شنبه 2 خرداد 1394 - 0:39

حکايت قاليباف از اخم احمدي نژاد و لبخند روحاني به مردم

پارس مدعی شد: قاليباف در حاشيه يکي از جلساتي که وي و اسحاق جهانگيري حضور داشته به جهانگيري گفته است: «همان کاري که احمدي نژاد با اخم با شهروندان تهراني داشته، آقاي روحاني با لبخند انجام مي دهد.»

وي افروده است: «آقاي احمدي نژاد با تندي و اخم به شهر تهران، بودجه نمي داد و اکنون آقاي روحاني با لبخند، بودجه نمي دهد و همان کارها را با لبخند انجام مي دهد.»

قاليباف همچنين گزارشي از تخلفات ساخت و ساز توسط برخي نهادها و دستگاههاي اجرايي ارايه کرده و گفته است: «مجوز ساخت در ارتفاع 1800 متر مربوط به قبل از 1384 و 1381 است. به عنوان نمونه به يکي از مراکز غيردولتي آموزش عالي در دوره هاي قبلي تا ارتفاع 2600 متر مجوز دادند حالا همان آقايان به بنده ايراد مي گيرند. اکثر باغ هاي تهران قبل از دوره ما تخريب شده بود.»

وي در خصوص برخي اخبار تاييد نشده از فساد در درون شهرداري تهران اظهار داشته است: «اخباري از فساد در شهرداري تهران دارم. لذا در هر موردي که مطلع شده ام به دادگاه کشاندم و به بيت المال برگرداندم وشکايت هايي به ديوان عدالت بردم. نهادهاي نظارتي هم هيچگاه از سستي شهردار تهران گزارشي نداده اند.»

وي افزود: «به زودي شيوه جديد اتوماسيون مالي در شهرداري راه اندازي مي شود که جلوي بخش قابل توجهي از فسادها و تخفيف هاي خلاف را خواهد گرفت.»

به منظور تسريع در حل مشکلات زيربنايي در حوزه شهري فقط نبايد به تعامل ميان مديريت شهري و دولت دل بست بلکه به تجربه ثابت شده است با تعامل ميان دولت و مجلس و مديريت شهري مي‌توان از تمامي ظرفيت‌هاي قانوني و اجرايي براي حل معضلات شهري بهره گرفت، به همين منظور کارگروه‌هاي مشترکي از نمايندگان مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان شوراي اسلامي شهر در حال شکل‌گيري است.

به واقع با ورود نمايندگان مجلس به خصوص نمايندگان پايتخت به مباحث شهري مي‌توان اميدوار بود که گره مسائل کلان شهري در سطحي بالاتر مورد رصد قرار گرفته است و از ظرفيت‌هاي قانوني مجلس نيز براي حل آن استفاده مي‌شود؛ گامي که چندي است آغاز شده است و اين انتظار مي‌رود تا با افزايش تعامل ميان مديريت شهري و نمايندگان مجلس، گره مشکلات و معضلات کلان شهري باز شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151435
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    می دانید چه چیزی خنذه دار است؟ اینکه در تمام دنیا شهرداری بزرگترین منبع درآمد دولتها هستند و به دولتها پول می دهند. در این وضعیت بر عکس است! ضمنا شهرداری هیچ وظیفه ای ندارد به دولت سیاهه خرج بدهد!

دیدگاه شما