جمعه 8 خرداد 1394 - 18:22

روایت امام جمعه گچساران از حلالیت مدیران گچساران و ترس از برکناری به دلیل عدم حضور در مشک و ملار!

امام جمعه گچساران با بیان اینکه روحانیت به هیچ‌ عنوان با شادی جامعه مخالف نیست، گفت: بعضی از مسئولان گچسارانی با واسطه و تلفنی از حضور در جشنواره خلاف شرع این شهرستان عذرخواهی و طلب بخشش کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: عذرخواهی برخی از مسئولان گچساران برای حضور در جشنواره خلاف شرع

 گزارش بویرنیوز، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از نافرمانی‌های الهی، اظهار داشت: خداوند وعده داده است که هر کس تقوای الهی پیشه  و رعایت‌ کننده فرامین الهی باشد، خداوند راه خروج وی از مشکلات را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نزدیکی نیمه شعبان تصریح کرد: شیعیان، مؤمنان، مسلمانان و مظلومان در بعضی کشورها مورد هجمه ظلم و ستم قرار گرفته‌اند و زنان و کودکان بی‌گناهی زیر آتش در حال فریاد زدن  و کمک از امام عصر(عج) هستند.

امام جمعه گچساران در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان میلاد علی اکبر(ع) روز جوان را به جوانان و مردم تبریک عرض کرد و گفت: کشور ایران اسلامی کشوری جوان بوده که باید توجه به نسل جوان مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

حجازی ادامه داد: بر کسی پوشیده نیست که بهای سنگینی برای شکل‌گیری این انقلاب پرداخت شد که از جمله آن می‌توان به تبعید 15 ساله امام راحل (ره)، ترور و به شهادت رسیدن شخصیت‌های برگ این مملکت، زندانی شدن بزرگترین شخصیت‌های نظام و شهید شدن صدها هزار انسان شریف و بهترین فرزندان ملت در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس، اشاره کرد.

وی بیان کرد: دلیل این هزینه‌ها اسلامی شدن حکومت و جاری شدن احکام اسلام بر این مملکت بود نه اینکه محمدرضای پهلوی عزل شود و زید و بکر حکومت کنند.

امام جمعه گچساران با اشاره به برپایی برخی از کنسرت‌ها و همایش‌ها عنوان کرد: بنده و دیگر بزرگانی که من شاگرد آنها به شمار می‌روم در سطح کشور و استان تذکراتی به این موارد داده‌ایم، همچنین متأسفانه مشکلاتی وجود دارد که در استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری این مشکل بیشتر از دیگر مناطق است.

حجازی افزود: نماینده ولی فقیه و امام جمعه در چهارمحال بختیاری نیز در این خصوص اعتراض کرده‌اند که چرا کنسرتی که علیه مشی اسلام و اهل بیت(ع) است، باید توسط دولت برگزار شود.

وی بیان کرد: ما بارها در جلسات، دونفره، پنج نفره، شورای اداری در استان و شهرستان خدمت مسئولان خدوم عنوان کردیم که در حکومت اسلامی موازین شرعی رعایت شود.

حجازی یادآور  شد: اعلام کردیم که تلاش کنید که به جای انتقاد از عملکرد مسئولان در پشت تریبون نماز جمعه از آنها تشکر شود، تا وقت مسئولان و نماز جمعه صرف این مسائل حاشیه‌ای نشود.

امام جمعه گچساران افزود: متأسفانه مسائل برعکس شد و گاهی انسان احساس می‌کند در احکام بوی کودتا می‌آید یعنی وارونه کردن احکام شرعی .

حجازی عنوان کرد: موسیقی و غنا و نوازندگی و ارگی که مناسب مجلس لهو و لعب همچنین سبب غفلت انسان از خدا باشد، حرام قطعی است و این مسئله مورد تأیید علما، بزرگان و مقام معظم رهبری نیز است.

وی افزود: مسئولان به عنوان نمایندگان حکومت اسلامی وظیفه خدمتگزاری و ترویج مسائل شرعی را دارند و خلاف انتظار است که خود مسئولان با پول بیت‌المال، مردم و جمهوری اسلامی مرتکب چنین اعمالی شوند.

امام جمعه گچساران در ادامه با بیان اینکه بعضی‌ها می‌گویند حجازی از نظر مقام معظم رهبری در خصوص بعضی مسائل بی‌اطلاع است و اینکه در جمعه گذشته از شرف و حیثیت مردم گچساران دفاع کردم، گفت: به هم‌استانی و سایر نقاط کشور اعلام می‌کنم مردم گچساران رقاصه و نوازنده نیستند، گچساران معبر شهدا و نقطه مقدسی است نباید چنین آلوده شود.

حجازی با گریزی استنباطی به جشنواره «مشک و ملار» در گچساران گفت: بعضی از مسئولان بعد از برگزاری این جشنواره طی تماس‌های تلفنی و فرستادن واسطه عذرخواهی، طلب بخشش و حلالیت کردند.

حجازی یادآور شد: این مسئولان عنوان کردند که نمی‌توانستیم شرکت نکنیم زیرا امنیت شغلی نداریم و امکان عزل ما وجود دارد.

امام جمعه گچساران اظهار کرد: البته سایت‌ها نیز عکس‌ها و مطالب این افراد را منتشر کرده‌اند و نیازی به اعلام اسامی آن افراد در تریبون نماز جمعه وجود ندارد.

حجازی عنوان کرد: مسئولان نظام اسلامی باید متدین بوده و اهل رعایت حلال و حرام باشند و رشد آبروی عشایر را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه آبروی عشایر تنها نوازندگی نیست، افزود: عشایر آبروی این مملکت هستند و باید با حرمت کامل مورد توجه قرار گیرند.

حجازی تصریح کرد: بعضی‌ها گفته‌اند روحانیت با شادی مخالف هستند این صحت ندارد زیرا روحانیت با شادی مخالف است که دل امام زمان(عج) را به درد می‌آورد.

فارس

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=152084
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    برخی آدم ها را باید برکنار کرد تا اسلام پا برجا بماند و به بدعت ها آلوده نشود.آیا همه مسائل شهر شما از قبیل اشتغال و تورم و… حل شده و فقط مشک و ملار باقی مانده که به برگزاری آن اعتراض دارید؟

  2. بختيار رضوانى گفت:

    بابا ول كن اقاي حجازي كشش ندين ،مشكلات كارگران شش صبح جلوي بانك. ملي گچسارانو ببين كه كارگري هم گيرشون نمياد

  3. ناشناس گفت:

    جناب حجازی عزیز کاسه داغتر از آش نشو

دیدگاه شما