دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 - 22:40

آخرین نسخه مصباح یزدی برای مذاکرات هسته‌ای/ توصیه دوست احمدی‌نژاد برای رابطه ایران-ترکیه/عصبانیت مقام عراقی از چند مقام ایرانی/انتقاد دختر هاشمی‌ از هاشمی/ساخت مسکن مهر با چاپ اسکناس

سیاست «پول چاپ کنی» برای ساخت مسکن مهر
وزیر امور اقتصادی و دارایی در اتاق بازرگانی گفت: دولت قبل با چاپ اسکناس بودجه مسکن مهر را تأمین بودجه می‌کرد و ۶۲ شرکت بزرگ با سهام عدالت از فعالیت بازماندند.علی طیب‌نیا گفت: در روزهای اولی که دولت را در دست گرفتیم برای پرداخت حقوق دولت با مشکل مواجه بودیم و همین امروز هم با توجه به اینکه سال گذشته افزایش قیمت انرژی را داشتیم مجموع منابع ما 33 هزار میلیارد تومان بوده در حالی که 42 هزار میلیارد تومان پرداخت نقدی داشته‌ایم.وزیر اقتصاد مسکن مهر را یکی از گرفتاریهای در دست دولت عنوان کرد و افزود: معادل تمام طول تاریخ ایران تا به امروز فقط به خاطر مسکن مهر پول چاپ شده و به بازار وارد شده است و اگر ما هم می‌خواستیم مسکن مهر را ادامه دهیم باید این روند را ادامه می‌دادیم که امکانپذیر نبود و همین می‌شد که شاهد بودید و ما میراث‌دار چنین وضعیتی بودیم.طیب‌نیا همچنین در مورد توزیع سهام عدالت گفت: 62 شرکت بزرگ را که از بزرگترین‌ شرکت‌های کشور بودند در قالب سهام عدالت واگذار کردیم که نه آن 42 میلیون نفر سهامدار قدرت مالکیت آن را داشتند و نه خود این شرکت‌ها.

نسخه دوست احمدی‌نژاد برای آینده روابط ایران و ترکیه
دیدار “محمود احمدی‌نژاد” با نمایندگان حزب “وطن” ترکیه در هفته‌های اخیر به موضوع مورد بحث در رسانه‌ها تبدیل شده است. “حسن دنیزلی کورکماز” نماینده آن حزب برای شرکت در انتخابات پارلمانی آن کشور که تا چند هفته دیگر برگزار خواهد شد در گفت و گو با شبکه تلویزیونی “اولوسال” ترکیه طرح حزبش برای گسترش روابط ترکیه با ایران را مطرح کرده است. به نوشته خرداد، نماینده این حزب که در چارچوب جریان “راست‌ میانه” قرار می‌گیرد ضمن انتقاد از اقتصاد سرمایه‌داری بازار آزاد دولت عدالت و توسعه از اقتصاد مختلط حمایت کرده و در این باره گفته است: “ما خواستار اقتصادی مختلط هستیم. ما نمی‌خواهیم بازار ملی‌مان را در اختیار خارجی‌ها قرار دهیم. به همین خاطر بر تولید ملی تاکید می‌کنیم. به همین خاطر سیاست‌های نئولیبرال را نمی‌پذیریم.”  او در ادامه با اشاره به لزوم تغییر در سیاست خارجی ترکیه و استقبال از افزایش همکاری‌های ایران و ترکیه گفت: “حزب وطن‌ خواستار تشکیل “اتحاد غرب آسیا” متشکل از ایران، سوریه و ترکیه است.”وی با اشاره به دیدرا اخیر مقام‌های آن حزب با احمدی‌نژاد گفت:”ما گام‌های اولیه را پیشتر برداشتیم و در اوایل ماه اوریل نمایندگان من با “محمود احمدی‌نژاد” رییس‌جمهوری پیشین ایران دیدار داشتند. ما برای تشکیل این اتحاد با ایران پلتفرمی را آماده کرده‌ایم که در جریان انتخابات ارائه خواهیم کرد. اتحاد ملی ما می‌تواند سیاست‌های امپریالیستی تحمیل شده بر ملت‌ها را در هم بکشند.”

شایعه‌پراکنی پیامکی این بار در اهواز
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: خبر بمب گذاری ساختمان جی. ال. ایکس در اهواز صحت نداشته و شایعه ای است که از شبکه های اجتماعی موبایلی سربرآورده است.به نوشته مهر سرهنگ سید رحمان موسوی اظهار کرد: در دو روز اخیر شایعه ای مبنی بر حادثه بمب گذاری در ساختمان جی. ال. ایکس اهواز در فضای مجازی و به ویژه شبکه های اجتماعی مردم را نگران کرد.وی افزود: عکس هایی که در سایت های مختلف و فضای مجازی از حادثه ساختمان جی. ال. ایکس در اهواز پخش شده مربوط به رزمایش امنیت اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان است که دو سال پیش برگزار شده بود.معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان عنوان کرد: شبکه های اجتماعی تحت مراقبت پلیس فتا بوده و تمامی شایعه ها توسط نیروی انتظامی رصد شده و گاهی اوقات نیز عوامل انتشار شایعه دستگیر می شوند.موسوی با بیان اینکه این حادثه نیز صحت نداشته و زاده ذهن خیال پردازان شبکه های اجتماعی است، بیان کرد: مردم باید برای اطمینان از صحت اخبار منتشر شده به سایت های خبری رسمی و معتبر استناد کنند چراکه این گونه شایعه پراکنی ها و مخدوش کردن افکار عمومی کار پسندیده ای نیست.

نیت خوانی رسایی از سخنان رهبر انقلاب
حمید رسایی، از چهره های اصلی جریان جبهه پایداری و از منتقدان سرسخت دولت روحانی در یادداشتی که در آخرین شماره نشریه 9 دی نوشته است، به تحلیل وضعیت دولت، رابطه دولت و رهبری و ..پرداخته است.رسایی با بیان اینکه نامگذاری سال 94 به عنوان “همدلی و همزبانی دولت” به منظور “ترمیم یک خلاء و شکاف انجام شده است” نوشت:نامگذاری امسال به عنوان سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» قطعا از جمله موارد مرتبط با تجلیل و تعظیم موضوع نیست بلکه این نامگذاری نیز مانند برخی از موارد سال های گذشته به منظور ترمیم و اصلاح یک خلا انتخاب شده است. وی افزود:  تاکنون در هیچ دولتی به اندازه این دوره، منتقدان از سوی رهبری معظم انقلاب مورد حمایت و توجه قرار نگرفته اند. اینکه امام خامنه ای خود در روزهای پایانی سال ۹۳ در دیدار با خبرگان ملت با اشاره به مذاکرات هسته ای، اعلام می کنند که «من نگرانم» و در اولین روز سال ۹۴ در خصوص نحوه برخورد مسئولان با منتقدین می فرمایند: «آنها را تحقیر نکنند، به آنها اهانت نکنند؛ تحقیر مخالفان از سوی مسئولان، خلاف تدبیر و خلاف حکمت است.

عصبانیت مقام عراقی از اظهارات چند مقام ایرانی
ایاد علاوی معاون رئیس جمهور عراق گفت اگر مذاکرات هسته ای ایران و غرب به مسائل منطقه ای مرتبط شود تاثیری منفی در منطقه خواهد داشت اما اگر منحصر به موضوع برنامه هسته ای باشد و از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری شود مسئله ای نیست.به نوشته «انتخاب»، علاوی که از چهره های نزدیک به عربستان سعودی به شمار می آید، افزود: ایران در کنفرانس منطقه ای که در زمان نخست وزیری من تشکیل شد حضور داشت. هنوز کنفرانس برگزار نشده بود که ایرانی ها حضور فعالی از خود نشان دادند. اما واقعیت این است که ایران تاثیرگذاری گسترده ای در عراق دارد و من نمی دانم که مداخله ایران در عراق چگونه مثبت ارزیابی می شود.
وی که با الجزیره گفتگو می کرد، اضافه کرد: اگر آنچه در سوریه می گذرد و آنچه در عراق و یمن و بحرین روی می دهد در نظر بگیریم و اگر سخنان مقامات ایرانی را مدنظر قرار دهیم مشاهده می کنیم که مداخلات آنها منفی است.معاون رئیس جمهور عراق ادامه داد به طور مثال یک مقام ایرانی می گوید بغداد پایتخت امپراتوری پارس است. دیگری می گوید ما چهار یا پنج پایتخت منطقه را تحت کنترل داریم که شامل بیروت و دمشق و بغداد و صنعا است. این سخنان را چگونه می توان مثبت ارزیابی کرد.

 دلایل لغو کنسرت ها از زبان معاون وزیر ارشاد
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است: لغو کنسرت ها از سوی خوانندگان صورت می گیرد و امکان اینکه خواننده بخواهد اجرا کند، اما اجازه این کار به او داده نشود وجود ندارد. او یادآور می شود، اصولا ورود سازمان ها و نهادهایی که مسئولیت مستقیم در رابطه با لغو کردن کنسرت ها ندارند، می تواند مشکل ساز باشد.علی مرادخانی در گفت و گو با جماران درباره علت لغو کنسرت ها با وجود اینکه مجوز به آن کنسرت داده شده است، اظهار کرد: در بسیاری از مواقع لغو کنسرت ها از سوی وزارت ارشاد صورت نمی گیرد و ممکن است خواننده به این نتیجه رسیده باشد که امکان اجرا ندارد.وی افزود: لغو کنسرت ها ممکن است مربوط به خواننده باشد که در این ارتباط می خواهیم کمیته انضباطی ایجاد کنیم که در آن اگر کسی خلاف ضوابط و عرف موجود بخواهد بلیط بفروشد و یا اجرا نکند، مورد سوال قرار گیرد و برای برنامه بعدی اش این کوتاهی را لحاظ خواهیم کرد. در واقع شرایطی ایجاد خواهد شد که خودشان را به اجرای برنامه مکلف بدانند.معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مواردی داریم که خواننده به دلیل عدم وجود شرایط مساعد، کنسرت را اجرا نکرده است، تصریح کرد: در کمیته انضباطی که برای این کار تشکیل خواهد شد، با این افراد صحبت می کنیم و دلایلشان را می پرسیم. به دنبال این هستیم تا شرایطی ایجاد شود که در آینده این اقدام تکرار نشود.وی در پاسخ به این پرسش که آیا موردی مشاهده نشده که خواننده بخواهد اجرا کند، ولی اجازه اجرا به او داده نشود؟ عنوان کرد: خیر، هنگامی که مجوز صادر می شود کنسرت از سوی وزارت ارشاد لغو نخواهد شد. اگر بنا بر اشتباهات مدیریتی این اتفاق افتاده باشد، اعلام می کنیم که اشتباهی صورت گرفته است.

شایعه بازداشت چند نفر از مدیران شهرداری اصفهان
طی روزهای گذشته خبرهای ضد و نقیضی از بازداشت چند نفر از مدیران شهرداری اصفهان توسط دستگاه قضایی منتشر شده است.به نوشته عبرت نیوز انتشار خبر بازداشت چند نفر از افراد مرتبط با یک شبکه فساد مالی و اقتصادی در شهرداری اصفهان طی روزهای اخیر موضوعی است که در شبکه های اجتماعی خصوصا گروههای فعال در « واتس آپ و وایبر » به آن پرداخته می شود.
اخبار غیر رسمی حکایت از پیگیری مجدانه دستگاه قضایی و برخورد جدی و بازداشت برخی از عوامل این شبکه دارد .بر اساس مطالب منتشره در شبکه های اجتماعی دو نفر بنامهای « ر » بازداشت شده اند و یکی از نزدیک ترین افراد به شهردار نیز در مقابل اتهام جدی قرار گرفته است.

ماجرای نوشیدنی نصرالله در سخنرانی‌هایش
دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی روز شنبه خود، درباره نوشیدنی خود در هنگام سخنرانی‌هایش توضیحاتی را ارائه داد.به نوشته «جهان‌نیوز»، سیدحسن نصرالله گفت: پیش از آنکه به موضوعات اصلی بپردازم، اجازه بدهید به یک مسئله شخصی اشاره کنم. هر از چند گاهی بعضی رسانه‌ها یا پایگاه‌های اجتماعی از فوت یا سکته قلبی یا سکته مغزی یا سرطان من سخن می‌گویند. من ابتدا می‌خواهم به همه اطمینان بدهم که به این مسائل گوش نکنند و چنین مسائلی به هیچ‌وجه صحت ندارد. انتشار چنین مسائلی بخشی از جنگ شایعه‌ها و جنگ روانی و تلاش برای ضربه‌زدن به روحیه است.وی ادامه داد: بدون شک عمر در دست خداوند سبحان است اما از نظر سلامت خود باید بگویم که از هیچ نوع مشکل یا بیماری رنج نمی‌برم. حتی از این نظر که می‌گویند نعمت‌های خداوند را بیان کنید، شکر خدا به خوردن هیچ دارویی نیاز پیدا نمی‌کنم. اما شهادت، قتل یا مرگ فرد در دست خداوند است. پنهان کردن مسئله مرگ یا فوت افراد امکان‌پذیر نیست، هر چند که ممکن است در بعضی مکان‌ها چنین کاری را انجام دهند اما ما چنین کاری نمی‌کنیم.دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین درباره نوشیدنی‌ای که در زمان سخنرانی‌ها مصرف می‌کند، اظهار کرد: در بعضی از پایگاه‌های اجتماعی به این مسئله که من در زمان سخنرانی آبمیوه می‌خورم اشاره کرده‌اند. خوردن آبمیوه ارتباطی به وضع سلامت من ندارد، بلکه کمک می‌کند تا رطوبت دهان در مدت یک ساعت سخنرانی حفظ شود. من به کسانی که در زمان سخن گفتن با هر دو یا سه کلمه باید آب بخورند توصیه می‌کنم که از لیموناد استفاده کنند.

