دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 - 15:50

آخرین خبر از آزمون استخدامی فرهنگیان

به گزارش بویرنیوز: سیدمحمد بطحایی در جمع خبرنگاران در خصوص آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار داشت: هم اکنون در حال بررسی منابع آزمون استخدامی هستیم و طی هفته آینده جدول سهمیه‌ها، رشته‌ها و منابع را آماده و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال خواهیم کرد.

وی افزود: تمام تلاشمان بر این است تا زمان برگزاری این آزمون قبل از مهر باشد. اما مطابق یکی از آئین‌نامه‌های سازمان مدیریت، آزمون‌های استخدامی باید به صورت سراسری و هر 6 ماه برگزار شود. براین اساس در نظر دارند تا آزمون استخدامی آموزش و پرورش را در آبان برگزار کنند.

* تلاش می‌کنیم تا آزمون استخدامی قبل از شهریور برگزار شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش ما بر این است تا آزمون استخدامی قبل از شهریور برگزار شود و داوطلبان بتوانند از مهر در دانشگاه فرهنگیان تحت آموزش قرار بگیرند.

بطحایی در خصوص سهمیه‌های استخدامی شهرهای مختلف کشور در آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: سهمیه‌های استخدامی مطابق با نیازهای مدنظر در مناطق مختلف کشور است و براین اساس به هر منطقه براساس نیازهایش به جذب نیرو سهمیه اختصاص می‌یابد که جداول سهمیه‌ها، اواخر هفته آینده مشخص خواهد شد.

* وضعیت دریافت هزینه از پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از افرادی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته می‌شوند، بابت آموزش در دانشگاه فرهنگیان هزینه‌ای دریافت خواهد شد؟ عنوان کرد: هم اکنون در بحث اعتباراتمان برای برگزاری دوره یکساله آموزشی در دانشگاه فرهنگیان، بودجه‌ای را پیش‌بینی نکردیم اما در حال بررسی هستیم و اگر توانستیم از سایر منابع هزینه‌های تحصیل این افراد در دانشگاه فرهنگیان را تامین کنیم، هیچ هزینه‌ای را از اشخاص دریافت نخواهیم کرد. اما اگر موفق به این کار نشدیم یا توانستیم مقداری از هزینه را تامین کنیم، بخش دیگر هزینه از افراد دریافت خواهد شد.

* وضعیت نهایی بیمه طلایی فرهنگیان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص بیمه طلایی فرهنگیان عنوان کرد: بیمه ظرف امروز یا فردا نهایی می‌شود. دو بسته بیمه‌ای که بیشتر مورد اقبال فرهنگیان قرار گرفته است، نهایی شده است.

بطحایی ادامه داد: در بسته شماره 2، خدماتی که در سال گذشته توسط بیمه طلایی به فرهنگیان ارائه می‌شد، مدنظر قرار گرفته است و در بسته شماره 3 ویزیت و داروهای ارزانقیمت پیش‌بینی نشده است.

* وضعیت سهم پرداختی فرهنگیان در دو بسته بیمه‌ای

وی ادامه داد: حق بیمه در بسته شماره 2 معادل 30 هزار تومان است که 15 هزار تومان آن توسط بیمه‌شده و 15 هزار تومان توسط دولت پرداخت می‌شود و در بسته شماره 3 حق بیمه معادل 25 هزار تومان است که 15 هزار تومان آن توسط دولت و 10 هزار تومان توسط بیمه شده پرداخت می‌شود.

وی تأکید کرد در آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیروهای شرکتی، مربیان پیش‌دبستانی و فرزندان فرهنگیان در شرایط برابر از اولویت برخوردار هستند.

* اجرای بیمه فرهنگیان به روش صندوقی

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که شرکت بیمه‌گذار بیمه طلایی فرهنگیان کدام شرکت است، گفت: امسال برای افزایش کیفیت کار در بحث بیمه طلایی فرهنگیان به روش صندوقی عمل خواهیم کرد. در روش صندوقی ما ریسک بیمه را می‌پذیریم تا کیفیت بیمه افزایش یابد. بنابراین مشکلاتی که در سال گذشته از سوی فرهنگیان در خصوص کمبود مراکز درمانی یا تاخیر در پرداخت هزینه‌های درمان مطرح می‌شد، به حداقل ممکن کاهش می‌یابد.

بطحایی افزود: در روش صندوقی دیگر شرکت بیمه‌گذار چندان تفاوتی نمی‌کند چرا که شرکت بیمه حق‌العملی را از ما دریافت می‌کند و با بت آن اسناد پزشکی را رسیدگی کرده و هزینه بیمه شده را پرداخت می‌کند.

* توصیه آموزش و پرورش به فرهنگیان برای انتخاب بسته بیمه‌ای شماره 3

وی بیان کرد توصیه ما به فرهنگیان انتخاب بسته شماره 3 است چرا که بیمه پایه توسعه بسیار خوبی را داشته و ویزیت و داروهای ارزان‌قیمت از طریق بیمه پایه عرضه می‌شود. به همین دلیل به فرهنگیان توصیه می‌کنیم تا بسته شماره 3 را انتخاب کنند که سهم بیمه شده کم‌تر از بسته شماره 2 است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص سرانه مدارس عنوان کرد: امسال در بحث سرانه مدارس وضعیت خوبی را داریم و نسبت به سال 92 می‌توانیم 70 درصد سرانه بیشتری را به مدارس بپردازیم که اعتبار اختصاص یافته به سرانه مدارس در سال 94، 200 میلیارد توما ن است.

وی در خصوص استفاده از مشارکت بخش خصوصی در اداره مدارس دولتی گفت: در سال گذشته موضوع واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی را نداشتیم بلکه از خدمات مدارس غیردولتی موفق برای اداره مدارس دولتی در مناطقی که با مشکل نیروی انسانی مواجه بودیم، استفاده کردیم.

بطحایی گفت: هم اکنون در حال مذاکره با نمایندگان مجلس هستیم تا در مناطقی که با مشکل نیروی انسانی مواجه هستیم و مدارس به لحاظ تأمین معلم با مشکل مواجهند، از مشارکت بخش خصوصی استفاده کنیم.

منبع: تسنیم
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=150904
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما