چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 - 22:51

گزارش هسته‌ای شریعتمداری به روحانی/ پاداش ماهیانه 100 میلیونی وزیر نفت/ تشر لاریجانی به «کف زدن» مجلس/ قراردادهای ناجوانمردانه برای آهنگ پیشواز/ چرا حامیان هاشمی منتقدان جدی او شده‌اند؟!

دستاورد منطقه آزاد برای آبادان فقط گرانی!

محمدحسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان طی سخنانی به عنوان متقاضی تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار داشت: دو شهر خرمشهر و آبادان آسیب‌دیده و محرومند، بسیاری از مردم این دو شهر خاطرات دفاع مقدس را هنوز به یاد دارند که برای همه عزیز و گرانبها است بنابراین چرا با وجود گذشت 26 سال از جنگ تحمیلی و هزینه‌کرد اعتبارات هنگفت، هنوز آثار جنگ مشهود است و معضلات اقتصادی نفس مردم را بریده است. وی افزود: شاهد مهاجرت‌های منفی از این دو شهر هستیم، زمانی که جمعیت کشور 20 میلیون نفر بود، جمعیت خرمشهر و آبادان به 450 هزار نفر تقلیل یافت، در سفر دولت یازدهم به خرمشهر و آبادان که دی ماه 92 انجام شد، آقای رئیس‌جمهور اعلام کرد برای سرعت بخشیدن به توسعه و جبران عقب‌ماندگی‌های شهر‌های آبادان و خرمشهر، این دو شهر در محدوده مناطق آزاد قرار می‌گیرند، این گفته بارقه‌های امید را در دل مردم روشن کرد اما با وجود گذشت 1.5 سال از آن تصمیم، اتفاقی به جز تورم و گرانی کاذب مسکن و اجاره‌بها نیفتاده است و تاکنون اقدامی هم در جهت تحقق آن وعده‌ها انجام نشده که موجب نارضایتی مردم شده است. وی افزود: دیوان محاسبات در دوره‌های قبل گاه‌‌گاهی به مناطق آزاد ورود پیدا می‌کرد اما طی دو سال اخیر یعنی دقیقا از زمان تصدی مسئولیت مناطق آزاد توسط آقای ترکان اجازه ورود نداشته است، علیرغم ابلاغ و تأکید رئیس مجلس، این دیوان تمکین نکرده و به راحتی مسئولان مناطق آزاد در استان‌های مختلف اعلام کردند که اجازه ورود به دیوان محاسبات ندادیم.

حمایت وزیر صنعت از خرید استقلال و پرسپولیس توسط خودورسازان

روز گذشته ایران خودرو و سایپا در حالی برای خرید استقلال و پرسپولیس در مزایده واگذاری این تیم‌ها شرکت کردند که به گفته برخی منابع، هدف اصلی از این اقدام، بهره‌برداری سیاسی برای استفاده تبلیغاتی در انتخابات دور دهم مجلس است تا از پرطرفدارترین تیم‌های فوتبال کشور در این زمینه بهره گرفته شود. محمدرضا نعمت‌زاده ، وزیر صنعت معدن و تجارت روز گذشته در مورد لزوم توجه خودروسازان به امور تولیدی به جای باشگاه‌داری تأکید کرد: یقین دارم همانطوری که دیگر تیم‌های وابسته به صنایع به خوبی اداره می‌شود، خودروسازان با خرید استقلال و پرسپولیس آنها را بهتر اداره می‌کنند و هواداران هم قطعاً حمایت خواهند کردوزیر صنعت افزود: اغلب یا تمام تیم‌های خوب فوتبال چه در آذربایجان ،اصفهان، خوزستان و تهران به نحوی وابسته به یکی از صنایع کشور هستند و همین حالا هم ایران خودرو و سایپا تیم دارند.

ماجرای پاداش ماهیانه 100 میلیونی وزیر نفت

احمد بخشایش نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان در تذکری شفاهی اظهار داشت: آقای وزیر نفت ماهیانه 100 میلیون تومان به مدیر شرکت نیکو در سوئیس می‌دهد، در حالی که این مدیر 12 ماه سال 14 ماهش در ایران است! حقوق و پاداش 100 میلیونی یعنی حرکت به سمت اشرافی‌گری، فرد مورد نظر نه تخصص و نه توانایی دارد فقط نیروی آقای زنگنه و مطیع امر اوست.نماینده اردستان در مجلس بر همین اساس یادآور شد: آقای زنگنه تمام اعوان و انصار خود را وارد حوزه نفت کرده و حیف و میل بیت‌المال اولویت وی شده است.

شرط جالب برای استخدام منشی!

تصویر زیر، آگهی استخدام منشی خانم به شرط عدم حضور در شبکه‌های موبایلی را نشان می‌دهد.

چهارشنبه

تشر لاریجانی به «کف زدن» مجلس

واکنش لاریجانی به «کف زدن» مهمانان صحن علنی مجلسبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، معمولاً در جلسات علنی مجلس شورای اسلامی مهمانانی از شهرهای مختلف کشور حضور پیدا می‌کنند.این مهمانان توسط نمایندگان حوزه انتخابیه دعوت و دقایقی در صحن علنی ناظر وکلای خود می‌شوند.امروز چهارشنبه 30 اردیبهشت ماه نیز تعدادی از مهمانان به دعوت یکی از نمایندگان در جلسه علنی حاضر شده بودند.برخی از این مهمانان در صحن علنی اقدام به «کف زدن» کردند که این اقدام با واکنش لاریجانی مواجه شد. رئیس مجلس خطاب به آن‌ها گفت: کف نزنید، اینجا الزاماتی دارد، نظم را رعایت کنید.

رایزنی جلالی و حداد عادل

سید رمضان شجاعی کیاسری عضو فراکسیون رهروان ولایت در گفت‌وگو با نامه نیوز گفت: حداد عادل و کاظم جلالی دو رئیس فراکسیون رهروان و اصول گرایان در حال رایزنی برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هستند.این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این مذاکره مشخص شده است که به جز تغییر در یک یا دو منشی هیچ تغییری در هیئت رئیسه به ویژه نواب رئیس نخواهیم داشت.با توجه به این سخنان به نظر می‌رسد علی لاریجانی تا پایان مجلس نهم بر کرسی ریاست مجلس تکیه بزند.

سرلیستی برای عارف کم است

غلامرضا تاجگردون،نماينده اصلاح طلب مجلس شوراي اسلامي در گفتگوبا خبرنگار پارلماني خبرگزاري آريا درباره سرليستي محمدرضا عارف،گفت:دکتر عارف شخصيتي است که ظرفيت هرکاري را دارد و بنده حتي ايشان را درحد رييس جمهور هم مي بينم مگراينکه ائتلافي صورت گيرد.وي افزود:اگرچه سرليستي آقاي عارف براي اصلاح طلبان در انتخابات مجلس براي ايشان چيزکوچکي است اما به طور حتم آقاي عارف هم قائل به اين است که با يک ائتلاف جدي وارد صحنه شود.نماينده مردم گچساران و باشت در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت:اگر بخواهيم جريان اصيل اصلاح طلبان اصيل را وارد انتخابات کنيم به نظر من آقاي عارف بهترين چهره براي سرليستي اصلاح طلبان است.وي ضمن اظهار بي اطلاعي از علت مخالفت کارگزاران با سرليستي عارف ،گفت:تا جايي که بنده اطلاع دارم آقاي عارف دردولت آقاي خاتمي باکارگزاراني چون آقاي مرعشي بخوبي کار کردند و مشکلي هم بايکديگر نداشتند.

قاچاق رسمی از گمرکات کشور!

عسکراولادی به ایرادهای قانونی در واردات اشاره کرد و گفت: کالاهایی که اسنادشان در گمرک با مشکل مواجه می‌شود، در گمرک انبار و پس از سه ماه حراج می‌شود،‌ یعنی قاچاق رسما وارد بازار می‌شود.اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با فارس گفت: وقتی در مبادی گمرکی کالای وارداتی اسنادش دچار مشکل می‌شود باید از طریق همان کشتی که بار حمل شده به کشور مبدا برگردانده شود، اما به جای این کار در انبار گمرک متروکه می‌شود و بعد از 3 ماه به آن چوب حراج می‌زنند و به نوعی قاچاق رسمی اتفاق می‌افتد، چرا که این کالاها با قیمت ارزان وارد بازار می‌شود.

اختلاس میلیاردی در نصف جهان

خبری که هفته‌های گذشته در شورای شهر اصفهان به صورت در گوشی بین اعضا مطرح می‌شد این هفته رنگ واقعیت به خود گرفت و فاش شد که برخی تخلفات در شهرداری اصفهان موجب شده است تا تنی چند از مدیران شهرداری اصفهان بازداشت شوند و چند نفر با قرار وثیقه و کفالت منتظر بازجویی باشند.شنیده‌های خبرنگار ایلنا در اصفهان حاکی از آن است که این تخلف توسط یکی از کارکنان دفتر حوزه شهردار به نام «م ح ش» رخ داده است و وی پس از بازرسی‌ها و تحقیقات اداره اطلاعات با قید وثیقه فعلا آزاد است.ظاهرا نوع تخلفات در شهرداری به این شکل بوده است که بعضی از ردیف‌های بودجه که در اختیار شهردار اصفهان جهت کمک به مجموعه‌های خیریه بوده است، با مشکل مواجه شده است.یکی از اعضای شورای شهر اصفهان در گفت‌و‌گو با ایلنا ضمن اظهار بی‌اطلاعی از جزئیات این تخلف می‌گوید من قبلا نسبت به وجود این فرد در حوزه دفتر شهردار اصفهان انتقاد داشتم، اما از اینکه بدانم کارمند یا مدیر کل دفتر حوزه دفتر شهردار چه خلافی را مرتکب شده‌اند آگاه نیستم.به گفته یک منبع آگاه در شهرداری اصفهان نهادهای نظارتی در تحقیقات خود رقم تخلف ۱۰۴ میلیارد تومانی رسیده‌اند. که در بیلان‌های اقتصادی مورد شک و شبهه است.

همدستی هکرهای چینی برای کلاهبرداری از تجار ایرانی

اگرچه مراودات تجاری بین ایران و چین به علت شکسته شدن بنیان تحریم ها و فروش اجناس بی کیفیت، کمی متزلزل شده اما با توجه به کمکهای این کشور به اقتصاد ایران در دوران تحریم و سود قابل توجه تجار ایرانی از واردات اجناس از این کشور، هنوز رونق زیادی دارد.اما در این میان، تقلب و کلاهبرداری برخی سودجویان چشم بادامی نیز از جمله سوژه هایی است که هر از چند گاهی به گوش می رسد.به نوشته صبحانه به عنوان مثال، چند ماه پیش بود که بررسی‌های پلیس فتا درباره یک کلاهبرداری 500 میلیونی از یک تاجر مشهدی نشان می‌ داد عامل این کلاهبرداری از شرکتی در مشهد، در چین به سر می‌ب رد و از این کشور نقشه خود را به اجرا گذاشته است.اما بررسی های یک مقام مسئول نشان می دهد علاوه بر هکرها، برخی کلاهبرداری هایی که از سوی برخی چینی ها از تجار ایرانی انجام شده است، مربوط به همکاری برخی شرکتهای این کشور با هکرهاست.طبق اعلام سیدرضا سیدآقازاده رایزن بازرگانی ایران در چین به تعدادی از دستگاههای مسئول که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، اعلام شده است که در موضوعی که شرکت ایرانی که در ارتباط با خرید کالا از شرکت چینی Shanxi qunli electric co. ltd دچار کلاهبرداری اینترنتی شده، احتمال همدستی فروشنده با هکر بسیار بالا است!با توجه به این احتمال مهم که از سوی یک مقام مسئول ایران در چین بیان شده، باید منتظر ماند و دید آیا این موضوع در روابط تجار ایرانی با همتایان آن ور آسیای خود تاثیر منفی خواهد گذاشت یا نه.

چهارشنبه

نصیحت کاندیدای سابق اصلاح طلبان به روحانی

وزیر علوم دولت اصلاحات گفت: رئیس جمهوری اتاق‌های فکر را تشکیل دهد و آن را جایگزین حلقه‌های بسته و سنتی متداول در کشور ما کند.مصطفی معین در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا افزود: ارتباط منظم اعضای کابینه٬ و بصورت هفتگی و مستقیم رئیس دولت از طریق تلویزیون با مردم و ارائه گزارش کار و شنیدن مسایل و مشکلات آنها در افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم بسیار مفید است و می‌تواند خیلی از بحران‌سازی‌ها را هم خنثی کند.معین در ادامه پیشنهاد کرد: برخورداری رئیس جمهوری از اتاق‌های فکر متشکل از دانشمندان و محققان برجسته در زمینه‌های گوناگون اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز ضروری است که تشکیل و جایگزین حلقه‌های بسته و سنتی متداول در کشور ما شود.

چرا حامیان هاشمی منتقدان جدی او شده‌اند؟!

طه هاشمی در گفتگو با ندای ایرانیان در پاسخ به این سوال می گوید: این بحث بیشتر از آنکه به شخصیت هاشمی و زندگی خصوصی ایشان باز گردد سیاسی و جناحی است. اینکه زمانی خاطرات هاشمی و رفتار ایشان به طور کامل مورد تایید جناحی خاص قرار می‌گرفت و اکنون به گونه‌ای دیگر رفتار می‌شود تنها به دلیل مسائل سیاسی و جناحی است. این‌ها کسی را می‌خواهند که هیچ تحرکی در درون نظام و جامعه نداشته باشد در حالی که هاشمی هیچ‌گاه این گونه نبوده است. بی‌تردید هاشمی تغییر نکرده است. بلکه برخی افراد در جناح راست، هاشمی را می‌پسندند که از اظهار نظر و تحرکی نداشته باشد. از پیش از انقلاب هم کسانی بودند که تفکر متحجرانه خود را از دین ملاک می‌دانستند، امروز‌‌ همان افراد و پیروان‌‌ همان افراد هاشمی را سدی برای حرکت خود می‌بینند چرا که هاشمی نه تنها در عرصه سیاسی بلکه در عرصه دین هم با تفکرات متحجرانه ومخالف است. نزدیکی هاشمی به امام (ره) و افکار ایشان موجب حسادت و کینه برخی افراد و جریان‌ها شد. این‌ها با هاشمی را که با افکار متحجرانه مبارزه می‌کند مخالف‌اند و گرنه همگان به خوبی می‌دانند که هاشمی شناسنامه انقلاب اسلامی است. با حضور هاشمی تفکراتی که با امام (ره) و مسیر انقلاب همسو نیست فرصت عرض اندام نخواهد داشت دقیقا به همین دلیل هاشمی تحمل نمی‌شود و اتهام زنندگان هم به خوبی می‌دانند که هاشمی در بیان خاطراتی از انقلاب و امام (ره) واقعیت‌ها و مصلحت‌ها را می‌گوید. منتهی مشکل همین وجود هاشمی است وقتی هاشمی و ایستادگی ایشان نباشد برخی گروه‌ها به راحتی می‌توانند گفتمان انقلاب را مصادره و یا حتی دگرگون کنند چنانکه در ۸ سال گذشته نمود عملی برخی از این تفکرات در عرصه سیاست و مدیریت کشور دیده شد. وی گفت: نه تنها حضور و تاثیر گذاری هاشمی را در انتخابات تحمل نمی‌کنند بلکه حضور ایشان در هیچ مسندی را تحمل نمی‌کنند مطرح کردن سن هاشمی پیش از هر انتخاباتی از آن بحث‌های یک بام و دو هوا است. ما الان بزرگانی داریم که سنشان از آقای هاشمی بیشتر است و منشاء اثرات زیادی هستند. بنابراین این‌ها بهانه است. بنابراین مخالفان هاشمی به هر ابزاری برای حذف ایشان متوسل می‌شوند بحث سن هم از آن بحث هاست که نمی‌تواند ملاک باشد.

مجلس هرچه قدیمی تر ،کار آمدتر و سالم تر

مرتضی الویری فعال اصلاح طلب به روزنامه اعتماد می گوید: مطلوب من اين است مجلسي تشكيل شود بتواند به وظايف مصرح در قانون اساسي عمل كند. بايد مجلس استقلال خودش را حفظ كند و شجاعت لازم براي بيان ديدگاه و نظرات انتقادي خودش را داشته باشد. براي انجام چنين كاري بايد انتخابات آزادي برگزار شود. نمايندگان برآمده از ديدگاه‌ها و نظرات مردم باشند. براي اين مهم بايد سازوكارهاي لازمي در جامعه وجود داشته باشد. مردم سرشان كلاه نرود و بتوانند افراد پرتوان و پرقدرت و متفكري را به مجلس بفرستند نه شو‌من‌ها و آدم‌هاي با شعارهاي عوام‌فريبانه. لازمه اين كار قدرت گرفتن احزاب است و وجود فضاي سالمي براي تبليغاتي عادلانه. كانديداهاي واقعي مردم بايد تاييد صلاحيت شوند و بتوانند در حوزه رقابت حضور پيدا كنند.من مصداق حرف مقام رهبري در اين زمينه كه گفتند «راي مردم حق‌الناس است» را فقط در صندوق‌ها نمي‌بينم بلكه در تاييد صلاحيت‌ها حتي با اولويت بيشتر مي‌بينم. به عبارت ديگر اگر يك نامزد باصلاحيت و پرتواني به ناحق از رقابت باز بماند و نتواند حضور پيدا كند در واقع حق‌الناس است كه تضييع شده. با توجه به اين ساز و كارها طبيعتا مجلس واقعي شكل خواهد گرفت. به نظر من ما مدت‌هاست از داشتن مجلس واقعي محروم مانده‌ايم و هر چه به عقب مي‌رويم مي‌بينيم مجلس‌ها كارآمدتر و سالم‌تر بودند. به عبارت ديگر منحني نزولي مجلس، بعد از مجلس اول شروع شد و ادامه پيدا كرد تا رسيديم به مجلس نهم.

کشف پیکر 175 شهیدی که زنده به گور شدند

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح، از کشف پیکرهای مطهر 175 شهید غواص عملیات کربلای چهار خبر داده است. سیدمحمد باقر زاده در آیین استقبال از پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس از مرز شلمچه گفته: این شمار پیکرهای مطهر متعلق به غواصان عملیات کربلای 4 است که با دستان بسته به شهادت رسیده و زنده به گور شدند. برخی پیکرهای مطهر این شهدا زمانی که کشف شد، هیچ جراحتی نداشتند

قراردادهای ناجوانمردانه برای آهنگ پیشواز

بابک چمن آرا مدیر مرکز موسیقی بتهوون درباره آهنگ‌های پیشواز که از طریق اپراتورها در اختیار مردم قرار می‌گیرد‌، گفته: ما ابتدا وارد بازی شدیم تا برای اینکه کاری راه بیفتد با این شرکت‌ها همکاری کنیم بنابراین یک قراردادی با ناشران بسته شد که تنها 2/5 درصد از درآمد آهنگ‌های پیشواز به ما اختصاص داشت که در واقع قرار دادی بسیار ناجوانمردانه است. ما اول آن قرارداد را پذیرفتیم زیرا جدید بود و می‌خواستیم کاری راه بیفتد. اما توقع داشتیم که این قانون در سال دوم یا سوم تغییر کند. البته بنده دو سال است که دیگر با این شرکت‌ها درباره آهنگ پیشواز قرارداد ندارم.

فرستاده طالبان به تهران کیست؟

طیب آغا، مسئول دفتر‌ سیاسی طالبان در قطر که در راس هیأتی که به تهران سفر کرده، در 35 سالگی به‌سر می‌برد، در ارغنداب ولایت قندهار متولد شده و به زبان‌های پشتو، فارسی، انگلیسی، عربی و اردو مسلط است. وی در اواخر حاکمیت طالبان در افغانستان، یکی از نزدیک‌ترین دستیاران «ملاعمر»، رهبر طالبان، بود و گفته می‌شود او پس از سقوط طالبان به کویته پاکستان رفت و در سال‌های گذشته در آنجا بوده است. طیب آغا که تجربه میانجیگری بین‌المللی دارد، با مقامات آلمانی و آمریکایی هم مذاکره ‌کرده است. نتیجه آن دیدارها موافقت طالبان برای گشایش دفتر سیاسی در قطر و صحبت برای تبادل اسرا میان آمریکایی‌ها و طالبان بود. ظاهرا این مذاکرات در ماه مارس 2012 متوقف شده است. طالبان افغانستان پیش از این اعلام کرده بودند هدف آنها از ایجاد دفتر سیاسی در قطر، ارتباط با سایر کشورهای جهان است؛ به‌همین‌منظور از زمان ایجاد این دفتر، اعضای آن، سفرهای متعددی به سایر کشورها، از جمله چین، استرالیا، آلمان، ژاپن و برخی دیگر از کشورها داشته‌اند.

طالبان هم در وب سایت رسمی خود سفر هیئت بلندپایه این گروه به تهران برای تبادل نظر در مورد مسائل منطقه‌ای و جهان اسلام تایید کرده است. در این بیانیه آمده: اخیرا یک هیئت بلندپایه امارت اسلامی به ریاست محترم «محمدطیب آغا» سفری به کشور همسایه ایران داشت.

طالبان افغانستان در وب سایت رسمی خود سفر هیئت بلندپایه این گروه به تهران برا تبادل نظر در مورد مسائل منطقه‌ای و جهان اسلام تایید کردند.به گزارش «پارس»، در این بیانیه آمده است: اخیرا یک هیئت بلندپایه امارت اسلامی به ریاست محترم «محمدطیب آغا» سفری به کشور همسایه ایران داشت.هیئت امارت اسلامی در این سفر درباره اوضاع فعلی افغانستان، منطقه و جهان اسلام و همچنین در باره وضعیت مهاجرین مقیم ایران با مقامات ایرانی گفت‌وگو کرده است.در این بیانیه که توسط «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی رسمی طالبان افغانستان منتشر شده، آمده است: این سفر جزء سفرهای عادی است که هیئت امارت اسلامی هر از گاهی باهدف بررسی مسایل و برقراری، گسترش و تحکیم روابط دوجانبه به کشورهای مختلف انجام می‌دهد.هیئت امارت اسلامی پیش از این به ژاپن، فرانسه و چین هم سفر کرده است و در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.هیئت سیاسی طالبان افغانستان پیش از این نیز دو مرتبه به‌منظور دیدار با مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ایران و همچنین شرکت در کنفرانس بین‌المللی بیداری اسلامی به ایران سفر کرده بودند.

ایران 1 میلیارد دلار از اسرائیل غرامت می‌گیرد؟

یک مقام آگاه در مرکز حقوقی بین‌الملل ریاست جمهوری اعلام کرد: یک شرکت نفتی وابسته به دولت رژیم صهیونیستی به پرداخت بیش از 1/1 میلیارد دلار به نفع ایران محکوم شد. این مقام آگاه با اشاره به اینکه دعوای مطرح شده مربوط به قراردادی است که سال 1968 بین شرکت ملی نفت ایران و دولت رژیم صهیونیستی به منظور انتقال نفت ایران از طریق دریای سرخ به اسرائیل منعقد شده بود. “این پرونده در سال 1989 با ارسال اخطاریه داوری از جانب شرکت «فیمارکو» متعلق به شرکت ملی نفت ایران، علیه شرکت «تائو» به رژیم صهیونیستی ابلاغ شد و جریان داوری آغاز شد”، گفت: این شرکت ابتدا به پرداخت 500 میلیون دلار محکوم شد اما در رأی نهایی به پرداخت مبلغ بیش از 1/1 میلیارد دلار به اضافه بهره ساده و نیز مبلغی در حدود هفت میلیون بابت هزینه‌ها و مجارم داوری در حق شرکت ملی نفت ایران محکوم شد.

وی افزوده: شرکت ملی نفت ایران به منظور جلوگیری از شمول مرور زمان بر رأی داوری، دعوایی را برای شناسایی و اجرای بخشی از رأی داوری در پاناما علیه شرکت تائو مطرح کرده است که در دست رسیدگی دادگاه‌های پاناما است و در مورد اصل مبلغ محکوم نیز اقدامات لازم به عمل خواهد آمد و موضوع در دست پیگیری است.

تغییرات قابل توجه در طرح نمایندگان برای استانی شدن انتخابات

کمیسیون شوراهای مجلس در تغییر قابل توجه، بحث آرای شهرستان‌ها را از پیشنهاد خود برای قانون استانی شدن انتخابات مجلس حذف کرده و پیشنهاد کرده است که: انتخابات یک مرحله است و از هر حوزه انتخابیه موجود در استان تا سقف کرسی های همان حوزه انتخابیه افرادی که بیشترین رای را نسبت به سایر داوطلبان حوزه انتخابیه در سطح استان کسب کرده بانشند به عنوان نماینده یا نمایندگان استان از آن حوزه انتخابیه به مجلس راه می یابند.

در ماده پنجم طرح پیشنهادی نمایندگان امده: هر انتخاب کننده در استان می تواند به «عنوان» یک فهرست رای داده و یا به داوطلب یا داوطلبان مورد نظر اعم از منفرد یا از درون یک یا چند فهرست با رعایت نصاب کرسی های حوزه انتخابیه موجود رای دهد.

گزارش هسته‌ای شریعتمداری به روحانی!

برخي اعضاي كابينه دولت يازدهم براي تقويت تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان درصدد تهيه گزارشهاي از عملكرد اين تيم برآمده‌اند. پارس‌نیوز مدعی شده در اولين گام، محمد شريعتمداري معاون اجرايي رييس جمهور گزارشي از نقاط مثبت و منفي مذاكرات هسته اي تهيه و در اختيار رييس جمهور و برخي اعضاي كابينه قرار داده است. وي در اين گزارش نقدهاي فني و تكنيكي در مورد تيم مذاكره هسته اي مطرح و حتي در مورد رفتارهاي ديپلماتيك اعضاي تيم مذاكره كننده، نكاتي را مطرح ساخته است. وي همچين در مورد رفتار ديپلماتيك تيم مذاكره كننده ايراني و بازتاب داخلي و خارجي آن و تاثير آن بر نسبت دولت با افكار عمومي، مطالبي را بيان داشته است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151217
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما