جمعه 1 خرداد 1394 - 15:59

پنجمین همایش فرهیختگان و دانشجویان استان کهگیلویه و بویر احمد در تهران (+تصاویر)

دبیرهمایش تصریح کرد: نظر به اینکه مدیران در مواجهه سلسله مراتب ملاحظاتی دارند، دانشجویان و فرهیختگان درتهران می توانند بعنوان بازوی مشورتی رایگان متناسب با نیازها و اولویتها از طریق مقامات ارشد موضوعات رامطالبه نمایند.

 

گروه دانشگاه – پنجمین همایش فرهیختگان و دانشجویان استان کهگیلویه و بویر احمد همزمان با عید بزرگ مبعث درروزیکشنبه 27/2/94 با حضور دانشجویان و فرهیختگان استان و جمعی از مسئولین در درتالارعلامه امینی دانشگاه تهران برگزار گردید.

به گزارش بویرنیوز، درابتدای نشست هم اندیشی مهندس حکیم ازدانشجویان دوره کارشناسی پلیمر دانشگاه تهران به مهمانان ومدعوین خیرمقدم گفت. سپس سیدفرزاد نجات نیا دبیر پنجمین نشست فرهیختگان و دانشجویان استان به تشریح و چگونگی شکل گیری برنامه پرداخت.

مهندس نجات نیا اظهار داشت: در پنج روز متوالی درهفته گذشته کارگروههای پنجگانه (عمران و صنعت- حقوقی وقضایی- مدیریت واقتصاد- فرهنگی و اجتماعی-سلامت) در محل خانه ی اندیشمندان علوم انسانی با حضور دانشجویان رشته های مرتبط و برخی از مسئولین و متخصصین امرتشکیل گردید.

1

وی با اشاره به وظایف این کارگروه ها افزود: از وظایف مهم این کارگروهها تضارب افکار واندیشه واقدام به شناسایی ظرفیتها وپتانسیل ها، احصاء نیازها وظرفیت های استان باهمکاری مدیران پرتلاش استانی می باشد که دانشجویان با توجه به اولویتهای سازمانهای مربوطه در مرکز جهت برنامه ریزی لازم ایفای نقش خواهند کرد.

دبیرهمایش تصریح کرد: نظر به اینکه مدیران در مواجهه سلسله مراتب ملاحظاتی دارند، دانشجویان و فرهیختگان درتهران می توانند بعنوان بازوی مشورتی رایگان متناسب با نیازها و اولویتها از طریق مقامات ارشد موضوعات رامطالبه نمایند.

نجات نیا با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف کانون فرهیختگان تشکیل بانک جامع اطلاعات نیروی انسانی می باشد افزود: افراد دراقصی نقاط کشوردر صورت تمایل می توانند از طریق سایت کانون فرهیختگان استان کهگیلویه و بویر احمد (farhikhte-kb.ir)ثبت نام نموده وزمینه فعالیت خویش را اعلام نمایند.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به تاکید استاندار محترم مبنی بر برگزاری نشست هم اندیشی بعدی دراستان ضمن تشکر ازحمایت های بی دریغ نماینده محترم مقام معظم رهبری دراستان واستانداردلسوز وزحمت کش، از این حرکت علمی سازمان یافته، نشست سه ماهانه ی آتی با همحوریت دانشگاه یاسوج در شهریورماه برگزار خواهد شد که در طی این مدت اطلاعات لازم از طریق کارگروههای مربوطه و همکاری مسئولین محترم استانی انجام خواهد شد.

 

 

کمک به توسعه همه‌جانبه استان؛ مهمترین هدف دبیر کارگروه حقوقی و قضایی

 

در ادامه دبیران کارگروهها گزارشی را به سمع ونظرحضار رساندند. در ابتدا دبیر کارگروه حقوقی و قضایی ضمن قدردانی و یادآوری از شهدای استان به عنوان فرهیختگان واقعی، بر ضرروت استمرار همکاری میان مسئولین و فرهیختگان استان تاکید کرد.

دکتر امین زمانی تدوین و تهیه اساسنامه برای کانون فرهیختگان استان کهگیلویه و بویراحمد را برای ایجاد رویه مشترک در اهداف و عملکرد و همچنین نظم ساختاری در میان فرهیختگان لازم دانست.

2

وی با بیان اینکه کانون فرهیختگان استان با رویکرد بهره برداری از ظرفیت های علمی و اجرایی فرهیختگان و در راستای هم گرایی، هم­افزایی و همدلی میان فرهیختگان تشکیل می شود افزود: نتیجه این هم­گرایی تولید فرهنگ خدمت صادقانه به استان و نظام جمهوری اسلامی در التزام به اهداف انقلاب، قانون اساسی و ولایت می باشد.

دبیرکارگروه حقوقی و قضایی در ادامه با تشریح مهمترین اهداف کانون پرداخت و گفت: سياست­گذاري، برنامه‌ريزي، مطالعه و تدوين راهبرد مناسب در زمينه ساماندهي و حمايت از فرهيختگان استان كهگيلويه و بويراحمد از جمله اهداف این کانون به شمار می رود.

وی تصریح کرد: شناسايي، جذب، سازماندهي، حمايت و پشتيباني (مادي و معنوي ) فرهيختگان استان كهگيلويه و بويراحمد به منظور ارتقاء و کمک به توسعه همه‌جانبه استان كهگيلويه و بويراحمد و نظام جمهوري اسلامي ايران و تلاش در راستاي حصول وحدت نظري و عملي در ميان فرهيختگان استان، براي خدمت به ايران اسلامي از دیگر اهداف کانون به شمار می رود.

زمانی تلاش در جهت تکريم چهره‌هاي فرهيخته و ماندگار استان، ايجاد هماهنگي ميان سازمان‌ها و نهاد‌ها با فرهيختگان استان و مطالبه‌گري از نهادها و دستگاه‌هاي مسئول در حوزه توسعه و پيشرفت همه جانبه استان متناسب با اهداف و سياست‌هاي كلي نظام و سند چشم‌انداز بيست‌ساله را از دیگر اهداف مهم کانون عنوان کرد.

وی از نقد و ارزيابي برنامه‌ها و سياست‌گذاري حاكم در استان كهگيلويه و بويراحمد با حضور مسئولان مربوطه و ارتقاء كانون به عنوان بازوي مشورتي در كنار نهادها و سازمان‌ها در سطح استان و كشور و همچنین ايجاد فرصت مناسب براي شکوفايي و رشد استعدادهاي فرهيختگان استان نیز به عنوان اهداف مهم کانون یاد کرد.

دبیرکارگروه حقوقی و قضایی تلاش براي اتقا سطح فرهنگ خدمت‌رساني در ميان فرهيختگان استان را از دیگر اهداف کانون عنوان کرد و افزود: برگزاري همايش‌ها، نشست‌هاي تخصصي ميان مسؤولين و نخبگان، تشكيل كارگروه‌هاي تخصصي، تأسيس پايگاه‌هاي اطلاع­رساني، ايجاد بانك اطلاعاتي از فرهختگان و تکریم مفاخر استان از مهمترین وظایف کانون به شمار میرود.

زمانی در ادامه به قرائت بخشی از وصیت نامه شهید محمد عباسی که در تاکید بر رعایت عدالت در میان مسئولین و پرهیز از رابطه گرایی بود پرداخت.

 

درادامه گزارش کارگروهها ،ایمان حبیبی دانشجوی ترم آخرپزشکی شهید بهشتی عضو کارگروه سلامت یکی از چالش ها و مشکلاتی که از دیر باز استان کهگیلویه و بویر احمد را تحت تاثیر خود قرار داده است حوزه بهداشت و درمان بوده است که با وجود حضور پررنگ متخصصین هم استانی در تمامی عرصه های ملی مرتبط با امر سلامت متاسفانه با گذشت حدود چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی کماکان کمبود هایی هم از جهت سخت افزاری و هم از جهت کمبود نیروی کار متخصص در نقاط مختلف استان احساس میشود. با توجه به همین مشکلات و همزمان با آغاز به کار کانون فرهیختگان استان کارگروه سلامت استان متشکل از نخبگان و فرهیختگان هم استانی در خانه اندیشمندان تشکیل جلسه داد.

در جلسات متعددی که با صاحب نظران و اساتید مطرح هم استانی مرتبط با شاخه های مختلف نظام سلامت برگزار شد نیازها و مشکلات مختلف حوزه سلامت استان وچگونگی حرکت کارگروه در جهت رفع این مشکلات بررسی و نظرات این عزیزان جمع آوری و ثبت گردید و نهایتا با در نظر گرفتن پتانسیل های موجود نقشه راه و چشم انداز آینده کارگروه سلامت کانون فرهیختگان استان در سه ماه آینده به شرح زیر تهیه و تدوین گردید:

1- شناسایی فرهیختگان و نخبگان هم استانی در حوزه سلامت و ایجاد بانک جامع اطلاعاتی پزشکان و فعالان حوزه سلامت

2- انجام بستر سازی های لازم جهت برقراری ارتباطات بیشتر دانشجویان و متخصصین عرصه بهداشت و درمان در مرکز به طرق ذیل :

الف – برگزاری جلسات دانشجویان استان با صاحب نظران و متخصصین امر سلامت به صورت ماهیانه

ب- برگزاری جلسات متمرکز با حضور همه ی فعالان حوزه ی سلامت و ارایه ی دستاورد ها و راهکار های به دست آمده به صورت سه ماهانه

3-برقراری ارتباط متقابل میان پژوهشگران برتر هم استانی و مراکز تحقیقاتی مربوطه در حوزه ی سلامت با دانشجویان ، فعالان و علاقه مندان به امور پژوهشی

4- برگزاری جلسات مشترک با متولیان امر سلامت در استان و بررسی نیاز ها و اولویت های بهداشت و درمان در استان

5- مطالبه گری نیاز های حوزه سلامت استان از مسئولین و مدیران ارشد حوزه سلامت و وزارت بهداشت

6- تشکیل کمیته های مرتبط با امر سلامت با بکارگیری نخبگان و فرهیختگان استان در جهت ارائه ی خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم استان

7- شناسایی و تجلیل از افتخار آفرینان و سرآمدان هم استانی در حوزه ی سلامت به صورت سالانه

8- همکاری و ارتباط با بنیاد های خیریه ی مرتبط با امر سلامت ( همچون مجموعه نذر تخصص مرهم و کانون خیریه ی امین ) در جهت تسریع و تسهیل امور درمانی بیماران نیازمند هم استانی .

اعطا کمک هزینه تحصیلی اتاق بازرگانی استان به دانشجویان ممتاز

 

درادامه این همایش مهرداد ولدی دانشجوی دکتری مکانیک دانشگاه علم وصنعت وعضوکارگروه عمران و صنعت،  گفت: کارگروه در تاریخ بیستم اردیبهشت سال 94 با حضور جمعی از دانشجویان، فعالان و مسئولین بخش های خصوصی و دولتی مرتبط با عمران و صنعت استان برگزار شد که این کارگروه مصوباتی داشت.

4

وی اظهار کرد: یکی از مصوبات این کارگروه این است که اتاق بازرگانی استان به 50 نفر از دانشجویان ممتاز کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های فنی و مهندسی  مبلغ سالیانه 15 میلیون ریال به عنوان کمک هزینه تحصیلی اعطا می کند.

ولدی ادامه داد: اتاق بازرگانی استان به 10 پایان­ نامه دوره­ های کارشناسی ارشد و دکتری که در زمینه توسعه استان نگارش شود،  مبلغ 50 میلیون ریال اعطا می کند که هرکدام از پایان ­نامه­ ها باید به تصویب کارگروه تخصصی در دانشگاه یاسوج برسد.

وی تفاهم اولیه کارگروه عمران و صنعت با اتاق بازرگانی استان برای حمایت مالی و اجرایی بخشی ازایده های علمی و تخصصی فرهیختگان و نخبگان استان برای رفع نیازهای صنعتی و عمرانی استان را نیز از دیگر مصوبات این کارگروه عنوان کرد.

ولدی همچنین از تفاهم اولیه با گروه سرمایه گذاری معین کوثروابسته به سازمان اقتصادی کوثر برای حمایت از ایده های تخصصی برای پیشرفت پروژه آرد، گلوکز و نشاسته یاسوج خبر داد.

وی بیان داشت: بررسی ظرفیت ها و نیازمندیهای عمرانی و صنعتی استان و همچنین اولویت بندی آن ها و تلاش برای تهیه سند چشم انداز مناسب جهت شکوفایی ظرفیت های صنعتی و عمرانی استان از دیگر مصوبات این کارگروه به شمار می رود.

                          

                     پیگیری راه اندازی 3 رشته جدید در دانشگاه یاسوج

 

سرپرست دانشگاه یاسوج بعدازصحبت دبیران کارگروهها به ایراد سخن پرداخت وگفت: بی شک پیگیری دوستانی که دغدغه ی  پیشرفت استان را دارند قدمهای مهمی در این راستا برمی دارند که امید است نتایج مثبت این حرکات باعث حداقل رفع برخی از مشکلات و محرومیت ها حتی گوشه ای از استان به همراه داشته باشد.

3

رحیمی با بیان اینکه به زودی در دانشگاه یاسوج یک شورای مشورتی در دانشگاه راه اندازی شود اظهار داشت: شورای مشورتی باعث می شود تا ارتباط دانشگاه با جامعه و تاثیرگذاری دانشگاه بر جامعه را بهبود بخشد و از وضعیت خمودگی حاضر خارج شود.

وی در ادامه به چند نکته از مسائل استان اشاره کرد و گفت: باید یک محوریت جامع برای اندیشمندان تعریف شود که هسته ی اولیه آن دانشجویان و اساتید دانشگاهها باید باشند.

رحیمی تاکید کرد: دانشجویان و اساتید را باید در تصمیم گیریهای مهم مدیریتی در بخشهای مختلف دخیل بدانیم.

وی با بیان اینکه در استان متاسفانه ظرف خواسته هایمان خیلی کوچک است تصریع کرد: متاسفانه نه تنها ظرف خواسته های مردم بلکه ظرف خواسته های مسئولین استانی نیز بسیار کم است که باید یک تغییر نگرشی در این زمینه صورت گیرد.

سرپرست دانشگاه یاسوج گفت: با اینکه سهم استان در اقتصاد کشور بسیار پر رنگ است اما نسبت به این تاثیر اقتصادی، پیشرفتهای خوبی در روستاهای استان نسبت به سایر روستاهای استانهای دیگر صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خواسته های مردم بسیار ناچیز و در حد نیازهای روزمره و حداکثر نیازهای جزئی مثل اشتغال می باشد اذعان داشت:  معمولا خواسته ها و منافع عام مردمی و منافع جمعی در خواسته های مردم و مسئولین تبلوری ندارد.

رحیمی در ادامه با اشاره به راهکارهای رفع معضلات و موانع استان پیشرفت استان اظهار داشت: باید جلسات این کارگروه ها در استان بصورت هدفمند برگزار شود و راهکارهای مشخص و برنامه های عملیاتی به کمک دانشجویان و اساتید تدوین شود.

وی تبدیل کارگروهها به هسته های مشاوره ای قومی را از دیگر راهکارهای رفع موانع پیشرفت عنوان کرد و گفت: ایجاد رشته های جدید در دانشگاه یاسوج از دیگر عوامل پیشرفت و توسعه ی استان به شمار می رود.

سرپرست دانشگاه یاسوج اظهار کرد: رشته های اقتصادی، مدیریتی و جهانگردی و گردشگری جزء رشته هایی است که در اولویت قرار دارند و به زودی با کمک مسئولین در این دانشگاه راه اندازی خواهد شد.

 

     نیروی انسانی سرمایه ای ماندگار

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویر احمد نیز در این همایش گفت: به نیروی انسانی سرمایه ای ماندگار است که می تواند در شرایط سخت کشور را مدیریت کند آن هم نیروی انسانی که دارای ایده و فکر بوده و همگام با تعهد و تخصص باشد.

5

فتاح محمدی تصریح کرد: البته نقش و تاثیر سایر سرمایه های مادی نباید نادیده گرفته شود و در جای خود می تواند نقش آفرینی نماید ولی در زمان بحرانی فکر، ایده و قدرت تفکر نیروی انسانی است که به عنوان قدرت نرم و دارای انعطاف می تواند متناسب با شرایط، امکانات و مقتضیات زمانی نقش آفرینی بی بدیلی داشته باشد.

وی برگزاری این همایش و نشست ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این جلسات، همایش ها و نشست ها در راستای تقویت همین سرمایه انسانی است، سرمایه انسانی نیازمند هم اندیشی و انجام است تا بتواند با هم افزایی در خدمت جامعه قرار بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اظهار داشت: این هم اندیشی همان هم افزایی در راستای قدرت بیشتر، تفکر بیشتر و نهایتاً تاثیرگذاری گسترده تر و موثرتر می باشد.

وی ضمن تشکر از مسولین برگزار کننده همایش اظهار امیدواری کرد: با تداوم این نشست ها و هم اندیشی ها زمینه این مهم بیش از پیش فراهم گردد.

 

                 رییس مجمع نمایندگان استان نشست رابسیار خوب ارزیابی کرد

 6

درادامه نشست هم اندیشی غلام محمد زارع ضمن تشکر ازبانیان وبرگزارکنندگان، جلسه رابسیار خوب ارزیابی کرد وافزود: این جلسه از دو منظر قابل احترام و تکریم هست، از منظر اینکه در دانشگاه بعنوان مبدا تحول و مکان بسیار مقدس و محل جوشش فکر و اندیشه ،برگزار شده و با حضور اساتید و دانشجویان عزیز هست بسیار قابل احترام و ستایش است وهمچنین از منظر اینکه، جمعی از فرهیختگان استان با خود باوری و با تکیه بر اینکه ما می توانیم دور هم جمع شویم و برای پیشرفت استانمان فکر و اندیشه داشته باشیم، از این دو منظر قابل احترام هست امیدوار هستیم که انشاالله برنامه های بسیار خوبی که عزیزان شروع کردند در کارگروههای مختلف، باحضور سایر عزیزان به یک جمع بندی دقیق، علمی، منطقی و اجرایی برسد و بتواند بعنوان فرمولهای اثربخش و موثر و داروی درمان مشکلات استان انشاالله مورد استفاده قرار بگیرد .

 

راهکار اساسی رفع همه محرومیت ها، چیزی جز بازگشت به خویشتن نیست

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد نیز در این همایش ضمن تشکر از مسئولین برگزارکننده این همایش اظهار امیدواری کردند: برگزاری پنجمین نشست فرهیختگان و دانشجویان هم استانی نشانه ی عزم جدی آنها برای پیگیری مطالبات و نیازهای مردم استان می باشد.

حضرت آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: امید است تلاش دانشجویان و فرهیختگان در این کارگروه ها موثر واقع شود و به برکت انقلاب اسلامی، استان از عمق محرومیت خارج شود و در بلندای توسعه ی فرهنگی و انسانی و توسعه ی اقتصادی و اجتماعی قرار بگیرد.

9

وی با بیان اینکه خداوند هیچ جان و جهانی را محروم از رشد نیافریده و ظلم ها و ظلم پذیری انسان، منشا محرومیت خود انسان بوده است تأکید کرد: اگر انسان بیاندیشد و به خیزش علیه ظلم برخیزد و روح ظلم پذیری از او دور شود شکوفایی درونی در جان او به شکوفایی جهان او مبدل خواهد شد.

حضرت آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه راهکار اساسی رفع همه محرومیت ها و فاجعه ها چیزی جز بازگشت به خویشتن نیست افزود: تا خود انسان تغییر نکند جهان اطراف او تغییر نخواهد کرد و این سنت الهی است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جلسات و نشست ها به دور از آلاینده های سیاسی است گفت: همین که آفت سیاست زده گی بر این جلسات حاکم نیست بهتر می توان دردها و رنج ها را شناسایی کرد و برای رفع آنها گام برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی، فرهنگی نباید با مسائل سیاسی انتخاباتی آمیخته شود اظهار داشت: حرکت های سیاسی در این زمینه ما را در گذشته نگه می دارد.

وی با بیان اینکه آنچه امروز دراستان در حال انجام است تلاش برای پیشرفت و توسعه ی عمرانی استان می باشد تاکید کرد: سوال اینجاست که چگونه باید سرمایه های ملی در استان ما صرف شود و چه فکری باید برای آینده ی استان کرد؟

حضرت آیت الله ملک حسینی با اشاره به وضعیت فعلی روستاهای استان تصریح کرد: مسئله ای که دراینجا مطرح میشود این است که آیا برای پیشرفت مردم روستا باید شهرهای کوچک ساخت و زمینه را برای مهاجرت روستائیان به این شهرها فراهم کرد یا اینکه روستاها سر جای خود بمانند و تنها روستاها را بزرگ کرد و همه ی امکانات شهری را به آن روستاها برد و این اختیار به مردم روستا داده شود که اگر تمایل دارند در روستا بمانند یا اینکه به شهر بروند و از امکانات شهری برخوردار شوند؟

وی اظهار کرد: اگر کسی طرفدار این باشد که روستاها در روستا بمانند و شهرها در شهر، پس درنتیجه روستائیان از بسیاری از امکانات امروز از قبیل تکنولوژی بی بهره خواهند ماند که این ظلم بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: امروزه نباید صرفا از ظرفیت های انسانی و فرهنگی روح عشایری بعنوان فضیلت های عشایری و یکسری انسانهای کوچنده یا انسانهای کشاورز یاد کرد و همچنین نباید تنها بعنوان روح مقاومت، مردانگی، غیرت، همیت نام برد.

حضرت آیت الله ملک حسینی در پایان اظهار امیدواری کرد: با تلاش دانشجویان و اساتید محترم زمینه برای پیشرفت استان در بخشهای مختلف فراهم خواهد شد.

 

                         رونمایی از سایت فرهیختگان (farhikhte-kb.ir)

 

در ادامه، مراسم رونمایی ازسایت کانون فرهیختگان با دستان مبارک نماینده محترم ولی فقیه وعضو مجلس خبررگان رهبری صورت گرفت.

                                                                                                              تجلیل اصلی، شایسته مردم کهگلویه و بویراحمد است

 

وبپاس یک دهه تلاش وخدمت صادقانه مهندس بهرام فیضی پور، توسط آیت الله ملک حسینی ازایشان تجلیل به عمل آمد.آقای فیضی پور قائم‌مقام سابق وزیر جهاد کشاورزی در سازمان اقتصادی کوثر پس از دریافت لوح تقدیر از حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی یادآورشد: تجلیل اصلی را شایسته یکایک مردم کهگیلویه و بویراحمد، فرزندان برومند استان، شهدا، جانبازان و آزادگان سرفراز، علما و نخبگان و متخصصین استان دانست و با اشاره به شخصیت برجسته و جایگاه ممتاز مرحوم علامه ملک‌حسینی مجتهد اعلم و یار وفادارامام (ره) گفت: مرحوم علامه ملک‌حسینی تمام ظلم‌‌ها و ستم‌های زندان ستم‌شاهی را با سال‌ها ایستادگی و صبر تحمل کردند و علی‌رغم تمام فشارهایی که دربازجویی‌ها بر ایشان وارد شد از راه امام (ره) و تکریم امام قدمی عقب ننشستند.

قائم‌مقام سابق سازمان اقتصادی کوثر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جانفشانی شهدای استان کهگلویه و بویراحمد در جریان هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در جنگ تحمیلی بیشترین حضور فعال را داشته‏اند که نتیجه آن، تقدیم چندین هزار شهید و دهها هزار جانباز و آزاده به انقلاب اسلامی بود و پس از جنگ نیز این روند با معرفی سرمایه‌های فکری و انسانی در جهت کمک و خدمت به انقلاب ادامه داشته است تا جایی که امروز می‌‌بینیم علی‌رغم وجود 900 میلیون تن ذخایر معدنی، 17 درصد ذخایر نفت، گاز و میعانات گازی، 6 میلیارد مترمکعب تولید آب و 81 میلیون تن فسفات؛ ولی ذخائر انسانی استان کهگیلویه و بویراحمد از سرمایه‌های فیزیکی آن بیشتر و به مراتب ارزشمندتر است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تأکیدات حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر این‌که “برای خدا قدم بردارید”، اظهار داشت: بارزترین مصداق فرمایشات حضرت امام (ره) را می‌توان در شخصیت ارزشمند، گمنام و صادقی همچون مهندس محمدرضا اسکندری وزیر سابق جهاد کشاورزی جست‌و‌جو کرد که با تکیه بر اخلاص، خلاقیت، نوآوری و توجه به رویکرد سیستمی و مهم‌تر از همه این موارد، بخاطر حرکت بر مدار ولی فقیه و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص رسیدگی به استان‌های کمتر توسعه یافته شایستگی حقیقی برای تجلیل دارند.

21

مهندس فیضی‌پور با ابراز مراتب تشکر از برگزارکنندگان این نشست، آینده‏ای سرشار از پیشرفت و تعالی را برای مردم شریف استان آرزو کرد.

لازم بذکر است نشست هم اندیشی بابرپایی نماز جماعت در مسجدجامع دانشگاه تهران وصرف شام بپایان رسید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151359
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گفت:

    مشکلات ما رو در یاسوج و گچ و کهگیلویه حل کنید لطفا ….. در تهران جلسه گذاشتن فایده ای نداره ….. این جلسات نه مشکل بیکاری استان رو حل میکنه و نه از محرومیت درش میاره ……  فرهیختگان نمیدانند که روزانه در استان خودکشی داریم  قتل داریم جنایت داریم ….. کاش در جلسه میگفتن که یه جوان سر فاریابی در شیراز بخاطر کارگری روزمزد از بین رفتن …..

  2. رضا گفت:

    ممكن است بفرماييدكه اقاى فيضى پور چه خدمتى وكارارزشمندى دراستان ك وب انجام داده اند كارخانجات اردونشاسته وگلوكز قبلا توسط وزارت صنايع وسازمان صنايع ملى ايران احداث وبه بهرهبردارى رسيدند ولذا اقاى فيضى پورنه تنها نقشى دراين مجموعه صنعتى نداشتند بلكه اصلا ايشان درصنايع ملى ايران نبودندواماشروع تعطيلى كارخانجات مزبور مصادف باحضور ايشان درسازمان اقتصادى كوثر شدحالا خودقضاوت فرماييد كه جناب فيضى پور چه نقشى درتوسعه وپيشرفت صنعت استان ماداشته اندومگر الحال چه تحول بزرگى رخ داده است جزاينكه گندم سهميه دولتى راكه صرفا ميبايست براى توليداردوتامين نان مردم به كارخانجات ارد تحويل دهند حال باتحويل گندم سيلوى ياسوج به اين كارخانه عمدتابه نشاسته وگلوكز تبديل وبانرخ ازاد دربازاربفروش ميرسد

  3. خورزو گفت:

    خانه از پای بست ویران است . جلسه خوبی بود اگر برنامه سیاسی و… به دنبال نداشته باشد .اگر دوستان نخواهند خود نمایی کنند. اگر دیدگاه منتقد گرانه شان به درد محرومیت استان بخوره .اگر نخواهند یک نفر رابزرگ کنندوهمه اما واگرها .امیدواریم بتوانیم از محرومیت استان بکاهیم تا حداقل نام استان ما رابشناسند

  4. ناشناس گفت:

    این همایش صرفا برای طرح یه عده هستند
    و بقیه شلوغ کن جلسه هستند

  5. صابر اسدزاده گفت:

    درود بر همه نخبگان و فرهیختگان استان بویژه جناب آقای دکتر مهرداد ولدی جوان برومند سرزمین چهار فصل که واقعا مایه افتخار این دیار هستند امیدوارم با تلاش وخرد جمعی این نخبگان شاهد پیشرفت روز افزون  استان باشیم

  6. ناشناس گفت:

    حرکت جالبی بود. اما دوستان باید سعی کنند که صرفا یه حرکت نمادین نباشه و بتونه مشکلی هرچند کوچک از مشکلات استان رو حل بکنه

  7. مریلا عبیدی گفت:

    درود خدا بر صابر اسد زاده پرستار جوان و نمونه استان که دارد مدارج علمی را به خوبی طی میکند ایشالله بزودی شاهد این چهر ه علمی استان خواهیم بود

دیدگاه شما