سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 - 9:33

پرونده یک قاتل روی میز ۵ قاضی

ماجرای قتل باجناق در جشن شبانه که در آن قاتل با حکم قصاص مواجه شده بود، با نظر قضات دیوان‌عالی کشور به ایستگاه محاکمه بازگردانده شد.

به نوشته ایران، «هادی» پس از این جنایت فامیلی و وقتی باجناقش به نام «سعید» از پای درآمد، در برابر کیفرخواست قتل عمد قرار گرفت و در نخستین مرحله محاکمه قاضی عبداللهی و چهار قاضی مستشار در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران به قصاص نفس محکوم شد.

با اعتراض هادی به این حکم، پرونده به شعبه 14 دیوان‌عالی کشور ارسال شد و چهار قاضی دیوان‌عالی پس از بررسی تخصصی، حکم قصاص را نپذیرفتند و به روند بررسی‌های قضایی و پلیسی نقص گرفتند. قضات دیوان اشاره کردند که هادی در زمان ضربه زدن به باجناقش نمی‌خواسته ضربه مستقیم به شاهرگ اصلی ران پا – سفیدران – وارد کند و چون سعید – مقتول – خود را همزمان کنار می‌کشد، چاقو به این رگ حیاتی اصابت کرده است، پس قتل با آگاهی صورت نگرفته است، چرا که معمولاً مردم اطلاع ندارند که سفیدران جای حساسی است و پارگی شاهرگ باعث مرگ آنها می‌شود. پس یکی از مهم‌ترین استدلال‌ها برای قتل عمد که آگاهی عامل به کشنده بودن اقدامش است، در این پرونده باید مد نظر قرار گیرد.

بنا بر این گزارش، وقتی برای رفع نقص به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران بازگردانده شد، صبح دیروز هادی بار دوم پیش‌روی پنج قاضی شعبه 74 قرار گرفت تا محاکمه شود. این در حالی بود که خانواده قربانی جنایت به توافق رسیده‌اند با شرایط خاصی مرد باجناق‌کش را مورد عفو و بخشش قرار دهند. بنابر این گزارش، شب 11 مهرماه سال 88 مأموران پلیس 110 تهران در جریان قتل خونین مردی به نام سعید در یک جشن شبانه قرار گرفتند و باجناق وی را گناهکار شناختند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=150948
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    دقیقا در استان ما چنین پرونده ای بود و شخصی که با اصلحه به پشت زانوی شخص دیگر شلیک کرد و به دلیل خونریزی زیاد موجب مرگ وی شد به قصاص محکوم شد

دیدگاه شما