پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 - 12:00

ربیعی: هر دقیقه برای 5 نفر کار ایجاد می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کاری که توسط دولت اصلاحات برای ملت فهیم ایران صورت گرفته، بیمه مجانی هشت و نیم میلیون نفر است و در رابطه با کار می‌توان گفت هر دقیقه برای پنج نفر در کشور کار ایجاد می‌شود.

به گزارش ایسنا در آذربایجان‌شرقی، علی ربیعی در جلسه شورای اداری شهرستان هشترود اظهار کرد: اولین کار دولت تدبیر و امید مهار تورم بوده که موفق شده آن را به بهترین نحو ممکن عملی کند.

وی افزود: کسی حق ندارد در دولت تدبیر و امید دچار اشتباه شود، زیرا اشتباهاتی که در گذشته توسط برخی از افراد انجام گرفته اقتصاد مملکت را ضعیف کرده است.

نماینده ویژه رئیس جمهور در هشترود اظهار کرد: در دولت گذشته 750 هزار دلار پول در کشور خرج شده اما کاری اساسی برای جمهوری اسلامی ایران صورت نگرفته و این نتیجه تصمیم گیری‌های غلط است، زیرا نگاه لیبرالی به اقتصاد، ناامید کننده است.

ربیعی ادامه داد: کاری که گذشتگان نه چندان دور با اقتصاد ایران کرده اند مانند دودکش هایی است که همه خوابیده اند و دودی بالا نمی آید.

وی اشاره کرد: دولت دکتر روحانی سه سیاست اصلی و دو حرکت را برای جلوگیری از فساد و احترام گذاشتن به مردم و خواسته های آنان در دستور کار خود قرار داده است، زیرا حفظ شان مردم را از واجبات می‌داند.

وزیر کار گفت: با ساختارهای عادی اداری نمی توان مشکلات مردم را حل و فصل کرد و باید برای برطرف کردن مشکلات ملت ایران کار جهادی را سر لوحه قرار داد.

وی ادامه داد: وزارت کار سعی دارد در اجرای بخشنامه ها به درستی عمل کند و این مستلزم تطابق داشتن عرضه و تقاضای کار است که باید به طور صحیح صورت گیرد.

ربیعی خاطر نشان کرد: مشکلات و مسائل درخواستی مردم و مسئولان هشترود در هیئت دولت مطرح و بعد از بررسی به فرمانداری ابلاغ خواهد شد.

انتقاد امام جمعه هشترود از مسئولان استان آذربایجان شرقی
حجت الاسلام والمسلمین سید سعید رشادی – امام جمعه هشترود – نیز در این جلسه گفت: قوانینی که در رابطه با حمایت از کارگر وجود دارد سر تا پا اشکال است و باید اصلاح شود، زیرا میان کارگر و کارفرما اختلاف ایجاد می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان هشترود جزو مناطق بکر گردشگری در ایران است که متاسفانه کسی به پتانسیل های آن تا به حال توجه نکرده و دولتی ها این منطقه را از یاد برده اند.

رشادی افزود: بیکاری در هشترود بیداد می‌کند و مسئولین استانی در رابطه با ریشه کن کردن بیکاری در این منطقه کاری انجام نمی‌دهند، زیرا توجه به هشترود را کم اهمیت جلوه می‌دهند و مجوز ساخت کارخانجات مادر را توسط سرمایه گذاران به طرف هشترود سوق نمی دهند.

وی ادامه داد: مشکلاتی که گریبانگیر هشترود و هشترودی شده مانند بلا استفاده ماندن سد سهند به خاطر نداشتن پایاب، نداشتن تصفیه خانه برای فاضلاب شهری و سرازیر شدن فاضلاب به رودخانه وسط شهر، نامناسب بودن وضعیت آسفالت خیابان ها، نداشتن آب شرب کاملا سالم، توجه نکردن دولت به روستاهای هشترود و از بین رفتن صنعت کشاورزی و بدهی دو میلیارد تومانی شهرداری و کم در آمد بودن این اداره، هشترود را به ویرانه تبدیل کرده است.

رشادی گفت: دانشگاه‌های هشترود مشکل دارند و ضعف مدیریتی در دانشگاه آزاد هشترود به علت نداشتن رئیس مشهود بوده و در حال فروپاشی قرار دارد و آموزش و پرورش این منطقه به علت نداشتن منابع مالی در بحران اقتصادی به سر می‌برد

حسن مستفید – فرماندار هشترود – نیز در این جلسه گفت: به علت نبود شغل در هشترود مردم این منطقه دسته دسته هشترود را به سوی دیگر مناطق کشور ترک می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مردم هشترود در انتخابات ریاست جمهوری با رای دادن به دولت دکتر روحانی شاهکار کردند و رای بالای 70 درصد را به صندوق ها ریختند، به همین خاطر دولت تدبیر و امید باید توجه ویژه ای به این منطقه داشته باشد.

مستفید افزود: هشترود دروازه ورود به آذربایجان و دارای جاذبه های مناسب برای گردشگری و سرمایه گذاری است که توجه جدی دولتمردان را می طلبد.

وی اضافه کرد: اقتصاد هشترود وابسته به صنعت کشاورزی است و باید در این حوزه دولت کمک رسان ملت هشترود باشد تا نگذارد مردم به علت نداشتن شغل به شهرهای دیگر مهاجرت کنند.

غلامحسین شیری علی آباد – نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی – نیز در جلسه شورای اداری خاطر نشان کرد: اگر اعتباری برای پیشرفت صنعت کشاورزی در هشترود اختصاص یابد زمین های دیم به زمین های آبی تبدیل شده و بهره وری زیاد می شود.

وی گفت: توسعه معادن، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، توسعه گردشگری، توسعه دامداری با تخصیص اعتبار و ایجاد مرکز پرورش شیلات در هشترود از مهم ترین خواسته های مردم از دولت تدبیر و امید است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151289
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سجاد گفت:

    ربیعی جان دقیقه چند مو ایرم سر کار  6 دقیقه  هم  وقت  اضافه بگیر

  2. قلی گفت:

    همش کشکه دقی پنج نفر

  3. م گفت:

    فکر کنم دیگه خودتون حالتون از خودتون و دروغاتون به هم بخوره چه برسه به مردم

دیدگاه شما