پنجشنبه 7 خرداد 1394 - 13:43

توصیه مهم آیت اله ملک حسینی به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دانش و اندیشه اصیل ترین امری است که به مثابه پشتوانه باید در این سازمان باشد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: نباید به دنبال تبدیل روستاها به شهر باشیم.

به گزارش بویرنیوز، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در مراسم معارفه رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: در تمامی برنامه ریزی های توسعه ای باید انسان محور باشد و سازمان مدیریت برای انسان آباد و رشد یافته و نه تنها استان آباد تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه آحاد مردم استان اگر آباد شوند خود استان را آباد خواهند کرد، بیان کرد: در فرآیند مدیریت و برنامه ریزی اگر انسان آباد شود، محیط انسان آباد خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد محیط آباد را ملازم با انسان آباد عنوان و اظهارکرد: اگر آب، برق، گاز و سایر خدمات برای منطقه ای برده شود اما در پایان هیچ زمینه ای برای رشد در آنجا یعنی آباد شدن انسان نباشد، این برنامه ریزی نیست.

آیت الله ملک حسینی مدیریت را بهره گیری حداکثری از ظرفیتهای حداقلی دانست و خاطرنشان کرد: گاهی درحداقلها ظرفیتهای بسیار بزرگی وجود دارد همچون یک دانه که اگر درست مدیریت شود تبدیل به 1400 دانه می شود.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی نیازمند عقل و فکر و بودجه ریزی نیازمند دانش است و وجود این دو باهم رمز موفقیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دانش و اندیشه اصیل ترین امری است که به مثابه پشتوانه باید در این سازمان باشد.

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه موانع و آسیبها در این سازمان شناسایی شوند، بیان کرد: اگر دانش به اضاف اندیشه در موقعیتی حاکم شود و هیچ مانعی فراروی آن وجود نداشته باشد بدون شک مدیریت یعنی شکوفایی ظرفیتها و بهره وری حداکثری اتفاق می افتد.

وی با ذکر این سوال که آیا باید بازهم آنچه انتقال امکانات به نقاط مختلف است را ادامه دهیم، افزود: نباید به دنبال تبدیل روستاها به شهر باشیم بلکه باید در هرجایی زمینه برای رشد مطلوب فراهم شود و انسان باید شهر یا روستا هرکدام را خواست انتخاب کند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گاه در توزیع ظرفیتها سوزاندن ظرفیتها اتفاق افتاده است، تصریح کرد: گاهی همه امکانات به منطقه ای برده شد اما بازهم مهاجرت صورت گرفت و نتوانستیم این مهاجرت را مدیریت کنیم.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به وظایف قوای مختلف گفت: دخالت ها، فشارها، و معامله ها به جای تعامل ها آسیبی برای مملکت و برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

وی خاطرنشان کرد: قوا باید تعامل داشته باشند و در راستای تعالی و رشد کشور حرکت کنند اما اتفاقاتی می افتد که گاهی معامله است و این آسیبی برای استان است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد کم رنگ بدون مسائل فرهنگی در برنامه ریزی و بودجه ریزی در گذشته را یادآور شد و تأکید کرد: تعریف عمرانی و شبه اقتصادی از فرهنگ در استان یک آسیب جدی است و مطلوب نیست.

آیت الله ملک حسینی بیان کرد: انتظار می رود در برنامه ریزی ها مسائل فرهنگی بهتر دیده شود و کارشناسان شناخت بیشتری از فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی داشته باشند.

وی اضافه کرد: استفاده از کارشناسان پاک، سالم و شعورمند ضروری است و باید از سیاست بازی، منطقه گرایی، حزب گرایی پرهیز شود. نباید عواملی غیر از نگاه کارشناسی در برنامه ریزی ها موثر باشد و برنامه ریزی ها باید بر مبنای مصالح جامعه نه خواسته های جامعه باشد.

ایسنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=152003
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    منطقه گرایی امان از منطقه گرایی کو گوش شنوا در یک بررسی اجمالی از  اب منطقه ای استان خواهید دید تمامیمدیران از کهگیلویه و اعتبارات در گچساران میباشد  

دیدگاه شما