جمعه 8 خرداد 1394 - 21:02

۱۱ میلیون مجرد در سن ازدواج داریم

به گزارش بویرنیوز، محمود گلزاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه تهران به مناسبت هفته جوان با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت علی بن حسین(ع) افزود: براساس سرشماری سال ۹۰ حدود ۳۱ و نیم درصد جمعیت کشور جوانان بین ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند.

۱۱ میلیون مجرد در سن ازدواج داریم


وی با اشاره به اینکه در مقایسه با سال ۸۰ جمعیت جوان کشور کم شده است، گفت: برنامه های ما نه جوان غافلی و نه جوان هراسی است بلکه تلاش برای باور کردن جوانان و جوان باوری است.

گلزاری افزود: در بودجه سال ۹۴ در تبصره‌هایی برای مسکن جوانان و اشتغال آنان برنامه ریزی شده است.

وی گفت: پیشنهاد تفکیک سازمان جوانان از وزارت ورزش و جوانان داده شده است و معاون اول رئیس جمهور پیگیر آن است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: برای مجلس جوانان هم برنامه داریم که در سال‌های بعدی اجرایی می شود.

گلزاری از دوران جوانی به عنوان مهمترین دوران زندگی یاد کرد و گفت:‌ در نهضت پیامبر حضور جوانان برجسته بود و در پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ و پس از جنگ جوانان نقش آفرینی کردند.

وی افزود: امام(ره) جوانان را کسانی می دانستند که به ملکوت خدا نزدیکترند و رهبر انقلاب هم جوانان را سرمایه های بزرگ کشور می دانند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: جوانان ما در اعتکاف، برنامه های راهیان نور، نمازجمعه، المپیادهای علمی، ورزشی و نانو برجسته هستند.

گلزاری افزود: عمده ترین مسائل جوانان سلامت، اشتغال، آموزش، مسکن، ازدواج، تحکیم خانواده، سبک زندگی ایرانی و اسلامی آنان و افزایش مشارکت جوانان در فعالیت های اجتماعی است.

وی گفت: در حوزه سلامت با برنامه های خوب وزارت بهداشت به شاخصه های مثبت جوانان اضافه خواهد شد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: تلاش می کنیم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی جوانان با شناسایی این آسیب‌ها اعم از سوءمصرف مواد، تصادفات و اضافه وزن برنامه ریزی کنیم./مهر

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=152101
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما