دوشنبه 4 خرداد 1394 - 0:24

منابع ملی منطقه گردشگری دره گلی آتش گرفت

عصر امروز منابع ملی منطقه دره گلی آتش گرفت که به لطف همراهی مردم منطقه و منابع طبیعی پس از دقایقی کنترل و مهار شد.

نظری؛ رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد در گفت و گو با بویرنیوز گفت: عصر امروز با وصول خبری مبنی بر آتش سوزی در منطقه گردشگری شهرستان بویراحمد نیروهای منابع طبیعی به منطقه مراجعه و با همراهی خوب مردم و نیروی انتظامی موفق به مهار آتش سوزی شدند.

نظری با اعلام اینکه آتش سوزی رخ داده سطحی بوده، بیان کرد: این منطقه جزو مناطق خوش آب و هواست و خصوصا در این فصل افراد زیادی را برای تفریح به آنجا می کشاند و یکی از دلایل عمده آتش سوزی روشن کردن آتش تسط همین مردمی بوده که برای تفریح آمده و متاسفانه با بی احتیاطی و بی توجهی به نکات ایمنی در روشن کردن آتش در طبیعت زمینه ایجاد این دست حوادث را فراهم آورده اند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از تلاش های خوب مردم منطقه قدردانی کرد و گفت: هنگامی که آتش سوزیدر طبیعت  رخ می دهد به دلیل آنکه منابع ملی و سرمایه همگانی است نیاز به ورود و همکاری همه دستگاه هاست که متاسفانه رستمی؛ مسئول آتش نشانی شهر یاسوج هیچگونه جوابگویی در این زمینه نداشت و حاضر به همکاری نشد که خود جای تأمل و بررسی دارد.

گفتنی است در هفته های گذشته عده ای سود جو به دلیل هموار بودن راه های ارتباطی این منطقه زیبا با تجهیزات کامل اقدام به تخریب منابع طبیعی نمودند و در همین مدت حضور این سودجویان مقداری از اموال اهالی این منطقه به سرقت رفت که در ابتدا بی توجهی هایی صورت گرفت و در ادامه با ورود نظری؛ رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد این افراد دستگیر و هم اکنون در حال سپری کردن مراحل قانونی می باشند.

بر پایه این گزارش، یکی از بزرگترین دارایی های استان ما منابع ملی و طبیعی انست و لزوم توجه همه مسئولان به این منابع با ارزش خدادادی را می طلبد و هیچگونه سهل انگاری و کم کاری از هیچ دستگاه مرتبطی پذیرفتنی نیست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151632
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حجتی گفت:

    از دلسوزی تمامی کسانیکه دلشان برای منابع طبیعی می تپد سپاسگزاریم

دیدگاه شما