یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 - 8:37

جوابیه به منتقدان استاندار در همایش اصلاح طلبان

میلاد طاهرپور

میلاد طاهرپور – همایش اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد در روز جمعه 25 اردیبهشت برگزار شد و این همایش درارای ویژگی های مثبت و منفی فراوانی بود.
نکته مثبت این همایش دور هم جمع شدن اصلاح طلبان و آن هم نه به صورت کامل بعد از گذشت سالیان بود و حضور جمع زیادی از اصلاح طلبان موجب امیدی در این جریان سیاسی برای صحنه های سیاسی است و در این متن به سایر خصوصیات مثبت همایش اشاره ای نخواهم کرد ولی قصد دارم به یک نکته منفی در برگزاری این همایش اشاره نمایم.
در عصر روز جمعه و در همایش اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سید باقر موسوی جهان آباد احساس می شد صحبت های این میهمان و سخنران اصلی همایش با بیانیه پایانی همایش و سایر برنامه ها ناهمخوانی داشت.
زمانی که سید باقر موسوی همه اصلاح طلبان را به اتحاد در استان فرا می خواند اما برگزار کننده گان بر اساس سلیقه برخی افراد را عوت نکرده، یا در بخش دیگری از سخنان خودش از عدم دشمنی با حتی جریان سیاسی مخالف می گوید ولی بیانیه پایانی و سخنرانی برخی از دعوت شده گان از قبل تعیین شده حتی نیروهای سیاسی هم جریانی را به شدت تخریب کردند.
افسوس می خورم وقتی ما به عنوان یک مسلمان میخواهیم در خصوص شخصی قضاوت کنیم بیشتر بر اساس دیدگاه شخصی قضاوت می کنیم. متآسفانه در این همایش تعدادی از سخنرانان با بی انصافی تمام اقدام به تخریب ناجوانمردانه استاندار کردند که باید بگوییم حتی خود سید باقر موسوی نیز انتظار عنوان شدن چنین مواردی را نداشت.
شخصی از اینکه استاندار اصلاح طلبان منطقه خاصی را برای دیدار نپذیرفت سخن به میان آورد اما کاش کمی با دید باز به این مهم فکر می کرد و بعد قضاوت می کرد. به نظر ایشون استانداری که کلی دغدغه مشکلات فراوان از قبیل جذب بودجه و عمران و آبادی و کلی مسائل دیگر را در کار روزانه خود دارد و حتی مدیران کل برای ملاقات با ایشون مدتی باید در نوبت باشند چطور می تواند به راحتی زمان خودشو در اختیار ما قرار دهد؟ متأسفانه عیب از ماست که روال اقدامات را بلد نبوده و می گوییم باید حتما فلان انتظارمان محقق شود.
می پذیریم که برخی اندک از انتصابات در استان نباید انجام می گرفتند اما این دلیلی نمی شود که یک دانشجویی که هیچگونه آمار و اطلاعی از عملکرد مسئول ارشد استان ندارد به راحتی در جلوی یک اجتماع بزرگ و پوشش رسانه ای شروع به تخریب های ناحق می کند.
خوشبختانه آمارهای جذب بودجه و فعال شدن پروژه های عمرانی استانداران مختلف در استان وجود دارد و این قابل تحسین است که در زمان استانداری دکتر خادمی این آمارها رشد بسیار چشمگیری داشته اند.
جناب عزیزی دانشجوی معترض که دیکته شده ها را عنوان کردی لازم است چشم خود را باز کنی تا واقعیات را ببینی. شما خوب می دانید اصول اولیه انسانیت این است که برای قضاوت کردن باید واقعا آگاه بود و بر اساس مدرک و منطق قضاوت کرد نه اینکه اگر از دو سه تا انتصاب خوشمان نیامد فورا شخصیت طرف را نیز زیر سؤال ببریم. بحث عنوان شده توسط شما بیشتر تخریب بود تا انتقاد چون انتقاد را زمانی عنوان می کنند که شخص حضور داشته باشد که یا می پذیرد و یا از خود دفاع می کند نه الآن که مخاطب غایب باشد و با هر عنوانی شخص غایب را متهم کنید.
