شنبه 2 خرداد 1394 - 0:49

اعتراض امام جمعه بندرعباس به قطع نشدن دست دزد‌ها/ غرضی: بنی صدر هنوز می‌خواهد مرا بکشد/ نگاه عراقی به نشستن ظریف و کری/ جست‌وجو برای یافتن پدر مجری معروف

پیاده روی ۳۴ کیلومتری برای تماس تلفنی! اهالی چهارده روستای منطقه هبودان از توابع آهوران لاشار در شهرستان نیکشهر سیستان و بلوچستان از هشت سال پیش تاکنون برای برقراری یک ارتباط تلفنی مجبورند یا مرتفع‌ترین قله کوه و یا مسیر ۳۴ کیلومتری رفت و برگشت را بپیمایند. شماری از معتمدان و اعضای شوراهای اسلامی منطقه […]

پیاده روی ۳۴ کیلومتری برای تماس تلفنی!

اهالی چهارده روستای منطقه هبودان از توابع آهوران لاشار در شهرستان نیکشهر سیستان و بلوچستان از هشت سال پیش تاکنون برای برقراری یک ارتباط تلفنی مجبورند یا مرتفع‌ترین قله کوه و یا مسیر ۳۴ کیلومتری رفت و برگشت را بپیمایند. شماری از معتمدان و اعضای شوراهای اسلامی منطقه هبودان نیکشهر در گفت‌و‌گو با ایرنا گفته‌اند، چندین سال است مردم این منطقه در انتظار برقراری ارتباط تلفنی هستند و هنوز این خواسته عملی نشده و بناچار برای برقراری یک تماس تلفنی و یا انجام کارهای روزمره باید فاصله‌های طولانی را طی کنند.

اعتراض امام جمعه بندرعباس به قطع نشدن دست دزد‌ها

آیت الله نعیم آبادی امام جمعه بندر عباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بخشی از سخنان خود در مشهد گفته: دین با عقل منافاتی ندارد و دو علت سبب می‌شود، برخی این دو را باهم ناسازگار بپندارند؛ نداشتن شناخت کافی مسلمانان از دین اسلام و آگاهی کامل از احکام الهی دوم این احکام جز مقطع اول تاریخ اسلام به طور صحیح و کامل پیاده نشده است.

وی افزوده: اگر به جرم دزدی دست یکی دو نفر از دزدان جامعه قطع شود، برای سایران عبرت و امنیت برقرار می‌شود. وقتی امنیت در جامعه با قطع شدن چندین انگشت دست برقرار می‌شود، چرا به این حکم اسلامی عمل نمی‌شود. نظام جمهوری اسلامی بر مبنای اجرای احکام اسلامی پایه گذاری شده است، اما شرایط جهانی از یک سو و اندیشه‌های مسلمانان از طرف دیگر مانع اجرای این احکام شده است و گرنه با اجرای صحیح و کامل آن شاهد حیات طیبه می‌شویم.

نگاه عراقی به نحوه نشستن ظریف در برابر کری

قاسم الاعرجی، رئیس فراکسیون بدر در پارلمان عراق از جمله عراقی‌هایی است که با توجه به تصویر زیر به مقایسه نحوه نشستن ظریف در دیدار با کری وزیر خارجه آمریکا و نحوه نشستن سفیر عراق در آمریکا در دیدار با صالح المطلک از شخصیت‌های ضدایرانی عراق پرداخته است.

 

تفاوت بودجه ندادن احمدی‌نژاد و روحانی به شهرداری تهران

قالیباف در حاشیه یکی از جلساتی که وی و اسحاق جهانگیری حضور داشته به جهانگیری گفته است: «همان کاری که احمدی‌نژاد با اخم با شهروندان تهرانی داشته، آقای روحانی با لبخند انجام می‌دهد». بنا به ادعای پارس نیوز، وی افروده است: «آقای احمدی‌نژاد با تندی و اخم به شهر تهران، بودجه نمی‌داد و اکنون آقای روحانی با لبخند، بودجه نمی‌دهد و‌‌ همان کار‌ها را با لبخند انجام می‌دهد».

قالیباف همچنین گزارشی از تخلفات ساخت و ساز توسط برخی نهاد‌ها و دستگاههای اجرایی ارایه کرده و گفته است: «مجوز ساخت در ارتفاع ۱۸۰۰ متر مربوط به قبل از ۱۳۸۴ و ۱۳۸۱ است؛ به عنوان نمونه به یکی از مراکز غیردولتی آموزش عالی در دوره‌های قبلی تا ارتفاع ۲۶۰۰ متر مجوز دادند حالا‌‌ همان آقایان به بنده ایراد می‌گیرند. اکثر باغ‌های تهران قبل از دوره ما تخریب شده بود».

جای موافق و مخالف توقیف فیلم‌ها عوض شد

برخی رسانه‌ها که پیش از این اصلی ترین حامیان توقیف برخی فیلم‌های سینمایی بوده‌اند، این بار در موضع مخالفت با توقیف یک فیلم قرار گرفته‌اند. ادعا شده که فیلم «احتمال باران اسیدی» به کارگردانی «بهتاش صناعی‌ها» که توانست در بخش نگاه نو جشنوارهٔ سی و سوم فیلم فجر، با اقبال داوران روبه رو شود و سیمرغ بهترین فیلم نامه را بگیرد، این روز‌ها پشت در شورای پروانه نمایش مانده است. برخی اعضای شورای پروانه نمایش معتقدند، فیلم به موضوع همجنس‌گرایی پرداخته و به همین دلیل، حتی امکان توقیف آن نیز وجود دارد.

یک تهرانی هم در کوبانی دفن شد

محمد حسین کریمی که با نام مستعار آریل کوبانی در میان کردهای سوریه شناخته شده بود در درگیری با داعش کشته شده و در مراسمی نظامی در شهر دیرک در سوریه دفن شده است. به نوشته بی‌بی‌سی، کریمی اولین ایرانی فارس زبان نیست که به کرد‌ها در سوریه می‌پیوندد. امیر قبادی شناخته شده به «روژوان» نیز سال گذشته به صف ی پ گ در کوبانی پیوست. امیر قبادی مشهدی بود و او هم در درگیری با داعش کشته و در کوبانی به خاک سپرده شد.

نسخه هشت میلیارد تومانی یک پزشک

رئیس دفتر اسناد پزشکی سازمان تأمین اجتماعی استان تهران گفته: میانگین نرخ نسخه‌ها در استان تهران از سال ۹۱ تاکنون ۲۱ درصد رشد داشته است. میانگین قیمت داروهای نسخ پزشکی در تهران از هشت هزار و یکصد تومان در سال ۹۱ به ۲۶ هزار و یکصد تومان در سال ۹۳ رسیده است.

خلیل اهوازی گفته: یک پزشک در استان تهران در سال گذشته با تجویز هفت هزار و ۷۰۰ نسخه ـ که مبلغ هر نسخه میانگین بیش از یک میلیون تومان بوده است ـ حدود هشت میلیارد تومان برای تأمین اجتماعی استان تهران، هزینه ایجاد کرد.

موافقت ۶۴ درصدی با بی‌طرفی هسته‌ای صدا و سیما!

محمد سرافراز در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی گفته: طی نظرسنجی که صدا و سیما در دو، سه روز اخیر انجام داده است، اکثریت قاطع ملت ایران به آمریکا در پایبندی به تعهدات خود در مذاکرات هسته‌ای اعتماد ندارند. بر اساس این نظرسنجی، حدود ۷۰ درصد ملت ایران معتقد بودند که آمریکا در مذاکرات به تعهدات خود پایبند نخواهد بود و بیش از ۷۲ درصد مردم با ادامه غنی‌سازی ۲۰ درصد موافق در صورتی که ایران با آمریکا به توافق نرسد اعتقاد داشتند.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به برنامه‌های کار‌شناسی و مناظرات صدا و سیما در چند هفته اخیر درباره مذاکرات هسته‌ای، گفت: طبق نظرسنجی ۶۹ درصد مردم بی‌طرفی صدا و سیما در دعوت از کار‌شناسان سیاسی را تأیید کرده‌اند. وی با بیان اینکه ما در صدا و سیما سعی کردیم که قدرت تحلیل مردم و میزان شناخت آن‌ها نسبت به موضوع مهم مذاکرات هسته‌ای را بالا ببریم، گفته: ۶۴ درصد مردم هم معتقد به بی‌طرفی صداوسیما در این برنامه‌ها بودند.

دندان‌های ایرانی در رده‌های آخر خاورمیانه!

عسکری، دبیر دبیرخانه شورای تخصصی دندانپزشکی وزارت بهداشت در جشن فارغ التحصیلی ۲۴ دانش آموخته دانشکده دندانپزشکی بندرعباس گفته: به طور متوسط ۱۳ دندان افراد ۳۰ تا ۴۰ ساله ایرانی پوسیده، پر یا کشیده شده است. این آمار در مورد افراد ۶۰ تا ۷۰ ساله ایرانی، ۲۲دندان است. این آمار بسیار نگران کننده است به طوری که ایران از نظر شاخص تعداد دندان‌های پوسیده، پر و کشیده شده افراد میانسال، در خاورمیانه در بین کشورهای آخر منطقه است.

نامه سفارت سعودی در تهران به مناسبت فوت ملک عبدالعزیز

رسول جعفریان در خبرآنلاین نوشت: چند یادداشت پراکنده است درباره حج و مکه و سعودی و غیره و … . چندین سال بود که روزهای نخست ماه شعبان به مکه مشرف می‌شدیم و عمره انجام می‌دادیم. این سفر برای ما هم فال بود و هم تماشا. بواقع هم عمره و زیارت بود و هم راهی برای خرید کتاب های عربی برای کتابخانه‌های تخصصی از جمله تاریخ. به راستی این سفرهای با برکت، چه قدر به اندوخته کتابخانه تاریخ افزود. همین طور بقیه کتابخانه‌های تخصصی. در این سفر‌ها گاهی هم به دانشگاه‌ها و مراکز علمی و شماری از استادان سر می‌زدیم. هرچه بود، روزنه‌ای بود که در آن رفت و آمد علمی مختصری هم وجود داشت. حالا که وضع دنیای اسلام کاملا به هم ریخته است و عمره هم تعطیل شده. پیش از آن هم، بعد از آنکه سال‌ها از نمایشگاه کتاب دمشق استفاده کردیم، اوضاع در هم ریخت. سال هاست دیگر خبری از نمایشگاه کتاب سوریه خبری نیست. یاد ایامی بخیر که در اطراف مکتبه الاسد نمایشگاه کتاب بر پا می‌شد و ما پنج نفر (مهدوی راد، معراجی، مهریزی و عابدی و بنده) یک عالمه کتاب می‌گرفتیم. اما عمره چیز دیگری بود، زیارت رسول (ص) و مراقد بقیع و بعد هم مسجد الحرام و طواف خانه خدا. و جلسات شبانه با دوستان که که به گفت وگو می‌گذشت. یاد بسیاری از آن‌ها را در کتاب یاد یار و دیار آورده‌ام.

جعفریان در ادامه نوشته: این روز‌ها باز چند کتاب درباره حج دیدم و به یاد ایامی که در عمره بودم، معرفی اجمالی می‌کنم. اما پیش از آن عرض کنم، مقاله‌ای که برای یک همایش بین المللی در ریاض نوشتم و البته نرفتم، این روز‌ها در مجله می‌قات الحج شماره ۴۳ (جمادی الثانیه ۱۴۳۶) منتشر شد. مجله می‌قات الحج، یک مجله عربی است که با تلاش مرکز تحقیقات حج در قم منتشر می‌شود. مقاله در صفحات ۲۲۱ – ۲۸۲ چاپ شده است. عنوان مقاله «الملک عبدالعزیز فی الوثائق الایرانیه» است. اسناد آن مقاله را از بیش از هزار سند انتخاب و در این مقاله آوردم.

 

قالیباف نامزد ریاست‌جمهوری نشود، عجیب است

عوض حیدرپور، نماینده شهرضا به نامه‌نیوز گفته: برخی حامیان و دوستدار قالیباف در دو انتخاباتی که وی به عنوان نامزد ریاست جمهوری آمده بود، وی را یاری کرده بودند و به عنوان یاران وی به طور طبیعی در انتخابات مجلس کاندیدا می‌شوند، این علقه دوطرفه است، در واقع آقای قالیباف نیز علاقه مندی را نسبت به آن تیم از خودش نشان می‌دهد و از آن‌ها در سراسر کشور پشتیبانی و دفاع می‌کند. اگر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت نکنند، مایه تعجب است، اینکه ورود پیدا کند امر طبیعی است. وی باید ورود پیدا کند مگر امر خارق العاده‌ای رخ دهد که وی کاندیدا نشود.

جست‌وجو برای یافتن پدر مجری معروف

المیرا شریفی مقدم، مجری تلویزیون و همسر داود عابدی، گزارشگر ورزشی شبکه خبر، در صفحه شخصی‌اش نوشته که پدر همسرش که مشکل آلزایمر دارد، چند روزی است از خانه بیرون رفته، ولی متأسفانه برنگشته. او با انتشار این عکس، از مردم کمک خواسته است.

بسته

غرضی: بنی صدر هنوز می‌خواهد مرا بکشد

سیدمحمد غرضی گفته: بنی صدر یک بار به دزفول آمد و بحثش این بود که من در مسائل نظامی دخالت می‌کنم. من ‌گفتم نظامی‌ها نمی‌توانند بجنگند اما ما می‌توانیم بجنگیم. بنی صدر شروع به داد و قال کرد. گفتم: بنی صدر، از خوزستان می‌روی و دیگر برنمی‌گردی. او رفت و دیگر نیامد. او هنوز در پی کشتن من است. او می‌خواست هدایت جنگ به سمت ارتش برود، اما ما می‌خواستیم جنگ را مردم مدیریت کنند.

دیدارهای نیمه‌شبانه کی‌روش و فردوسی‌پور

عادل ارتباط نزدیکی با کی‌روش دارد و حتی یک ‌بار سید مهدی رحمتی علیه او در مصاحبه‌ای اعلام کرد، مجری برنامه پرطرفدار ۹۰ به منزل کی‌روش در برج ایران‌زمین رفت و آمد دارد و سبب شد تا جو بدی علیه فردوسی‌پور به راه بیفتد؛ اما گویا این رفت و آمدهای فردوسی‌پور به محل اقامت کی‌روش، تنها مربوط به برج ایران‌زمین نیست بلکه مجری برنامه۹۰ نیمه‌شب‌ها هم به اتاق کی‌روش رفت و آمد دارد.

به گزارش نامه نیوز، یکی از کارمندان هتل المپیک در حاشیه همایش بازآموزی مربیان فوتبال در لابلای حرف‌هایش به یکی از مربیان لیگ‌برتری گفت: «اگر در و دیوار هتل زبان داشتند و اتفاقات پشت‌پرده فوتبال ایران را ـ که در لابی هتل صورت می‌گیرد ـ می‌گفتند، خیلی‌ها دیگر نمی‌توانستند سرشان را بلند کنند، مثل عادل فردوسی‌پور.» این کارمند وقتی با این سؤال مربی معروف که در کنار آن‌ها ایستاده بود که چرا عادل فردوسی‌پور، مواجه می‌شود با خنده می‌گوید: «چرا نه؟ من و چند تن از کارمندان شیفت شب دیدیم که عادل ساعت یک‌ونیم بامداد از اتاق کی‌روش بیرون آمد و به سرعت هتل را ترک کرد…» این رفت و آمدهای شبانه از یک‌سو و انتقادهای عادل از مخالفان کی‌روش از جمله امیر قلعه‌نویی از سوی دیگر نشان‌دهنده این موضوع است که کارگردان برنامه ۹۰ طی این دو سال اخیر کارلوس کی‌روش بود، نه عادل فردوسی‌پور.

حمید روحانی: دشمن هاشمی و منتظری را با تفکر لیبرالی تربیت کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور در اردوی سیاسی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد به ارائه سخنرانی پرداخت. رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن در ابتدای انقلاب وقتی متوجه شد کار از دست لیبرال‌ها خارج شده است و کسانی سر کار آمده‌اند که از اسلام ناب سخن می‌گویند تلاش کرد در بین روحانیون افرادی را با تفکر لیبرالی تربیت کنند از جمله منتظری و هاشمی رفسنجانی. وی تصریح کرد: منتظری که شاگرد امام بود کارش به جایی رسید که تلاش می‌کرد تمام نقشه‌های آمریکا را در ایران پیاده کند. البته منتظری در خط امام بود اما بعد‌ها فریب خورد اما درباره هاشمی رفسنجانی این گونه فکر نکنید که از ابتدا در خط امام بودند و امروز تغییر کردند. هاشمی رفسنجانی قبل از آنکه امام را بشناسد و از ایشان کسب بینش کند از لیبرال‌ها و جبهه ملی کسب بینش کرده است. این موضوع در کتاب هاشمی بدون روتوش نیز آمده است.

دفاع اوباما از توافقات هسته‌ای

نشریه آمریکایی آتلانتیک که در شماره تازه خود مصاحبه مفصلی با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره موضوعات مختلف انجام داده، عکس زیر را برای روی جلد خود انتخاب کرده است.
تیتر آتلانتیک برای این مصاحبه این است: ببینید: اسم من روی این (توافق) است؛ دفاع اوباما از موافقت هسته‌ای با ایران

بسته

سانسورچی‌های صهیونیست زنان کابینه را حذف کردند

تعدادی از نشریات تندروی مذهبی در اسرائیل، تصویر وزیران زن را از عکس یادگاری هیأت وزیران جدید اسرائیل حذف کردند.

عکس رسمی از هیأت وزیران جدید رژیم اسرائیل با حضور سه زن

بسته

عکس منتشره در برخی رسانه های تندروی مذهبی یهودی در اسرائیل با نامشخص کردن  سه وزیر زن

بسته

مرادخانی: هنوز با شجریان مذاکره نکرده‌ایم

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته: ارکستر موسیقی ملی ایران هنوز کارش را آغاز نکرده است و ما هم دربارهٔ خوانندهٔ ارکستر با هیچ کسی مذاکره نکرده‌ایم. او در پاسخ به سؤالی، مبنی بر اینکه چندی است زمزمه حضور محمدرضا شجریان به عنوان خواننده ارکستر ملی شنیده می‌شود، گفت: ارکستر ملی هنوز کارش را آغاز نکرده و ما هم هنوز با هیچ خواننده‌ای مذاکره نکرده‌ایم. علی مرادخانی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران دربارهٔ استعفای ندا انتظامی به عنوان مدیر روابط عمومی معاونت امور هنری گفت: بهتر است دلیل استعفایشان را از خودشان بپرسید.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151441
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما