پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 - 16:15

مجموعه شعر « با چتر به خواندنم بیا » + عکس

مجموعه شعر « با چتر به خواندنم بیا » ( چاپ سوم )

اثر دکتر مینا آقازاده

مجموعه شعر سپید « با چتر به خواندنم بیا » اثر مینا آقازاده کتابی است که با موفقیت رو به رو شد و کمتر از شش ماه به چاپ سوم رسید . این کتاب که در انتشارات فصل پنجم ( ناشر تخصصی شعر ) چاپ شده است ، شامل ۷۹ شعر با زبان و ساختاری محکم است که در قالب مینی مالیسم سروده شده و به خاطر کوتاه و عاشقانه بودن اشعار، پاسخگوی بخش بزرگی از نیازهای مخاطب امروز است .

مینا آقازاده .

مینا آقا زاده از معدود شعرایی است که با شعر کلاسیک آغاز کرده است اما دوست دارد در قالب سپید به زایشی «سپید» دست پیدا کند . درون مایه ی اشعار این شاعر اغلب بر محور دیالوگ های عاشقانه در حرکت است و این دیالوگ ها گاهی دو و گاهی سه جانبه هستند . شاعر از حیث جهان بینی از سه دنیای سنت ، مدرن و پست مدرن بهره می گیرد اما بیشتر پارادایم شاعر به منظر رئالیسم است و اغلب خصیصه های شعری خود را در بستر ناتورالیسم معنایی دریافت می کند .

  دراشعار این کتاب، واژه ها دقیق و عمیق در کنار هم نشسته اند  به گونه ای که نمی توان به جای لفظی ،لفظ دیگری را  چه از لحاظ معنایی و چه از لحاظ لغوی گنجاند. شعری موجز با حال و هوایی امروزی ،بکر و دست نیافتنی . با آنکه کوتاه است مخاطب را تا مدت ها  سرشار از تفکر و انرژی می کند و طبیعی است شعری که با کمترین واژه بتواند بیشترین معنی و احساسِ لذت و زیبایی را به مخاطب منتقل کند ،کار دشوار ی است. کار دشواری که شاعر به خوبی از پس آن برآمده است .

نویسنده : علی فیروزکوهی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151312
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما