یکشنبه 10 خرداد 1394 - 7:44

برقرسانی 55هزار و700روستا در کشور

مشاور توانیر و مجری برق رسانی روستایی کشور گفت : 55هزار و700روستا در کشور تاکنون برقرسانی شده و برق رسانی به روستاهای بالای 10خانوار در اولویت توانیر قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ولی الدین مصلحتی شربیانی روز شنبه دریاسوج در جمع خبرنگاران افزود: در سال 88جشن برقرسانی روستاهای بالای 20خانوار کشور برگزار شد و درحال حاضر برقرسانی به روستاهای زیر20خانوار و بالای 10خانوار ادادمه دارد.

وی بابیان اینکه اکثر روستاهای زیر 20خانوار در جنوب و شرق کشور قرار دارد، گفت: تلاش دولت براین است که هیچ نقطه روستایی تا سال آینده بدون برق باقی نماند.

مشاور توانیر بیان کرد :600منطقه روستایی بدون برق کشور وجود دارد که علت این امر نداشتن کد روستایی، معارضات اجتماعی و یا نبودجاده دسترسی بوده است.

مصلحتی شربیانی اظهارکرد: برای برقرسانی به این مناطق به 106میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

وی از انعقاد تفاهم نامه توانیر با سازمان امور عشایرکشور برای برقرسانی به خانوارهای عشایری در سایت های اسکان خبرداد و گفت: برای توسعه برقرسانی به مناطق عشایری

از نیروگاه های برقی 300واتی که انرژی آنها از نورخورشید تامین می شود،استفاده خواهد شد.

به گفته وی این نوع نیروگاهها به دلیل شارژشدن با برق شهر، قابلیت حمل ، تعمیر و نگهداری از اهمیت خوبی برخوردارند.

مصلحتی شربیانی اظهارکرد: 99.75 درصد روستاهای کشور برقدار شده اند.

مجری برقرسانی روستاهای کشور در خصوص استفاده غیرمجاز از برق گفت: استفاده غیرمجاز از برق درشهرها و حاشیه شهرها بیشتر از سایر نقاط است و درروستاها آماری گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه همه دولت ها به برق دار کردن مناطق روستایی با اختصاص بودجه توجه ویژه داشته اند ،تصریح کرد:600 روستای بدون برق کشور در صورت کددارشدن تا سال آینده برقرسانی خواهند شد و برق 170روستا ازطریق انرژی های نو تامین شده است.

مشاور توانیر افزود: هشت منطقه روستایی در کهگیلویه وبویراحمد به دلیل فاصله با شبکه، جمعیت کم و نبود راه دسترسی امکان برقرسانی نداشته که این مناطق در برنامه برق رسانی قرار دارند.

وی هزینه هر کیلومتر برقرسانی در مناطق هموار را 300میلیون ریال و کوهستانی را تا 900میلیون ریال اعلام کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=152248
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما