جمعه 1 خرداد 1394 - 15:51

راه‌اندازی سه رشته جدید در دانشگاه یاسوج

باید جلسات این کارگروه ها در استان بصورت هدفمند برگزار شود و راهکارهای مشخص و برنامه های عملیاتی به کمک دانشجویان و اساتید تدوین شود.

گروه دانشگاه – حمیدرضا رحیمیسرپرست دانشگاه یاسوج در پنجمین نشست دانشجویان و فرهیختگان کهگیلویه و بویراحمد که در دانشگاه تهران برگزار شد گفت: بی شک پیگیری دوستانی که دغدغه ی پیشرفت استان را دارند قدمهای مهمی در این راستا برمی دارند که امید است نتایج مثبت این حرکات باعث حداقل رفع برخی از مشکلات و محرومیت ها حتی گوشه ای از استان به همراه داشته باشد.

3
به گزارش بویرنیوز، رحیمی با بیان اینکه به زودی در دانشگاه یاسوج یک شورای مشورتی در دانشگاه راه اندازی شود اظهار داشت: شورای مشورتی باعث می شود تا ارتباط دانشگاه با جامعه و تاثیرگذاری دانشگاه بر جامعه را بهبود بخشد و از وضعیت خمودگی حاضر خارج شود.
وی در ادامه به چند نکته از مسائل استان اشاره کرد و گفت: باید یک محوریت جامع برای اندیشمندان تعریف شود که هسته ی اولیه آن دانشجویان و اساتید دانشگاهها باید باشند.
رحیمی تاکید کرد: دانشجویان و اساتید را باید در تصمیم گیریهای مهم مدیریتی در بخشهای مختلف دخیل بدانیم.
وی با بیان اینکه در استان متاسفانه ظرف خواسته هایمان خیلی کوچک است تصریع کرد: متاسفانه نه تنها ظرف خواسته های مردم بلکه ظرف خواسته های مسئولین استانی نیز بسیار کم است که باید یک تغییر نگرشی در این زمینه صورت گیرد.
سرپرست دانشگاه یاسوج گفت: با اینکه سهم استان در اقتصاد کشور بسیار پر رنگ است اما نسبت به این تاثیر اقتصادی، پیشرفتهای خوبی در روستاهای استان نسبت به سایر روستاهای استانهای دیگر صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر خواسته های مردم بسیار ناچیز و در حد نیازهای روزمره و حداکثر نیازهای جزئی مثل اشتغال می باشد اذعان داشت: معمولا خواسته ها و منافع عام مردمی و منافع جمعی در خواسته های مردم و مسئولین تبلوری ندارد.
رحیمی در ادامه با اشاره به راهکارهای رفع معضلات و موانع استان پیشرفت استان اظهار داشت: باید جلسات این کارگروه ها در استان بصورت هدفمند برگزار شود و راهکارهای مشخص و برنامه های عملیاتی به کمک دانشجویان و اساتید تدوین شود.
وی تبدیل کارگروهها به هسته های مشاوره ای قومی را از دیگر راهکارهای رفع موانع پیشرفت عنوان کرد و گفت: ایجاد رشته های جدید در دانشگاه یاسوج از دیگر عوامل پیشرفت و توسعه ی استان به شمار می رود.
سرپرست دانشگاه یاسوج اظهار کرد: رشته های اقتصادی، مدیریتی و جهانگردی و گردشگری جزء رشته هایی است که در اولویت قرار دارند و به زودی با کمک مسئولین در این دانشگاه راه اندازی خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151355
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. پاتاوه گفت:

    استان مابایدبه جایگاه واقعی خوددرکشوردست یابداستان کاسرشارازاستعدادها وپتانسیل های متعدد علمی وشرایط اقلیمی وتوانمندیهای محیطی کشاورزی صنعتی می باشدنیازمندحمایت کشوری می باشد مدیریت علمی وقوی وتعامل سازنده بادیگرمسولان وتولیان کشورواستانه می باشدمحرومیت استان ماتاریخی است ونیازمنکارپرشتاب وجهادی ومضاعف می باشد

  2. فاضل گفت:

    بویرنیوز فازت چیه این سخرانی یک هفته پیش بود؟؟؟ خیلی پرتی جگر…دوران قرون وسطی که نیست…لطفا بچاپ

  3. بورسیه گفت:

    تا زمانی که نگاه قبیله ای و قومم گرایی و بومی و غیر بومی است. این استان رشد نخواهد کرد

  4. خبر گفت:

    معاون دانشجویی دانشگاه یاسوج:
    وزارت علوم 50 درصد ساخت خوابگاه خودگران دانشجویی که توسط خیرین ساخته شود را تقبل می کند
    معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه یاسوج از پرداخت نیمی از هزینه های ساخت خوابگاه دانشجویی که توسط افراد خیر ساخته می‌شود خبر داد.
    فریبرز نیکدل در گفتگو با خبرنگاران گفت: افراد خیر که قصد ساخت خوابگاه خودگردان دانشجویی دارند می توانند با مراجعه به دانشگاه از مساعدت 50 درصدی وزارت علوم برای ساخت این خوابگاهها بهره مند شوند.
    نیکدل افزود: شرایط و ضوابطی از سوی وزارت علوم برای ساخت این نوع خوابگاهها اعلام شده است که افرادی که طبق این شرایط عملیات اجرایی ساخت خوابگاه را آغاز کنند از وام کم بهره و تجهیز خوابگاهها در مرحله نهایی می توانند استفاده نمایند.
    این مسئول دانشگاهی با بیان اینکه در شهر یاسوج با کمبود خوابگاه دانشجویی مواجهه است اظهار داشت: شرایط بسیار مناسبی برای ساخت این خوابگاهها در یاسوج فراهم شده و به افراد خیر پیشنهاد می شود برای این امر خداپسندانه پیشقدم شده و از مزایای آن نیز برخوردار شوند.

  5. سجاد دهقانی گفت:

    درود بر جناب اقای دکتر رحیمی موفق باشید.

  6. فاضل گفت:

    دمت گرم بویر نیوز اصن فک نمی کردم اون نظر قبلی رو بچاپی…. الحق که به دموکراسی و اعتقاد راسخ داری… ممنون

  7. محقلی گفت:

    کرو اسمش لا اقل دروس بنویسید: محمودرضا رحیمی

  8. همدل گفت:

    انتخاب نشست آینده در دانشگاه عاالمانه منطقی هست

  9. رشید گفت:

    چرا رشته مهندسی صنایع تا کنون راانداری نشده؟

دیدگاه شما