یکشنبه 3 خرداد 1394 - 10:45

متن و حواشی کلنگ زنی بزرگترین پروژه دنا/ انتقاد نیک اقبالی از اصفهانی ها و اقدام جالب فدایی (+تصاویر)

زارعی ادامه داد: پیمانکار راه آهن یاسوج- اقیلد تجهیز کارگاه کرده و کار را تاحدودی شروع کرده است که امیدوارم هرچه سریعتر این نعمت بزرگ به مردم استان هدیه شود.

گروه اقتصادی  – عملیات اجرایی جاده ارتباطی سی سخت – دنا کوه (پادنا) شهرستان سمیرم با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل راه وشهرسازی استان، فرماندار سمیرم، فرماندار دنا  و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد.

1 (1)
به گزارش «بویر نیوز»، در این آیین نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شواری اسلامی اظهار کرد: امروز افتخار داریم در حوزه زیر ساخت  ارتباطات که  مساله مهم توسعه هر منطقه‌ای می‌باشد در استان کهگیلویه و بویراحمد در شرایط بسیار خوبی در حال انجام است.

غلام‌محمد زارعی با اشاره به شروع پروژهای عمرانی ارتباطی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا تصریح کرد: در سه نقطه زاگرس داریم وارد ایجاد راه‌های ارتباطی بزرگ میشویم که شاید در سال‌های گذشته عبور از زاگرس را برای ایجاد شبکه ریلی به یاسوج یا ایجاد راهها برای دیگر مناطق را ناممکن می‌دانستیم.
زارعی ادامه داد: پیمانکار راه آهن یاسوج- اقیلد تجهیز کارگاه کرده و کار را تاحدودی شروع کرده است که امیدوارم هرچه سریعتر این نعمت بزرگ به مردم استان هدیه شود.

1 (11)

عضو کمسیون صنعت ومعدن در مجلس شواری اسلامی بیان کرد: با حمایت دولت و مسئولین راه و شهرسازی استان به دنبال آزاد راه یاسوج هستیم که بتوانیم شمال را به جنوب وصل کنیم.

وی تصریح کرد: با ایجاد محور مناسب سی سخت –سمیرم (پادنا) می‌توانیم راه توسعه اقتصادی را هموار کنیم زیرا یکی از محور های توسعه اقتصاد حمل ونقل و راه مناسب است.

زارعی گفت: اگر امروز راه آهن به یاسوج میاید یک حرکت ملی و اگر آزاد راه اصفهان –شیراز ایجاد شود حرکت ملی است، استان کهگیلویه وبویراحمد برای توسعه به نگاه ملی نیاز دارد.

وی افزود: امروز مردم سی‌سخت و سمیرم ذینفع نیست بلکه برای کل استان خوب است و می‌تواند مسافت مسیر استان ما را به اصفهان کم‌تر کند اقتصاد سی سخت و اصفهان از این مسیر به هم وصل میکنند.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد ودنا در مجلس شواری اسلامی ابراز داشت:مسئولین راه وشهرسازی استان قول دادند امسال ۳۰ کیلومتر از مسیر یاسوج  – شیراز را دو بانده تحویل دهند و این نشان از این است که در حوزه راه سازی در شهرستانهای بویراحمد ودنا فعال هستیم.

زارعی همچنین از کلنگ‌زنی دو بیمارستان در شهرهای سی‌سخت و پاتاوه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: علی‌رغم شرایط اقتصادی کشور پروژه‌های بزرگی را برای دو شهرستان بویراحمد و دنا پیگیر کردیم و در حال اجرا است.

مديركل راه و شهرسازي استان  كهگيلويه و بويراحمد در آئين كلنگ‌زني اين محور، اظهار داشت: توسعه راه هاي مواصلاتي از عوامل اصلي پيشرفت و شكوفايي استان است كه اين  پروژه براي توسعه استان خصوصا دربحث گردشگري از اهميت بالايي برخوردار است.

1 (3)

 حسن فدايي تصريح كرد: اين محور به طول 13 كيلومتر،علاوه بر نزديك نمودن بخش دنا كوه از شهرستان  سميرم به شهرستان دنا به فاصله 180 كيلومتر  بعنوان محور كمكي ياسوج – سميرم بخشي از ترافيك سنگين محور مذكور را در فصل هاي بهار وتابستان به خود اختصاص داده و باعث سهولت  رفت وآمد  درمسير مذكور مي گردد.

فدايي اعتبار اين پروژه را  4900 ميليون ريال از محل اعتبارات ملي و استاني  عنوان كرد و گفت:به  دليل مناطق ديدني در حاشيه اين مسير،  محورمذكور يكي از زيباترين محورهاي فرعي استان مي باشد كه سالانه هزاران گردشگر و مسافر مسير ارتباطي از آن عبور مي نمايند.

مدير كل راه وشهرسازي افزود : با بهره برداري از محور مذكور 10 هزار خانوار ازمزاياي آن  برخوردار خواهند شد .

وي توضيح داد: شهرستان دنا  جمعا داراي 809 كيلومتر راه ارتباطي اصلي و فرعي بوده كه از اين مقدار 81 كيلومتر راه اصلي است.

فدايي تصريح كرد: در حال حاضر 5 پروژه در حوزه راه وشهرسازي درشهرستان دنا فعال مي باشد.

زارعی را از قبل می شناختم

حسن فدایی در بحشی از سخنانش به ارتباط قبلی اش با زارعی اشاره کرد و از وی به عنوان یکی از پیگیرترین نماینده ها در حوزه عمرانی یاد کرد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این آئین گفت: بهره برداری از این محور ارتباطی علاوه بر کاهش بارترافیکی بر روی مسیرهای اصلی یاسوج- اصفهان – سمیرم موجب ایجاد ارتباط دو سویه و مبادلات بیشتر اقتصادی میان دو شهرستان سمیرم و دنا خواهد شد.

1 (12)

پژمان نیک‌اقبالی افزود: از آنجا که این جاده ارتباطی مزایا و دستاودهای مهمی برای دو شهرستان و دو استان اصفهان و کهگیلویه وبویراحمد دارد اما به نظر می رسد همکاری ها و رغبت مسوولان و حتی نماینده مردم شهرستان سمیرم در مجلس در این زمینه پررنگ و امید بخش نیست.

وی خواستار توجه بیشتر و اختصاص اعتبار ویژه ای از سوی مسوولان شهرستان سمیرم برای این جاده ارتباطی شد.

نیک اقبالی با اشاره به ایجاد فضای همدلی و تعامل بین مجموعه مدیریت اجرایی استان، با مجمع نمایندگان و در راس نماینده ولی فقیه در استان، گفت: در سایه ایجاد همین همدلی ها و هم افزایی ها مسیر توسعه و پیشرفت استان نیز دو چندان شده است.

رقابت نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد

وی ابراز داشت: سبقت نمایندگان برای شتاب بخشی و اختصاص منابع بیشتر برای پروژهای عمرانی حوزه های انتخابیه خود و چانه زنی ها و تدابیر ویژه استاندار پرتلاش و سخت کوش استان نیز بر روند شتاب بخشی اجرای طرح های عمرانی افزوده است.

نیک‌اقبالی اظهار کرد: ارتباطی متفاوت میان نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر در گذشته‌ رقابت‌های سیاسی میان نمایندگان مردم ما در مجلس وجود داشت اکنون این رقابت‌ها به نوعی دیگر تبدیل شده است.

نیک‌اقبالی افزود: رقابت در میان نمایندگان برای پروژه‌های عمرانی است و سعی آن‌ها بر این است تا با رایزنی در مرکز، اعتبارات مورد نیاز برای پروژه‌های عمرانی اخذ کنند.

این مسئول بیان کرد: این رقابتی خوب برای توسعه استان و کمک به رشد پروژه‌های عمرانی و در یک کلام عمران و آبادانی هر چه بیشتر استان در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون عمرانی استاندار به فضای آرام و بدون هرگونه تنشی میان نمایندگان و استاندار اشاره کرد و گفت: همین فضای آرام و صمیمی است تا باعث شده در سال جاری رشد اعتبارات عمرانی در کل کشور ۱۶ درصد و در استان ما برخلاف سایر جاها افزایش و رشد صد درصدی داشته باشد.

نیک‌اقبالی در همین ارتباط با بیان اینکه در بخش راه اعتبارات ما سه برابر، در آب ۲٫۵ برابر و در بسیاری از بخش‌های دیگر به همین میزان افزایش داشته باشد، افزود: اعتبارات ما در عمرانی به ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده از ۳۰۰ میلیارد تومان گذشته رسیده است.

نیک اقبالی اظهار کرد: سال گذشته میانگین افزایش اعتبارات عمرانی در کشور کمتر از ۱۷ درصد بود و این در حالی است که در استان کهگیلویه وبویراحمد حدود ۱۰۰درصد رشد داشت.

وی گفت: اعتبارات عمرانی سال گذشته در استان افزون بر سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود که امسال با افزایش بیش از ۱۰۰درصدی نیز به حدود شش هزار ریال افزایش یافت.

نیک‌اقبالی گفت: در حالی که میزان تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته در برخی استان ها به کمتر از ۴۰درصد بود میزان تخصیص در استان کهگیلویه وبویراحمد حدود ۸۰ درصد بود.

وی یادآور شد: کسب این دستاوردهای بزرگ در سایه ایجاد همدلی، وفاق و هم‌افزایی بیشتر میان همه مسئولان و مقامات اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر نهادهای متولی در حوزه‌های مختلف بود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که مردم شهر سی‌سخت و در کل استان کهگیلویه و بویراحمد از این گردنه تاریخی خاطره‌ها دارند، گفت: چه زجرها که برای عبور از این گردنه کشیده نشد.

پژمان نیک‌اقبالی گفت: روزگاری همه انتظار داشتند که راهی ساده برای عبور و مرور داشته باشند اما امروز می‌بینیم که گردنه بیژنن برای عبور و مرور باز شده است.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در آینده باید منتظر جاده‌ای با استانداردهای بالا باشیم تا این که دو استان با سهولت بیشتری بتوانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

این مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد افزود: این محور با بازگشایی محور پاتاوه به دهدشت کارآیی دو چندانی خواهد داشت و مسیر شمال به جنوب کشور برای دست‌یابی به بنادر جنوبی را بسیار کوتاه خواهد کرد.

نیک‌اقبالی بیان کرد: خوشبختانه در همه شهرستان‌های استان اکنون پروژه‌های راهسازی از لیکک گرفته تا دهدشت و لنده و چرام و باشت فعال هستند که امروز پروژه‌های مهم در شهرستان دنا آغاز به کار و فعالیت کرد.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در شهر لیکک پروژه ورودی شهر لیکک، در چرام محور باغچه سادات، در باشت چهار خطه این شهرستان به گچساران و در یاسوج هم ورودی‌های مرکز استان در دستور کار قرار گرفته است.
اصفهانی ها خرج کنند!
این مسئول افزود: در لنده نیز با کلنگ‌زنی یک پل، دسترسی به جاده پاتاوه – دهدشت آسان می‌شود در مجموع فعال‌ترین حوزه عمرانی در استان حوزه راهسازی است.

وی گفت: اما در پروژه کنونی از مسئولان استان اصفهان توقع داریم که برای مشارکت ورود پیدا کنند و حداقل اگر ورود آن چنانی هم نمی‌کنند برای دلگرمی ما ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان در قسمتی که مربوط به خودشان است هزینه کنند تا ما نیز برای ساخت این محور با روحیه بیشتری وارد عمل شویم.

نیک اقبالی گفت: به همین منظور طی تماسی که با خانم عمرانی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی داشتیم از وی خواستیم تا در این قضیه ورود پیدا کنند.

وی افزود: نماینده مردم سمیرم معتقد بود که باید در این مسیر تونلی ایجاد شود که با توجه به وضعیت کنونی اعتبارات و این که دولت به دنبال خلق پروژه‌های عمرانی جدیدی نیست این کار در حال حاضر شدنی نیست.

این مسئول در پایان متذکر شد: استان اصفهان روی دریایی از پول قرار گرفته و مسئولان محترم آن استان می‌توانند برای سهولت در رفت و آمد بین دو استان که بالطبع به نفع مردم استان اصفهان هم خواهد بود در این پروژه ما را یاری کنند.

فرماندار دنا گفت: طول راه ارتباطی یاسوج به شهرستان سمیرم استان اصفهان با ساخت راه سی سخت  به منطقه پادنا در شهرستان سمیرم ۳۰ کیلومتر کاهش می یابد.
وی گفت: مسیر یاسوج به سمیرم از مسیر پل قرح ۱۷۰کیلومتر است اما از مسیر سی سخت به دنا -سمیرم ۳۰کیلومتر کاهش می یاید.

وی بیان کرد: طول این جاده ۱۳ کیلومتر و مبلغ قرارداد منعقده با پیمانکار برای ساخت آن نیز ۵۰ میلیارد ریال است.

تاج‌امیری اعتبار پیش بینی شده برای آغاز عملیات اجرایی این جاده را ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این جاده از محل اعتبارات ملی و استانی تامین می شود.

تاج امیری عنوان کرد: حجم خاکبرداری این جاده ۱۵۰ هزار مترمکعب و حجم آسفالت آن نیز ۵۳۷ هزار و ۶۰۰ مترمربع است.

وی ابراز داشت: این جاده ۳۰ متر دیوار حایل و ۱۲ دهنه پل به طول یک تا چهار متر دارد.

تاج امیری افزود: ۱۰ هزار خانوار با جمعیتی افزون بر ۴۰ هزار نفر در شهرستان های دنا و سمیرم از مزایای این جاده بهره مند می شوند.

وی گفت: این جاده علاوه بر نزدیک کردن بخش دناکوه (پادنا) سمیرم به شهر سی سخت به عنوان یک جاده کمکی در مسیر یاسوج – سمیرم است که موجب کاهش بارترافیک در جاده یاسوج – اصفهان خواهد شد.

تاج امیری بیان کرد: به دلیل وجود جاذبه های طبیعی و گردشگری در هر دو شهرستان دنا و سمیرم جاده جدید یاسوج – سمیرم – اصفهان می تواند جایگزین مناسبی برای جاده یاسوج – اصفهان باشد.

وی اظهار کرد: با رفع نقاط حادثه خیز در ۴۵ کیلومتر از جاده یاسوج – اصفهان در آینده جاده جدید یاسوج – سمیرم – اصفهان تبدیل به یک جاده اصلی در مسیر یاسوج – اصفهان می شود.

فرماندار سمیرم نیز در این آیین، گفت: ساخت و افتتاح این جاده نقطه عطفی برای ارتباط هر چه بیشتر دو شهرستان دنا و سمیرم است.

محمدحسین نصرتی افزود: وجود اشتراکات متعدد سببی، نسبی و اقتصادی بین مردم شهرستان های سمیرم و دنا توجیهی برای اهمیت چشمگیر ساخت این جاده است.

وی بیان کرد: شهرستان سمیرم دارای چهار بخش است که بخش دناکوه (پادنا) یکی از مهمترین بخش های این شهرستان به شمار می رود.

نصرتی اظهار کرد: گسترش ارتباط بین بخش دناکوه (پادنا) شهرستان سمیرم و شهر سی سخت فصل جدیدی از تعامل بین مردم آنها را به وجود می آورد و تبادل اقتصادی دناکوه (پادنا) و شهرستان دنا برای صادرات و بسته بندی میوه های تولیدی آنها شامل انگور و سیب را به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: در نشست های امسال کمیته برنامه ریزی شهرستان سمیرم اعتبارات مورد نیاز برای کمک به ساخت این جاده اختصاص می یابد و هماهنگی های لازم با نماینده مردم شهرستان سمیرم در مجلس شورای اسلامی در این زمینه نیز انجام می شود.

حواشی:

– از حاشیه های این مراسم می توان به شوخی های صمد رضایی مجری برنامه اشاره داشت.

– تقدیر زارعی، نیک اقبالی، تاج امیری و فدایی از زحمات جهانگیری مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان از نکات قابل توجه این مراسم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی کلنگ بر زمین نزد و سهم کلنگ زنی خود را به کی از اعضای خانواده شهدا حاضر در محل کلنگ زنی تقدیم کرد.

– فدایی همچنین از پیمانکار خواست تا خود نیز کلنگ بزند و به بهترین نحو برای انجام پروژه فعالیت کند.

– تاکید مسئولین بر توان پیمانکار این پروژه نیز در خور توجه بود.

– تقدیر نماینده بویراحمد و دنا و همچنین مدیرکل راه و شهرسازی از خبرنگاران و اصحاب رسانه بصورت ویژه ای انجام شد. زارعی میزان تولید خبر در استان را 2.5 برابر میزان کشوری اعلام کرد و از رشد و شکوفایی رسانه ها سخن گفت و فدایی نیز بخاطرهمراهی همیشگی خبرنگاران و رسانه در سرما و گرما تقدیر و تشکر کرد.

 1 (2)

1 (4)

1 (5)

1 (7)

1 (8)

1 (9)

1 (10)

1 (13)

1 (14)

1 (15)

1 (16)

1 (17)

1 (18)ن

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151560
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    فاصله حرف تاعمل ……………………..خیلیه

  2. مهندس گفت:

    درود  بر نماینده ی خوبمان حاج زارع…….. خسته نباشین مرد بزرگ……. یا زهرا……..

  3. مصطفی علیزاده گفت:

    از همه خادمان ملت کمال تشکر و قدردانی را می نماییم.
    خصوصا نماینده پر تلاش جناب حاج زارعی ، فرماندار خوش ذوق و جوان و پیگیر شهرستان جناب مهندس تاج امیری و برادر عزیزمان مهندس نیک اقبالی.

    • بویراحمدی گفت:

      با سلام وخسته نباشی خدمت دست اندرکاران سایت پرتلاش بویرنیوز الحق در هیچ دوره ای نماینده به این فعالی وپرانرژی نداشتیم امیدوارم که با سعی وجدیت بیشتر ایشان وهرچه فعالتر شدن دستگاههای اجرائی استانمان از بن بست ورکود دربیاد وشاهد شکوفائی هرچه بیشتر استانمان باشیم وظرف خواسته هان بزرگتر شده چرا که ما لایق بیشترینها هستیم در طول تاریخ همیشه برای حفظ وحراست ازکیان میهن پرتلاشترین بودیم وبیشترین رشادتها را داشتیم

  4. بیاره ای گفت:

    دورد بر سردار سازندگی استان حاج زارع….

  5. بویر گفت:

    برای کلنگ زنی این همه داربست و امکانات و ……….. یعنی چه ؟

  6. بیژن گفت:

    مهمترین فردی که همیشه برای شروع این پروژه تلاش کردند و نهایتا نیز با پیگیریهای صادقانه موفق به ورود این محور به مرحله اجرایی شدند اقای مهندس بیت اله محرابی بودند همچنین همراهی آقای مهندس جهانگیری در ادامه این امر بسیار موثر بود و همچنین شرکت کاوش گستران به مدیریت اقای رحیمی پور که حتی در بدترین شرایط قسمت مهمی از این پروژه را بدون هیچ گونه پشتیبانی مالی انجام دادند اما متاسفانه مورد کم مهری مسئولین قرار گرفتند . مجموع این سه مورد باعث اجرایی شدن این پروژه شد . متاسفانه هیچ کدام از آنها نیز در جلسه حضور ندارند .

  7. سردار گفت:

    سازندگی

  8. مهندس قرن 21 گفت:

    با تشکر از مهندس چراغی که با تلاش های ایشان در زمان ریاست ایشان بالاخره جرقه خورد

  9. ناشناس گفت:

    درود بر احساني جوان

  10. ع - مردانی گفت:

    شهر سی سخت یک شهرتوریستی بی نظیری است که در جهان مثل و مانند ندارد.اگر با تفکری روشن به آینده سی سخت نگاه شود. اگر پتانسیلهای توریستی این شهر زیبا به درستی شناخته می شد .امروز شاهد ویرانی طبیعت زیبای این شهر با این وسعت نبودیم بدون تردید آیندگان هرگز ما را نخواهند بخشید و ما را نفرین خواهند کرد. ای کاش از میان این همه خفته کسی بیدار بود . ای کاش کسی بود که ما را از داشته هایم آگاه می ساخت و بما می گفت مسیر توسعه سی سخت از طریق احداث جاده های مالرویی نیست .. ای کاش بجای تخریب گردنه ی به ارث رسیده از اجدادمان با بلدوزر و لودر به عظمت و زیبای قلل اطراف این گردنه می نگریستیم به فکر احداث جان پناه در مسیر های دسترسی به این قلل می افتادیم و دنا را در کوتاه مدت از آلپ هم مشهور تر می کردیم .خدایا تا کی باید متحمل هزینه ناآگاهی و بی درایتی شد؟تا کی محرومیت ؟تا کی ندانم کاری؟؟؟ قطعا در فردایی نه چندان دور سنگهای دنا هم بار خواهند شد .طبیعت بکر و زیبای قلل حوض دال ، سیچونی،ماشکی،برج آسمانی قزل و قاش مستان مور گل برف کرمو، نمک، کل خرمن نول و پازن پیر هم به تاراج خواهد رفت.فردا دیگر نه از کبک دری صدایی در میاید و نه بزکوهی بر بلندایی صخره ها دنا شاخ می جنباند.فوج فوج علف چینان سوار بر چهارچرخ در همه پهنه های دنا گیاهان نادر در این طبیعت بی مثل و مانند را با داس درو خواهند کرد.

  11. واقع بین گفت:

    فقط مانور تبلیغاتی برای حاجی بود

  12. ناشناس گفت:

    این پروژه حق این اقا نبود.

  13. سیمان گفت:

    درود بر سالار سازندگی مرد عمل در روزهای سخت کشور زارعی محبوب

  14. سیمان سقاوه گفت:

    حاج زارع عزیز دوستت داریم

  15. ناشناس گفت:

    با سلام عرض ادب خدمت بویر حاج زارع به خدا داخل کیسه وش نیکنی

دیدگاه شما