معرفی پاشنه آشیل یک وزارتخانه

یک هفته‌نامه تخصصی با انتشار تحلیلی در سه سکانس، پاشنه آشیل وزارت نیرو را از نگاه خود معرفی کرده است.«بازار امروز» نوشت: چیت‌چیان که سال ها خود قائم‌مقام وزارتخانه بوده، اختیارات زیادی را به قائم‌مقام خود تفویض کرده و قائم‌مقام وزیر که پیش‌تر نقشی فرمایشی داشت، اکنون بیشترین نقش را بعد از چیت‌چیان در تصمیم‌سازی‌های این مجموعه دارد که این موضوع نیز با انتقاداتی از داخل بدنه این وزارتخانه مواجه است. فراتر از انتخاب انتقادآمیز معاونان که به نظر می‌رسید با هدف همراه بودن بدنه وزارتخانه و صاحب اختیار بودن شخص وزیر در این مجموعه صورت گرفته است، به نظر می‌رسد نحوه تفویض اختیار و استفاده از توان مدیریتی زیرمجموعه، پاشنه آشیل این وزارتخانه راهبردی در دستیابی به اهداف از پیش تعیین‌شده با بالاترین بهره‌وری ممکن باشد.»

علت سختی حسابرسی دولت احمدی نژاد

مسعود پزشکیان در گفت‌و‌گو با ایلنا،گفت: وقتی در یک سیستم اطلاعات و داده‌ها درست جمع نشود و حتی جاهایی که برای جمع بندی اطلاعات و داده‌ها به‌صورت شکسته و بسته وجود دارد٬ تعطیل شود، پول شفاف را نمی‌توان پیدا کرد.نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نبود مرجع مستقل برای بررسی اطلاعات و داده‌ها، شاخص‌ها آنگونه که افراد می‌خواهند٬ شکل می‌گیرد.وی، یادآور شد: در دوران احمدی‌نژاد٬ سازمانی نظیر مدیریت و برنامه‌ریزی تعطیل شد٬ در نتیجه دست دولت باز بود تا آنها هر کاری که می‌خواهند انجام دهند.این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: در دولت پیشین خیلی از بودجه‌هایی که در اختیار دولت قرار می‌گرفت٬ در قالب ردیف متفرقه بود و ردیف متفرقه یعنی دولت هرکاری می‌تواند با آن انجام دهد.پزشکیان با تأکید بر لزوم توجه به پول‌های سرگردان، افزود: وقتی پولی با ردیف بودجه متفرقه در اختیار دولت قرار می‌گیرد٬ به راحتی نمی‌توان محل‌های هزینه‌کرد آن را ردیابی و نظارت کرد.

نسخه مصباح برای مذاکرات با توجه به وضعیت کفار و شعب ابی طالب

آیت‌الله مصباح رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در بیست و نهمین نشست انجمن فارغ التحصیلان این مؤسسه، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، استقرار دین الهی روی زمین را، وعده خداوند متعال دانست و خاطر نشان کرد: هرچند زمان تحقق این وعده مشخص نشده، اما عواملی که می‌تواند سبب تعجیل و نزدیک شدن تحقق این وعده شود، مشخص شده و در مقابل اگر ضد آن عوامل، انجام شود، تحقق وعده الهی نیز به تأخیر خواهد افتاد. عضو خبرگان رهبری با اشاره به این‌که اگر همه جامعه به ضعف دین مبتلا شوند، قطعا جامعه به انحطاط کشیده می‌شود، خاطر نشان کرد: گاه انسان ضعف ایمان را از کسانی می‌بیند که با قرآن و محافل علمی رابطه داشته و دارند و لذا تعجب می‌کند.ایشان با بیان این‌که باید ببینیم واقعا تا چه اندازه به خدا اطمینان داریم، خاطر نشان کرد: برخی افراد، وقتی تکنولوژی و مظاهر پیشرفت در آمریکا را می‌بینند، اعتماد خود را به خدا از دست داده و خود را نیازمند رابطه با آمریکا می‌بینند.آیت الله مصباح یزدی با بیان این‌که مسلمانان صدر اسلام که نسبت به مشرکان ضعیف بودند و در شعب ابیطالب محصور بودند، در نهایت پیروز شدند، ادامه داد: آیا ضعف امروز ما نسبت به آمریکا، بیش از ضعف مسلمانان صدر اسلام در شعب ابیطالب نسبت به کفار است؟

جهل اقا تهرانی در«ائتلاف اصلاح طلبی و اصولگرایی»

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت همگرایی و وحدت اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم، به خبرنگار نامه نیوز گفت: تلاش می کنیم که بین دوستانی که اصولگرا هستند یک همگرایی جدی ایجاد شود، اگر دوستان کمک کنند که کنار همدیگر بنشینیم و بر روی اصول توافق داشته باشیم قطعا وحدت خوبی در بین اصولگرایان ایجاد می شود.وی با بیان اینکه به وحدت اصولگرایان خوش‌بین هستم، درخصوص احتمالات مطرح شده پیرامون ائتلاف بخشی از بدنه اصولگرایان و اصلاح طلبان، اظهار داشت: نمی‌دانم اصولگرایان و اصلاح طلبان بروی چه اصولی می‌توانند با هم وحدت کنند ما اصولگرایان بر سر اصولی وحدت داریم و با همدیگر موضوعاتی را قبول کرده‌ایم و برسر آنها ایستادگی می‌کنیم اما اصلاح طلبان که در فتنه حضور داشتند و هنوز هم بعضی از انها از فتنه برائت نداشته‌اند را نمی‌دانم چگونه قرار است با اصولگرایان ائتلاف کنند و به وحدت برسند.عضو ارشد جبهه پایداری در پاسخ به اینکه آیا امکان این وحدت و ائتلاف وجود ندارد، گفت: موضع من این مورد سکوت است، مقداری این وحدت را بعید می دانم زیرا این دو گروه و جریان سیاسی برسر اصول باهم وحدت ندارند. باید بنشینند و صحبت کنند شاید اصلاح طلبان به جایی برسند که بتوانند با اصولگرایان اصول مشترکی داشته باشند، اگر اصول مشترکی داشته باشند می‌توانند ورود کنند.وی در مورد اینکه کدام طیف از اصلاح طلبان می‌توانند وارد این ائتلاف شوند، گفت: من در این زمینه جاهل هستم البته مشکل ابهام من است. اگر ببینم اصلاح طلبان می آیند و بر سر اصول انقلاب با اصولگرایان وحدت می کنند خوب است .

 

انتقاد دختر هاشمی از هاشمی

فاطمه هاشمی رییس بنیاد امور بیماری های خاص در نشست خبری نوزدهمین سالگرد تاسیس این بنیاد درباره نحوه تعامل وزارت بهداشت با سازمان های مردم نهاد؛گفت:«از زمان تاسیس بنیاد تاکنون چهار دولت سازندگی،اصلاحات،مهروزی و دولت تدبیر و امید؛ بر سر کار آمده اند اما بیشترین هماهنگی وزارت بهداشت با سازمان های مردم نهاد در دولت سازندگی بوده است و اوج این همکاری در دولت اصلاحات بودوی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد می توانند ارتباطات تنگاتنگی با سازمان های دولتی داشته باشند؛ از عدم همکاری وزارت بهداشت با بنیاد انتقاد کرد و گفت:«در فروردین ماه سال جاری زمانی که کارشناسان ما برای بازدید از مراکز درمانی بندرعباس رفته بودند از بازدید آنها جلوگیری به عمل آمد و گفته شد دستور وزیر بهداشت است که با بنیاد همکاری نداشته باشید که در نهایت مراکز درمانی به دلیل نیازهایی که داشتند خودشان با ما همکاری کردند». فاطمه هاشمی در تحلیل خود از دلیل عدم همکاری وزارت بهداشت با بنیاد گفت:«بیشترین دلیل این کار را سیاسی می دانیم. در دوره اصلاحات نیز نامه ای به دانشگاه ها زدند مبنی بر اینکه هیچ همکاری با بنیاد امور بیماری های خاص نداشته باشید».

