دوشنبه 4 خرداد 1394 - 13:46

پشت پرده تخریب خانه های عشایر بویراحمدی دشت گز گچساران/ آیا همچنان عشایر ذخائر انقلابند؟

راستگو در پایان تاکید دارد عشایر دشت گز به هیچ وجه از موضع خود کوتاه نمی آیند و اجازه تخریب اتاقک هایشان را نمی دهند.

گروه اجتماعی – هفته گذشته عشایر منطقه دشت گز گچساران که اصالتا بویراحمدی هستند برای جلوگیری از تخریب خانه هایشان مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

IMG-20150521-WA0002

به گزارش «بویر نیوز»، این موضوع که حساسیت های زیادی ایجاد کرده است و بازتاب های زیادی نیز در جامعه به دنبال داشته است باعث نشد گره از کار این افراد باز شود و در همین حال نماینده عشایر منطقه دشت گز از پشت پرده این اقدامات برای حذف این عشایر از منطقه سخن می گوید.

محمد راستگو نماینده عشایر معترض به اقدام منابع طبیعی برای تخریب خانه های عشایری با بیان اینکه 57 سال سن دارد و متولد دشت گز نیز هست در توضیح این ماجرا به خبرنگار ما می گوید: حدود 150 سال در این منطقه سابقه زندگی داریم و مدرک قانونی از جمله نسق زراعی و پروانه چرای دام نیز داریم.

راستگو

وی می افزاید: عشایر ابتدا در سیاه چادر بودند و سپس به کومه روی آوردند اما سرانجام بخاطر ایمن نبودن این سازه ها و برای انبار وسایل اضافی بخصوص در هنگام کوچ، اتاقک هایی ساخته شد که برخی از آنان مربوط به قبل از انقلاب است.

راستگو با اشاره به اینکه عمر برخی از اتاقک ها به بیش از 15 سال می رسد و ماموران منابع طبیعی نیز بارها در آنها رفت و آمد داشته اند و مهمان نیز شده اند، می افزاید: اما اکنون منابع طبیعی گچساران به بهانه تخریب منابع طبیعی این اتاقک ها را می خواهد تخریب کند و چرا این چندسال سال اقدامی نکرده اند و حتی هیچ تذکری نداده اند!؟

 وی با بیان اینکه فعلا قرار است، خانه های 18 خانوار تخریب شود، به خبرنگار «بویر نیوز» می گوید: در این 18 خانوار، 15 خانواده شهید، جانباز و ایثارگر هستند و البته اینها همان عشایری هستند که حضرت امام (ره) از آنان به عنوان ذخایر انقلاب یاد کرده اند.

نماینده عشایر منطقه دشت گز گچساران تاکید دارد: مراجعات زیادی به استانداری، دفتر نماینده ولی فقیه و نمایندگان استان داشتیم و مکاتباتی هم شد اما به دلایلی برایمان خراب می کنند.

راستگو همچنین به 82 مورد ساخت وساز بی مجوز در مناطق مختلف گچساران اشاره می کند که از آنها عکس و فیلم تهیه کرده است اما منابع طبیعی با آنان هیچ کاری ندارد.

وی پشت پرده این موضوع را ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در گچساران می داند که شامل لیشتر می شود و احتمالا دشت گز را نیز در آینده شامل شود.

راستگو در پایان تاکید دارد عشایر دشت گز به هیچ وجه از موضع خود کوتاه نمی آیند و اجازه تخریب اتاقک هایشان را نمی دهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151669
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بهار گفت:

    یا سلام و عرض ادب خدمت شما مسءولین محترم بویر نیوز .. سلام به شهدای عشایر و ایل..سلام بر مردمان بی ادعا و تلاشکر عشایر . مزاحمت برای عشایر هنر نیست و جلوی این مردم زجر دیده قد کشیدن افتخار نیست .افتخار این است که دستان زجر دیده محکم بفشاری و از او حمایت کنی ..

  2. دشت گز گفت:

    باید این دستان پشت پرده رو بشه که چه کسانی قصد خرابی دارند ..

  3. دولت آباد گفت:

    دشت گز ی منطقه عشایر نشین و نفت خیز هست نباید طوری باشه که اختلاف ایجاد بشه .

  4. سهام صالحی گفت:

    این کار منابع طبیعی یک کار غیر اصولی و مطمعنا باعث ایجاد تنش خواهد شد.

  5. ابی گفت:

    با سلام متاسفانه همین حرف درسته  و دنبال  اینن که خونه این عشایر رو تخریب کنن ااما سخت در اشتباهن عشایر خن یده تن به ذلت نمیده

  6. ناشناس گفت:

    درود بر ین قلم ب حق  و شیوا نمیتونننننن

  7. ناشناس گفت:

    واقعا جای خجالت داره جشنواره عشایر میگیرن از اون ور خوشونو خراب میکنن تا کی؟؟؟؟؟ عشایر کجا ذخایر اقلابند ؟؟گگ

  8. گچساران گفت:

    چاکر اقای راستگو هستیم  و به کمکشان میشتابیم و اجازه تخریب نمیدهیم

    • رزمنده بسیجی ازهمین عشایر16سال داشتم که سال 61درجبهه بوده ام گفت:

      باسلام خدمت همه ی خدمتگذاران راستین ایران اسلامی اگر می خواهید به قانون عمل کنید چراجلوی زمبن خوارهای بزرگ کشوررا نمیگیریدچراجنگلهای بلوطی که کناراداره کل منابع طبیعی استان می باشدو میلیونها سال عمرداردراتخریب وقلع وقمع مینماییدوبین خودوهرکس که دوست داشته باشیدتقسیم و واگذار می نماییدودرآن برج می سازید. حال آمدیدومیخواهیدقانون رابرسرلحاف کهنه ملانصرالدین پیاده کنیدومیخواهیدخانه کوخ نشینهاراخراب تاپایه خانه های کاخ نشینهاقویترگرددومنطقه عشایری مارابااطراف تهران مقاسه میکنیداین است کمک به عشایروکشاورزان زحمت کش وزجرکشیده که سالهای سال اجدادمادرآنجا سکونت داشته این است دفاع از عشایرواین است دفاع ازفرمان رهبر کبیرجهان واسلام حضرت امام خمینی رحمت اله علیه که فرموده عشایرذخائره انقلاب
      است.امیداست که همه مسولین ودلسوزان مارایاری نمایند .

  9. ناشناس گفت:

    اقا حق با منابع طبیعیه. چون زمین خواری ربطی به عشایر و اقازاده و ….. ندارد

  10. هم یار گفت:

    با سلام و عرض ادب . بعضی ها هستن که اصلا راضی به تعامل دولت و ملت نیستن واین به ضرر همه هست ..افرادی دارند سنگ اندازی میکنند که دولت با مردم درگبر بشه که ابن اصلا خوب نیست

  11. دشت گز گفت:

    با سلام ..کسانی که پیگیر ابن قضایا هستن واقعا دارن خورده حساب های قدیمی خود را با مردم دلسوز دشت گز صاف میکنند . انگار این عشایر جای کسانی را در دشت گز تنگ کردن ..انگار این پیر مردهای سخت کوش حقی از دشت گز که عمر و جوانی یشان را در آن گذراندند ندارند …اگر اینان حق ندارند پس حق با کیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  12. حالا گفت:

    لیشتر را دادند. به زار دشت گز را بدهند

  13. محمد گفت:

    دولت ما کاری جز زجر دادن مردم محروم نداره و میخواد یه کاری انجام بده بعد بگه که این از خرابکاریهای دولت قبله

  14. محصاقی گفت:

    برادر راستگو پشتشو بگیر یهو دیدی ملک ابااجدادیمونو حسودان ازچنگمون دراوردن منتها همدل باشین ……

دیدگاه شما