جمعه 1 خرداد 1394 - 1:57

حسین شریعتمداری: توافق هسته‌ای محال است

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: مبادا در یک فرمول خطرناک دشمن را از عداوت به رقابت و از رقابت به شراکت بکشانیم، حریف را باید ارزیابی کرد.

به گزارش فارس، حسین شریعتمداری پیش‌ازظهر امروز در همایش فرصت‌ها و چالش‌های انقلاب اسلامی در حسینیه عاشقان کربلای شهرستان ساری اظهار کرد: در حال حاضر شرایط خطیری داریم اما شرایط خطرناک نداریم و به قول رهبر معظم انقلاب باید دیده‌ها باز باشد و صحنه‌ها را آن‌طور که هست، ببینیم.

وی با اشاره به اینکه اسلام ناب، ظلم‌ستیز است و اسلامی که ظلم‌ستیز نباشد اسلام نیست و اسلامی که به پرخوری مرفهان بی‌درد از سوی سرمایه‌داران زالو‌صفت در کنار فقرا تن دهد، اسلام نیست، افزود: قابل حدس است که نظام سلطه در برابر اسلام واقعی ایستادگی کند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه هویت اسلام گسترش عدالت است و اسلام و غرب در ماهیت با هم درگیر هستند و کسانی که نسخه آشتی می‌پیچند ماجرا را نمی‌دانند، تصریح کرد: ما و نظام سلطه هم در ماهیت با هم درگیر هستیم و این درگیری زمانی اتمام پیدا می‌کند که یا ما از اسلام ناب دست بکشیم و اسلام را در سیاست دخالت ندهیم و یا اینکه نظام سلطه از کار خویش دست بکشد.

وی با اشاره به اینکه اسلامی که ظلم‌ستیز نباشد، اسلام آمریکایی است، گفت: دشمن از همه توانش بر علیه کشور استفاده می‌کند و ما نیز باید از همه توان برای ایستادگی استفاده کنیم ولی دیده می‌شود که همه استفاده نمی‌کنند.

شریعتمداری با بیان اینکه توافق هسته‌ای محال است، افزود: وقتی ‌آمریکا پشت میز مذاکره می‌نشیند حواس‌شان به یمن، عراق، لبنان و فلسطین است، نشان می‌دهد که آنها با نفوذ ایران در منطقه و جهان مشکل دارند‌.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه موضوع هسته‌ای ایران مسئله بمب هسته‌ای نیست، موضوع آن اقتدار ایران اسلامی است، تصریح کرد: حریف نگران بمب هسته‌ای نیست بلکه از نفوذ ایران در هراس است.

وی با طرح این سئوال که در کشور از گذشته وجود داشت و  فکر می‌کرد همه مشکلات کشور در آمریکا حل می‌شود ولی آیا در حال حاضر کسی این دیدگاه را قبول دارد، اضافه کرد: به‌لحاظ فنی و حقوقی دست‌مان در مذاکرات بسیار پر است و هدف دشمن از مذاکرات و نتیجه آن تحقیر ایران است و آنها به مذاکره برای حل مسائل فی‌مابین احتیاج ندارند و ‌مذاکره را فقط برای مذاکره می‌خواهند.

شریعتمداری با بیان اینکه دشمن تلاش دارد که جهان را تحت نظر خودش داشته باشد، یادآور شد: دشمن می‌خواهد به جهانیان اعلام کند که ایرانی که الگو بسیاری از کشورهای اسلامی بود مجبور شد با آمریکا مذاکره کند و آمریکا در مذاکره به دنبال شکستن اقتدار ایران است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا با موجودیت ایران مشکل دارد و مشکل هسته‌ای بهانه است، ‌گفت: باید دشمن‌شناسی دقیقی در کشور انجام شود.

شریعتمداری با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن این است که جایگاه واقعی ایران شناخته نشود، اظهار کرد: باید تلاش کنیم که همیشه در صحنه باشیم و دشمن از حضورمان در صحنه در هراس باشد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه دشمن زمانی که صحنه را خالی ببیند‌ از نفوذ خویش برای ورود به کشور استفاده می‌کند بنابراین نباید فضا را برای حضور دشمن خالی کرد، ادامه داد: باید پرچم هویت ایران اسلامی با دیدگاه دینی بالا نگه داشته شود چرا که مردم ایران رسالت بزرگی بردوش دارند و ایستادگی مردم موجب دلگرمی مردم یمن، لبنان و فلسطین است.

شریعتمداری با اعلام اینکه کمک به حزب‌الله و حماس صدقه نیست، افزود: دشمن تلاش دارد که به تحقق شعار نیل تا فرات دسترسی پیدا کند، بنابراین حزب‌الله لبنان نماینده ایران در پیشانی جنگ با استکبار است.

وی با اشاره به اینکه اگر دشمن راه نفوذ به کشور ‌را پیدا کند همان بلایی که سر مردم فلسطین و عراق ‌آورد در ایران هم همین جنایت‌ها را پیگیری می‌کند، ادامه داد: نباید جا بخوریم و حرف حق را باید پیگیری و مطالبات خودمان را درخواست کنیم، نباید از سر و صداها بترسیم، کسی باید از سر و صدا بترسد که از عدالت قصور کند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در پایان گفت: مبادا در یک فرمول خطرناک دشمن را از عداوت به رقابت و از رقابت به شراکت بکشانیم، حریف را باید ارزیابی کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151336
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. باقری گفت:

    ‘مبادا در یک فرمول خطرناک دشمن را از عداوت به رقابت و از رقابت به شراکت بکشانیم، حریف را باید ارزیابی کرد.’

  2. ککا گفت:

    آقای شریعت مداری………  
    فقط آقا سید علی تایین میکنه نه تو شریعتمداری

  3. ایرانی گفت:

    بی تردید اگر دولت احمدی نژاد سر کار بود شریعتمداری این گونه می سرود: 
    در یک فرمول مهرورزی دشمن را از عداوت به رقابت و از رقابت به شراکت کشاندیم. دغدغه شریعتمداری نه منافع ملی بلکه منافع جناحی و باندی دوستان مغلوبش در انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92 هست.

      

  4. نقدعلی گفت:

    کاش اصلا توافق انجام نمی گرفت تا تیم هسته ای از شر زخم زبونهای شریعتمداری فارغ میشد ولو اینکه مطمئنیم که دوباره یک سناریوی جدیدی در پیش بگیره

دیدگاه شما