پنجشنبه 7 خرداد 1394 - 15:57

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد: برخی کارکنان استانداری یک ریال هم کار نمی‌کنند

محمدی یادآور شد: در بحث آزادی بیان در دانشگاه‌های این استان هیچ‌گونه نگاه امنیتی نیست و تاکنون ظرفیت جهت سخنرانی افراد بسیاری در دانشگاه‌ها فراهم شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استخدام‌های غیراصولی در سال‌های گذشته در سطح ادارات این استان، امروز باعث شده که ما نتوانیم از ظرفیت‌های خوب علمی و نخبه استان استفاده کنیم.

خبرگزاری فارس: استخدام‌های غیراصولی در ‌کهگیلویه و بویراحمد/برخی کارکنان استانداری یک ریال هم کار نمی‌کنند

به گزارش بویرنیوز، فتاح محمدی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات جوانان گچسارانی با اشاره به اعیاد شعبانیه اظهار کرد: این ایام فرصت مغتنمی برای شیعیان و مسلمانان است که بتوانند در راستای تقویت هویت فرهنگی و دینی خود گام بردارند.

وی نام‌گذاری ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) به نام روز جوان را نشان از اهمیت به شخصیت، مقام و جایگاه جوانان در جامعه دینی دانست و افزود: بررسی و توجه به مشکلات و رفع نیازهای این قشر تاثیرگذار و آینده‌ساز جامعه مهم‌ترین دلیل موفقیت و توسعه هر کشوری است.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در پاسخ به مشکلات جوانان گچسارانی در این جلسه با اشاره به مشکلات مطرح شده از جمله مسائل بیکاری، ازدواج جوانان، مباحث مرتبط به اوقات فراغت جوانان، آسیب‌های اجتماعی در کمین این قشر و دیگر مباحثی که مطرح شد، تصریح کرد: اگر مسئولان شهرستان این جلسات را بیشتر برگزار کنند شاید کمی از بغض جوانان کاسته و فضای این جلسات لطیف‌تر شود.

محمدی با بیان اینکه هر مطلبی را جوانان مطرح کنند ما مسئولان موظف به پاسخ‌دهی هستیم، با اشاره به سخنان مرحوم ابوترابی مبنی‌ بر اینکه همه انسان‌هایی که آمدند برای خدمت به مردم آمده‌اند، عنوان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که اگر خدمت نکردیم حداقل خیانت هم نکنیم.

این مسئول در پاسخ به سئوالات مربوط به اشتغال، با بیان اینکه در حال حاضر ما 53 هزار دانشجو در دانشگاه‌های سراسر استان داریم، بیان کرد: اگر سالانه 10 هزار دانشجو از این دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شود آیا ظرفیت اشتغال در محیط‌های اداری جوابگوی این تعداد از جوانان را دارد یا اینکه خود ما و جوانان باید به دنبال کارآفرینی باشیم.

وی در مقایسه‌ای میان کشور ایران اسلامی و ژاپن مبنی بر اینکه کشور ایران با 70 میلیون نفر جمعیت قریب به 10 میلیون نیروی کار اداری بوده و کشور ژاپن با 150 میلیون‌نفر 300 هزار نفر شاغل در ادارات دارد، خاطرنشان کرد: آری در خصوص مسائل اشتغال دولت هم تاحدودی خوب عمل نکرده اما در مواردی با کاهش مالیات‎ها و ارائه تسهیلات سعی در رفع مشکلات ناشی از بیکاری داشته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما طرح‌های مختلفی از جمله طرح فدک برای کشاورزان در شهرستان باشت و .. انجام دادیم اما کسی استقبال نکرد، ادامه داد: دولت در راستای اعطای تسهیلات در حوزه صنعت از 22 درصد به 12 درصد و در بخش کشاورزی از 16 درصد به 9 درصد سودهای بانکی را کاهش داد اما آیا کسانی که وام گرفتند در جای مناسب خود هزینه کردند؟.

محمدی بحث اشتغال و بیکاری را مشکلی کشوری خواند و با اشاره به برخی استخدامی‌های  غیراصولی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر ما شاهد این هستیم که در خود استانداری استان افرادی هستند که به اندازه یک‌ریال هم کار نمی‌کنند، اذعان کرد: متاسفانه استخدام‌های غیراصولی در سال‌های گذشته در سطح ادارات این استان، امروز باعث شده که ما نتوانیم از ظرفیت‌های خوب علمی و نخبه استان استفاده کنیم.

این مسئول با بیان اینکه امروز بخشی از بحران اشتغال به دولت و برخی به خود ما برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: نگاه به فرهنگ اشتغال باید تغییر کند و در همین راستا نیز دولت باید به بخش خصوصی توجه بیشتری کند.

وی در پاسخ به پرسش یکی از جوانان گچسارانی در ارتباط با علت تعطیلی برخی کارخانجات شهرک صنعتی این شهرستان، افزود: علت تعطیلی‌ها این است که طرحی که تعریف شد نیز توجیه اقتصادی نداشته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با تاکید بر اینکه دانشجویان ما باید کارآفرین از دانشگاه خارج شوند نه کارجو، عنوان کرد: با توجه به تاکید مقام عظمای ولایت بر مسئله اقتصاد مقاومتی لذا امروز ایده و فکر است که اقتصاد را توسعه می‌بخشد.

