یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 - 22:46

مناظره‌ای درباره وقایع ورزشگاه تبریز

مدیرعامل باشگاه نفت تهران با اشاره به قطع اسکوربورد در روز بازی تراکتور و نفت تهران اظهار کرد: در کجای دنیا در یک بازی که در سطح جهانی برگزار می‌شود اسکوربورد را قطع می‌کنند؟

مدیرعامل باشگاه نفت تهران با اشاره به قطع اسکوربورد در روز بازی تراکتور و نفت تهران اظهار کرد: در کجای دنیا در یک بازی که در سطح جهانی برگزار می‌شود اسکوربورد را قطع می‌کنند؟

به گزارش بویرنیوز، نادر قاضی پور نماینده ارومیه و منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت تهران با حضور در یک برنامه رادیویی پیرامون اتفاقات بازی تراکتورسازی و نفت تهران به گفت‌وگو پرداختند.

قاضی پور درباره حضور مردم در ورزشگاه یادگار امام اظهار کرد:حضور تماشاگران تراکتورسازی در ورزشگاه یک فرصت حساب می‌شود و باید قدر حضور آن‌ها را بدانیم. ما در این بازی از دست داور و ناظر بازی متضرر شدیم. هیچ بی‌احترامی به تیم فوتبال نفت تهران صورت نگرفت. بعد از مسابقه هم در طول شهر و یا در رستوران‌ها حرکت ناشایستی را از مردم آذری زبان ندیدم به طوری که در آذربایجان بیشتر از شهر تهران به آن‌ها احترام گذاشتیم.

وی تاکید کرد: از طریق قانون پیگیر اتفاقات این بازی هستیم و وزیر ورزش و جوانان با حضور در مجلس شورای اسلامی باید درباره این بازی پاسخگو باشند. در این بازی حس می‌شد که داور به صورت جانبدارانه‌ای سوت می‌زد. همه مردم ایران می‌دانستند که تراکتور قهرمان لیگ برتر می‌شود اما داور با اخراج اشتباه تیموریان و در ادامه به تساوی کشاندن بازی توسط نفت قهرمانی را از چنگ ما درآورد.

وی ادامه داد:‌ اگر چنین اتفاقی در بازی پرسپولیس رخ می‌داد چه پیش می‌آمد؟ من به نمایندگی از مردم آذربایجان از حق این تیم دفاع می‌کنم.

در ادامه قنبرزاده تاکید کرد: ضمن احترام به نماینده آذربایجان و تشکر از سازمان لیگ، فدراسیون و کادر اجرایی به واسطه برگزاری این بازی حساس، وزارت ورزش درباره این بازی نباید پاسخگو باشد. طبق قوانین فیفا و AFC فدراسیون فوتبال مسئول برگزاری بازی است و وزارت ورزش فقط نظارت عالیه دارد.

وی اضافه کرد: با این حال وزیر سریعا نماینده خود حسنی‌خو را به ورزشگاه فرستاده بود تا تمام مسائل را رصد کند. گرشاسبی مشاور وزیر هم اطلاعات را جمع کرده بود و در کل وزارت درباره این بازی به خوبی ورود کرد.

قاضی پور در پی صحبت قنبرزاده اظهار کرد: نمایندگان مجلس فقط وزیر را می‌شناسند و تنها اوست که می‌تواند در مجلس پاسخگو باشد.

مدیرعامل نفت تهران درباره تخلفات و اشکالات این بازی گفت: در یک مسابقه مانند این بازی که در سطح دنیا پخش می‌شود چرا باید اسکوربورد ورزشگاه قطع باشد. دوم اینکه دور زمین ورزشگاه بسیار شلوغ بود و براساس مقررات هیچ فردی بدون مجوز نمی‌تواند در زمین بازی حاضر شود. سوم اینکه ضمن احترام به شور تماشاگران آذربایجانی چرا به یک لیدر اجازه داده بودند که در وسط زمین تماشاگران را برای قهرمانی آماده کند. در آخر هم بلندگوی استادیوم تماشاگران را برای قهرمانی آماده می‌کرد. مگر می‌شود مسئول بلندگو بدون اجازه هر چیزی را که می‌خواهد در ورزشگاه اعلام کند؟ در ورزشگاهی که در رسانه‌های تصویری پخش مستقیم می‌شود؟

قاضی پور با بیان اینکه داور بازی سوت پایان مسابقه را نزده است، افزود: فغانی شش دقیقه وقت اضافه گرفته بود که به پایان نرسید. طبق گفته‌های آقای قنبرزاده که خواستار تکرار بازی شده‌اند ما هم از مسئولین می‌خواهیم این بازی را تکرار کنند. همچنین با حضور وزیر ورزش و نمایندگان دو باشگاه در مجلس شورای اسلامی اتفاقات این بازی را بررسی خواهیم کرد.

سپس نوبت به قنبرزاده رسید که وی تصریح کرد: امروز در یکی از سایت‌های خبری نقل قولی از دکتر رفیعی مطالعه کردم که ایشان مسئولیت حقوقی در فیفا دارد. رفیعی گفته بود احساس می شد قبل از پایان شش دقیقه به دلیل ملاحظات امنیتی و حفاظتی داور برای مراقبت از جان بازیکنان زیر شش دقیقه سوت بازی را زده بود.

مدیرعامل نفت اضافه کرد: در شش دقیقه وقت اضافه این بازی یک بازیکن تعویض شد و یک نفر هم مصدوم شده بود قطعا این دو اتفاق دو دقیقه از زمان بازی را می گیرد و قبل از اتمام شش دقیقه بازی هم تماشاگران وارد بازی شدند. به اعتقاد من اگر سوت داور به دلیل عدم وجود امنیت بوده است، می‌توان بازی را تکرار کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر ورزش باید با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس درباره این بازی پاسخگو باشد ما به دنبال این هستیم که فوتبال زیر سوال نرود و حق مردم آذربایجان را بگیریم. یقینا باید با فغانی و ناظر بازی برخورد شود چرا که فغانی بهترین بازیکن تراکتور را اخراج کرده است.در کمیسیون فرهنگی کارگروهی را تشکیل می‌دهیم تا به دقت اتفاقات بازی بررسی شود تا حق تراکتور را پایمال نکنند.

قنبرزاده با اشاره به کارنامه موفق فغانی تاکید کرد: او فینال جام ملت‌های آسیا را سوت زده است و افتخار ملت ایران است. نباید به سرعت قضاوت کنیم و اجازه دهیم کارشناسان داوری درباره این بازی اظهارنظر کنند. شخص بهروان فرد باتجربه‌ای است و باید به او هم اجازه دفاع از خود را بدهیم.

وی در ادامه با اشاره به اظهارنظرهای ناظران داوری و کارشناسان مبنی بر خرابی تلفن و قطع اسکوربورد اظهار کرد: شمس ناظر داوری این بازی در یک سایت معتبر اعلام کرده بود که امکان برقراری ارتباط میسر نبود و بهروان هم اعلام کرده بود که بلندگوی ورزشگاه خطاب به مردم می گفت خود را آماده قهرمانی کنند.

ایسنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=150799
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما