دوشنبه 11 خرداد 1394 - 1:27

ادويه‌اي بر عليه سرطان پروستات

سرطان پروستات يکي از شايع ترين موارد بدخيمي است که اغلب دير تشخيص داده مي شود.

کارکامين يکي از اجزاي اصلي زردچوبه و ادويه کاري است که در مهار واکنش هاي التهابي نقش دارد. اين ماده يک ترکيب پلي فنلي است که موجب ايجاد رنگ زرد در زردچوبه و ادويه کاري مي شود. پودر زردچوبه از سال ها قبل براي درمان بيماري هاي التهابي مختلف مانند آرتروز کاربرد داشته است.

در مطالعات ساليان اخير کاربردهاي درماني بسياري براي کارکامين مشخص شده است. به عنوان مثال در ماه مارس سال 2012 مطالعات محققان ايالت ميشيگان نشان داد که کارکامين براي بيماران مبتلا به پارکينسون مفيد است. مطالعات دانشمندان آلماني نشان مي دهد که کارکامين گسترش (متاستاز) سرطان پروستات را متوقف مي کند.

سرطان پروستات يکي از شايع ترين موارد بدخيمي است که اغلب دير تشخيص داده مي شود و زماني درمان آغاز مي گردد که سرطان به بافت هاي ديگر بدن سرايت کرده است (متاستاز) و خطر مرگ بيمار را تهديد مي کند. مطالعات قبلي نشان داده بود که کارکامين متاستاز تومور در سرطان ريه، سينه و سرطان هاي سر و گردن را نيز متوقف مي کند. کارکامين موجب کاهش سنتز ترکيباتي موسوم به سيتوکين توسط سلول هاي تومور مي شود. سيتوکين ها موجب پيشرفت سرطان و متاستاز مي شوند.

پژوهشگران معتقدند که مي توان از کارکامين به عنوان عامل پيشگيري کننده در بيماران مبتلا به BHP (تکثير خوش خيم سلول هاي پروستات) و يا زنان با سابقه خانوادگي سرطان سينه استفاده نمود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=152383
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما