دوشنبه 11 خرداد 1394 - 1:36

لغو تایید مدارک تحصیلی پزشکی ایران در آمریکا و کانادا

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به توقف موقت تایید مدارک فارغ التحصیلان پزشکی در ایران توسط نهادهای مربوطه در آمریکا و کانادا گفت: استفاده ابزاری از حق آموزش و تحصیل که در زمره حقوق بنیادی انسانهاست اقدامی نادرست و تبعیض آمیز است.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، مرضیه افخم اظهار داشت: استفاده ابزاری از حق آموزش و تحصیل که در زمره حقوق بنیادی انسانها است اقدامی نادرست و تبعیض آمیز است بویژه اینکه این رشته تحصیلی با سلامت و جان سایر انسانها ارتباط مستقیم دارد.

وی با ابراز تاسف از این تصمیم کمیسیون های آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی در امریکا و کانادا تاکید کرد که فارغ التحصیلان ایرانی همواره در زمره برترین ها در این رشته بوده و هستند.

افخم اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران راهها و اقدامات لازم برای رفع محدودیت وضع شده علیه اتباع و شهروندانش را در دست بررسی دارد و امیدوار است هر چه سریعتر پایان یابد.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=152390
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمود گفت:

    خخخخخخخ بازگشت عزتمدارانه  ایران به دنیا ،آقای روحانی فک میکنم قرار بود عزت رو به پاسپورت ایرانی برگردونی بعد دو سال حالا دیگه با سوادامونم عزت و احترام ندارن  حاج حسن . 

دیدگاه شما