بنده به خاطر شرایط سنی و منطقه ای اطلاعی ندارم اما شنیدم که همین جناب دکتر خادمی در زمان دولت اصلاحات مسئولیت های زیادی از جمله معاونت استانداری را در کارنامه خود داشته اند و یک اصلاح طلب معتدل هم بوده اند و اگر چنین شرایطی را نداشت هیچگاه برای استاندار شدن انتخاب نمیشد اما اینکه شما می گویید ایشان اصلا اصلاح طلب نیستند نیز حرف برخی از افرادی است که انتظاراتی داشتند ولی به آن دست نیافتند و حال استاندار را تخریب می کنند.
بنده هدفم دفاع از شخص خاصی نیست اما کاش برخی از اصلاح طلبان ظاهر نما به دلیل منافع شخصی اتحاد میان سایر اصلاح طلبان دیگر را بر هم نزنند. خوشحالیم که بعد از گذشت سالیانی اصلاح طلبان دوباره با هدفی که سید عزیز جناب آقای موسوی جهان آباد تحت عنوان اتحاد مطرح کردند دور هم جمع شدند ولی کاش مواردی عنوان نمی شد که مخالفین را خوشحال کرده و قطعا آنان به دنبال چنین هدفی هستند.
در استانهای دیگر وقتی رئیس جمهور با هیئت دولت به آنجا سفر می کند همه به دنبال این هدف هستند که از لحظه لحظه حضور دولتمردان در راستای جذب بودجه و امتیاز برای استانشان استفاده کنند ولی در استان ما منتظریم زمان رئیس جمهور با ایجاد حاشیه و خودخواهی برخی افراد زمان را از دست داده و باز هم مردم ما که منتظر مصوبات هیئت دولت برای استان هستند شاهد حاشیه های سیاسی و سهم خواهی برخی افراد و در نتیجه استفاده نکردن از حضور رئیس جمهور برای رفع مشکلات باشیم.
شما عنوان می کنید که اگر اوضاع باب میلتان نشود در سفر رئیس جمهور اعتراض خواهید کرد و بهتر است بدانید این اقدام کاملا موجب ذهنیت سازی و رفتن به حاشیه و در نهایت بهره نبردن از سفر می شود و این یعنی ندیدن مشکلات مردم و توسعه استان به ازای خودخواهی و سهم خواهی برخی از اشخاص خودبین.
هر شخصی در زمینه ای توانایی دارد و انصافا عملکرد استاندار در جذب بودجه و فعال شدن پروژه های عمرانی در بسیاری از موارد قابل تحسین است و اگه ما دوست دار مردم و استانمان هستیم و می خواهیم به مردم اثبات کنیم که تفکر اصلاح طلبی یعنی کمک به توسعه استان پس سعی کنیم اگر مشکلات اندکی هم وجود دارد با روش صحیح برطرف شود و مقدار خالی لیوان رو هم پر کنیم نه با تفکرات اشتباه و سهم خواهی ناصحیح نیمه پر را هم بریزم که شاید از آب گل آلود بتوانیم ماهی بگیریم.
جناب عزیزی شما می گویید استاندار با همفکری نمایندگان مجلس بیشتر انتصابات را انجام داده است و این امری بوده نه تنها خاص استان ما بلکه در بیشتر استان های کشور. نماینده مجلس از تأیید وزیر تا تأیید مدیران شهرستانی باید رأی بدن و حتی در تمام استان های کشور نظر نماینده گان برای انتصابات اهمیت دارد. شما نماینده دانشجویان اصلاح طلب هستید انتظار دارید استاندار باب میلتان انتصاب نماید حال برسد به نماینده مردم که جای خود دارد.
کاش این همایش برای اتحاد جریان اصلاحات در استان و همفکری برای توسعه استان بود نه مطرح کردن خود به ازای تخریب دیگر هم جریان های سیاسی.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=150657
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    ………هر کی مشاوره که نباید دفاع کنه. جای دفاع نداره. در ثانی تو کجایی این دولت هستی؟

  2. بهمئی گفت:

    با این دانشجو باید برخورد شود و چون تهمت زده و باید جوابگوی اتهامات خود باشد
    فکر می کنه شهر هرته ؟! سوختگان جع شدند
    باور کن بسیاری از اصلاح طلبان که دید
    ز این جماعت به جز شعار چیزی ندیدم . نمی توانند مشکلات خانوادگی خود را حل کنند تا مشکلات استان را ؟!
    برخی از آنها سه طلاقه هستند

  3. ر گفت:

    آدمی در عرصه قدرت آماج صدها آفت است . آفاتی که عمدتا معلول توانگری است لذا باید دستش به گونه ای بسته بماند که حتی اگر بخواهد زشتی کند نتواند. پایبندی آدم به اخلاق و ارزش های انسانی میتواند دست آدم را در حین
    اینکه قدرتمند است ببندد تا که ضد انسانی حرکت نکند و مرتکب بی عدالتی نشود

  4. واقع بین گفت:

    آقای طاهر پور تحلیلت آبکی بود یعنی خیلی آبکی بود چرا زمانی که رئیس جمهور های قبلی می خواستند بیایند چیزی نمی گفتید دعوت به آرامش نمی کردید بلکه برعکس به آشوب و دعوا دعوت می کردید . البته مردم ما فهیم هستند و نمک شناس … قضاوت با مردم

  5. انتخابات 94 گفت:

    کسی که همیشه بین افراد غریبه و دوستانش فرق میگذارد و برای این کارش بهانه میآورد، معمولا درتشخیص تواناییها و شخصیتهای دیگران عاجز است و همیشه اطرافش را افرادی احاطه کرده¬اندکه به پیشرفت او هیچ کمکی نمیکنند.
    زمامدار مانند رودخانه پهناوری است که رودهایی کوچک از آن جاری می‏شود،پس اگر آب آن‏ رودخانه پهناور،گوارا باشد،آب درون رودهای کوچک گوارا خواهد بود،و اگر شور باشد آب درون‏ آنها شور خواهد بود

    • ببر گفت:

      استاندار منش اصلاح طلبی ندارد و باید برود. تحلیل آبکی آب در هاون کوبیدن بود

      • جعفری یاسوج گفت:

        تو چی کاره هستی که درمورد استاندار حرف می زنی ؛ اصلاحات دیگه مرد !! باعث وبانیش هم همین افراد سوخته بودند که تومملکت تندروی کردند وحال ادعای سهم خواهی میکنند ! شک نکنید که دولت جمهوی اسلامی به افراد سوخته درهیج کجای کشور وبخصوص استان ما بها نخواهد داد .

  6. اصلاح طلب گفت:

    عزيزي واقعيت كفت ما ازش حمايت ميكنيم هيچ كس نميتونه بهاش برخورد كنه راست گفت مديران ارشد اقوام درجه يك استاندار هستند از بهزيستي تا اخرش

  7. سجادحسینی گفت:

    سلام.جناب طاهرپور واقعامتین و بابصیرت وآگاهی بسیار خوبی مقاله خود را که پیرامون یاری کردن همه احزاب و  تلاش جهت  اتحاد وهم افزایی بیشتردر سطح استان بوده تنظیم کرده این.واقعیت امر هم ذکر همین نکات است. جوانان ما نباید براساس تعصب واحساسات  سخن وری کنند..باید منطق وهمدلی و تدبیر جای خود را به احساس و تعصب دهد.اگاهی کافی نداشتن از اختیارات استاندار و اینکه یک مسئول استانی باید جوابگوی همه خواسته های فلان حزب خاصی باشد به دوراز انصاف است.این مورد در طول سالهای گذشته هم به وضوح قابل مشاهده بوده.بلکه باید باتدبیر و منطق ودرک صحیح ازاختیارات مسئول ارشد استانی سخنی راعنوان ویا قلمی را بر روی کاغذبرداشت.اگر نقد منصفانه وبه دور ازتملق و تخریب شخصیت باشد کسی منکر اینگونه نقدنخواهد بود.استاندارفعلی استان را بنده انطور که از کارشناسان این حوزه سوال کردم ایشان رافردی علمی خستگی ناپذیر ودغدغه مشکلات مردمی عنوان کرده اند.بنده باتوجه به اینکه ازوضعیت استانداران استان بالأخص انهایی که بومی و فرزندان این دیاربوده اند مطلع هستم ..مسئولینی که سکان دار این استان رابرعهده داشتند وازبدنه همین مردم بوده اند بیشترین تخریب را ازسوی بعضی از هم استانی های شریفمان داشته اند.باید خود را در محضر خداوند متعال قراردهیم که این همه اماج تخریب و به زمین زدن دوستان خود چه نتیجه ای عاید خود واستانمان گردیده است؟یکی ازمولفه های توسعه وتعالی یک ملت ویک استان ان است که درفضای همدلی و هم زبانی و در ارامش ووحدت کاروتلاش صورت گیرد اما متأسفانه گاها مشاهده میگردد که مسئول یا دانشجویانی درمحافل عمومی دست به این اقدام تفرقه انگیزمیزنند.بیاییم همگی با کنارگذاشتن خود کلی نگری را فرهنگ سازی کنیم و هرنخبه هم استانی درجهت پیشرفت وتوسعه وطن واستانش هم افزایی و همدلی را سرلوحه کار خودقراردهد. ……..      ابادانی ایران ارزوی هرایرانی……

  8. o o گفت:

    واقعا پاچه خواری چقدر ، استاندار خودش دفتر و روابط عمومی داره ، تو دیگه چکاره ای ، تو ضعف های عمرتانی ، کاری و اشتغال استاندار را می تونی بپذیری ، بعد اگر هدفت خودشیرینی نیست جرات داشتی همونجا دفاع می کردی .

  9. مانی گفت:

    جناب طاهر پور فک کنم جنابعالی خیلی تند مطالب را فرموده اید.و توهین به منتقدین نموده انجا که میفرمایید شرط اولیه انسانیت اینه یا فرمودین حرفهای دیکته شده زده اید .بیاییم کمی فضای نقد و نقادی را توسعه دهیم .شما هم مودبانه پاسخ بفرمایید.

  10. دانشجو گفت:

    برو بچه درست رو بخون با این تحلیل مسخره ات….

  11. تاسف گفت:

    واقعا آدم بعضی حرکت ها را می بینه فقط تاسف می خوره که چرا انسان این نان به نرخ روز خوری می کنه .

  12. همشهری گفت:

    حالا معلوم میشه تخریب های از روز اول بر علیه تیم استاندار از کجا آب میخورده البته برای خیلی ها هم معلوم بود ولی بهتر که طلحه و زبیر های اصلاحات خودش را لو دادند این اقدامات موهوم بزرگ و کوچک های اصلاح طلبان نشان میدهد همون اصولگرا ها با حساب وکتاب ترند و حداقل بچه های خام براشان خط و مش تعیین نمیکنند

  13. ناشناس گفت:

    پسرخوب توکه میگی سنت به دولت اصلاحات قد نمیده چطور براساس شنیده ها میگی خادمی اصلاح طلب بوده ،فقط بخاطر معاونت که به توصیه اقای تاجگردون انجام گرفت وایشان به شدت پشیمان شد ازعملکردضعیف کاری اقای خادمی؟!!!

  14. دانشجوی دانشگاه یاسوج گفت:

    این دانشجوی محترم بهتر بود ادب ومعرفت را رعایت میکرد ؛ اولا استاندار شخصیتی آرام واصلاح طلبی معتدل ومورد تایید کلیه اصلاح طلبان ولایت مدار هستند واگرمثل بعضی ها تندخو وکجرو بود که استاندار نمی شد درثانی سخنان تخریب گر این دانشجو دیکته شده از عده ای بی اعتقاد و انگشت شمار هستند که به فکر سهم خواهی ازاستاندار محترم هستند که هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد ودکتر خادمی محکم تر از اینهاست که فکر می کنند ؛ درهمین جا اعلام می کنم خبری از سهم خواهی نیست وتکلیف آن عده برای نظام ؛مردم وهمه مشخص است ؛واگر موسوی سخنران نبود هیچ کس در آن جلسه به جز عده ای خاص شرکت نمی کردند؛همانطورکه خودم به احترام سی باقر شرکت کردم ای کاش سید اصلاحات درآن جلسه شرکت نمی کرد .

  15. شيرعلي گفت:

    استاندار بايد برود اينكه شما چون رسانه ها دست خودتونه هرچه مي خواهيد ميگيد اشكال نداره ولي يه دانشجو بعد دوسال يكبار تونست حرف دل حداقل 300هزار نفر را بزنه اشكال داره

  16. بیطرف گفت:

    /////آقای طاهر پور بیشتر مطالعه کنید تحلیلهایتان سطحی وابتدایی ست/////

  17. دانشگاه یاسوج گفت:

    اقای طاهر پور لطفا دجه تحصیلاتتتان را بنویسید

دیدگاه شما