یکشنبه 3 خرداد 1394 - 11:31

سفر طالبان به تهران از ترس داعش/ قطع سهمیه بنزین/ ماجرای یک تجمع هسته‌ای/ نادران رقیب باهنر/ ممد خوب شد نیستی ببینی!/ داغ نان در تهران

در سالگرد آزادسازی خرمشهر بیشتر روزنامه‌ها، بخش قابل توجهی از مطالب خود را به این موضوع اختصاص داده‌اند. روایت‌های مختلف از قطع سهمیه بنزین و رضایت مردم از گران شدن بنزین در روزنامه‌ها نقل شده است. مذاکرات هسته‌ای و انتخاب هیأت رئیسه مجلس، دیگر مطالب مهم روزنامه‌های یکشنبه هستند.

در ادامه می‌توانید روایت تابناک از مهم‌ترین مطالب روزنامه‌های یکشنبه سوم خرداد را مرور کنید.

سفر طالبان به تهران از ترس داعش/ قطع سهمیه بنزین/ ماجرای یک تجمع هسته‌ای/ نادران رقیب باهنر/ ممد خوب شد نیستی ببینی!/ داغ نان در تهرانغلامرضا کمالی‌پناه در پایان سرمقاله ابتکار با تیتر «ممد خوب شد نیستی ببینی» نوشته: فردوسی بیش از سی سال از عمر خود را برای حفظ هویت ملی و تنظیم وتدوین چنین سند طلایی با هزینه های شخصی صرف کرد. چنین وقت گذاری و هزینه ای صرفا از عشق و خرد و دوراندیشی و میهن دوستی بر می آید. امروزه فیلم سازان و نویسندگان بی مزد و منت دستشان به کار نمی رود. ابزار های نوین و پیشرفته ای که اکنون در دست داریم برای شناساندن حقایق جنگ به ایران و جهانیان فرصت خوبی را در اختیار ما قرار داده اند. امروزه بیش از هر زمان دیگری به ترویج روحیه سلحشوری و تقویت آن در جوانان خود نیاز داریم. مگر موضوع کم داریم؟ امثال همت و باکری و جهان آرا از رستم کمتر نیستند. دلاوری سردار قاسم سلیمانی کمتر از آرش کمانگیر نیست. به گفته پرویز پرستویی بابا نظر ما از سرباز رایان کمتر نیست. سرباز رایان را حتی دانش آموزان ما می شناسند. اما چند نفر بابانظر ها را می شناسند؟ بد جوری گرفتار روزمرگی و اسیر منصب و جاه ومکنت وثروت شده ایم. مسئو لان نهادها و ادارات در حد وظیفه مقرر کار می کنند. چرتکه می اندازند که چند ساعت کار کنند و چه مبلغی بگیرند. از خلاقیت و ایثار فاصله گرفته اند و تهی شده اند. این همه اختلاس های نجومی در سازمانها و بانک ها صورت می گیرد اما حاضر نیستند یک صدم درصد را از آن به گرامی داشت یاد شهدا و تکریم جانبازان سازمان خود و یا برای ساختن فیلمی در این زمینه اختصاص دهند. وای چقدر درد دل هست. یادمان باشد امثال جهان آرا خون دادند تا این دردها نباشد. اما با شرمساری باید بگوییم که ممد خوب شد نیستی ببینی که… .

ابتکار که یکی از چند روزنامه اصلاح‌طلب است که در صفحه نخست خود تصویری از سیدحسن خمینی کار کرده، مطلب اصلی خود را به گزارشی با تیتر «15 میلیون ایرانی زیر خط فقر» اختصاص داده است.

سفر طالبان به تهران از ترس داعش/ قطع سهمیه بنزین/ ماجرای یک تجمع هسته‌ای/ نادران رقیب باهنر/ ممد خوب شد نیستی ببینی!/ داغ نان در تهرانوطن امروز که در هفته‌های اخیر همواره منتقد نحوه اطلاع‌رسانی دولت در موضوعات اقتصادی و از جمله حذف یارانه‌ها بوده است، امروز هم گزارشی با تیتر «احتمال قطع سهمیه‌ بنزین» دارد که در ابتدای آن آمده است: کسانی که روزهای جمعه و شنبه می‌خواستند از سهمیه بنزین خردادماه استفاده کنند، نمی‌دانستند که با تصمیم مدیران دولتی باید در باک خودروی خود بنزین ۱۰۰۰ تومانی و غیرسهمیه‌ای بریزند! جایگاهداران سوخت هم نمی‌توانستند به مردم منتظر بنزین سهمیه‌ای کمکی کنند، چراکه آن‌ها هم از علت واریز نشدن سهمیه خرداد خبر نداشتند. به گزارش «وطن‌امروز»، موضوع عدم واریز سهمیه بنزین خرداد خودرو‌ها در راستای اقدامات عجیب و غریب دولت انجام شده است. دولت مدتی است درباره موضوعات مهم اقتصادی مانند یارانه نقدی و سهمیه‌بندی و گرانی‌ها سیاست عدم اطلاع‌رسانی شفاف و ارائه اطلاعات پراکنده و ناقض را در پیش گرفته و این وضعیت مردم را کلافه کرده است. کلافگی مردم در پمپ بنزین‌ها در روزهای ابتدایی خرداد به خاطر واریز نشدن سهمیه سوخت نبود بلکه به علت بلاتکلیفی آن‌ها بود. جالب اینکه در مدت ۴۸ ساعت ۳ موضع‌گیری متفاوت از سوی مسؤولان نفتی اتخاذ شده که هر کدام دیگری را نقض می‌کند. اولین خبر روز جمعه در همه خبرگزاری‌ها منتشر شد که طبق اعلام شرکت ملی پالایش و پخش سهمیه خرداد خودرو‌ها واریز شده است اما با پیگیری‌های خبرنگار «وطن امروز» مشخص شد این خبر کذب است و تا عصر جمعه نیز این سهمیه واریز نشده بود. داود عربعلی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز عصر‌‌ همان روز این خبر را تایید کرد و مشکلات نرم‌افزاری را مانع واریز شدن سهمیه بنزین اعلام کرد. روز شنبه اما عربعلی حرف جمعه خود را تغییر داد و تصمیم مدیران دولتی را علت واریز نشدن سهمیه خرداد اعلام کرد! این آشفتگی در اطلاع‌رسانی و عدم شفاف‌سازی موجب شده بازار شایعات داغ شود و حتی احتمال گرانی بنزین نیز شنیده شود اما روز گذشته مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت خبر دیگری داد که عجیب‌تر از همه بود و وی از احتمال تک‌نرخی شدن بنزین و حذف سهمیه‌بندی خبر داد!

وطن امروز در مطالبی دیگر از احتمال شکست مذاکرات هسته‌ای سخن گفته، عده‌ای را به کاسبی از کاهش نرخ رشد جمعیت متهم کرده و به روابط سران فریب خورده عرب و آمریکای در حال افول پرداخته است.

سفر طالبان به تهران از ترس داعش/ قطع سهمیه بنزین/ ماجرای یک تجمع هسته‌ای/ نادران رقیب باهنر/ ممد خوب شد نیستی ببینی!/ داغ نان در تهرانشرق، حرکت آرام و بی‌صدای دولت برای حذف بنزین سهمیه‌ای را در گزارشی با تیتر «عدم مخالفت مردم، بنزین ١٠٠٠ تومانی را تصویب کرد» مورد توجه قرار داده است.

روزنامه شرق در دو موضوع پرونده‌های مفصلی دارد. این روزنامه علاوه بر درج تصویر شهید جهان‌آرا در صفحه نخست خود، صفحات شش و هفت خود را به تحلیل آزادسازی خرمشهر اختصاص داده است. شرق همچنین در پرونده دیگری با گفتارهایی از فرشاد مومنی، حاجی، عارف، صفایی فراهانی، جلایی‌پور و آذر منصوری به سالگرد دوم خرداد پرداخته است.

تیتر اصلی شرق یعنی « تجمع غیرقانونی علیه تیم هسته‌ای» به تجمع دیروز تعدادی از دانشجویان بسیجی پرداخته و نوشته: مدعی‌ هستند دولت از خطوط قرمز نظام عبور کرده و مذاکرات هسته‌ای باید متوقف شود. از مجلس توقع دارند با دخالت در روند مذاکرات، یا آن را به ریل اصلی (آنچه از نظرشان در دوره سعید جلیلی اتفاق افتاد) بازگرداند یا از ادامه آن جلوگیری کند. سازمان بسیج دانشجویی قصد داشت ساعت ١٧ عصر دیروز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع اعتراضی خود را برگزار کند. اما با صادرنشدن مجوز از سوی مراجع قانونی، محل تجمع خود را به میدان فلسطین تغییر دادند. بسیج دانشجویی دانشگاه امام‌صادق(ع) صبح دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «استانداری تهران مجوز برگزاری تجمع علیه مذاکرات هسته‌ای را صادر کرده و اعضای این تشکل دانشجویی ساعت ١٧ در میدان فلسطین تهران تجمع خواهند کرد».

این خبر کذب در حالی منتشر شد که پیگیری‌های خبرنگار «شرق» نشان می‌دهد هیچ‌گونه مجوزی برای مخالفت یا حمایت از مذاکرات هسته‌ای و تیم مذاکره‌کننده صادر نشده و هر تجمعی در این رابطه صورت گیرد، غیرقانونی است. یک مقام انتظامی حاضر در محل این تجمع هم در پاسخ به خبرنگار «شرق» گفت تجمع برگزارشده مجوز ندارد و غیرقانونی است. با‌وجوداین، منتقدان تیم و روند مذاکرات هسته‌ای، از صبح دیروز تبلیغات گسترده‌ای برای این تجمع انجام دادند، اما مسئولان برگزاری این تجمع، ٤٥ دقیقه قبل از برگزاری اعلام کردند: «به‌دلیل صادرنشدن مجوز، تجمع دانشجویان برگزار نخواهد شد».

شرق همچنین گفت و گویی با وحید مژده کارشناس اهل افغانستان با تیتر «داعش، محور گفت‌وگوی هیأت طالبان در تهران» دارد که در بخشی از آن آمده: مقامات ایرانی نسبت‌به این گزارش‌ها نگرانی دارند و گفته می‌شود گروه داعش در بعضی از مناطق افغانستان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و حتی دست به عملیات نظامی زده‌اند. ایران که سرحد طولانی‌ای با افغانستان دارد، نگران است مبادا در مرزهای شرقی‌اش با همان مسائلی مواجه شود که در مرزهای غربی، به‌ویژه با عراق، با آن مواجه است. مقامات ایرانی می‌خواستند از طالبان بشنوند که این گزارش‌ها به‌ویژه در شرق افغانستان و برخورد نظامی میان طالبان و داعش در این مناطق تا چه حد درست و این خطر چقدر جدی است. از طرف دیگر طالبان نگران انگیزه‌هایی هستند که ممکن است موجب قدرت‌گرفتن داعش در افغانستان شود.

سفر طالبان به تهران از ترس داعش/ قطع سهمیه بنزین/ ماجرای یک تجمع هسته‌ای/ نادران رقیب باهنر/ ممد خوب شد نیستی ببینی!/ داغ نان در تهرانمسائل منطقه و مذاکرات هسته‌ای دو موضوع اصلی روزنامه جوان هستند. جوان که تصویر اول خود را به دیدار رهبر انقلاب با شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن اختصاص داده، در صفحه نخست خود به سخنان نصرالله درباره احتمال اعلام بسیج عمومی علیه تکفیری‌های نیز پرداخته است. سرمقاله جوان را نیز عباس حاجی نجاری با تیتر «سرپل‌های داخلی در جنگ نیابتی» نوشته و در ان با توجه به بیانات رهبری در باره طرح عده‌ای برای ایجاد جنگ نیابتی علیه ایران، دلای چهارگانه زیر را در این باره مطرح کرده است:

۱- ناتوانی نظام سلطه از برخورد و مقابله مستقیم با ایران

۲- نگرانی از گسترش تفکر انقلاب اسلامی و جلوگیری از فراگیر شدن موج دوم بیداری اسلامی