محمدی یادآور شد: در بحث آزادی بیان در دانشگاه‌های این استان هیچ‌گونه نگاه امنیتی نیست و تاکنون ظرفیت جهت سخنرانی افراد بسیاری در دانشگاه‌ها فراهم شده است.

فارس

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=152022
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سالار گفت:

    در اتوبان تهران كرج
    راننده اي در باند تهران به سمت كرج، داشت به سمت تهران حركت ميكرد.
    راديو پيام گفت ، متاسفانه راننده اي متخلف دارد خلاف جهت حركت مي كند. و ناامني ايجاد مي كند.
    راننده گفت ، اي بابا ، كجاشو ديدي ، همه دارند خلاف حركت ميكنند.

  2. محقلی گفت:

    نه خودتان پارتی بازی نمی کنید صدرحمت به اون دولت

  3. اداری گفت:

    خیلی از کارکنان نه اینکه یک ریال کار نمی کنند حضورشان زیان آور است

  4. ناشناس گفت:

    مشت نمونه خرواره لطفا کارایی خودت چقدره.؟.

  5. شهریار گفت:

    شما که خودت میدونی متاسفانه شاخص های بهره وری در سازمان ها و ادارات دولتی بسیار پایینه چون کار واقعی نیست که کسی بخواهد انجام بده. البته شاخص های بهره وری در شرکت های خصوصی خیلی بهتر از شرکت های دولتیه. سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید در خصوص بهبود فضای کسب و کار و ارتقاء بهره وری برنامه ریزی های لازم و علمی را انجام دهد. شما از کسانی نام بردی که حتی یک ریال هم کار نمی کنند اما من کسانی را سراغ دارم که از نظر خودم منفی حساب میشن یعنی ضمن اینکه خودشون کار نمیکن باعث میشن بقیه هم کار نکنند. اکثر شرکت های خارجی اگر به طور مثال با ده نفر نیرو کار میکنن، حاضر نیستن حتی بدون حقوق هم کسی به جمعشون اضافه بشه چون بهره وری سایر کارکنان کاهش می بابد.

  6. یا زهرا گفت:

    جناب دکتر محمدی گل گفتی.واقعا خیلی از کارمندان ماهی نیم ساعت کار مفید ندارند.آیا پولی که سر سفره زن و بچه هاش میبره موردی نداره؟

  7. بویراحمد گفت:

    نیروهائی که می فرمائید باید از همون هایی باشن که در طول 3 سال گذشته به استانداری تزریق شدن. چندتاشون را می شناسم. ………. اینکه میگم بدون غرض هست. واقعیتی بسیار تلخ. اما چندتا نیروی خوب هم پیدا میشه

  8. افتخاری گفت:

    پس چرا هر ماه برای کارکنان فرمانداریها -بخشداریها و استانداری 60تا 200ساعت اضافه کار می رنید ؟!

  9. غلوم گفت:

    از فضائل شیخ ما چه عجب پنجه را گشود و گفت وجب جناب محمدی نگدان نباشید تدبیر استاندار محترم بر این است تا اضافه کاری ومزایای خوب به کارمندان استانداری داده شود استاندار در مسائل رفاهی فقط به فکر مجموعه استانداری بوده و برای سایر کارمندان دولت هیچ خیری نداشته اند حق کارمندان استانداری ادا میشود نوش جانشان اما به فکر دیگران هم باشید

  10. علي گفت:

    خدا بيامرزه پدر اين جلساتو آقاي محمدي شما هم خودتون همچي كارنميكنيد هنرشما فقط شركت درجلساتيه كه نود درصد اونهم به شما ربطي نداره

  11. بویر گفت:

    آقای دکتر محمدی درست می فرمایند . و آنها کسانی هستند که پارتی دارند و بیشتر اوقات سرکار نمی آیند .

  12. بیطرف گفت:

    اگر کارکنان کار نمی کنند ضعف از بی برنامگی و عدم اشراف مدیران به کارها و امورات اداری می باشد ، ایشان درست عنوان نموده اند و این ضعف در اکثر ادارات وجود دارد و دلایل آن بسیار واضح و روشن است مدیری که نه بر اساس توانائی و شایستگی بلکه بر اساس یک سری روابط سیاسی ،گروهی و طایفه ای انتخاب می شود نتیجه ای جز بیکاری کارکنان و مر گ تدریجی سازمان بدنبال نخواهد داشت ، خدایی حداقل در استان ما معیاری مناسب برای انتخاب مدیران (فارغ التحصل کدام دانشگاه ،سوابق کاری ،تجربه و….)وجود دارد؟

  13. حمید گفت:

    اگرکارنمیکنن پس چرامجموعه استانداری درمعاونت پشتیبانی نزدیک به سی نفرازادارات دیگرکه اکثراازیک قومیت خاص هستندراوارداستانداری کرده اند

دیدگاه شما