سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 - 15:33

اسامی خریداران سرخابی اعلام شد

ایسنا:میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی در چهارمین جلسه برگزاری مزایده استقلال و پرسپولیس با اشاره به اینکه این مزایده از گزند شایعات در امان مانده است، گفت: واگذاری سرخابی‌ها در سالی صورت می‌گیرد که این دو تیم در جدول، وضعیت خوبی نداشتند در غیر این صورت این دو باشگاه در اوج اقتدار واگذار می‌شد، اما امیدواریم با این واگذاری روند حرکتی این دو باشگاه بهبود و اصلاح یافته تا در سال‌های آینده این دو باشگاه در جام باشگاه‌های آسیا و یا محافل دیگر ظاهر شوند.

وی افزود: امروز چهار پاکت به سازمان خصوصی‌سازی ارائه شد که هر چهار پاکت سپرده خود را تا پایان وقت اداری دیروز واریز کردند و ذی‌حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز این سپرده تایید کرد و نگرانی از بابت واریز سپرده وجود ندارد. زیرا در جلسه گذشته اتفاقاتی در خصوص عدم واریز سپرده رخ داد، اما در جلسه‌ی امروز نگرانی از این بابت وجود ندارد.

حسینی خاطر نشان کرد: جلسه امروز مزایده استقلال و پرسپولیس تماما در مقابل دوربین رسانه‌ها و اصحاب رسانه برگزار می‌شود. در حالی که در جلسه گذشته این اتفاق رخ نداد. همچنین ارائه پیشنهاد برای هر باشگاه به منزله اعلام برنده نیست زیرا برنده نهایی بعد از تایید اهلیت در روزهای آینده مشخص و اعلام می‌شود.

رییس سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهاد‌دهندگان این مزایده شرکت استیل آذین ایرانیان است که نقصی در پرونده داشت که پیشنهاداتی برای برطرف شدن مشکل آنها ارائه شد و امیدواریم مشکلات آنها برطرف شده باشد.

پوری حسینی به اعلام اسامی متقاضیان پرداخت و گفت: در حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری سمند برای باشگاه استقلال متقاضی خرید باشگاه استقلال است که نماینده‌ این شرکت در آن حضور نداشته و با حضور نمایندگان دیگر بازگشایی می‌شود. این شرکت مبلغ 2905 میلیون ریال پیشنهاد کرده است و معادل قیمت پایه پیشنهاد خود را ارائه کرده است.

وی افزود: این شرکت تنها شرکت‌کننده متقاضی برای خرید باشگاه استقلال است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان این‌که امشب باشگاه پرسپولیس با الهلال مسابقه دارد، گفت: برخی افراد از باشگاه پرسپولیس خواهش کردند که متقاضیان خرید باشگاه پرسپولیس امروز بازگشایی نشود، اما سازمان خصوصی‌سازی طبق قرار امروز باید این کار را انجام دهد که اگر هر سه متقاضی خرید پرسپولیس به اتفاق از سازمان خصوصی‌سازی و ستاد برگزاری مزایده درخواست کنند جلسه مزایده به تنفس بخورد جلسه تنفس داده خواهد شد در غیراین صورت پاکت‌ها بازگشایی می‌شوند اما برنده‌ای اعلام نمی‌شود.

به گفته وی همچنین در این جلسه شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی نیوان و شرکت بهنام پیشروی کیش پاکت‌های پیشنهادی خودر ا به سازمان خصوصی‌سازی اعلام کردند.

پوری حسینی افزود: شرکت نیوان ابتکار مبلغ 290 میلیارد تومان معادل قیمت پایه را برای خریداری باشگاه پرسپولیس پیشنهاد داده که با توجه به قیمت بالای دیگر متقاضیان رقابت بین دو متقاضی دیگر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: شرکت بهنام پیشروی کیش رقم 329 میلیارد تومان برای خرید باشگاه پرسپولیس پیشنهاد کرده است.

پوری حسینی گفت: همچنین شرکت استیل آذین ایرانیان مبلغ سه هزار و 326 میلیارد و 886 میلیون و 666 هزار ریال معادل 332 میلیارد تومان پیشنهاد کرده که بالاترین رقم پیشنهادی بوده است.

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: این در حالی است که این دو متقاضی در گذشته یک میلیارد تومان اختلاس داشتند. بنابراین پیشنهادات این چهار متقاضی توسط هیات واگذاری مورد بررسی قرار گرفته و در صورت عدم نقص در پرونده برنده نهایی در هفته آینده (حداکثر تا روز شنبه) اعلام می‌شود.

وی در مورد سرنوشت واگذاری این دو باشگاه در صورت عدم صلاحیت خریداران گفت: در مورد پرسپولیس این احتمال بعید به نظر می‌رسد و به نظر می‌رسد که هر سه متقاضی دارای اهلیت باشند ولی در مورد استقلال چون یک شرکت‌کننده وجود دارد باید اسناد آنها مطالعه شود.

پوری حسینی افزود: قانون هیچ محدودیتی برای تکرار مزایده قائل نبوده و مزایده شرکت‌ها می‌تواند هشت تا نه بار تکرار شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151014
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما