جمعه 8 خرداد 1394 - 14:09

ادعای عجیب نماینده جبهه پایداری در مجلس: تیم هسته ای متعهد شده که قلب راکتور اراک را منفجر کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که هر روز به توافق بد نزدیک تر می شویم، خطرناک ترین بخش مذاکرات را مربوط به مبحث نظارت ها دانست.

به گزارش بویرنیوز، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، پنج شنبه شب در جمع طلاب و روحانیان مسجد امام حسن(ع) پردیسان با مقایسه توافقنامه ژنو و بیانیه لوزان به عقب‌نشینی تیم مذاکره کننده کشورمان اشاره کرد و گفت: ایران در بیانیه لوزان، تعهدات زیادی را پذیرفته است که نشان دهنده عقب‌نشینی و ضعف این تیم است.

حجت‌الاسلام نبویان ابراز داشت:‌ تیم مذاکره کننده آمریکا با هر توافق، تحریم‌ها را بیشتر کرده و پیشروی کرده است و با برنامه پیش می‌آید.

وی با اشاره به فشارهایی که بر رسانه ملی وارد می‌شود، تصریح کرد:‌ ما روز به روز به توافق بد نزدیک تر می‌شویم و این توافق در شأن مردم ایران نیست زیرا مسؤولان و خواص به وظیفه خود در قبال مردم، انقلاب و ارزش‌های دینی عمل نمی‌کنند چنان که خواص زمان حضرت علی(ع) نیز همراهی نمی‌کردند یا نفاق داشتند و در عمل خلاف دستورات ایشان حرکت می‌کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، خطرناک ترین بخش مذاکرات را مربوط به نظارت‌ها خواند و گفت:‌ تیم مذاکره کننده ایران به آژانس انرژی اتمی اجازه بازرسی از هر نقطه ایران را داده است که با این اقدام، امنیت مراکز نظامی، متخصصان کشور و امنیت ایران به خطر انداخته و این تعهدات، تحقیر و تهدید ملت ایران است.

وی به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در زمینه مذاکرات اشاره و تصریح کرد: بعد از تعهد تیم مذاکره کننده ایران در لوزان و پذیرفتن بازدید از مراکز نظامی کشور و این که امنیت مردم و کشور را در نظر نگرفتند؛ کار به جایی رسید که رهبری احساس خطر کردند و فرمودند «من نمی‌گذارم از مراکز نظامی بازدید کنند» مردم باید پیروی برخی از مسؤولان از رهبری را در عمل آنها جستجو کنند نه در شعارها و سخنرانی‌های شان.

حجت‌الاسلام نبویان به بازرسی معاون اومانو از کارگاه ساخت سانتیوفیوژ اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مسؤولان هسته‌ای کشور تعریف می‌کرد، در مقطعی که معاون اومانو از کارگاه ساخت سانتیوفیوژ در یکی از مراکز غنی‌سازی بازدید کرد، بعد از بازدید به من گفت «من معاون آژانس بین المللی انرژی اتمی دنیا هستم، ‌اما این نخستین مرتبه است که یک کشور به من اجازه بازدید از کارگاه ساخت سانتیوفیوژ را می‌دهد.

وی برای مطالعه بیشتر همگان را به مطالعه متن انگلیسی تعهدنامه ارجاع داد و تصریح کرد: بازرسی‌های خارج از عرف، دوربین‌های آفلاین، نظارت‌های سرزده و بدون اطلاع، بازدید از مراکز نظامی و هر مکانی که آژانس اراده کند، فاش کردن لیست شرکت‌های مرتبط با ایران، بازرسی کالاهای دومنظوره، لیست متخصصان و دانشمندان هسته‌ای و ارائه موارد زیادی که تیم مذاکره کننده ایرانت در تعهد لوزان پذیرفته است، بیشتر برای تهدید و ناامنی کشور است و کاربردی غیر از این ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به راکتور آب سنگین اراک اشاره کرد و گفت:‌ ایران از محدود کشورهایی است که به تکنولوژی تولید آب سنگین دست پیدا کرده است چنان که آمریکا در اقدامی عجیب تمام آب سنگین‌های دنیا را جمع می‌کند اما در توافق لوزان، تیم مذاکره کننده را متعهد کرده است که قلب راکتور اراک را منفجر کنند یا به خارج بفرستند.

وی یادآور شد: در بیانیه لوزان اتحادیه اروپا موافقت کرد که فقط تحریم‌ها را تعلیق کند چنان که در متن بیانیه آمده است « اتحادیه اروپا موافقت کرد به اجرای تحریم‌ها خاتمه دهد» که خاتمه دادن به اجرا، لغو تحریم نیست بلکه تعلیق است.

حجت‌الاسلام نبویان افزود:‌ آمریکا با مکر و فریب، قیودی همچون برداشته شدن موقت تحریم‌ها،‌ تحریم‌های ثانویه، تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای،‌ قطعنامه جدید و راستی‌آزمایی را در بیانیه لوزان گنجانده است که طبق متن انگلیسی تعهدنامه لوزان، تیم مذاکره کننده ایران با باقی ماندن تحریم‌ها به جز چند مورد محدود، آن هم در صورت راستی آزمایی آژانس موافقت کرده است که این با لغو تحریم‌ها به صورت یکجا منافات دارد.

 تیک

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=152065
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    زنده باد به این مرد

  2. شاه گفت:

    چرا دست از سر مردم برنمیدارید باین همه دزدی

  3. افشین گفت:

    چقدر رو دارید با این همه اختلاس  حرف میزنید

  4. ناشناس گفت:

    اینم تازه به دوران رسیده میخواد خودشو نشون بده

  5. فرهاد گفت:

    تو را به قران دست از سر این ملت و مملکت بردارید . بس کنید دیگه

  6. ناشناس گفت:

    هردم از اين باغ بري مي رسد . همين نبويان را كم داشتيم

  7. فرهنگی گفت:

    درود بر ظریف که با 8بعلاوه 1 حریف نه 5+1(3گروه دیگه…اسرائیل…جبهه پایداری و دلواپسان….گنگره امریکا)…فکر نکنید ظریفه..هر هشتا را حریفه…..

دیدگاه شما