دوشنبه 4 خرداد 1394 - 12:45

حاشیه سازی فرد حاشیه دار برای دانشگاه یاسوج/ انتقاد از قوم‌گرایی پس از برکناری!

باید پرسید مسئولیت چقدر ارزش دارد که افراد مادامی که در آن قرار دارند هیچ کم و کاستی از هیچ جا نمی بینند اما همزمان با برکناری خودشان جوری وانمود می کنند که انگار دنیا در معرض نابودی است!

گروه فرهنگی – مدیر معزول امور فرهنگی دانشگاه یاسوج پس از حاشیه سازی هایی که برنامه های تحت مدیریت وی برای دانشگاه به دنبال داشت، لب به انتقاد گشوده است.

به گزارش «بویر نیوز»، مجید باقریان به قوم گرایی و انتقاد از عدم برگزاری برنامه فرهنگی در خور شأن در دانشگاه یاسوج انتقاد کرده است که بخشی از سخنان وی در ادامه می آید:

“مدیر سابق امور فرهنگی دانشگاه یاسوج گفت: متأسفانه رسوخ قوم‌گرایی در بدنه دانشگاه یاسوج و برخی ادارات کهگیلویه و بویراحمد را شاهد هستیم.

مجید باقریان گفت: دانشگاه یاسوج به عنوان قطب فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد باید از مشخصه‌ها و مؤلفه‌هایی برخوردار باشد و مهم‌ترین مؤلفه نیز به حضور افراد کاردان و لایق در مدیریت‌های دانشگاه در سطوح مختلف برمی‌گردد.

باقریان با انتقاد از وضعیتی که در خصوص قوم‌گرایی در سطح دستگاه‌ها و ادارات استان وجود دارد، گفت: متأسفانه پدیده زشت قوم‌گرایی در دانشگاه یاسوج و برخی ادارات استان رسوخ کرده که برای توسعه بسیار زیان‌آور است.

وی با بیان این که باید برنامه‌های فرهنگی را با محوریت خود دانشجویان برگزار کرد، افزود: همه تلاش ما بر این بود که برنامه‌های فرهنگی دانشگاه در خور شأن نام بزرگ دانشگاه یاسوج برگزار شود و در دوره مسئولیت خود به دنبال نهادینه کردن فرمایشات ناب رهبری در حوزه فرهنگ در دانشگاه بودیم.” ( خبرگزاری فارس)

به گزارش «بویر نیوز»، جالب اینجاست که یکی از انتقاداتی که به شاپور رمضانی وارد بود و حتی باعث رفتن ایشان از دانشگاه شد، عملکرد حوزه کاری باقریان بود بگونه ای که بنا به اعتراض بسیج دانشجویی به عملکرد وی و شائبه ایجاد باشگاه سیاسی انتخاباتی توسط باقریان در دانشگاه، رمضانی با تلفیق معاونت فرهنگی و دانشجویی تلاش کرد تا زحمت برکناری وی را به دوش نیکدل بیاندازد.

در گذشته هم تجمعاتی از سوی دانشجویان علیه مدیر فرهنگی دانشگاه صورت گرفت اما وی همچنان در این مسند ماند.

باقریان که در سمت فرهنگی شائبه کارهای سیاسی از اطراف وی شنیده می شد، با حاشیه رفتن جلسه کرسی آزاد اندیشی دانشگاه یاسوج برکنار شد تا اینبار اختتامیه جشنواره حرکت را با حاشیه ببرد.

حاشیه سازی ها و دیگر موارد کارنامه باقریان مدنظر نگارنده نیست و صرفا این سوال مطرح است که آیا قوم گرایی در سطح استان و ادارات پس از برکناری وی رخ داده است که وی اکنون لب به انتقاد گشوده است؟

رد و یا تائید سخنان باقریان نیز در این مجال نمی گنجند و اصولا قوم گرایی در ادارات و دانشگاه که دو مقوله جدا هستند نیز روی سخن نیست اما باید پرسید مسئولیت چقدر ارزش دارد که افراد مادامی که در آن قرار دارند هیچ کم و کاستی از هیچ جا نمی بینند اما همزمان با برکناری خودشان جوری وانمود می کنند که انگار دنیا در معرض نابودی است!

ای کاش هر کس و در هر جای و مقامی که قرار می گیرد هم انتقادش و هم تحسینش ازروی صلاح و خیرخواهی برای جامعه باشد و نه اقتضای احوال روز خودش!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151666
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کهگیلویه ای گفت:

    درود بر قلم افشا گرایانه و روشنگرایانه بویرنیوز که حقیقت رو به شیوایی مطرح کرد!
    باقریان خود مظهر قبیله گرای و طایفه سالاریست کسی که  ساختمان فرهنگی دانشگاه یاسوج رو به کمپین انتخاباتی خود تبدیل کرده بود سعی در اجبار دانشجویی به همراهی ایشان داشت اما همواره بر سردی دانشجویان خصوصا دانشجویان اصلاح طلب و اگاه کهگیلویه بهمعی چرام و لنده مواجه می شد.
    حالا کسی که ادعای اندیشه ای دارد و خود وابسته به قوم گراییست امروز شعار وا قوم گرایی سر می دهد/

  2. اصلاحات گفت:

    این بنده خدا اگه اصلاح طلب بود که برای اقای بزرگواری جبهه پایداری کهع شعارش مرگ بر خاتمی بود سال 90 سخنرانی نمیکرد!!!اقای باقریان شاید شما گذشتتون رو فراموش کردید اما ما که فراموش نمیکنیم

  3. هئیت علمی دانشگاه یاسوج گفت:

    یکی از کارهای بسیار مقتدرانه و شجاعانه دکتر رحیمی در بدو سرپرستی دانشگاه یاسوج تعلق و برکناری همین مدیر ناتوان و افراطی فرهنگی دانشگاه بود که با اعمال خود سرانه خود دانشگاه رو به تنش و باعث بی ابروی اصلاح طلبان شده بود.
    درود بر این حرکت با تدبیر و خردمندانه دکتر رحیمی اصلاح طلب که نشان داد دانشگاه محل تضارب اراست نه همانند اقای باقریان که با دیکتاتوری خاص خود سعی در بی قانونی و قوم گرایی داشتند

    • کارمند باسابقه دانشگاه گفت:

      من نمیخام طرفداری به کس خاصی کنم ؛ اما جهت اطلاع بگم که آقایان رمضانی ورحیمی نه اصلاح طلبن ونه اصول گرا اصلا اینها نمیدانند ماهیت اصلاح طلبی ویا اصول گرایی یعنی چه !!

    • رضا گفت:

      حالت خوش نیستا این اقا توسط رمضانی برکنار شد

  4. دانشجو گفت:

    اقای باقریان هنور میای با سیاسیون عکس میندازی

  5. سیمان گفت:

    باقریان کیه

  6. اصلاحات گفت:

    ایشون که با بهرامی میره استانداری و ادم بهرامیه پس تکلیفش  مشخص

  7. لودابی گفت:

    قوم گرایی را ایروان مسعودی اصل در دانشگاه آزاد رواج داد حالا می خواهد کاندید بشه

  8. همشهری گفت:

    اقای دکتر رمضانی پیش خودش فکر میکنه که خدمت کرده نه به نظر من این خدمت نیست چه خدمتی در روز قیامت باید جوابگو باشی اقای دکتر رمضانی شما حکم مدیر فرهنگی برای اقای باقریان صادر کردید که دانشگاه را به این روز انداخته ای بی نظمی تا کی اینشاءالله با بصیرت کامل و با حمایت از اقای دکتر رحیمی همه این توطئه ها خنثی خواهد شد

  9. فرمان گفت:

    آقای باقریان مدیر فرهنگی دانشگاه بود اگه همه همشهریان خود را در انجمن های علمی جمع نکرده بود و امور فرهنگی را محل تاخت و تاز دانشجویان همشهری خود نکرده بود اونوقت میتونست بگویید که دانشگاه قومی و قبیله ایه.آقای باقریان از هر نردبانی بالا میرفت برا مطرح کردن خود

  10. سعید 1 گفت:

    در اینکه استان غرق در قبیله و قبیله گرایی است شک نکنید.حالا در هر حال و در هر زمان و در هر مجالی که بیان شده باشد مهم نیست

دیدگاه شما