پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 - 22:43

70 درصد سوغات خراسان رضوي چيني است

به گزارش بویرنیوز، آفاق، محمدحسن واحدي در نشست ‘کارگروه شوراي عالي راهبردي کميته مبدا تا مبدا’ در مشهد افزود: سالانه در خراسان رضوي پنج هزار ميليارد ريال سوغاتي توسط زائرين و مسافرين خريداري مي شود.

۷۰ درصد سوغات خراسان رضوي چيني است

وي گفت: ۷۰ درصد سوغاتيهاي خريداري شده محصولات کشور چين هستند لذا اقتصاد زيارت، رفتار و امنيت زيارت بايد تقويت شود.

معاون استاندار خراسان رضوي افزود: در اين رستا با عنايت به طرح توسعه کمي و کيفي زيارت و لزوم فراهم نمودن بستر لازم براي خدمترساني بهتر و منسجم تر به زائرين بارگاه منور امام رضا(ع) ‘شوراي عالي راهبردي طرح از مبدا تا مبدا’ در اين استانداري با حضور دستگاههاي اجرايي مرتبط نظير سازمانهاي حج و زيارت و ميراث فرهنگي از اين پس هر دو هفته يکبار تشکيل مي شود.

وي در ادامه با اشاره به ورود روزانه ۸۰ رام قطار، ۸۰ پرواز و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس به مشهد گفت: بايد در مبادي ورودي اين شهر خطوط قرمز حريم رضوي براي زائرين تعريف و تبيين گردد تا حرمت مشهد حفظ شود.

واحدي با تاکيد بر اينکه توسعه خراسان رضوي بايد از کريدور زيارت انجام شود افزود: هم اکنون مديريت زائر در بخشهاي مختلف دچار چالش است.

وي ادامه داد: براي رفع چالشهاي حوزه زيارت و زائر مطالعه ‘طرح توسعه کيفي و کمي زيارت امام رضا(ع)’ در دستور کار قرار گرفت که هم اينک در هفت حوزه در مرحله تحويل گيري از مشاور است.

معاون هماهنگي امور زائران استانداري خراسان رضوي ‘طرح مبدا تا مبدا’ را طرحي نظام مند توصيف و بيان کرد: در اين طرح براي امور مختلف زائر نظير حمل و نقل، ارزاق، زيارت و اسکان مناسب و ارزان قيمت از مبدا حرکت تا مقصد و از مقصد تا مبدا برنامه ريزي مي شود.

وي زيارت عارفانه، آسان و ارزان در قالب تورهاي مسافرتي را چشم انداز طرح مبدا تا مبدا دانست و گفت: ترويج و تثبيت فرهنگ رضوي با اثرگذاري در زندگي مردم چشم انداز اصلي حوزه زيارت است.

واحدي افزود: خدمت به زائرين مصداق بهترين عمل صالح است لذا بايد زمينه لازم براي ايجاد تحول در زندگي زائر پس از زيارت امام رضا(ع) فراهم شود.

مشهد به عنوان دومين کلانشهر مذهبي جهان علاوه بر سه و نيم ميليون نفر جمعيت ثابت، سالانه پذيراي ۲۵ ميليون نفر زائر و مسافر داخلي و دو ميليون زائر و گردشگر خارجي است./آفاق

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151325
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما