: من از اصل این ائتلاف که شما به هر کاندیدایی رسیدید، حمایت می‌کنم ولی خودم مستقیماً نماینده‌ای به جلسات شما نمی‌فرستم ولی شما با آقایان هاشمی و رئیس دولت اصلاحات جلسه برگزار کنید و نظرات تهران و شهرستان‌ها را ارزیابی کنید. قرار بود حدوداَ 15 استان را به صورت رندومی ارزیابی کنیم و ببینیم چه کسی زمینه بیشتری دارد و در نهایت به جمع‌بندی برسیم از آن جمع بندی حمایت کنیم که جمع‌بندی نهایی ما آقای روحانی بود. آقای ناطق نوری رسماً اطلاعی نداد ولی عملاً حمایت کرد.

پیامک آمادگی برای جنگ!

محسن غرویان در گفت‌وگو با ایلنا گفت: همین چند ساعت پیش پیامکی برای من فرستادند که «مسئولان مملکت چرا مردم را برای جنگ آماده نمی‌کنند؟ فقط صحبت از توافق می‌کنند و صحبت از آرامش می‌کنند؛ مگر جنگ و جهاد در اسلام نداریم؟ باید مردم را برای جنگ هم آماده کرد؛ سخن از توافق و سبد کالا نباید باشد»؛ این چنین مفادی را می‌فرستند که نشان می‌دهد اینها اصل را بر جنگ، ستیز، برخورد، دعوا و خشونت با همه دنیا قرار داده‌اند و این فرهنگ و تفکر، اساسا تفکر غلطی است.

مناطق آزاد شبیه پادگان مردانه شده است

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی زم معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور در گفت وگوی با مهر، درباره درآمد سالانه مناطق آزاد کشور توضیح داد: اگر کل درآمد سالانه هفت منطقه آزاد را هزار میلیارد تومان بدانیم متوسط سهم حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری ۷ منطقه صد میلیارد تومان و سهم هر منطقه به طور متوسط سیزده میلیارد تومان که بیست درصد آن یعنی حدود دو و نیم میلیارد تومان سهم گردشگری و زیرساخت‌های یک منطقه می‌شود و این یعنی چیزی ورای یک شوخی! وی گفت: کدام سرمایه‌گذار، خانواده‌اش را به شهری می‌برد که بیمارستان، رشته‌های تخصصی بیمارستانی و مدرسه و دانشگاه، تفریحات، محیط زیست و … نداشته باشد؟ از این رو بعد از گذشت این همه سال در بسیاری از این مناطق مدرسه‌، دانشگاه، سینما خوب وجود ندارد به همین دلیل خانواده بسیاری از سرمایه‌گذاران و مدیران و کارشناسان ارشد این مناطق در شهری دیگر اسکان دارند و این مناطق شبیه پادگان‌های نظامی مردانه است.

پشت پرده بدهی ۵۰ میلیارد دلاری شرکت نفت

بر اساس تازه‌ترین برآوردها، حجم بدهی‌ شرکت ملی نفت ایران به بانک مرکزی و بانک‌ها به بیش از ۵۰ میلیارد دلار افزایش یافته و حتی این رقم به تایید مقامات ارشد وزارت نفت رسیده است. به گزارش مهر، انتشار بدون پشتوانه مالی اوراق مشارکت ارزی و ریالی به ویژه برای تأمین منابع مالی فازهای پارس جنوبی در طول چند سال گذشته تاکنون منجر به افزایش حجم بدهی‌های شرکت ملی نفت ایران شده است. در شرایط فعلی، حجم بدهی‌های شرکت ملی نفت ایران به بانک مرکزی و سایر بانک‌های عامل به بیش از ۵۰ میلیارد دلار رسیده، این در حالی است که در کنار این حجم بدهی‌ها، روز به روز بر حجم جریمه دیرکرد پرداخت این بدهی‌های نفتی افزوده می‌شود.رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تأیید بدهی ۵۰ میلیارد دلاری این مجموعه به بانک مرکزی و بانک‌های عامل، می‌گوید: اخیرا موفق به اخذ مصوبه‌ای از مجلس شورای اسلامی شده‌ایم که به مدت دو سال به شرکت نفت برای پرداخت بدهی‌ها فرصت داده است.معاون وزیر نفت با اعلام اینکه براساس این مصوبه مجلس شورای اسلامی اصل و فرع بدهی‌های شرکت ملی نفت تا دو سال استمهال شده است، بیان کرده است: این فرصت فشار را از روی دوش شرکت نفت برای اجرای طرح‌های جدید توسعه‌ای کاهش می‌دهد.

روایت جدید ولایتی از دبه در مذاکرات

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، شب گذشته در برنامه زنده تلویزیونی متن و حاشیه در پاسخ به اینکه آیا شما از جزئیات مذاکرات هسته‌ای خبر دارید یا خیر، گفت: بنده در حد معمول که شغل بنده ایجاب می‌کند از مذاکرات هسته‌ای مطلع هستم. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اینکه قرار بود مذاکرات هسته‌ای در دور جدید در 6 ماه انجام شود، اما به مدت 2 بار این مذاکرات تمدید شد علتش چه بود، اظهار داشت: علتش زیاده‌خواهی‌های آمریکاست. این مسأله را دوستانی که مذاکره می‌کنند برای ما نقل کردند. وی ادامه داد: یکی از مواردی که باعث تمدید مذاکرات شد توافق بر سر تعداد سانتریفیوژها بود آنها در لوزان توافق کرده بودند که هزار سانتریفیوژ در اختیار جمهوری اسلامی باشد اما در نوبت بعدی مذاکرات نیز دبه درآوردند و گفتند تنها باید 350 سانتریفیوژ در دو زنجیره کار کنند و مابقی به انبار انتقال یابد که این موضوع خلاف آن چیزی بود که قبلاً توافق کردند.

دلیل اینکه ملی گرایی کفر است!

گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با حضور محمد مهدی عبدخدایی دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام و استاد دانشگاه برگزار شد. دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام خاطرنشان کرد: جامعه ایران به سمتی در حال پیشروی بود که حتی اگر کسی در حال نماز خواندن بود او را مسخره می‌کردند. 15 خرداد ماه سال 1342 نماد بیداری فکری جامعه ایرانی است، در واقع این نماد موجب بیداری اسلامی در تمام منطقه شد اما با بوجود آمدن نظام ناسیونالیسم، غرب توانست کشورهای عرب منطقه را کنترل کند. به اعتقاد وی ملی گرایی در واقع کفر است، زیرا در مقابل بیداری اسلامی قد علم می کند و جامعه ایران در خرداد سال 42 تشنه بود و رفع عطش آن فقط به وسیله روحانیت برطرف شد؛ در تمام طول تاریخ بشری پیامبران برای بیداری انسان‌ها آمدند و تمدن‌ها را در اصل پیامبران ساختند. عبدخدایی تصریح کرد: به لطف الهی و با تلاش حضرت امام و در ادامه ایشان مقام معظم رهبری ا یران مستقل ترین کشور دنیاست و با تمامی انتقاداتی که به نظام می شود شاهد خدمات بسیار زیادی به مردم بوده‌ایم.

ادعای یک نماینده در مورد سفر انتخاباتی 40 مقام دولتی

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در جمع فرمانداران و استانداران گفت: ما نیز از اینکه انتخابات شفاف برگزار شود، بسیار استقبال می‌کنیم، همه مسئولان نظام نیز همواره سعی کرده‌اند انتخابات با شفافیت هرچه تمام برگزار شود. نماینده مردم بجنورد در مجلس یادآور شد: اخیراً در سایت دولت آمده بود که 40 مسئول کشوری به منظور بررسی و نظارت بر اجرای قوانین به استان‌ها و شهرستانی‌ها مختلف رفتند. این ظاهر خبر است. آیا آقای روحانی می‌داند که این افراد که با هزینه دولتی اعزام شده‌اند واقعا چه کارهایی را انجام می‌دهند؟ آیا رئیس جمهور می‌داند این افراد در مناطقی که می‌روند جلسات انتخاباتی می‌گذارند و ساماندهی انتخاباتی انجام می‌دهند.

پیش بینی یک نماینده از پیروز نهایی انتخابات مجلس دهم

سید رمضان شجاعی کیاسری، عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی درخصوص فعالیت کمرنگ اصولگرایان اعتدالی در مقایسه با اصولگرایانی چون جبهه پایداری و ایثارگران به روزنامه نیوز گفت: اجاق فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل به معنای واقعی روشن نشده و هنوز تحرکات به شکل جدی صورت نگرفته است. سید رمضان شجاعی کیاسری، عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی درخصوص فعالیت کمرنگ اصولگرایان اعتدالی در مقایسه با اصولگرایانی چون جبهه پایداری و ایثارگران به خبرنگار نامه نیوز گفت: اجاق فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل به معنای واقعی روشن نشده است و هنوز تحرکات به شکل جدی صورت نگرفته است.

وقتی معاون اول شعار کوروش را سرمشق خود می کند

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در فیس بوک خود نوشت: دوستان سلام. مدت نسبتاً زيادي است كه به دليل مشغله هاي بسيار و تعدد جلسات نتوانسته ام در اين صفحه مطلبي بنويسم و با شما به اشتراك بگذارم. از اين جهت بايد بر اين دوست كمتر در دسترس خود ببخشيد. وی در پایان این پست فیس بوکی نوشت؛ نمي توانم افسوس خود را به جهت از دست رفتن سرمايه گذاريهاي ضروري در حوزه عمران و به ويژه مديريت آب پنهان كنم. اگر در طول سالهاي گذشته منابعي كه به توزيع يارانه اختصاص داديم را در حوزه هايي چون ايجاد شبكه هاي مدرن آبياري و كمك به كشاورزان براي كنار گذاشتن شيوه هاي سنتي و غرق آبي، هزينه ميكرديم، امروز كمتر نگران كاهش سفره هاي زير زميني آب و تامين منابع آبي شهرهايمان بوديم. راستي اين خبر را ديده ايد؟! « مجموع یارانه نقدی پرداختی به مردم در بیش از چهار سال گذشته به مرز ۱۸۰هزار میلیارد تومان رسید که معادل کل بودجه عمرانی دولت از سال ۸۵ تا ۹۳ است».

خداوند اين كشور را از خشكسالي و دروغ و رياكاري دور نگه دارد.

در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/505180/%D9%86%D9%82%D8%B4-%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%B4-%DA%A9%D8%A8%DB%8C%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D8%B5%D8%AF%D9%82-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C%E2%80%8C%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%AF%D9%87%DB%8C-%DB%B5%DB%B0-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%86%D9%81%D8%AA-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DA%A9%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%81%D9%88%D8%B0-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%DA%A9-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%86%DA%AF © www.tabnak.ir

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=152475
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما