پنجشنبه 7 خرداد 1394 - 9:53

تجلیل از هنرمندان صنایع دستی سادات محمودی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ،دانشی بخشدار پاتاوه ،شهردارواعضای شواری شهر پاتاوه وبرخی دیگر  از مسولان بخش پاتاوه از دهستان سادات محمودی بازدید و مشکلات بافندهای صنایع دستی این بخش را ازنزدیک مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان ، محمود باقری در این بازدید اظهار کرد: صنایع‌دستی در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد نقش مهمی در اشتغال‌زایی در این مناطق دارد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش صنایع‌دستی همواره به عنوان یکی از راه‌های ارزان و مناسب برای اشتغال‌زایی مطرح است و این به گونه‌ای است که در سادات محمودی شهرستان دنا حدود 70 درصد زنان در امر تولید صنایع‌دستی مشغول هستند.

 

باقری در ارتباط با نقش صنایع‌دستی در روند توسعه و رونق اقتصادی کشور افزود: توسعه کشور نیازمند استفاده از ظرفیت‌های بالقوه تمامی بخش‌ها اعم از کشاورزی، صنعت، حمل و نقل، انرژی، تجارت خارجی، گردشگری و به ویژه صنایع‌دستی است.

 

وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی یکی از مشکلات فراروی هر جامعه است، تصریح کرد: از آنجا که بیکاری معضلات عظیم اقتصادی و اجتماعی به همراه دارد، بنابراین توجه به رفع این مشکل در رأس برنامه‌های اقتصادی دولت‌ها قرار دارد.

 

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  کهگیلویه و بویراحمد افزود: ایجاد اشتغال در مناطق مختلف نیز باید با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در هر منطقه صورت گیرد.

 

باقری تصریح کرد: توسعه و سرمایه‌گذاری در صنایع‌دستی همواره به عنوان یکی از راه‌های ارزان و مناسب برای اشتغال‌زایی مطرح است.

 

وی ادامه داد: این در حالی است که می‌توان ضمن حمایت هر چه بیشتر از فعالان بخش کشاورزی از طریق توسعه و حمایت از صنایع‌دستی، زمینه را برای مهاجرت معکوس و اشتغال‌زایی فراهم ساخت.

 

وی گفت: بخش عظیمی از اعضای جوامع روستایی و عشایری کشور در صنایع‌دستی اشتغال دارند که به عنوان منبع درآمد آنها به حساب می‌آید.

بر پایه این گزارش از20 هنرمند صنایع دستی به نمایندگی از هنرمندان صنایع دستی بخش پاتاوه تجلیل شد .

 

باقری تأکید کرد: در صورت امکان استمرار عرضه و فروش، تولیدات اعضای جوامع روستایی و عشایری می‌تواند به عنوان راهکاری برای ایجاد اشتغال و نیز جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهرها مورد استفاده قرار گیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151991
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما