چهارشنبه 6 خرداد 1394 - 12:40

قدرتمندترین زن جهان از دید فوربس

نشریه فوربس فهرستی از زنان صاحب قدرت را منتشر کرد که در آن آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به عنوان قدرتمندترین زن جهان معرفی شده است.

به گزارش ایسنا، نشریه فوربس در این باره نوشت که مرکل نقشی بسیار مهم در خارج کردن اروپا از بحران اقتصادی سال 2008 داشته و همچنین در بحران اوکراین در سال 2014 نقش پررنگی ایفا کرده است.

در این لیست تنها زنی که می‌تواند مرکل را به چالش بکشد، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و کاندیدای کنونی این کشور برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است.

در لیست قدرتمندترین زنان فوربس ملیندا گیتس، همسر بیل گیتس که از مدیران موسسه خیریه گیتس است، به عنوان سومین زن قدرتمند جهان معرفی شده است. جانت یلن، رییس صندوق ذخیره فدرال یا همان بانک مرکزی آمریکا و ماری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

در ادامه لیست فوربس به کریستین لاگارد، رییس صندوق بین‌المللی پول به عنوان ششمین زن قدرتمند جهان اشاره شده است و پس از او، دیلما روسف، رییس‌جمهوری برزیل و شریل سندبرگ، مدیر امور اجرایی فیس‌بوک در جایگاه‌های هفتم و هشتم قرار دارند.

همچنین، در لیست فوربس نام فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به چشم می‌خورد که جزو جوان‌ترین زنان صاحب قدرت در این لیست به شمار می‌رود.

پارک گئون های، رییس‌جمهوری کره جنوبی، کریستینا فرناندز کرشنر، رییس‌جمهوری آرژانتین، میشله باشلت، رییس‌جمهوری شیلی، نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا نیز از جمله دیگر افرادی هستند که نامشان در این فهرست عنوان شده است. ملکه انگلیس نیز در این لیست در جایگاه چهل و یکم قرار دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151934
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما