چهارشنبه 6 خرداد 1394 - 11:10

احداث سرای سالمندان به همت دانشجویان خیر هم استانی

این طرح بر اساس نقشه راهی مدون پیش خواهد رفت و توجیه فنی ، اقتصادی و فرهنگی طرح آماده ، نقشه آن طراحی و زمینی مناسب توسط یکی از خیرین هم استانی در اختیار گروه قرار داده شده است.

 گروه اجتماعی – پروژه سرای سالمندان در هفته های آتی در استان کلنگ زده می شود.

1

به گزارش «بویر نیوز»، سید ابراهیم دادگر فعال دانشجویی و از موسسین کانون خیریه امین اینگونه توضیح داد که فاز اول پروژه سرای سالمندان با پیشینه ی حدود یک سال کار مطالعاتی و تلاشهای بی وقفه در هفته های جاری در مرکز استان کلنگ زده می شود و در فازهای بعدی پروژه، سایر شهرستان های استان را در برنامه داریم.

دادگر افزود : این طرح بر اساس نقشه راهی مدون پیش خواهد رفت و توجیه فنی ، اقتصادی و فرهنگی طرح آماده ، نقشه آن طراحی و زمینی مناسب توسط یکی از خیرین هم استانی در اختیار گروه قرار داده شده است.

وی افزود: فاز اول این مرکز در زیر بنای 5000 متر و به تعداد 250 تخت خواب درنظر گفته شده و در سه طبقه پیاده می شود که یک طبقه مربوط به آقایان ، یک طبقه مربوط به خانم ها و طبقه آخرهم به عنوان درمانگاه درنظر گرفته شده و برای هر سه سالمند متراژ مفید 60 متر مربع در نظر گرفته شده که منطبقبرمرغوبترین استانداردهای کیفی در نوع خود می باشد.

وی اشاره کرد همزمان با کلنگ زنی پروژه دو ستاد سامان دهی نذورات مردم و ستاد توانمند سازی خانواده سالمندان در معرض خطر که سازوکارهای حقوقی آنها نیز تدوین شده شروع به کار می کنند. در ستاد سامان دهی نذورات بر اساس سازوکارهایی که پیش بینی شده نذورات مردم نوع دوست استان که قبلا به دلیل فقدان برنامه به صورت نامنظم و در اکثرموارد غیر متناسب با نیاز سالمندان عزیز اختصاص داده می شد با تهیه لیست های کارشناسی شده از نیازهای دست اول این عزیزان و اطلاع رسانی به مردم استان در راستای نیازهای ضروری جامعه ی هدف قرار می گیرند.

وی افزود : در ستاد توانمندسازی نیز به خانواده هایی که به دلیل ضعف بنیه مالی مجبور به انتقال سالمندان خود به سرای سالمندان می باشند از محل صندوقی که در ستاد پیش بینی شده اقدام به تاسیس بنگاههای اقتصادی زود بازده متناسب با توانمندیهای این خانوارها شده و سود حاص از این فعالیتها به صورت درصدی بین خانواده محروم و سرای سالمندان تقسیم می شود.

دادگر به این موضوع نیز اشاره کرد که از طریق جلسات متعددی که با دستگاههای فرهنگی و افراد صاحب نظر در این زمینه داشتیم برنامه فرهنگی مدونی نیز برای مقابله با فراگیری این پدیده کرده ایم ، پدیده ای که متناسب با فرهنگ بومی منطقه نمی باشد و بر اساس تحقیقات انجام شده علت اصلی انتقال این عزیزان به سرای سالمندان فقر مالی خانواده های مذکور بوده.

دادگر برآورد شرکت های مشاورهای این طرح از بودجه مورد نیاز برای اجرای فاز اول در مرکز استان را حدود 40 میلیارد ریال اعلام کرد که قرار بود بودجه مذکور از طریق برگزاری همایشی گلریزان تحت عنوان ندای سالمندان ایران در تاریخ 7 خرداد ماه امسال جذب شود ولی به دلیل تامین مالی پیش از موعد این پروژه با همت یکی از خیرین هم استانی که همیشه در عرصه محرومیت زدایی پیشرو بوده و به دلیل تاکید ایشان از ذکر نام ایشان معذوریم ،تصمیم بر این شد که هزینه در نظر گرفته شده برای اجرای همایش صرف پروژه موجود شود.

وی خاطر نشان کرد که طرهای مهمی این کانون خیریه دانشجویی در آینده نزدیک در برنامه اجرا دارد و در برخی موارد پیشرفت های عالی داشته اند که با نهایی شدن آنها خبرهای خوبی برای مردم استان داریم.

دادگر در پایان گفت: کانون خیریه ای امین از بزرگترین کانونهای دانشجویی خیریه کشور است که با همکاری دکتر دانشفرد معاونت فرهنگی دانشگاه علوم تحقیقات به عنوان تنها تشکل دانشجویی انحصاری دانشگاه آزاد کشور ثبت شده است و اعضای هیئت موسس این کانون عبارتند از : دکتر فرهاد رحیمی، دکتر محمدرضا بخشی، دکترمسلم افراشته مهر، سید و حید موحدی، مسعود خرمی زاده ، مهندس علی امیریان که همگی از دانشجویان دانشگاههای طراز اول کشور هستند و همچنین دو هنرمند بنام هم استانی آقایان علی لایق زاده و حسن غفاری که با آثار فاخر خود هموار کننده اهداف گروه می باشند نیز در این لیست جای می گیرند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151889
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خدا خیرتون بده

  2. ناشناس گفت:

    سید کارت عالیه میدونم خیلی اذیت شدی و میشی ولی ما دانشجوها پشت سر تو و دوستانتیم و ازتون حمایت میکنیم

  3. بهزیستی گفت:

    برادر عکسها از مراکز سالمندان سازمان بهزیستی میباشد

  4. یاسو گفت:

    لطفا اقدام کنید البته به جایی نمیرسید چون باید ازمعاونت توانبخشی سازمان بهزیستی مجوز بگیرید ومعاون توانبخشی خودش مرکز سالمندان دارد

دیدگاه شما