سه شنبه 5 خرداد 1394 - 10:58

تودیع و معارفه سرپرستان دانشگاه یاسوج/ سخنان کنایه ای و انتقادی رمضانی وحرف های معنادار رحیمی (+حواشی و تصاویر)

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد استانی محروم است، اظهار کرد: به همین دلیل باید در دانشگاه‎‌های استان بدون سیاسی بازی به دنبال نگاه علمی باشیم.

گروه دانشگاه – صبح امروز جلسه تودیع معارفه سرپرستان دانشگاه یاسوج با حضور معاون آموزشی وزیر علوم در سالن شهید چمران دانشکده علوم پایه برگزار شد.

دانشگاه یاسوج (6)

به گزارش «بویر نیوز»، در این مراسم که با سخنان معنادار هر دو سرپرست برگزار شد، محمودرضا رحیمی با حکم وزیر علوم جای شاپور رمضانی را گرفت.

رمز کمک دانشگاه‎ها به توسعه کهگیلویه و بویراحمد

در ابتدای این مراسم رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‎های کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه‎های کهگیلویه و بویراحمد بدون سیاسی‌کاری در توسعه این استان محروم بکوشند.

حجت‌الاسلام قاسم مقدم رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مسئولیت‎ها امانت است، اظهار کرد: مهم این است که مسئولان گذشته را برای موفقیت یاری دهیم.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد استانی محروم است، اظهار کرد: به همین دلیل باید در دانشگاه‎‌های استان بدون سیاسی بازی به دنبال نگاه علمی باشیم.

 این مسئول با بیان خصوصیات دانشگاه اسلامی تصریح کرد: باید به فکر برگزاری کرسی‎های آزاد‌اندیشی در دانشگاه‎ها باشیم.  وی با ذکر خصوصیات سرپرست جدید دانشگاه یاسوج دکتر رحیمی فردی علمی است و انتظار می‎رود که بیش از گذشته در دو حوزه علمی و فرهنگی اقدام کند.

مقدم خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید اقدامات فرهنگی به جدیت بیشتری و بیش از گذشته در دانشگاه یاسوج مورد پیگیری قرار دهیم.

رمضانی: گفتم کاری می کنم که بماند نه کاری می کنم که بمانم/ بقیه ماجرا را بروید از تراب بپرسید!

گزیده ای از سخنان رمضانی در مراسم تودیع خود

– درباره عملکردم سخن نمی گویم و از دانشگاه و دانشگاهیان خواهم گفت.

دانشگاه یاسوج (8)

– فلسفه دانشگاه تربیت افراد متخصص است، تاکید می کنم دانشجو ثمره دانشگاه است و دانشجو باید تخصص و مدیریت یاد بگیرد که برای رسیدن به این اهداف باید فضای علمی و فرهنگی حاکم شود.

– باید نقد دانشجویان را پذیرفت تا دانشجویان رشد کنند.

– باید زیرساخت هایی که درون دانشگاه است رشد کند تا بستر فراهم شود.

– در دانشگاه یاسوج از امکانات رفاهی بهره مند نیستیم و شاید دلیل این که رسیدگی نشد، سیاست وزارت علوم مبنی بر واگذاری امکانات رفاهی به بخش خصوصی است. دانشگاههای بزرگ و قدیمی از امکانات رفاهی مناسب برخوردارند اما متاسفانه حالا که نوبت به ما رسید، وزارت علوم تصمیم گرفته است این سیاست را پیش بگیرد.

– افراد هیئت علمی برای تربیت افراد نخبه باید از افراد نخبه تر انتخاب شوند. افرادی باید هیئت علمی باشند که توانایی ارائه اهداف را داشته باشند و متعهد نیز باشند.

– درمورد کارهای که برای دانشجویان انجام شد نتوانستیم به استاندارها برسیم که بخشی از آن ناشی از ضعف های زیرساخت ها بود.

– به همه دانشجویان و تشکل های سیاسی نگاه یکسان داشتم و تفاوتی قائل نشدم. میزبان همه افکار و تشکل ها و دانشجویان بودیم و همه آمدند و حرفشان را زدند. برای این موضوع هزینه هم دادیم.

– روسای قبلی دانشگاه زحمات زیادی کشیدند. هر کسی مسئولیت قبول کند شایسته تقدیر است چون مسئولیت مشقت است. (رمضانی در این قسمت از سخنانش از همه روسای قبلی دانشگاه ها نام برد)

 – کارهای عمیق و ریشه ای انجام شد.علیرغم شرایط اقتصادی اما همه پروژه ها فعال شد. برای سال آینده پول خوبی در نظر گرفته شده است که امیدواریم جذب شود.

– اعتبار زیادی برای مسائل پژوهشی در نظر گرفتیم و آزمایشگاه خوبی نیز برای دانشگاه و سایر ادرات راه اندازی شد.

– کارجدیدیکه انجام گرفت بحث بورس برای ورودی به دانشگاه یاسوج بود که بخصوص برای جذب دانشجویان نخبه بومی می تواند اثر گذار باشد.

از ابتدای آمدنم گفتم کاری می کنم که بماند نه کاری می کنم که بمانم و امروز به قولی که دادم عمل کردم…

– یک کار کردم که به آن افتخار می کنم و دوستش دارم، اطراف دانشگاه دیوار علمی کشیدم و اجازه ورود افراد غیرعلمی خارج از دانشگاه را ندادم که در فضای دانشگاه دخالت کنند. ورود این افراد برای جامعه دانشگاهی زیانبار بود. اهل تعاملم اما نباید تعامل به معنای دخالت تعبیر شود.

حکایتی است که می گوید؛ در ولایتی فردی به نام تراب وجود داشت. این فرد نه آدم قوی هیکلی بود و نه توانایی خاصی داشت اما به واسطه نوچه ها و دوربری هایش هر اتفای می افتاد آن را به تراب نسبت می دادند، حتی اگر باران می بارید می گفتند کار تراب است.  یک روز معلمی خواست ه خارج از ولایت برود. سوار اسبش شد و در راه سخت و صعب العبور مجبور شد از اسب پیاده شود. سنگی از کوه افتاد و به اسب خورد و اسب افتاد. خلاصه اینکه اسب و کتابهایش را رها کرد و به ولایت بازگشت و مردم را جمع کرد و گفت آهای مردم! اسبم سالم است و فردا نگوئید این هم کار تراب بود و تراب فلان کرد و بهمان کرد! سنگ از کوه افتاد.

در 18 ماهی که سرپرست دانشگاه بودم فقط ماه اول بحث تغییرم را نمی شنیدم که آن ماه اول هم شاید بوده و خودم خبر ندارم! در همه اتاق ها بجز اتاق رئیس دانشگاه بحث تغییرم مطرح بود. این بحث ها هیچ اثری بر من نداشت و تا لحظه اخر کارم را انجام دادم.

– ضمن احترامی که برای همه عزیزانی که برای ریاست دانشگاه – چه از بیرون و چه از داخل – مطرح بودند، قائلم اما هیچ نظری نه مثبت نه منفی درباره هیچکدام ندارم.

– درمورد قول دولت به دانشگاهها باید گفت دولت روی قولش هست؛ تغییر و تحولات در سطح وزارتخانه و دانشگاهها تغییر مسیر نیست بلکه بخاطر گذشت زمان است.

– نکته دیگر اینکه بحث هایی دیگری که مطرح می شود را بروید از تراب بپرسید؛ که برای که فلانی را برایش فلان کردم و …

– از همکارانم از باغبان دانشگاه تا معاونت ها تشکر می کنم. از مجموعه معاونت های وزارت علوم، مجموعه استانداری تقدیر و تشکر می کنم.

تعیین تکلیف دانشگاه‌های بدون رئیس به‌زودی/ مقابله جدی با قانون‌گریزی در آموزش عالی

معاون وزیر علوم از تعیین تکلیف دانشگاه‌های بدون رئیس به‌زودی خبر داد و گفت: قانون‌گریزی یکی از چالش‌های بزرگ آموزش عالی است و آموزش عالی با خطا‌کنندگان برخورد جدی می‌کند.

دانشگاه یاسوج (12)

مجتبی شریعتی در خصوص وضعیت دانشگاه‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، اظهار کرد: تعداد 30 مورد سرپرست دانشگاه داریم که احکام آنها به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شده و در انتظار تعیین هستیم که یکی از آن‌ها دانشگاه تهران است.

این مسئول در خصوص افت کیفیت‌ها با اداره دانشگاه توسط سرپرست گفت: من هم همین باور را دارم که این موضوع در کیفیت‌ها اثر زیادی خواهد داشت به هر حال باید منتظر باشیم تا در شورای عالی فرهنگی پاسخ بدهند چرا که از طرف ما منعکس شده و دوستان ما در آن شورا باید رسیدگی را تسریع کنند.

وی با بیان این که مشکل چه تعداد دانشگاه به‌زودی برطرف می‌شود، گفت: آن‌گونه که وزیر گفته‌اند مشکل همه دانشگاه‌ها برطرف خواهد شد.

شریعتی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرد: طرح ساماندهی مراکز دانشگاهی را داریم و استان‌هایی که از حیث آموزش عالی محروم هستند مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند.

وی گفت: چند استان کشور هستند که از نظر آموزش عالی ارتقای مورد انتظار را ندارند که در دستور کار است تا مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: دانشگاه‌های ما برنامه‌محور و مأموریت‌گرا عمل نمی‌کنند بنابراین در شرایط امروز هدف ما این است که درخواست‌های دانشگاه‌ها را متناسب با برنامه‌های راهبردی ببینیم.

این مسئول در وزارت علوم گفت: بسیار تأکید بر قانون‌گرایی داریم و قانون‌گریزی یکی از چالش‌های بزرگ آموزش عالی است و باید همه زیرنظام‌های دانشگاهی در کشور اعم از دولتی و آزاد و خاص سر تعظیم جلوی قانون فرود بیاورند و اگر خلاف قانون عمل کنند آموزش عالی برخورد خواهد کرد.

شریعتی تأکید کرد: امیدوار هستیم همه به ما کمک کنند تا حول محور قانون پیش برویم و اگر به این صورت پیش برویم بحث ارتقای کیفی هم محقق می‌شود و رشد بی‌رویه کمی را مهار خواهیم کرد.

وی افزود: قانون‌گریزی از مصادیق قانون‌گریزی است که دانشگاهی بدون مصوبه آموزش عالی اقدام به پذیرش دانشجو کند و از دانشجو و متقاضی شهریه بگیرد و هیچ‌کدام مجوز آموزش عالی را نداشته باشند.

انجام مراسم تودیع و معارفه سرپرستان جدید و قدیم انشگاه یاسوج

پس از سخنان شریعتی مراسم تودیع و معارفه برگزار شد و رمضانی نیز از همکاران خود و رئیس جدید دانشگاه لوح تقدیر گرفت.

دانشگاه یاسوج (18)

رحیمی برنامه های خود را اعلام کرد/ دچار کبر و غرور نمی شوم؛ شتاب زده عمل نمی کنم

رحیمی به علت کمبود وقت سخنرانی را طولانی نکرد و بصورت تیتروار برنامه های کاری خود را اعلام کرد، پرهیز از سیاست زدگی و ارتقا کیفیت آموزشی از مهمترین برنامه های رحیمی بود.

دانشگاه یاسوج (19)

گزیده ای از سخنان رحیمی در مراسم معارفه خود

– اتاق فکر دانشگاه با استفاده از اساتید با تجربه و جوانان خوش فکر راه اندازی می شود.

– صبر داشته باشید، از حرکت شتاب زده پرهیز می کنم و هرجایی تغییر لازم باشد با تفکر و تدبیر انجام می شود با تفکر و تدبیر تصمیم می گیرم و عمل می کنم.

– تغییرات بر روند حرکت و رشد دانشگاه اثر نخواهد گذاشت.

– دچار کبر و غرور نمی شوم.

حکم رحیمی برای رمضانی

پس از پایان سخنان رحیمی، وی حکم خود را برای رمضانی اعلام کرد که طی آن سرپرست سابق دانشگاه یاسوج به سمت مشاور سرپرست جدید معرفی شد. در همین حین مجری برنامه از رمضانی خواست تا به جایگاه برود و حکم خود را بگیرد که البته رمضانی با اشاره به حضور معاون وزیر در کنار خودش به جایگاه نرفت و وقتی رحیمی به صندلی بازگشت حکم مشاوره رمضانی را به وی عطا کرد.

تصاویر کامل این مراسم در ادامه آمده است:

دانشگاه یاسوج (1)

دانشگاه یاسوج (4)

دانشگاه یاسوج (5)

دانشگاه یاسوج (7)

دانشگاه یاسوج (9)

دانشگاه یاسوج (10)

دانشگاه یاسوج (20)

دانشگاه یاسوج (11)

دانشگاه یاسوج (17)

دانشگاه یاسوج) 2 (1)

دانشگاه یاسوج) 2 (2)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151738
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ﺑﺎﺭﻭﻥاﺭﻭﻡ گفت:

    ﺟﻨﺎﺏ ﺩﻛﺘﺮ ﺭﻣﻀﺎﻧﻲ ﺩﺭﺳﺖ ﻣﻴﮕﻲ ﺩاﻧﺸﺠﻮ ﺛﻤﺮﻩ ﺩاﻧﺸﮕﺎﻩ اﺳﺖ. اﻣﺎ ﻫﺮ ﻛﺪﻭﻡ اﺯ اﻳﻦ ﺩاﻧﺸﺠﻮا ﻗﺒﻠﺶ ﺛﻤﺮﻩ ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ ﻫﺎﺷﻮﻥ ﻫﺴﺘﻦ. ﻗﻠﺐ ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ ﻫﺎﺷﻮﻥ ﻫﺴﺘﻦ.. ﭘﺲ ﭼﺮا ﺧﻮﺩﺕ ﺑﻪ اﻓﻜﺎﺭﺕ ﻋﻤﻞ ﻧﻜﺮﺩﻱ! ﭼﺮا ﺛﻤﺮﻩ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﺮﺩﻡ ﻟﻪ ﻛﺮﺩﻱ!

  2. ﺯﺭﺩﻙ گفت:

    ﺩﻛﺘﺮ ﺭﻣﻀﺎﻧﻲ اﺻﻮﻻ. ﺷﻌﺎﺭ ﺧﻮﺏ ﻣﻴﺪﻥ! ﺧﻮﺏ ﺣﺮﻑ ﻣﻴﺰﻧﻦ! اﻣﺎ ﻋﻤﻞ ﺗﺎ ﺧﺎﻻ ﺗﺪﻳﺪﻡ! ﺳﺎﺧﺘﻤﻮﻥ ﺳﺎﺯﻱ ﻫﺘﺮ ﻧﻴﺴﺖ ﺩﻛﺗﺮ ﺭﻣﺼﺎﻧﻲ

  3. علی گفت:

    انشاله جناب زارع بهمن ماه جبران میشه…دکتر رمضانی در ذهن همه به خوبی یاد میشود..

  4. محسن گفت:

    درود بر رمضانی اصلاح طلب که به دانشگه ودانشگاهی شخصیت داد وزیر با کار غیر قانونی نرفت

  5. مهسا گفت:

    رحیمی استاد ما بود به نظر من اصلا لیاقت این پستو نداره

    .رمضانی خیلی خوب کار می کرد حیف شد که عوض شد

  6. بیطرف گفت:

    دکتر رمضانی را مشاورین تازه کارش ، کبر و غرورش و تصمیمات بچگانه و عجولانه اش به زمین زد و برای همیشه تبدیل به یک مهره سوخته شد.

  7. اﺭاﻡ گفت:

    ﻣﻦ اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺭﻣﺼﺎﻧﻲ ﺩاﺭﻡ ﻛﻪ اﻛﺮ ﺑﻴﺎﻥ ﺷﻦ ﻧﺸﻮﻧﺪﻩ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻋﺪﻡ ﻟﻴﺎﻗﺖ اﻳﻦ ﺷﺨﺺ ﺑﺮاﻱ ﻫﺮ ﭘﺴﺘﻲ ﻫﺴﺖ.ﺣﻴﻒ ﻛﻪ ﻫﻴﭽﻜﺲ اﻳﻦ اﻃﻼﻋﺎﺕ ﺗﻮ ﺳﺎﻳﺖ ﻧﻤﻴﺰﻧﻪ.و ﻫﻤﻪ ﺳﺮﭘﻮﺵ ﺭﻭ اﻳﻦ اﻃﻼﻋﺎﺕ ﻣﻴﺰﻧﻦ

  8. پاتاوه گفت:

    درودبردکتررمضانی انسان شجاع وفرهیخته. انسانی بودکه فقط به علم ودانش اهمیت می دادواسیرجوسازی سیاسی وتبلیغی وفشارهای بیرون نشد.استان مابسیارمحرومه ونیازمندتوجه خاص دولته.دولت بایدبسیاربه استان مادرهمه سطوح وعرصه ها توجه داشته باشه

  9. ﺗﻴﺮﺗﺎﺟﻲ ﻣﺎﺯﻩ ﺧﺮﻳﺪﻩ اﺻﻞ گفت:

    اﻗﺎﻱ ﺩﻛﺘﺮ ﺭﻣﺼﺎﻧﻲ ﺧﺎﻃﺮاﺕ اﺯﻣﺎﻳﺸﮕﺎﻫﻬﺎ و اﺗﺎﻕ ﺧﻮﺩﺗﻮﻥ ﻫﻢ ﺧﻮﺏ ﻣﺮﻭﺭ ﻛﻨﻴﺪ و ﺑﺎﻋﺚ اﻧﺤﺮاﻑ ﺩﻛﺎﺭ ﺭﺣﻴﻤﻲ ﻧﺸﻴﺪ ﺑﺎ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﻫﺎ ﻫﺸﺘﺒﺎﻫﺘﻮﻥ

  10. مازه خریده گفت:

    اقای به اصطلاح تیرتاجی برو غلطای املایتو درست کن بعد نظر بده

  11. ناشناس گفت:

    واقعا خسته نباشید دکتر رمضانی عزیز.. انتخابات نزدیک است و ان شالله جبران میشه برادر

  12. رضا گفت:

    لطفا در مورد آقایان دکتر رمضانی ودکتر رحیمی اینجور قضاوت نکنید. هر دو انسانهای فرهیخته ومدیری هستند انشا اللله در کنار هم در پیشرفت کارها وروند علمی دانشگاه موثر باشندومطمئنا کسانی که در حمایت از یکی دیگری را زیر سوال می برد خیر خواه هیچ کدام نیست وهدفش خراب کردن روابط دوستی وعلمیست که سالها بین این دو بزرگوار است  و انشاالله اقای دکتر رحیمی  همچون دکتر رمضانی راه ومسیر دانشجو ودانشگاه که همان راه اصلاحات است ادامه دهند وتسلیم فشارهای بیرون از دانشگاه نشوند

  13. استاد گفت:

    شاپور خوب بود ولی محمدرضا عالیه…شک نکنید

  14. ناشناس گفت:

    انتخاب رمضانی از اول اشتباه بود

  15. مطلع گفت:

    به قول اقای شریعتی ممعاون وزیر علوم
    رحیمی شخصیت و منش خودش را به ما اتبات کرد و رمضانی هم ….

  16. شیمی گفت:

    با سلام
    . من واقعا متاسفم که ما قوم لر اینگونه به تخریب عزیزان خود دامن میزنیم. دکتر رمضانی عزیز خسته نباشید من واقعا از عشق، علاقه، انگیزه و تلاش شما یرای پیشبرد اهداف دانشگاه یاسوج متشکرم. و جلسه تکریم و معارفه امروز این رو اثبات کرد. آرزوی موفقیت برای دکتر رحیمی داریم.

  17. همشهری گفت:

    جناب اقای دکتر رحیمی ضمن عرض تبریک خواهشمنداست در صورت امکان هییت ریسه دانشگاه که از تخصص خاصی برخوردار نیستند را در اسرع وقت جابجا کنید و بعضی از مدیرانی که در دوره اقای دکتر رمضانی بیش از حد سوءاستفاده نموده و باعث بی نظمی در دانشگاه بوده و میباشد را هم در سریعترین زمان ممکن جابجا کنید

  18. بیطرف گفت:

    تفاوت شخصیتها را دیدید، آقای دکتر رحیمی چقدر با منش،با شخصیت، با ادب برخورد کرد اما برعکس دکتر رمضانی رفتاری بچه گانه، دور از شان یک مدیر و متکبر و مغرور خود را نشان داد

  19. همشهری گفت:

    آقای رمضانی شما آدم نمک نشناسی هستی شما را آقای حاج زارع حمایت کرد تا رییس دانشگاه شدی اما خودت عرضه اینکه خودت را حفظ کنی نداشتی، تا آخرین لحظه هم از شما دفاع کرد. اما مشخص شد که شما شخصیت رییس بودن را نداری با آن رفتارهای بچه گانه ات

    • فریاد گفت:

      ممنون از ادب و متانتت….شک نکن حاج زارع کوچکترین نقشی در اومدن دکتر رمضانی نداشت .گزینه حاج زارع دکتر کریمی بود .رمضانی تو ذهن همه موندگار شد .شرط حرفات اینه اسفند حاج زارع برا انتخابات التماس نکنه

    • دهنویی گفت:

      جناب اقای همشهری –تراب هیچ نقشی در مدیریت استان نداشته ونداره ودر اسفند ماه امسال جواب این نوع برخورد کردن هاشو میدیم

  20. جومونک گفت:

    وعده ما انتخابات اسفندماه

  21. انسانم آرزوست گفت:

    بدوا از همه دوستان عذرخواهی کرده و خواهشمندم در نوشته و گفته هامون منصف و مودب باشیم!

    اولا آقای دکتر رمضانی گزینه جعفر توفیقی و تیم ش و کلا اصلاح طلبان پیشرو  بود و حتی دوستان اصلاح طلب وی هم دخالتی در انتخاب ایشون نداشتن و… چه رسد به آقای حاج زارع که اصولگرای مدرن هستن…

    ثانیا : رمضانی در سخن شون  کد های خاصی را دادن و اون هم حکایت از باج ندادن در استخدام نیرو و جلوگیری از اساتید کم سواد و …
    ثالثا: رمضانی به دانشگاه به چشم یک خانواده و به دانشجو به چشم فرزند نگاه  میکردن نه یک بنگاه تعاونی سهامی خاص

    رمضانی ماندگار  و بت شد …. 

  22. *** گفت:

    با ديدن عكس آقاي دكتر شريعتي نياسر خيلي خوشحال شدم، اميدوارم در كار و زندگي موفق باشند.

  23. جوان سی سختی بامدرک دکتری گفت:

    والامن یک بارایشون رودیدم.اصلاغرورش اجازه نمی دادکه جواب سلام کسی روبده.درخت هرچه پرثمرتره سربه زیرتره.

دیدگاه شما