وزير كشور لاريجاني مي رود وزير كشور روحاني می آيد؟!

به گزارش ندای ایرانیان به نقل از منابع مطلع در وزارت کشور، وزیر کشور دکتر رحمانی فضلی امروز میزبان تعدادی از خبرنگاران بود. به نقل از همین منبع مطلع، در این جلسه که به حضور تعدادی از خبرنگاران که به صورت گزینشی انتخاب شده بودند، انجام شد وزیر کشور به تعدادی از سوالات خبرنگاران پاسخ گفت. گفتني است رحماني فضلي امروز سعي داشت با لبخند و شوخي از خبرنگار استقبال و به موضوع تغييرش پاسخ نگفت: شنيده ها حاكي از آن است كه امدن مجيد انصاري به وزارت كشور در دولت قطعي و وزیر فعلی برنامه هايش براي مجلس اماده مي كند.

جیپسی کینگ قلابی در راه تهران

چند ماه پس از آمدن و رفتن «کیتارو» به ایران، زمزمه‌های آمدن گروهی دیگر به ایران به گوش رسید. نام این گروه «جیپسی کینگز» بود. گروهی که علاقه مندان موسیقی از شنیدن نامش خوشحال شدند، اما غافل از اینکه غافل از اینکه همه چیز به همین سادگی‌ها نیست. در حال حاضر 3 گروه از نام «جیپسی» بهره می‌برند؛ یکی‌‌ همان گروهِ «جیپسی کینگز» معروف است که واقعیت جیپسی در همین گروه خلاصه می‌شود، دیگری گروه «چیکو و جیپسی‌ها» است که موسسش چیکو بوچیکی عضو قدیمی گروه جیپسی اصلی است. چیکو بوچیکی با اینکه نسبت فامیلی با اعضای گروه اصلی داشته اما از گروه اصلی اخراج شده است. گروه «چیکو و جیپسی‌ها»‌‌ همان گروهی است که قرار است به ایران بیاید. در نام این گروه از عنوان «فَمیلی» هم استفاده می‌شود. گروه «چیکو و جیپسی‌ها» یا‌‌ همان «جیپسی کینگز فَمیلی» چندین بار به دلیل سوءاستفاده از نام «جیپسی کینگز» مورد پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

مصلی سه هزار میلیارد دیگر می‌خواهد

مدیر پروژه فنی و عمرانی مصلای امام خمینی(ره) از نیاز ۳ هزار میلیارد تومانی این پروژه برای انجام کارهای عمرانی و برخی تملک‌های لازم خبر داد. مازیار درباره ادامه ساخت پروژه مصلی توسط شهرداری تهران به خبرگزاری تسنیم گفت: برای این پروژه بر اساس برآوردهای اولیه 3 هزار میلیارد تومان نیاز است اما این رقم تنها مربوط به کارهای عمرانی نیست و شامل برخی تملک ها نیز می شود. وی با اشاره به اینکه بخش هایی از شهر جزء فضای مصلی است که باید تملک شود، ادامه داد: رقم مذکور کل بودجه ای است که برای سایت مرکزی مصلی نیاز داریم تا اقدامات مربوط به تملک و ساخت و ساز را انجام دهیم.

کفاشیان قطع وسایل ارتباطی در تبریز را تایید کرد

علی کفاشیان در حاشیه همایش هم اندیشی مربیان فو‌تبا‌ل در خصوص حواشی ورزشگاه تبریز و دیدار تراکتور و نفت گفت: زمانی که وارد ورزشگاه شدم اینترنت و آنتن‌های موبایل قطع بودند و اسکوربورد ورزشگاه هم روشن نبود و باید چرایی این موضوع را بررسی کرد. در هر صورت نتیجه‌ بازی تراکتورسازی و نفت تهران تغییری نمی‌کند.

زمان جنگ هم طرح سه فوریتی نداشتیم

محمدرضا خباز گفت: طرح بحث توافق مذاکرات هسته ای که حدود هشتاد نفر از نمایندگان آن را امضا و به هیات رییسه تقدیم کردند وجاهت ندارد. طرح سه فوریت آنقدر مهم است که بعد از گذشت سی و شش سال از انقلاب و سی و پنج سالی که مجلس داریم حتی یک دفعه طرح سه فوریتی به مجلس نیامده ، زیرا طرح سه فوریتی در شرایط خاص و ویژه وقتی فرصت بسیار کم است و باید فورا طرح در مجلس مطرح و بلافاصله همان جا شورای نگهبان اظهار نظر کند و اگر همان جا مصوب شد به دولت ابلاغ شود استفاده می شود، چنین شرایطی تاکنون به فضل و کرم خدا در کشور ما به وجود نیامده است. این نماینده سابق مجلس در ادامه به خبرنگار برنا گفت: طرح هایی که نمایندگان می دهند یا طرح عادی یا یک فوریتی یا دو فوریتی است، سه فوریتی تا کنون سابقه نداشته است؛ در صورتی که ما شرایط بسیار حادی در زمان جنگ داشتیم ، زمانی که تمام قدرتهای دنیا در مقابل ما ایستاده بودند و هیچ گاه نیاز به طرح سه فوریتی پیدا نکردیم.

جنجال فیسبوک محسن هاشمی

برخی رسانه‌ها نوشته‌اند: محسن هاشمی با گذاشتن عکس هاشمی، هنگام ورود به دانشگاه امیر کبیر، در صفحه فیس بوک خود و نوشتن این جمله که ” شکستن استبداد عوام جلودار می خواهد ” موجی از انتقادات را به اقدامهای هاشمی گسیل داشته است! انتخاب با نقل این خبر ادامه می‌دهد: محسن هاشمی نزدیک به یک سال پیش طی بیانیه ای اعلام کرد که هیچ صفحه ای در فیس بوک ندارد ، بار دیگر برخی رسانه ها با بازتاب مطالب این صفحه جعلی، به حاشیه سازی پرداخته و بهانه ای جدید برای حمله به آیت الله هاشمی رفسنجانی مهیا کردند.

آخربن نسخه مصباح یزدی برای مذاکرات هسته‌ای/ نسخه دوست احمدی‌نژاد برای رابطه ایران-ترکیه/عصبانیت مقام عراقی از چند مقام ایرانی/انتقاد دختر هاشمی‌رفسنجانی از هاشمی/سیاست «پول چاپ‌کنی» برای مسکن مهر

تجمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز به‌خاطر اجرای یک تئاتر

تعدادی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در اعتراض به آنچه عملکرد ناصواب معاونت فرهنگی دانشگاه می‌دانند، مقابل دفتر سرپرست دانشگاه تجمع کرده‌اند. دانشجویان تجمع کننده معتقدند عملکرد معاونت فرهنگی دانشگاه در طی حضورش در این منصب اشکالات فراوانی داشته و اکنون چاره ای جز تجمع و اعتراض ندیده اند. به گزارش خبرگزاری دانشجو، گفتنی است این تجمع به علت اجرای تئاتر که هفته ی گذشته در این دانشگاه از سوی معاونت فرهنگی اجازه اجرا گرفته انجام شده است.

دولت احمدی‌نژاد فاجعه ملی بود

عبدالله رمضان‌زاده در گفت‌وگو با روزنامه شرق گفت: دولت احمدی‌نژاد که از نظر من فاجعه ملی بود و نباید هیچ مقایسه‌ای با آن انجام گیرد. در واقع دولتی نبود و نوعی آنارشیسم در کشور حاکم شده بود. شخص رئیس‌جمهور یا هرکسی، هرکاری دلش می‌خواست انجام می‌داد. شرایط دولت آقای روحانی از نظر من، قابل درک است. میزان اختیارات دولت را هم باید دید؛ اما آقای روحانی به‌هرحال دل‌مشغولی‌های خاص خودش را دارد. مسئله هسته‌ای و اقتصادی زمانی برای آقای روحانی نگذاشته است که به دیگر موضوعات بپردازد. مشکل آقای روحانی این است که تیم او سیاسی نبوده و پشتیبان دولت نیستند؛ یعنی دولت آقای روحانی به‌طورکامل از مواضع آقای روحانی دفاع نمی‌کند. ما تبلور صحبت‌های آقای روحانی را باید در عملِ دولت ببینیم؛ که در عملِ دولت چنین چیزی نمی‌بینیم. اگرچه نقدی جدی به خود آقای روحانی نداریم، طبیعتا به دولت ایشان خصوصا در حوزه سیاست‌های داخلی، نقدهای جدی وارد است. در هر حال در خصوص صدور مجوز فعالیت حزب اتحاد ملت باید از همه ارکان نظام تشکر کرد.

روایت جدید تابش از امضاهای طرح توقف مذاکرات

محمدرضا تابش، نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در مورد اقدام اخیر برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تهیه طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته‌ای و ابهامات مطرح شده پیرامون جعل امضا، به خبرنگار نامه نیوز گفت: بسیاری از دوستان جبهه پایداری که نزدیک من در مجلس می‌نشینند می‌گفتند که به عنوان طرح سه فوریتی از ما امضا نگرفته‌اند و به عنوان دفاع از مواضع رهبری معظم انقلاب در قضیه هسته ای از ما امضا گرفته شده است.

 صاحب انگشتری که همیشه دست امام بود، کیست؟
فاطمه طباطبایی در خاطره ای از امام می گوید: یک روز آقای معلم که ظاهراً با امام همدوره بوده‏اند در بیمارستان به ملاقات امام آمدند. من آقای معلم را ندیده بودم؛ ولی می‏دانستم ایشان انگشتری به امام هدیه کرده بودند که ایشان همیشه آن را به دست داشتند.در ادامه این خاطره آمده است: خود حضرت امام در پاریس به من فرمودند که «این انگشتر را آقای معلم به من هدیه کرده است.»فاطمه طباطبایی افزوده است: در این دوران هم گاهی صحبتی از آقای معلم شده بود. آقای معلم آمد تو اتاق، پایین تخت امام ایستاد. نه او حرفی زد ـ ‏غیر از سلام‏ نه امام، فقط به هم نگاه می‏کردند، فقط و فقط نگاه. آقای معلم نگاه می‏کرد و دعا می‏خواند، امام هم فقط نگاه می‏کردند.حرف این دو بیشتر با چشم بود، به جای اینکه با زبان باشد، با چشم خیلی مطالب را به هم گفتند. بعد آقای معلم خداحافظی کرد و رفت. من خیلی منقلب شده بودم. می‏خواستم یک حرفی بزنم؛ چون پزشکان سفارش کرده بودند با امام صحبت کنید، نگذارید خوابشان ببرد. شب ساعت هشت یا نه بود. برای اینکه حرفی زده باشم، راجع به آقای معلم پرسیدم.عرض کردم: آقا، این آقای معلم کیست؟ ایشان که معمم نیستند، چگونه با شما هم مدرسه بوده، چه آشنایی با شما دارند؟امام فرمودند: با ایشان هم‏مدرسه‏ای بودم، همدرس نبودیم. من تعجب می‏کنم چون او در وادی دیگری بود، من در وادی دیگری، او یکسری مسائل را اعتقاد داشت که من به آنها به آن شکل بی‏اعتقاد بودم، ولی من هم نمی‏دانم چه چیزی بود که ما با هم رفیق بودیم.
کنایه منظوم علی معلم به علی لاریجانی
یادداشتی از رییس فرهنگستان هنر خطاب به رییس مجلس شورای ا‌سلامی منتشر شد.
متن یادداشت علی معلم دامغانی که حالتی کنایی دارد عینا به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
از عجایب این جهانی، چنانکه دیدی و دانی! رجوع گاه گاهی رجال به عروس مطلقه فرهنگ و هنر است؟! گرانمایه حکیم در یتیم دریای معارف و اصول غره‌العین فحول کنز امانی دکتر علی لاریجانی عضو قدیمی فرهنگستان در شب میلاد ماه غریبستان از پس پرده مجلس شورای جمهوری اسلامی چون ماه دو هفته به تمامی رخ نمودند و از آل و عیال فراموشیده، فرهنگ که میراث خاندانی حضرات برادران سرآهنگ شهریار است به شیمه احرار یاد فرمودند و به مبارکی میلاد سلطان غیوران غیرت نمودند و به شادی ما فزودند به سپاس از ایشان و ذکر احوال پریشان فرهنگ و هنر:
رییس مجلس شورا عنایتی عجب است
خوش‌آمدی شب میلاد مولد رجب است
رد بریده ز فرهنگ را چه آمد پیش
که جوش می‌زند امروز و می‌کند تشویش
جناب تالی آقا ضیا اصولی بود
هژیر بود حضوری نگو حصولی بود
ز علم صادق آل شما کرانه نکرد
به ترک فضل و ادب کار را بهانه نکرد
تو نیز فلسفه خواندی و منطقی بودی
فهیم و فاضل و فرزان و متقی بودی
امید بود که مجلس ز تو از این بهتر
به فضل ارج نهد تا کلان شود مهتر
تو شهریاری و دولت کنون فریدونی است
به قول رهبر ما همدلی زبونی نیست»

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=150938
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما