جمعه 8 خرداد 1394 - 16:14

‌‌انتقاد شدید امام جمعه باشت از جشن مشک‌و‌ملار‌

امام جمعه باشت با انتقاد از برگزاری جشن مشک‌و‌ملار گفت: این مراسم که پر از محرمات بوده در حقیقت مراسم ترویج منکرات بود.

خبرگزاری فارس: ‌‌انتقاد شدید امام جمعه باشت از برگزاری جشن مشک‌و‌ملار‌

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه باشت ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: انسان در سایه عمل به دستورات الهی و رعایت تقوا می‌تواند به جایی برسد که همچون کوه محکم شده و هیچ بادی قادر به تکان دادن آن نباشد، بنابر‌این کسی که بر ایمان تکیه کند بر باورهای خود مستحکم می‌شود.

وی در خطبه نخست به فرارسیدن نیمه شعبان سالروز میلاد منجی عالم بشریت امام زمان (عج) پرداخت و با تشریح چند نکته در این خصوص گفت: حرکت اصلی همه ادیان الهی رفع فقر و محرومیت در جامعه بوده که حکومت مهدویت نیز بر همین بنا قرار گرفته است و امام عصر عج نیز ظهور خواهند کرد تا جامعه بشری را از فقر و فلاکت نجات دهند و ظلم ظالمان را از مظلوم بردارند.

این استاد حوزه ضمن اشاره به نیمه شعبان و نام‌گذاری آن به روز امید برجسته‌ترین خط در جامعه مهدویت را عدالت برشمرد.

‌عبودی همچنین به لزوم فراهم‌سازی زمینه ظهور امام زمان (عج) تأکید کرد و تصریح کرد: منتظران ظهور باید با برپایی حکومت عدل و گسترش آن به سراسر جهان با انجام شایسته تکالیف خود در این خصوص زمینه‌های ظهور را فراهم کنند.

خطیب جمعه باشت در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان باشت به 9 خرداد‌ماه مصادف با میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان اشاره کرد و ائمه اطهار را بهترین الگوی زندگی برای انسان‌ها به خصوص جوانان دانست.

وی در ادامه به 10 خرداد روز جهانی بدون دخانیات پرداخت و بیان کرد: آمارهای بسیار نگران‌کننده‌ای در این زمینه وجود دارد، بنابراین برای رفع این معضل بزرگ که موجب هدر‌رفت سلامتی و سرمایه انسان می‌شود خودمان باید همت کنیم.

امام جمعه باشت در بخش دیگری از سخنان خود به 14 خرداد سالروز ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرد و ضمن سنگین برشمردن این واقعه برای امت یادآور شد: امام خمینی (ره) عقلانیت، معنویت و عدالت‌خواهی را همواره در مکتب خود داشتند، بنابراین باید یاد و تفکر امام خمینی (ره) زنده نگهداشته شود.

این استاد حوزه در ادامه به مسئله مذاکرات هسته‌ای اشاره و با بیان اینکه انرژی هسته‌ای یک نیاز اساسی برای کشور است، تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده ما در حال مذاکره بوده و نیازمند حمایت است، اما ما شاهد خدشه‌دار شدن برخی خطوط قرمز نظام هستیم که لازم است مسئولان بیشتر در این زمینه توجه کنند.

‌عبودی با بیان این‌که مدت‌هاست شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست، کمرنگ شده و نیازمند احیاء است، ادامه داد: بازدید از مراکز  نظامی ما یکی از خطوط قرمز نظام است که ملت اجازه آن را به هیچ بیگانه‌ای نخواهد داد.

امام جمعه باشت همچنین در انتقاد شدیدی به برگزاری جشن مشک‌و‌ملار در استان اشاره کرد و یادآور شد: این مراسم که پر از محرمات بوده در حقیقت مراسم ترویج منکرات بود.

وی با ابراز تأسف از برگزاری این آئین توسط برخی مسئولان گفت: برخی گفته‌اند اسلام دین نشاط است اما ظاهرا برداشت صحیحی از نشاط ندارند، بنابراین توصیه می‌کنیم اگر آگاه نیستید نظر ندهید.

خطیب جمعه باشت در پایان انتقاد شدیدی از نهاد میراث فرهنگی کرد و تأکید کرد: این نهاد اقداماتی مغایر با اسلام انجام داده که نیازمند توجه مسئولان است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=152075
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. پاسخ گفت:

    تمام مشکلات و فقر و بيکاري و..زیر سر همین مشک ملاره !!! 

دیدگاه شما