۳- ناتوانی از تحمیل شرایط در روند مذاکرات هسته‌ای

۴- برآورد غلط از محیط داخلی ایران

سفر طالبان به تهران از ترس داعش/ قطع سهمیه بنزین/ ماجرای یک تجمع هسته‌ای/ نادران رقیب باهنر/ ممد خوب شد نیستی ببینی!/ داغ نان در تهراندر قانون، گزارشی از گروه جامعه این روزنامه با نام «داغ نان در تهران» تیتر اول است که در ابتدای آن آمده: این روایت واقعی است؛ در نقطه‌ای پرت و دور از انتظار هم اتفاق نیفتاده است و همین اواخر گوشه‌ای از شهر تهران عده‌ای در یک مدرسه در منطقه ۱۶ تهران شاهد آن بوده‌اند. پسربچه‌ای نوجوان در مدرسه حین درس جواب دادن بدحال می‌شود و تقریبا بیهوش شده است. در درمانگاه، پزشک مشکل را تشخیص نمی‌دهد و برای مشخص شدن موضوع برای دانش‌آموز بی‌حال، آزمایش می‌نویسد. در این فاصله مادر دانش‌آموز به مرکز درمانی رسیده و می‌گوید نیازی به آزمایش نیست. مادر به معلم همراه پسرش گفته است: «سه روز است نان نخورده‌ایم. نانوایی هم دیگر نان نسیه نمی‌دهد…» معلم مدرسه که راوی این اتفاق بود، می‌گوید: «همه بچه‌ها خانواده دارند. صلاح نیست بیایید و ماجرا آشکار‌تر شود. بچه‌های دیگر هم هستند. خجالت می‌کشند.» حد فاصل در مدرسه از دو سو، دو نانوایی است. یکی نان نسیه می‌دهد و دیگری نمی‌دهد! کاغذ «نسیه داده نمی‌شود حتی به شما» در هر دو نانوایی دیده می‌شد. بوی نان زنگ آخر در خیابان می‌پیچد. زنگ مدرسه زده می‌شود و بچه‌ها در آفتاب ظهر بیرون زده‌اند و ناگزیر از رد شدن از جلو نانوایی هستند. بوی نان باز هم می‌آید. عده‌ای پایشان جلوی در نانوایی شل می‌شود. انگار هوا هم خوردن دارد. صف طولانی نیست. می‌شود نان هم خرید اما…. بچه‌ها رفته‌اند.

قانون به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر پای گفت‌و‌گویی با دریادار با تیتر «ارتش نبود انقلاب شکست می‌خورد» نشسته که در ابتدای آن امده: قصد داشتند ارتش كه بازوی دفاع انقلاب بود را از او بگیرند. تجهيزات در جنگ هاي مدرن مهم هستند ولي نقش محوري و اصلي را نيروهاي انساني دارند. قدرت هاي مختلف دل شان نمی‌خواهد ما در عرصه‌های بین المللی رشد کنیم. ما يك تدبیر داریم و اینکه نیروهای مسلح وارد سیاست نشوند. تضاد ديدگاه يا اختلاف ميان نيروهاي نظامي ايران وجود نداشته و ندارد. ما با سپاه در دریا از لحاظ آموزشي و اطلاعاتي همكاري داريم.

سفر طالبان به تهران از ترس داعش/ قطع سهمیه بنزین/ ماجرای یک تجمع هسته‌ای/ نادران رقیب باهنر/ ممد خوب شد نیستی ببینی!/ داغ نان در تهرانشهروند روزنامه سازمان هلال احمر علاوه بر بیانات رهبر انقلاب و سخنان سیدحسن خمینی در باره اعتماد بین‌نسلی، گزارشی نیز ار پهلوگیری کشتی نجات در جیبوتی دارد. در ابتدای یکی از مطالب مهم شهروند با عنوان «قتل عام درختان جنگل شفارود» نیز امده: در حالی که جدال برای ساخت بحث برانگیزترین سد در شمال کشور همچنان ادامه دارد اما تعداد زیادی از درختان ارزشمند جنگل‌های شفارود اطراف فضای سد از بین رفته‌اند. طبق اسناد موجود قطع درختان منطقه شفارود در استان گیلان درحالی انجام شده که این پروژه همچنان فاقد تأییدیه ارزیابی است. تصاویر منتشره از منطقه تخریب‌شده در حد یک فاجعه محیط زیستی است. پیش از این نیز در محل کانال سد تعداد زیادی از درختان ارزشمند این منطقه از بین رفته‌اند. ساخت این سد منجر به آواره شدن بیش از ٤٥٠ خانوار خواهد شد. ٣ روستا با نام‌های شالم، دوران و سرک باید تخلیه شوند. هم اکنون نیمی از ساکنان روستای شالم خانه‌هایشان را تخلیه کرده‌اند اما باقی روستاییان حاضر به تخلیه منطقه نیستند. حتی برخی از آنها درقبال فشارهایی که بعضا برای تخلیه خانه‌هایشان به آنها وارد می‌شود اما بازهم ماندن در خانه را ترجیح می‌دهند.

امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها با گفت و گویی با تیتر «رئیس‌جمهور با استانی شدن انتخابات موافقت کرده است» به صفحه سیاسی شهروند آمده است. سؤال و جواب‌های پایانی این گفت و گو به قرار زیر است:

نظر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره استانی شدن انتخابات چه بود؟

آقای ‌هاشمی دراین‌باره اعلام نظر نکردند اما در مجمع هم مخالفت‌هایی وجود داشت که به نظر می‌رسد باید در این زمینه بیشتر کار کرد. البته نظرهای مثبت نسبت به این طرح بیشتر شده زیرا غالبا دریافته‌اند که این طرح به دنبال بازگرداندن نمایندگان به جایگاه اصلی خودشان است.

نظر رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس درباره طرح چیست؟

رئیس مجلس با نظر کمیسیون موافق است اما درباره نظر آقای رئیس‌جمهوری امروز آقای پورمحمدی به من گفت که ایشان با استانی شدن انتخابات موافق است هرچند آقای انصاری نماینده دولت در مجلس نظر دیگری داشت.

سفر طالبان به تهران از ترس داعش/ قطع سهمیه بنزین/ ماجرای یک تجمع هسته‌ای/ نادران رقیب باهنر/ ممد خوب شد نیستی ببینی!/ داغ نان در تهرانسرمقاله ایران روزنامه دولت را دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با تیتر «محسن سبز جامه‌گان» و در استقبال از بازگشت محسن رضایی به سپاه نوشته است. در بخشی از این مطلب آمده: خرمشهر یک نماد فراموش نشدنی در تاریخ مقاومت و ایثار فرزندان ایران زمین است وبی شک پدیدآوران این حماسه ماندگار نیز اسطوره هایی از جنس افتخار و صلابت خرمشهر هستند امسال و با گذشت سی و سه سال از فتح الفتوحی که سربازان خدا در آزادی خرمشهر رقم زدند، نسل حماسه ساز و پیشتاز این رخداد تاریخی، شاهد طلوعی دیگر از امید، شادابی، استقامت و عزم انقلابی در قامت پرافتخارترین سردار سبز پوش عرصه جهاد ومقاومت یعنی محسن رضایی بود.

هم نسلی‌های ما نام اورا همچون «خرمشهر» بخوبی می‌شناسند و فتح تاریخ‌سازی را که ناشی از تفکر خلاقانه او بود هرگز از یاد نمی‌برند. برای من که نزدیک به چهل سال افتخار دوستی وهمرزمی با «آقا محسن» را داشته‌ام دیدن دوباره قامت او در لباس سبز پاسداری که جزئی جداناشدنی از وجود این سردار پرافتخار ایران اسلامی است حلاوتی به شیرینی ایام فتح و پیروزی داشت. حضرت آقا در مراسمی که روز چهار شنبه گذشته (۳۰ /۲/ ۹۴) در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد وطی آن پس از سال‌ها دوباره محسن رضایی با لباس سبز پاسداری از حریم انقلاب اسلامی در جمع همرزمان خود حضور یافت خطاب به پاسداران نسل جدید فرمودند: «… جوانان عزیز، فرزندان عزیز من! توجه داشته باشید که عقبه دانشگاه شما، فتح خرمشهر است، عملیات فتح المبین است، عملیات فاو است عملیات کربلای ۵ است عقبه فراهم آورنده زمینه این پیشرفت‌ها، آن مجاهدت هااست، آن فداکاری‌ها است، آن انوار درخشانی است که در جبهه‌ها به وسیله پیشکسوت‌های شما درخشید، چشم‌ها خیره کرد، کشوررا به حرکت درآورد، محیط زندگی ج. ا. ا را ومردم عزیز این کشور را متناسب با هدف‌ها و آرمان‌ها کرد» بنده به عنوان سرباز کوچک ملت بزرگ ایران بارز‌ترین مصداق پیشکسوت را در سخن فرمانده معظم کل قوا، محسن رضایی می‌دانم. سرداری که با «لباس سبز» و «بی‌آن»، جامه دفاع از انقلاب را هیچگاه از تن برون نیاورده و با حفظ هویت انقلابی خویش، اقتدار پس از آزادی خرمشهر را به عنوان یک ضرورت برای به انجام رساندن یک رسالت تاریخی دیگر به همه نیروهای انقلاب یادآور می‌گردد. حفظ توامان «امنیت سرزمین» با منطق «پیشگیری» وکوتاه نمودن دستهای خون آلودی که از فرسنگ‌ها فاصله با تمسک به حیله‌های نظامی، سیاسی و امنیتی به دنبال ناامن نمودن ایران پرافتخار هستند مستلزم احیای خط مقاومت و ایثار و بازتولید فرهنگی است که شرافت و عظمت خرمشهر را از زیر چکمه استکبار خارج کرد. بی‌شک شناخت درست فرصت هاوآسیب پذیری‌ها وهم راستا شدن با پرچمدار این حضور «یعنی رهبر معظم انقلاب» نیروهای انقلاب را به هشیاری و آمادگی بیش از پیش فرا می‌خواند و محسن رضایی چون همیشه داوطلب اول این جبهه پرمخاطره است.

دیگر مطالب مهم روزنامه ایران به هشدار نصرالله به تکفیری‌ها، سخنان وزیر نفت در باره قیمت بنزین، گلایه‌های مذاکره‌کنندگان هسته‌ای از وارونه‌نمایی صدا و سیما اختصاص دارد. ضمن اینکه در سایه حمله تروریستی علیه شیعیان عربستان، مسعود اسداللهی کار‌شناس ارشد مسائل خاورمیانه، یادداشتی با عنوان «بازگشت انتحاری‌ها به سرزمین مادری» برای ایران نوشته است.

سفر طالبان به تهران از ترس داعش/ قطع سهمیه بنزین/ ماجرای یک تجمع هسته‌ای/ نادران رقیب باهنر/ ممد خوب شد نیستی ببینی!/ داغ نان در تهراندر پایان اینکه اعتماد که مانند دیگر روزنامه‌های اصلاح‌طلب با نقل سخنان سید حسن خمینی در مطلبی با تیتر «به بزرگان اعتماد کنیم»، سهم زیادی از صفحه اول خود را به وی اختصاص داده، در ابتدای مطلبی با عنوان «يك رقيب جدي ديگر براي باهنر» نوشته: تركيب هيأت رئيسه بايد تغيير كند: این حرف کسی است که دورخیزش را برای تصاحب کرسی نایب رییسی دوم مجلس آغاز کرده است: الیاس نادران. احتمال نامزدی او از سوی فراکسیون اصولگرایان برای حضور در انتخابات هیات رییسه مجلس تقریبا قطعی است. خودش دیروز درباره این احتمال به خبرگزاری ایسنا گفته «در عالم سیاست همه چیز ممکن است.» معنای این حرف آن است که تا اینجای کار باید الیاس نادران را یک طرف رقابت بر سر نایب رییسی مجلس در صحن علنی دانست. طرف دیگر اما در رایزنی‌های داخلی فراکسیون رهروان مشخص می‌شود. الیاس نادران همچنین گفته که هنوز قابل پیش بینی نیست ترکیب هیات رییسه چه میزان تغییر خواهد کرد. تاکید نادران به عنوان یکی از چهره‌های متنفذ فراکسیون اصولگرایان بر لزوم تغییر ترکیب هیات رییسه می‌تواند قدری بیشتر از قبل سیاست‌های این مجموعه را در قبال انتخابات داخلی مجلس مشخص کند. آن‌ها هر چند روی کاغذ به لحاظ عددی فراکسیون اقلیت بهارستان محسوب می‌شوند اما سال گذشته توانستند یک صندلی دیگر را هم در هیات رییسه از فراکسیون اکثریت بگیرند و بر تعداد اعضای خود در ترکیب روسای پارلمان بیفزایند. امسال هم به نظر می‌رسد همچنان چشم به چنین تغییری دوخته باشند: تغییری که شکاف در فراکسیون رهروان می‌تواند احتمال آن را افزایش دهد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151600
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما