سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 - 11:34

آمار نگران کننده از طلاق و مهریه و سن ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد

در حال حاضر جمعیت کشور جوان محسوب می‌شود اما وضعیت معیشت جوانان و جمعیت این قشر در برخی استان‌های کشور ازجمله استان کهگیلویه و بویراحمد، باید به‌صورت جدی و همراه با آینده‌نگری مورد توجه قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: لازم است برای توقف روند نگران‌کننده‌ی افزایش سن ازدواج در کشور و استان ما، اقدامات عملی در دستور کار قرار گیرد.

غفاریسید رشید غفاری در نشست هماهنگی برنامه‌های مربوط به هفته‌ی جوان با حضور مدیران و مسئولان برخی از نهادهای مرتبط با امور جوانان در استان، اظهار داشت: اگرچه در حال حاضر  جمعیت کشور جوان محسوب می‌شود اما وضعیت معیشت جوانان و جمعیت این قشر در برخی استان‌های کشور ازجمله استان کهگیلویه و بویراحمد، باید به‌صورت جدی و همراه با آینده‌نگری مورد توجه قرار گیرد.

غفاری با یادآوری برخی از مشکلات جوانان، تأکید کرد: لازم است به‌جای شعار دادن‌ها، برای برطرف‌کردن مشکلات پسران و دختران جوان، اعم از بیکاری، شغل، مسکن و تسهیلات بانکی، اقدامات عملی صورت گیرد.

 

روند اصلاح فرهنگ مهریه در استان بهتر شده است اما همچنان هزینه‌های ازدواج، سرسام‌آور است

رئیس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه برخی از آمارها از عبور سن ازدواج از ۲۸ سالگی حکایت دارد، گفت: افزایش سن ازدواج در کشور و استان ما نگران‌کننده است و به‌نظر می‌رسد اولین چاره‌ی جلوگیری از این روند، کاهش موانع جوانان برای ازدواج باشد.

غفاری وضعیت اصلاح برخی فرهنگ‌های نادرست در استان را امیدوار کننده توصیف کرد و افزود: برخی فرهنگ‌ها از جمله بحث مهریه بسته به طوایف مختلف در استان کهگیلویه و بویراحمد رو به بهبود است اما همچنان هزینه‌های سرسام‌آور ازدواج و ریخت‌وپاش‌های بی‌مورد در عروسی‌ها مانعی است که خود جوانان، معتمدین و بزرگان طوایف می‌بایست در جهت کاهش مشکلات، به اصلاح آن اقدام کنند.

 

از هر ۶ ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود!

این مسئول طلاق را نتیجه‌ی طبیعی وضعیت معیشتی و آگاهی برخی از جوانان دانست و تصریح کرد: متأسفانه مطابق آمار، از هر ۶ مورد ازدواج، یک مورد به طلاق منجر می‌شود که این موضوع نگرانی در رابطه با جوانان و لزوم چاره‌اندیشی را به اوج خود می‌رساند.

غفاری در ادامه به راهکارهای کاهش میزان طلاق در بین مزدوجین پرداخت و تأکید کرد: مشاوره قبل از ازدواج در زمینه‌های انتخاب همسر، شیوه‌های همسرداری و فرزندپروری ازجمله مواردی است که می‌تواند آگاهی را برای مزدوجین و کاهش میزان طلاق را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته‌ی دنیا، مشکلات جمعیت جوان خود را با روش‌هایی ازجمله تشویق به فرزندآوری و مهاجرت حل می‌کنند، افزود: به‌نظر می‌رسد که در کشور ما لازم است با تغییر برخی سیاست‌ها، باروری سالم و تحت کنترل، کاهش مشکلات عدیده‌ی جوانان و کاهش سن ازدواج و نیز آموزش‌های کاربردی به عامه‌ی مردم در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=151000
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بابکان گفت:

    انشاالله یه روز برسه ما ایران یان با عشق و درک وفهم ازدواج کنیم نه با مهریه

  2. پاتاوه گفت:

    مهریه فقط وسیله ای بی ارزش است شعوروادراک مهمه مهریه تضمین ازدواح درست نیست فقط اجباروفشاراست.

  3. مرضیه گفت:

    بیشتر طلاقها بخاطرنا آگاهی و توقعات زیادی زن ومرد ازهمدیگه س.واقعا خونواده ها تو ایران دارن نابود میشن.خیلیاش بخاطر جنگ نرمه،ک داره نتیجه میده.خیانت بین همسران خیلی زیاد شده.فاجعه به بار آورده.

دیدگاه شما