دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 - 12:18

شروع موج جدید تخریب های انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد / مخربان چه کسانی هستند؟

احساس می شود متاسفانه برخی فعالان سیاسی که تبلیغات زود هنگام انتخاباتی به راه انداخته اند با استفاده از ابزار رسانه در حال تخریب رقبا به شیوه ناجوانمردانه هستند و رسانه ها نباید در این دام قرار گیرند.

گروه سیاسی – کهگیلویه و بویراحمد هفته ای پر جنب و جوش در عالم سیاست را طی کرد و جریان های اصولگرا و اصلاح طلب در برنامه های جداگانه ای فعالیت های انتخاباتی خود را پر رنگ تر از همیشه برای انتخابات مجلس دهم دنبال کردند.

به گزارش «بویر نیوز»، ابتدا روز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه برخی از اصولگرایان و یاران احمدی نژاد جلسه ای تحت عنوان انتخاب اعضای شورای «تبیین گفتمان انقلاب اسلامی» در مسجد امام حسین یاسوج (ع) برگزار کردند و سپس دو روز بعد یعنی جمعه اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد نشسست هم اندیشی در سالن جهاد کشاورزی شهر یاسوج برپا کردند.

برنامه اول ساعاتی قبل از شروع جلسه اعلام شد که این نشست عمومی نمی باشد و مجریان فقط به نشر اخبار در رسانه ها اکتفا کردند که البته آنهم با تمهیداتی همراه بود.

اما نشست دوم را می توان پرشورترین برنامه انتخاباتی پس از انتخابات ریاست جمهوری در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست که حضور اکثر چهره های اصلاح طلبی شناخته شده استان در این همایش نیز بر این ادعا صحه می گذارد.

رسانه های خبری هم با توجه به مشی سیاسی خود و حتی برخی ارتباطات به شکل های گوناگون به این موضوع پرداختند که اخبار، تحلیل ها و گزارش ها پیرامون این موضوع نشان از رشد مطبوعات در استان دارد.

چند نکته پیرامون این دو همایش و نگاههای تخریبی که سر از رسانه ها درآورده است جای بسی تامل دارد و نباید بسادگی از آن گذشت:

1 – شکی نیست که هر رسانه ای دیدگاه خاص خود و جهت گیری بنا بر دیدگاهش دارد و ممکن است با جریانی اختلاف سلیقه داشته باشد. اما این اختلاف سلیقه نباید منجر به تخریب، تهمت، توهین و حتی تحقیر جریانی یا شخص خاصی شود. این موضوع نه در مطالب رسانه ها بلکه عموما در برخی یادداشت ها که گاها با اسامی مستعار و غیرواقعی ارسال می شوند به شدت نمایان است و بر سیاست گزارن رسانه ایست که با دقت بیشتر این مهم را مدنظر قرار دهند.

2 – برخی از رسانه ها بخاطر اختلافات شخصی با افراد و یا حتی جریان سیاسی اقدام به انتشار مطالب یکطرفه و خارج انصاف می کنند که این موضع گیی ها نیز در یادداشت ها و برخی مطالب تاریخ گذشته و رجوع به گذشته به راحتی یافت می شود و اگر اهداف این دست مطالب تخریب نباشد مطمئنا این رسانه ها درباره برخی جریانات یا اشخاص یکطرفه عمل نمی کنند و البته مخاطبان و اهل فهم این مسائل را درک می کنند و که در دراز مدت انتشار این مطالب نه تنها تاثیری بر جامعه نخواهد داشت بلکه باعث دلزدگی مخاطب از رسانه های اینچنینی و حتی از کل جامعه مطبوعات خواهد شد و این آبروریزی به پای همه قشر فرهیخته مطبوعات نوشته می شود چرا که نگاه مردم و مخاط به رسانه ها تغییر می کند.

3 – وارونه جلوه دادن قضایا از دیگر موضعاتی است که حیثیت و شعور جامعه مطبوعاتی را زیر سوال می برد بگونه ای که برخی از رسانه ها صرفا بخاطر یک شخص در مقایسه ها و مطالبشان چنان موضوع را برعکس جلوه می دهند که گویی مخاطب و جامعه هدف هیچ فکر و اندیشه ای از خود ندارد که این گونه اقدامات بی منطق آنهم از سوی بالاترین مقام های سیاست گذار در یک رسانه باعث خدشه دار شدن روح مطبوعات و زیر سوال رفتن اعتبار این قشر می شود. در این باب می توان به نظر مخاطبان در پی تحلیلی پیرامون دو همایش مشابه یکماه گذشته رجوع کرد که مردم با چه ادبیاتی به وارونه گرایی واکنش نشان داده اند.

4 – آیا بیان مطالبی در زمان های خاص گذشته که برای مخاطب در زمان کنونی قابل درک نیست مصداق گزارش نویسی و شب نامه نویسی ناجوانمردانه نیست؟ مگر طبق فرمایش بنیان گذار کبیر انقلاب ملاک حال افراد نیست، پس چرا با این گونه حربه های ناجوانمردانه سعی در تخریب رقیب خود داریم.

احساس می شود متاسفانه برخی فعالان سیاسی که تبلیغات زود هنگام انتخاباتی به راه انداخته اند با استفاده از ابزار رسانه در حال تخریب رقبا به شیوه ناجوانمردانه هستند و رسانه ها نباید در این دام قرار گیرند.

5 – امسال دو انتخابات مهم برگزار خواهد شد و تحرکات جریان های سیاسی نشان می دهد شاهد انتخاباتی پر شور خواهیم بود اما اگر رسانه ها نتوانند با تدبیر عمل کنند و فضای انتقاد را به درستی ایجاد نکنند ممکن است در بواسطه کدهای اشتباه به استان محروم کهگیلویه و بویراحمد ضربه بزنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=150867
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مردم گفت:

    افسوس که یکی دلسوزه و دانش کار نداره، یکی دانش کار داره و دلسوز مردم نیست….

دیدگاه شما