دوشنبه 4 خرداد 1394 - 17:51

نحوه شهادت اولین فرمانده گردان کهگیلویه و بویراحمد

در همایش راهبردی زنان ایثارگر، معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نحوه اسارت خود در عملیات فتح خرمشهر اشاره کرد.

خبرگزاری فارس: روایت معاون استاندار از اسارتش/ نحوه شهادت اولین فرمانده گردان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، پیش از ظهر امروز شورای راهبردی زنان ایثارگر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مریم مجتهدزاده لاریجانی رئیس شورای راهبردی زنان ایثارگر کشور و با حضور تعدادی از مسئولان استانی در محل سالن آموزش و پژوهش استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این همایش، فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان خاطراتی از دفاع مقدس به نقش رزمندگان این استان در هشت سال دفاع مقدس و ایثارگری بی‌نظیر آن‌ها اشاره کرد.

محمدی با گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار عبدالله نجفی شهید مفقود‌الاثر استان در عملیات فتح خرمشهر که نخستین فرمانده گردان این استان به‌شمار می‌رود از فداکاری‌های شهید والامقام و همچنین نحوه اسارت خود و تعدادی از همرزمانش سخن به میان آورد.

وی گفت: در آن دوره‌ای که نزدیک به عملیات بیت‌المقدس بود گردان ما زیر نظر تیپ المهدی بود که قرار شد به تیپ امام حسین اصفهان به فرماندهی شهید حاج حسن خرازی بپیوندیم.

محمدی در همین خصوص افزود: در گردان شهید عبدالله نجفی به همراه رزمندگان هم‌استانی بودیم و قرار شد که به دلیل آشنایی بچه‌های اصفهان با تیپ امام حسین، فرماندهی گردان ما از شهید عبدالله نجفی گرفته شود و مسئولیت آن را به یکی از فرماندهان اصفهانی بسپارند.

معاون فعلی استاندار و رزمنده 15 ساله دیروز دفاع مقدس گفت: ما نیز برحسب غیرتی که همیشه لرها داشته‌اند از این تصمیم ناراحت شدیم و قرار بر این شد که از گردان خارج شویم و دیگر در آن حضور نداشته باشیم به همین منظور موضوع را با سردار شهید والامقام عبدالله نجفی در میان گذاشتیم.

محمدی افزود: بر خلاف ما که این گونه فکر می‌کردیم شهید نجفی به ما نصیحت کرد که امام فرموده در جنگ باید از فرمانده ارشد و بالاتر از خود اطاعت کنید پس همه ما باید مطیع تصمیم خرازی فرمانده تیپ باشیم و اگر همین حالا خرازی به ما حکم کند که باید به یاسوج برگردید موظف به این کار هستیم.

وی سپس به نحوه شهادت سردار نجفی نخستین فرمانده گردان در استان و البته چگونگی اسارت خود در 15 سالگی اشاره کرد.

معاون کنونی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که افتخار آزادگی را در کارنامه زندگی خود دارد، افزود: از دو گردان خواستند که برخی نیروها اگر از شهادت یا اسارت خود باکی ندارند برای یک کار شناسایی در خاک عراق آماده باشند.

محمدی گفت: به همین منظور ما به همراه شهید عبدالله نجفی و تعدادی دیگر از بچه‌های استان که 7 نفر آن‌ها همراه ما به اسارت دشمن درآمدند در این عملیات شناسایی حضور داشتیم.

وی افزود: فقط این را می‌دانم که به همراه شهید نجفی شاید در آن زمان و در ابتدای جنگ 40 کیلومتر در خاک عراق پیشروی کردیم و در کنار دریاچه ماهی بصره بودیم و به علت درگیری هیچ‌گونه تسلیحاتی نداشتیم مگر این که تیربار خالی خود را رو به روی دشمن گرفتیم تا از ترس نتوانند به ما نزدیک شوند.

 این رزمنده دفاع مقدس گفت: در همین حین شهید عبدالله نجفی رو به ما کرد و گفت: بچه‌ها می‌خواهم در این لحظات درخواستی از شما داشته باشم چون فرمانده هستم باید امر فرمانده خودتان را اطاعت کنید.

وی به لحظات آخر زندگی اولین فرمانده گردان استان اشاره کرد و گفت: شهید نجفی از ما خواست تا بدون او به عقب برویم و خودش به عنوان کسی که باید از نیروهاش حفاظت کند در مقابل دشمن ایستادگی کند که ما این امر فرمانده خود را نپذیرفتیم.

محمدی گفت: شهید نجفی هر چه اصرار کرد ما اطاعت نکردیم و در همین حین بود که این سردار رشید اسلام نارنجک‌ها را آماده کرد و از سنگر بیرون رفت اما تیربار عراقی شهید را مورد هدف قرار داد و دیدیم که شهید روی نارنجک‌ها در همان حالت تیر خورده خوابید و انفجاری رخ داد و به شهادت رسید تا مبادا به ما آسیبی برسد.

وی سپس از اسارت خود و دوستانش گفت که در سخت‌ترین شرایط دوران اسارت گذشت.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151702
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بسیجی گفت:

    درود برآزاده سرافراز دکتر حاج فتاح محمدی که قریب به 9سال از بهترین دوران عمرش را در راه حفظ وطن و شرف ایرانی مثل دیگر رزمندگان دوران دفاع مقدس صرف کرد بیایید با اتحاد و همدلی در زمانیکه کل دنیا برعلیه ایران و شیعه همدست شده اند قدر هم دیگر را بدانیم بدون جناح بازی مثل دوران دفاع مقدس افتخار بیا فرینیم

  2. یک ازاده گفت:

    اولا شهادت این سردار بزرگ استانم رابتمامی مردم تبریک می گویم وهمچنین به ازاده عزیزم جناب اقای محمدی سپس جناب اقای محمدی شما که از نزدیک شاهد فداکاری چنین دلاوران استان می باشید چرا پس از سی وسه سال هنوز تندیس چنین فرمان دهان در میادین نسب نشده است مانند استانهای همجوار

دیدگاه شما