سه شنبه 5 خرداد 1394 - 12:54

ترکیب اعضای هیات رئیسه در اجلاسیه چهارم مجلس نهم/ وزن جبهه پایداری مشخص شد (+عکس)

 ترکیب اعضای جدید هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در سال چهارم مجلس نهم مشخص شد.

به گزارش بویر نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه‌شنبه ( 5 خرداد) ترکیب اعضای هیات رئیسه مجلس در سال آخر مجلس نهم را انتخاب کردند که ترتیب اعضا به شرح ذیل است.

106921_thum

 دکتر لاریجانی برای هشتمین سال متوالی رئیس مجلس شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی درنشست علنی امروز دکتر علی لاریجانی را برای  هشتمین سال پیاپی با کسب اکثریت مطلق آراء  و با 205 رأی از مجموع 263 نماینده حاضر در صحن علنی به عنوان رئیس مجلس انتخاب کردند.

گفتنی  است که در رأی گیری به عمل آمده از مجموع 263 نماینده حاضر ، 22 رأی سفید و 36 رأی متعلق به روح‌الله حسینیان عضو جبهه پایداری بود.

انتخاب ابوترابی‌فرد و باهنر به عنوان نواب رئیس مجلس

همچنین نمایندگان درادامه جلسه محمد حسن ابوترابی فرد و محمدرضا باهنر را به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

لازم به ذکر است محمدحسن ابوترابی فرد با 231 رأی و محمدرضا باهنر با 192 رأی از مجموع  264  رای اخذ شده به عنوان نواب رئیس برای اجلاسیه چهارم مجلس نهم انتخاب شدند، گفتنی است 11 رای سفید در بین آرای مأخوذه وجود داشت.

فرهنگی، ‌صادقی، بذرپاش، منادی سفیدان، دستغیب و دهقان دبیران هیات رئیسه مجلس شدند

در ادامه نمایندگان مجلس محمدحسین فرهنگی را با 207 رای، ضرغام صادقی را با 153 رای، مهرداد بذرپاش را با 150 رای، علیرضا منادی سفیدان را با 145 رأی، احمدرضا دستغیب را با 139 رای و محمد دهقان را با  136 رای به عنوان دبیران هیات رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس نهم انتخاب کردند.

گفتنی است حسین سبحانی نیا، جواد جهانگیرزاده، سیدعلی طاهری و جواد هروی برای دبیری هیات رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس نهم کاندیدا شده بودند.

انتخاب مصری،‌ حسینی و آشوری به عنوان ناظران هیات رئیسه مجلس

همچنین نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی عبدالرضا مصری را با 161 رأی، سیدشریف حسینی را با 160 رأی و محمد آشوری را با 153 رأی از مجموع 265 رای اخذ شده، به عنوان ناظران هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه چهارم مجلس نهم انتخاب کردند.

شایان ذکر است؛ محمد آشوری تازیانی، احمد امیرآبادی فراهانی،‌ سید شریف حسینی، عبدالرضا مصری، سید بهلول حسینی،‌ ابراهیم کارخانه‌ای و موسی غضنفرآبادی جهت حضور در سمت ناظر هیات رئیسه مجلس ثبت‌نام کرده بودند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151774
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    بی چاره شد پایداری های بی وزن

دیدگاه شما