چهارشنبه 6 خرداد 1394 - 0:35

تهدید جدی برای سلامت مردم یاسوج (+تصاویر)

مدیرمنابع طبیعی شهرستان بویراحمد وضعیت محل دفن زباله های شهر یاسوج را غیراستاندارد ونگران کننده دانست و گفت: سلامت مردم و طبیعت زیبای منطقه در خطر است.

سعید نظری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در دهه ۷۰ حدود هفت هکتار از مراتع منطقه دو پشته دشتروم برای دفن زباله های شهر یاسوج به صورت موقت به شهرداری واگذار شد.

وی بیان کرد: قرار بود زباله ها در این منطقه دفن شود و از طرفی کارخانه بازیافت احداث گردد اما این وعده ها عملی نشد.

نظری اظهار داشت: در حالی که قرار بود تنها هفت هکتار از این منطقه برای دفن زباله مورد استفاده قرار گیرد اما ۲۳ هکتار زمین به زباله دان تبدیل شده است.

وی بیان داشت: از طرفی هنوز خبری از احداث کارخانه بازیافت زباله نیست و به نظر نمی رسد به این زودیها نیز خبری باشد. ضمن آنکه زباله ها دفن نمی شود بلکه بر روی زمین جمع آوری شده است.

جاذبه طبیعی که به زباله دان تبدیل شد

مدیر منابع طبیعی بویراحمد گفت: هم اکنون کل این منطقه و اطراف جاده دسترسی آن که یکی از زیباترین مناطق طبیعی در این استان است به یک زباله دان بزرگ تبدیل شده است.

پسماند زباله

وی افزود: متاسفانه انواع زباله های خانگی و حتی زباله های عفونی بیمارستانی در این منطقه دیده می شود.

نظری تصریح کرد: این زباله ها، مراتع و جنگل منطقه دو پشته در قبله شهر یاسوج را نابود کرده است.

سلامت شهروندان یاسوجی در خطر است

وی به اثرات منفی این زباله ها بر سلامت شهروندان یاسوجی اشاره کرد و گفت: این منطقه در ضلع جنوبی شهر یاسوج قرار دارد و باد دود ناشی از سوختن این زباله ها را به سمت ساکنین دشت سررود جنوبی و یاسوج می برد که استنشاق آن بسیار خطرناک است.

نظری تصریح کرد: این زباله ها علاوه بر این موجب مرگ بسیاری از گونه های جانوری در این منطقه شده است.

وی افزود: چندی پیش بود که ریختن ضایعات کشتارگاه مرغ در این منطقه موجب مرگ ۹ بهله عقاب شد.

عقاب دنا

نظری اظهار داشت: هم اکنون نیز پرندگان و حیوانات زیادی بر سر این زباله ها جمع می شوند که ممکن است منجر به مرگ آنان شود.

وی با اشاره به نزدیکی منطقه به مراتع یکی از روستاهای دشتروم گفت: این مسئله مشکلاتی را برای دامهای منطقه نیز ایجاد کرده است.

نظری، نبود کارخانه بازیافت در شهر یاسوج را تاسف بار خواند و گفت: زیبنده شهری ۱۰۰ هزار نفری نیست که فاقد چنین کارخانه ای باشد.

وی بر احداث هرچه سریعتر کارخانه بازیافت در این شهر تاکید کرد و گفت: تخریبهای صورت گرفته در طبیعت منطقه پیگیری قضایی می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151862
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضا گفت:

    مهمتر از اینها شیرابه زباله هاست که به منابع آبی منطقه نفوذ کرده

  2. منتقد گفت:

    سلام .آقاي نظري اين حرفا را براي كي ميزني ؟ كو گوش شنوا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟از دشمنان شكايت به دوستان برم چون دوست دشمن است كجا برم ؟؟؟

  3. مرضیه گفت:

    خسته نباشید.ایسو باید ای حرف وهوشتو بیا؟ یاسیچ ک کاملا زباله دونیه.متاسفانه مردممو هم خیلی زباله تولید ایکنن.همش نیاز وفرهنگ سازی داره.بیشترش هم اسرافه،نه ک واقعا زباله داشته بون.هیچ جا مث یاسیچ ندیم ایهمه زباله داشته بو.

  4. میثم گفت:

    جناب نظری بجای سیاسی کاری و صب تا شب رسانه ای کردن خودت یه کاری کن اگه راست میگی

دیدگاه شما