چهارشنبه 6 خرداد 1394 - 0:33

خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد در صدر بی‌مهری‌ دانشگاهی در کشور

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد در صدر بی‌مهری‌های دانشگاهی در کشور قرار دارند.

خبرگزاری فارس: خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد در صدر بی‌مهری‌ دانشگاهی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مجتبی شریعتی نیاسر پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان، اساتید، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه همه تصور دارند رشد و توسعه در گرو گذراندن تحصیلات بالای دانشگاهی است، اظهار کرد: اگر اکنون در کشورهایی مانند کره وضعیت خوب توسعه و پیشرفت را می‌بینیم به دلیل اهمیتی است که به مراکز و دانشگاه‌های مهارتی می‌دهند.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: در ایران دو دانشگاه مهارت‌آموزی وجود دارد که در سمینارها و همایش‌های بین‌المللی همواره شعار آن‌ها را می‌دهیم اما در عمل کمتر به آن‌ها اهمیت داده می‌شود.

شریعتی تصریح کرد: برای مثال در کره جنوبی «سابچو» از تکنولوژیست‌های معروف کره‌ای دلیل توسعه و پیشرفت کره جنوبی را در توجه به تکنسین‌ها و کاردان‌های خود می‌داند.

این مسئول در ادامه اظهارات خود در جمع مجموعه عوامل دانشگاه یاسوج گفت: 50 برابر ظرفیت دانشگاه‌های خود متقاضی دکترا داریم در حالی که این موضوع چندان خوشایند نیست.

وی گفت: یکی از مشکلات دیگر ما این است که ظرف 4 سال حدود 200 مرکز دانشگاهی غیر دولتی ایجاد شده که منطق کارشناسی در ایجاد آن‌ها نبوده و به کیفیت ضربه وارد شده است.

شریعتی به عدم برخورداری برخی استان‌ها از امکانات آموزش عالی در کشور اشاره‌ای کرد و گفت: اگر سر جمع زیر نظام‌های آموزش عالی را بررسی کنیم دو استان خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد از استان‌هایی هستند که تاکنون بیش از سایر استان‌ها مورد بی‌مهری آموزش عالی قرار گرفته‌اند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151860
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. لیکک-بهمئی گفت:

    با سلام
    امیدوارم دانشگاه دولتی گچساران مورد لطف وزارت علوم قرار بگیره. دلیلی وجود نداره که همه امکانات در یاسوج باشه.کاش گچساران مرکز استان بود تا هم ما مناطق دور دست راحت تر کارهامونو انجام میدادیم هم گچساران به حقش میرسید

دیدگاه شما