چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 - 15:57

اضطراب والدین مسری است

گروه  +IT و فناوری بویرنیوز:

اضطراب,استرس,به ارث رسیدن اضطراب

اضطراب یک احساس، ناخوشایند، مبهم با منشاء ناشناخته است

 

اضطراب والدین مسری است
درحالیکه پژوهش‌های پیشین نشان داده بود که اضطراب می‌تواند ارثی باشد، اما پژوهش اخیر محققان دانشگاه کینگز کالج لندن نشان می‌دهد که نحوه تربیت والدین نیز بر رفتار کودک تأثیر زیادی داشته و اضطراب می‌تواند از والدین به فرزندان منتقل شود.
اختلالات اضطراب بسیار رایج هستند و یک سوم افراد احتمالا آن را در طول زندگی‌شان تجربه می‌کنند؛ همچنین این اختلال ممکن است از سن 11 سالگی در فرد نمایان شود. والدین هیچ‌گاه دست از نگرانی برای فرزندانشان بر نمی‌دارند؛ نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که اضطراب‌ والدین می‌تواند مسری بوده و به کودک منتقل شود. پیش از این تصور می‌شد که اضطراب در خانواده‌ها موروثی است، اما پژوهش جدید برای نخستین‌بار نشان داد که تربیت کودک نیز از تاثیر زیادی برخوردار بوده و رفتار والدین مضطرب می‌تواند بر رفتار کودکان تاثیر بگذارد.

 

از آنجایی که پژوهش جدید محققان موسسه علوم اعصاب، روانشناسی و روانپزشکی دانشگاه کینگز کالج لندن به بررسی والدین دوقلوی همسان و غیرهمسان پرداخته بود، آنها توانستند بین تاثیر اضطراب کودکان، اعمال شده توسط ژن خانوادگی و تربیت آن‌ها تمایز قائل شوند. طرح تحقیقاتی منحصربفرد «کودکان والدین دوقلو» به دانشمندان اجازه داد تا رشد اضطراب را در حدود 1000 خانواده دارای دوقلوهای همسان و غیرهمسان هم‌جنس با میانگین محدوده سنی 45 سال بررسی کنند.

 

محققان با مقایسه داده‌های علائم اضطراب در والدین و فرزندان آن‌ها و همچنین مقایسه آن با داده‌های مشابه دوقلوی همسان والدین و فرزند آن‌ها توانستند تاثیر زندگی با والدینی را که 50 درصد از ژن آن‌ها را دریافت کرده بودند، بررسی کنند. آن‌ها دریافتند که والدین از جفت‌های دوقلو، از شباهت زیادی در سطوح اضطراب با فرزندان نوجوان خود و برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌هایشان برخوردار بودند.

 

این امر نشان می‌دهد که زندگی کردن با یکدیگر، یک محرک کلیدی در خانواده‌ها برای انتقال اضطراب – حتی پس از در نظر گرفتن تاثیر ژنتیکی – محسوب می‌شود؛ در این شرایط اضطراب از والدین به فرزندان منتقل می‌شود.
نتایج این پژوهش در مجله Psychiatry منتشر شده است.

منبع : isna.ir

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151193
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما