یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 - 17:54

این بیماری مرموز روز به روز در حال بروز

سیدحسین وزیری مدیرعامل انجمن ام اس نیز با اشاره به اقدامات و نیز با تشریح برنامه های این انجمن در جهت کمک به بیماران ام اس و نیز شناخت بیشتر جامعه از این بیماری یکی از مشکلات مبتلایان به ام اس را اشتغال توصیف کرد

به مناسبت هفته جهانی ام اس نشستی برای بررسی وضعیت این بیماری در کشور با حضور کارشناسان و مسئولان انجمن ام اس در موسسه اطلاعات برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز ، محمد علی صحراییان نایب رییس انجمن ام‌اس ایران دراین نشست با تاکید بر اینکه بیماری ام اس بیشتر بین جوانان و گروه سنی 20 تا 40 سال را شایع می شود اظهار کرد  که  به دلایلی ناشناخته بیماری ام اس نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه  باید در درجه اول بتوانیم بیماران مبتلا به ام اس را ابتدا به مرحله پذیرش برسانیم تصریح کرد: متاسفانه برخی بیماران سوالاتی مطرح می کنند که مشخص می شود هیچ شناختی از این بیماری  ندارند مثلا برخی آن را واگیردار می دانند یا اینکه تصور می کنند با ابتلا به این بیماری بعد از چند سال از دنیا می روند.

صحراییان ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح تحول سلامت مشکلات بیماران ام اس  کمتر شود.

هژیر سیکارودی عضو کمیته علمی انجمن ام اس ایران نیز در این نشست با اشاره شایعات در جامعه پیرامون ابتلا به ام اس هرگونه ابتلا به این بیماری بر اثر استفاده از آهن غنی شده در نان را رد کرد و گفت : شاید آهن زیاد برای بدن مضر باشد اما دلیلی بر شیوع افزایش ام اس در کشور نیست.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: البته برخی کمبودهای ویتامینی از جمله ویتامین D از جنبه علمی می‌تواند اختلالاتی را ایجاد کند ولی هیچ کدام از این نظریه‌ها مبنی بر شیوع بیماری ام اس در کشور نیست و آمار شیوع این بیماری در ایران مثل دیگر کشورها رو به افزایش است.

سیدحسین وزیری مدیرعامل انجمن ام اس نیز با اشاره به اقدامات و نیز با تشریح برنامه های این انجمن در جهت کمک به بیماران ام اس و نیز شناخت بیشتر جامعه از این بیماری یکی از مشکلات مبتلایان به ام اس را اشتغال توصیف کرد و گفت:کسانی که عضو انجمن ام اس می‌شود از سرویس و خدمات مددکاری در حوزه دارو و درمان استفاده می‌کنند.

به گفته او دو سوم از 22 هزار نفر عضو انجمن ایران را زنان و یک سوم را مردان تشکیل می‌دهند.

عصرایران

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=150777
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما